Bitcoin Forum
May 09, 2024, 02:54:14 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hoe private keys van Multibit Classic Wallet overzetten in Electrum 3.0.2 ?  (Read 220 times)
PaulR1 (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 320
Merit: 250


View Profile
December 11, 2017, 09:08:15 PM
 #1


Ik heb nog wat BTC zitten in in oude Multibit Classic 0518 wallet.

Deze oude wallet wordt niet meer ondersteunt.

Electrum wallet schijnt prima samen te werken met Multibit Classic wallet.

Vanuit Multibit kunnen de private keys "gemakkelijk" overgezet worden/geimporteerd worden in Electrum versie 302.

Helaas snap ik dr niks van en vind ik het risicovol.

Wie heeft hier hele goede praktijk ervaring mee ?

Als jij dat hebt, kan jij mij dan helpen eea over te zetten met een duidelijke NL handleiding ?

Uiteraard zal ik hiervoor een vergoeding iol er voor betaalbaar zetten.

Laat even weten of je kunt helpen .

Thanks.

http://ultracoin.net/ ~ Ultracoin Website         http://ultracointalk.org/ ~ UltracoinTalk Forum
There are several different types of Bitcoin clients. The most secure are full nodes like Bitcoin Core, but full nodes are more resource-heavy, and they must do a lengthy initial syncing process. As a result, lightweight clients with somewhat less security are commonly used.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715223254
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715223254

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715223254
Reply with quote  #2

1715223254
Report to moderator
1715223254
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715223254

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715223254
Reply with quote  #2

1715223254
Report to moderator
1715223254
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715223254

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715223254
Reply with quote  #2

1715223254
Report to moderator
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
December 12, 2017, 04:57:41 AM
 #2


Ik heb nog wat BTC zitten in in oude Multibit Classic 0518 wallet.

Deze oude wallet wordt niet meer ondersteunt.

Electrum wallet schijnt prima samen te werken met Multibit Classic wallet.

Vanuit Multibit kunnen de private keys "gemakkelijk" overgezet worden/geimporteerd worden in Electrum versie 302.

Helaas snap ik dr niks van en vind ik het risicovol.

Wie heeft hier hele goede praktijk ervaring mee ?

Als jij dat hebt, kan jij mij dan helpen eea over te zetten met een duidelijke NL handleiding ?

Uiteraard zal ik hiervoor een vergoeding iol er voor betaalbaar zetten.

Laat even weten of je kunt helpen .

Thanks.


Ik heb wel ervaring met Electrum, niet met Multibit Classic. Wanneer jij weet hoe je de private keys uit Multibit kunt halen, kan ik je wel uitleggen hoe je die bij Electrum weer kunt importeren. Wanneer je dat wilt, kan dat ook via PM.

Wel een algemene waarschuwing: geef NOOIT je private keys aan anderen, en al helemaal niet via internet, want het bezitten van private keys=bezitten van je bitcoins.
tunth
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 278
Merit: 250


View Profile
December 12, 2017, 05:28:08 PM
 #3

Ik had ook multibit classic totdat de programma moeilijk ging doen en bleek dat ie geen ondersteuning meer kreeg.
Heb ik alles overgemaakt naar een wallet op blokchain, toen dacht ik aan bitcoin cash en de blokchain wallet heeft het voor mij automatisch gedaan volgens mij.

Normaal gesproken stuur je alles van je multibit wallet naar een nieuwe andere wallet, dan exporteer je de privat keys van de MB wallet en die keys importeer je weer in de nieuwe bitcoin cash wallet.
 
Simpel uitgelegd, dit zou je ook voor bitcoin gold moeten kunnen doen.

pnx17
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
December 15, 2017, 09:35:20 AM
 #4

In multibit kun je je private keys laten exporteren (zonder encryptie). Je kunt deze dan importeren in  Electrum (New - Standard wallet - Use public or private keys). Geen transactiekosten. Maar je hebt je private keys dan wel zonder encryptie op je harde schijf staan.
Dat is dan geen speciaal beveiligde Electrum wallet. Best om ze dan over te schrijven naar een nieuwe wallet met seed. (Wel transactiekost)

PS: Je kunt dan meteen ook van de gelegenheid gebruik maken om je Bitcoin Cash te claimen.
PaulR1 (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 320
Merit: 250


View Profile
December 17, 2017, 10:05:51 PM
 #5


Dank brobbel & pnx17,

Ik heb inmiddels via export uit de oude Multibit wallet de private key gekopieerd.

Vervolgens deze in een Electrum wallet via het menu : wallet > private keys > sweep > enter private keys  getracht te importeren/sweepen.

Hier is iets raars gebeurd, er is een heel klein BTC bedrag in de Electrum wallet geimporteerd met hele hoge kosten.

