Bitcoin Forum
May 04, 2024, 01:34:31 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Waarom geen GUIminer?  (Read 3124 times)
Don007 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
September 15, 2013, 10:49:31 PM
 #1

Ik lees op veel fora betreft bitcoins en altcoins dat mensen GUIminer afraden. Zelf mine ik alleen altcoins (zoals LTC, FTC en DigitalCoin) doordat ik maar één 7950 tot mijn beschikking heb. Daarvoor gebruik ik (tot op heden) altijd een GUIminer die ook scrypt ondersteund en dit werkt tot op heden prima.

Nu vraag ik mij af wat het voordeel van de CGminer is t.o.v. de GUIminer die ik gebruik. Zodra ik bij de GUIminer een nieuwe miner toevoeg, is dit ook een CGminer. Zijn deze dan niet precies hetzelfde?

Indien dat het geval is, is de user interface van GUIminer natuurlijk veel makkelijker dan de commandline van CGminer.

Zie ik iets over het hoofd?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
1714829671
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714829671

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714829671
Reply with quote  #2

1714829671
Report to moderator
1714829671
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714829671

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714829671
Reply with quote  #2

1714829671
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714829671
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714829671

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714829671
Reply with quote  #2

1714829671
Report to moderator
1714829671
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714829671

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714829671
Reply with quote  #2

1714829671
Report to moderator
jeffhuys
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 252
Merit: 250



View Profile
September 17, 2013, 07:46:41 AM
 #2

Veel mensen claimen dat puur CGMiner via command line beter (sneller) werkt. In mijn ervaring is dit niet tot minimaal zo. De reden waarom ik CGMiner via de command line gebruik is dat ik het allemaal gewoon in een start.bat bestandje kan proppen en dat alleen maar hoef te launchen Smiley.

jdebunt
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 1010


View Profile WWW
September 17, 2013, 08:47:28 AM
 #3

Veel mensen claimen dat puur CGMiner via command line beter (sneller) werkt. In mijn ervaring is dit niet tot minimaal zo. De reden waarom ik CGMiner via de command line gebruik is dat ik het allemaal gewoon in een start.bat bestandje kan proppen en dat alleen maar hoef te launchen Smiley.

^^ Dit Smiley

+ ik vind dat cgminer meer instellingen laat tweaken op een gebruiksvriendelijkere manier....maar heb al een dik jaar geen guiminer meer aangeraakt dus kan veranderd zijn Smiley
Don007 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
September 17, 2013, 06:52:17 PM
 #4

Allright. Bedankt voor jullie reaties.

Als beginner vond ik CGminer natuurlijk veel lastiger dan GUIminer, maar wellicht komt hier in de toekomst verandering (met hulp van een of meerdere Nederlanders hier op dit forum  Tongue).

Ik zag wel dat je bij CGminer bijvoorbeeld een maximale temperatuur in kon stellen. Dat is een mogelijkheid die ik bij GUIminer nog niet heb gezien. GUIminer werkt hier echter wel meteen door op 'start' te klikken, kost mij niet zoveel moeite. Smiley

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
jdebunt
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 1010


View Profile WWW
September 18, 2013, 10:02:21 AM
 #5

Allright. Bedankt voor jullie reaties.

Als beginner vond ik CGminer natuurlijk veel lastiger dan GUIminer, maar wellicht komt hier in de toekomst verandering (met hulp van een of meerdere Nederlanders hier op dit forum  Tongue).

Ik zag wel dat je bij CGminer bijvoorbeeld een maximale temperatuur in kon stellen. Dat is een mogelijkheid die ik bij GUIminer nog niet heb gezien. GUIminer werkt hier echter wel meteen door op 'start' te klikken, kost mij niet zoveel moeite. Smiley


als je een .bat bestandje maakt voor je cgminer werkt alles door even te dubbelklikken Smiley

Het is wel wat meer werk, maar er zijn meer mogelijkheden Smiley

Ik heb een 20tal .bat files op mijn miner staan, elk voor een andere coin Smiley
Don007 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
September 18, 2013, 06:53:36 PM
 #6

Ik weet helaas niet hoe dat werkt. Zou je mij dat uit kunnen / willen leggen, eventueel via PM? Wellicht maak ik dan ook ooit de overstap Smiley.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
tinus42
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 784
Merit: 501



View Profile
September 20, 2013, 08:08:10 PM
 #7

Ik gebruik de Bitminter client. Bitminter gebruik ik als pool omdat je daar poort 80 op kan gebruiken. Mijn ADSL modem blokkeert veel poorten standaard en ik ben er niet echt in geslaagd om die te openen. Misschien ligt het ook aan de Windows firewall. Ik wil op den duur een Raspberry PI met MinePeon gebruiken en ik heb ook een Fonera 2.0 router die ik kan gebruiken om poorten te openen wanneer ik het modem bridge (wat ik met mijn vorige modem had gedaan). Dat is allemaal iets voor wanneer ik eens tijd en zin heb om alles goed uit te zoeken. Smiley
Skalman
Member
**
Offline Offline

Activity: 95
Merit: 10



View Profile
September 21, 2013, 07:14:17 AM
 #8

Wat voorgangers al aangeven..

Ik heb 4 Snelkoppelingen op m'n desktop staan, van hieruit kan ik voor elke "Coin" een aparte afstelling regelen ..
Don007 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
September 21, 2013, 12:09:17 PM
 #9

Jdebunt heeft mij geholpen met GCminer / het .bat bestand en GUIminer is reeds niet meer aan geweest Smiley. Als ik de intensity's vergelijk, is CGminer zo'n 10khash/s maar sneller dan GUIminer.

Ik heb nu echter ook auto GPUfan en dergelijke commands gebruikt. Dat is erg handig, en kan bij GUIminer niet.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
jdebunt
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 1010


View Profile WWW
September 24, 2013, 08:42:47 AM
 #10

Jdebunt heeft mij geholpen met GCminer / het .bat bestand en GUIminer is reeds niet meer aan geweest Smiley. Als ik de intensity's vergelijk, is CGminer zo'n 10khash/s maar sneller dan GUIminer.

Ik heb nu echter ook auto GPUfan en dergelijke commands gebruikt. Dat is erg handig, en kan bij GUIminer niet.

blij dat ik me nuttig heb kunnen maken Wink
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!