Bitcoin Forum
June 27, 2024, 12:44:08 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Al 4 dagen PENDING - uiteindelijk wel gelukt  (Read 2511 times)
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
May 17, 2017, 10:34:16 AM
 #21

bij blockchain heb ik gisteren 2 betalingen verstuurd

toen heb ik het aangeraden fee-bedrag, redelijk verhoogd,
vervolgens meldde blockchain dat het te hoog was en stelde een ander fee-bedrag voor

blockchain vermeldde ook de het 20 minuten zou duren




en wat nu? niets!
staat weer te penden

toen een paar keer versneld, via
https://www.viabtc.com/tools/txaccelerator

nog steeds nix !!

lijkt me, als het zo blijft, een beetje de ondergang van de bitcoin te worden

eerst was ik heel enthousiast, nu veel minder



hoe denken jullie erover?
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
May 17, 2017, 10:51:16 AM
 #22

bij blockchain heb ik gisteren 2 betalingen verstuurd

toen heb ik het aangeraden fee-bedrag, redelijk verhoogd,
vervolgens meldde blockchain dat het te hoog was en stelde een ander fee-bedrag voor

blockchain vermeldde ook de het 20 minuten zou duren


en wat nu? niets!
staat weer te penden

toen een paar keer versneld, via
https://www.viabtc.com/tools/txaccelerator

nog steeds nix !!

lijkt me, als het zo blijft, een beetje de ondergang van de bitcoin te worden

eerst was ik heel enthousiast, nu veel minder



hoe denken jullie erover?

Even de feiten op een rij:
1) Blockchain.info is niet betrouwbaar v.w.b. het bepalen van de transferfee.
2) ViaBTC accelerator is leuk, maar je moet nog steeds wachten totdat zij een blok hebben gemijned. En dat van de 24*6=144 blokken die er gemiddeld per dag worden gemijned, waren er gisteren maar 5 door hen gemijned (eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat de dag ervoor 9 van hen waren) bron: https://blockchain.info/blocks/ViaBTC
3) De transferfee zorgt ervoor dat bitcoin als betaalmiddel eigenlijk niet meer te gebruiken is; daarvoor kun je veel beter altcoins gebruiken.

Bitcoin prijst zichzelf uit de markt. De enige hoop die ik nog een beetje heb, is dat SegWit bij Litecoin een succes wordt, zodanig dat de SegWit-sceptici bij bitcoin overtuigd worden van de werkzaamheid en mogelijkheden van Segwit, en daarnaast dat de Core-developers open staan voor argumenten van (onder andere) de Bitcoin Unlimited-ers om snel over te gaan tot blokvergroting. Het kan samen gaan, maar samen werken blijkt helaas erg lastig. Of dat beide partijen samen besluiten dat ze het nog niet eens zijn met elkaar, maar tussentijds gewoon de blokgrootte verdubbelen (of verveelvoudigen).

peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
May 17, 2017, 11:19:42 AM
 #23

hee brob, je bent constant online, denk ik   Smiley


ik ondervind steeds meer problemen met versturen van dat bitcoin, en ik denk andere mensen ook

wordt mijn betaling eerder uitgevoerd als ik 67500 satoshi gebruik voor de fee? ja toch?


okee,
1). ik geloof blockchain.info niet meer wat betreft fee-bedrag
2). viaBTC accelerator werkt "enigszins"


strax is er verdikkeme geen betaling meer mogelijk !!! loopt het project helemaal vast, iedereen z'n bitcointje kwijt
emdje
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 686
Merit: 500


View Profile WWW
May 17, 2017, 02:44:01 PM
 #24

Hoe hoger je fee hoe sneller over het algemeen dat zeker.
Ik gebruik altijd gewoon de standaard instellingen van mijn btc wallet (die ik op hoog heb staan) en de transactie gaat er meestal binnen 1 uur wel uit (hooguit 2 uur).
Neemt niet weg dat de blokken steeds vaker vol zitten en je ellelang moet wachten inderdaad. Dus gewoon een hoge fee betalen en proberen veel in een keer te versturen. En zorgen dat je niet onder tijdsdruk staat als je iets moet verzenden.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
May 17, 2017, 02:48:38 PM
 #25