De rest van de BTC (in de oude Multibit wallet) is niet overgezet in zit nog steeds in Multibit wallet.

Na een hernieuwde poging (zie boven omschreven) geeft de Electrum wallet een foutmelding. Kortom via een "sweep" lukt het niet.

Hierna heb ik de Multibit wallet de chain opnieuw laten laden, de BTC zit idd nog steeds in de oude Multibit.

Wat nu te doen ? Hebben jullie advies ?



Ik heb wel ervaring met Electrum, niet met Multibit Classic. Wanneer jij weet hoe je de private keys uit Multibit kunt halen, kan ik je wel uitleggen hoe je die bij Electrum weer kunt importeren. Wanneer je dat wilt, kan dat ook via PM.

Wel een algemene waarschuwing: geef NOOIT je private keys aan anderen, en al helemaal niet via internet, want het bezitten van private keys=bezitten van je bitcoins.



In multibit kun je je private keys laten exporteren (zonder encryptie). Je kunt deze dan importeren in  Electrum (New - Standard wallet - Use public or private keys). Geen transactiekosten. Maar je hebt je private keys dan wel zonder encryptie op je harde schijf staan.
Dat is dan geen speciaal beveiligde Electrum wallet. Best om ze dan over te schrijven naar een nieuwe wallet met seed. (Wel transactiekost)

PS: Je kunt dan meteen ook van de gelegenheid gebruik maken om je Bitcoin Cash te claimen.

http://ultracoin.net/ ~ Ultracoin Website         http://ultracointalk.org/ ~ UltracoinTalk Forum
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
December 18, 2017, 04:40:02 AM
 #6


Dank brobbel & pnx17,

Ik heb inmiddels via export uit de oude Multibit wallet de private key gekopieerd.

Vervolgens deze in een Electrum wallet via het menu : wallet > private keys > sweep > enter private keys  getracht te importeren/sweepen.

Hier is iets raars gebeurd, er is een heel klein BTC bedrag in de Electrum wallet geimporteerd met hele hoge kosten.

De rest van de BTC (in de oude Multibit wallet) is niet overgezet in zit nog steeds in Multibit wallet.

Na een hernieuwde poging (zie boven omschreven) geeft de Electrum wallet een foutmelding. Kortom via een "sweep" lukt het niet.

Hierna heb ik de Multibit wallet de chain opnieuw laten laden, de BTC zit idd nog steeds in de oude Multibit.

Wat nu te doen ? Hebben jullie advies ?



Ik heb wel ervaring met Electrum, niet met Multibit Classic. Wanneer jij weet hoe je de private keys uit Multibit kunt halen, kan ik je wel uitleggen hoe je die bij Electrum weer kunt importeren. Wanneer je dat wilt, kan dat ook via PM.

Wel een algemene waarschuwing: geef NOOIT je private keys aan anderen, en al helemaal niet via internet, want het bezitten van private keys=bezitten van je bitcoins.



In multibit kun je je private keys laten exporteren (zonder encryptie). Je kunt deze dan importeren in  Electrum (New - Standard wallet - Use public or private keys). Geen transactiekosten. Maar je hebt je private keys dan wel zonder encryptie op je harde schijf staan.
Dat is dan geen speciaal beveiligde Electrum wallet. Best om ze dan over te schrijven naar een nieuwe wallet met seed. (Wel transactiekost)

PS: Je kunt dan meteen ook van de gelegenheid gebruik maken om je Bitcoin Cash te claimen.


1) Wat jij hebt gedaan is niet het importeren van een private key (zoals pnx17 had omschreven), maar het importeren van alle bitcoins van jouw private key in jouw nieuwe Electrum wallet (en daar komen inderdaad transferfees bij - en die zijn momenteel heel hoog zoals je hebt gemerkt).

2) Waarschijnlijk heeft Multibit jou meerdere private keys gegeven; een wallet maakt meestal iedere keer wanneer je iets betaalt een nieuw adres aan. Jij merkt daar verder weinig van (je gebruikt immers je wallet en let mogelijk niet iedere keer op welk adres er nu gebruikt wordt) - maar het kan zijn dat een deel van je inputs dus nog onder een ander adres (en dus andere private key) staan als die jij nu hebt geimporteerd.
Krikke
Member
**
Offline Offline

Activity: 74
Merit: 10

Standing on the shoulders of giants


View Profile
December 18, 2017, 03:50:55 PM
 #7

Je krijgt inderdaad voor ieder adres in je Multibit wallet een private key, deze moet je elke keer inlezen en best je BTC transferen naar eenzelfde wallet/adres zodoende minder rompslomp te hebben met verschillende adressen. Maar je hebt elke keer wel transactiekosten.

Ik heb dit process 3 maanden geleden gedaan, maar dan wel in een andere wallet ingelezen.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!