Ik heb het idee deels gebruikt om te gokken op het moment dat 1 troy ounce goud evenveel waard gaat zijn als 1 bitcoin
kijk hier voor meer info:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=336761.0***
ORIGINELE POST:
Hey mensen,
Ik heb het idee om een soort spelletje op te zetten dat niet veel hoeft te kosten, gewoon hier op het forum:
in het begin van elke maand (laten we zeggen van dag 1 tot en met dag 7 middernacht) kan je een gokje wagen op de prijs van 1 bitcoin op bitcoinaverage.com (of bitstamp?) op de 1ste van de maand erna om 12:00 's middags door 0.01 BTC + uw gok in microbitcoins te sturen naar een publiek adres dat ik beheer.
bvb ik gok dat de prijs 157.21 BTC gaat zijn, dan stuur ik 0.01015721 BTC naar dat adres.
Je kan zoveel gokjes wagen als je wilt, maar nooit exact hetzelfde bedrag als reeds werd gegokt (door u of iemand anders). Ik zal de gokken checken en kijken of er geen dubbele inzitten. Is dit het geval, dan stuur ik uw gokbedrag integraal terug naar het adres waar de BTC vandaan komt (timestamp van de blockchain geeft uitsluitsel)
Dus er kan eigenlijk anoniem gegokt worden
De persoon die er het dichtst bij zit, wint de volledige pot (minus de bedragen voor de gokken, die hou ik voor de moeite
)
Dus als er 10 gokken worden geplaatst, win je 0.1 BTC (ongeacht het aantal gokken dat je zelf hebt uitgebracht)
Als er 2 personen even dicht bijzitten , wordt de pot verdeeld door 2
Is er interesse?
Zijn er nog verbeteringen of suggesties of dingen waar ik niet aan gedacht heb?
Ik zou dit in eerste instantie hier laten lopen, zodat ik het eens kan testen en als het een succes blijkt, kan ik het misschien uitbreiden naar het volledige forum.