Hoe hoger je fee hoe sneller over het algemeen dat zeker.
Ik gebruik altijd gewoon de standaard instellingen van mijn btc wallet (die ik op hoog heb staan) en de transactie gaat er meestal binnen 1 uur wel uit (hooguit 2 uur).
Neemt niet weg dat de blokken steeds vaker vol zitten en je ellelang moet wachten inderdaad. Dus gewoon een hoge fee betalen en proberen veel in een keer te versturen. En zorgen dat je niet onder tijdsdruk staat als je iets moet verzenden.

Vroeger kocht ik nog wel eens een bitcoin op de ene exchange om die kort daarna op de andere exchange weer te verkopen (wanneer er grote prijsverschillen waren).
Nu heeft dat eigenlijk bijna geen zin meer, want of je betaalt al zoveel aan fees dat je winst verdampt, of je moet zolang wachten dat de koers al 10x op en neer is gegaan.
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
May 18, 2017, 11:01:11 AM
 #26

tja...

de vraag is eigenlijk:
nu er zoveel geld zit in bitcoin (in het bezit van niet al te veel mensen, weliswaar), is het 't-waard om uberhaupt met enig oplossing te komen?

en we kunnen de ene kant op (segwit?)
en we kunnen de andere kant op (bitcoin unlimited?)
of wellicht een polder-uitkomst van beide


uiteindelijk gaat het om geld....  misschien goed om het een keer vanuit dit vertrekpunt te zien

wat is, uit het oogpunt van geld, de beste manier om bitcoin te genezen van die ellelange wachttijden, waardoor hogere fees, zodat alle partijen er gunstig uit gaan komen??


ik snap dat er al hele groepen, vele jaren mee bezig zijn, enzo, maar deze vraag is misschien nooit op deze manier belicht

groeten, peter
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
May 18, 2017, 11:46:07 AM
 #27

tja...

de vraag is eigenlijk:
nu er zoveel geld zit in bitcoin (in het bezit van niet al te veel mensen, weliswaar), is het 't-waard om uberhaupt met enig oplossing te komen?

en we kunnen de ene kant op (segwit?)
en we kunnen de andere kant op (bitcoin unlimited?)
of wellicht een polder-uitkomst van beide


uiteindelijk gaat het om geld....  misschien goed om het een keer vanuit dit vertrekpunt te zien

wat is, uit het oogpunt van geld, de beste manier om bitcoin te genezen van die ellelange wachttijden, waardoor hogere fees, zodat alle partijen er gunstig uit gaan komen??


ik snap dat er al hele groepen, vele jaren mee bezig zijn, enzo, maar deze vraag is misschien nooit op deze manier belicht

groeten, peter

Tja, iedereen kijkt weer vanuit een andere hoek. De een ziet bitcoin als geld (inderdaad: zo kijken wij er tegenaan), anderen kijken er naar als belegging (oftewel: zoals goud, kunst e.d.). Om maar een paar voorbeelden te noemen. De een wil graag dat hij zijn koffie met bitcoin kan betalen, de ander vindt dat onzin.

En behalve de beide bovengenoemde kampen is er nog een kamp: de miners cq de miningpools. Die vinden het best dat de tarieven hoog liggen, want daar verdienen zij aan.
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
May 19, 2017, 04:31:15 PM
 #28

en de handelaar ziet graag fluctuatie, want meer volatiliteit betekent meer handel

iedereen gefocused op geld, ik ook

dan moet er een manier gezcoht worden die de bitcoin redelijk op koers houdt
en handiger gemaakt worden om ermee te werken, voor de grote massa

kijk hoe snel het gegaan is met 06-bellen, internet, smartphones
en strax met crypto currency
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!