Bitcoin Forum
June 26, 2024, 03:54:09 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2] 3 »  All
  Print  
Author Topic: [Update] Opgelicht voor 8,69 Bitcoin [Nieuwe schadeverg. voor hun uit het niets]  (Read 5880 times)
koelen3 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
November 09, 2013, 03:24:39 PM
 #21

Ik hoop echt voor je dat het nog wat gaat worden. Misschien een idee om een politiebureau bij je in de buurt binnen te lopen en even aan de balie vragen wat je mogelijkheden zijn. Als je aangifte kan doen, zal ik dit zeker doorgeven aan Paypal. Dat versterkt je verhaal en met een beetje geluk nemen ze je dan wel serieus.

Nuja, eerst even wachten op antwoord van paypal.
Heb ze namelijk bewijzen nogmaals gestuurd wat kan helpen.
Als dat niet wordt, ga ik idd naar de politie en daarna naar de advocaat.
Maple
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile
November 14, 2013, 10:41:33 AM
 #22

Ik raad je aan om ze gelijk te bellen in zulke sitatie's en alles gelijk uitteleggen.
Dan zullen ze je ook serieus nemen en heb je een grotere kans dat het lukt hoop dat je het geld terugkrijgt dit is echt triest ik raad je voortaan aan om je btc niet aan een persoon te verkopen maar een betrouwbare HTTPS site ik gebruik altijd www.bitplaats.nl
koelen3 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
November 14, 2013, 10:46:16 AM
 #23

Ik raad je aan om ze gelijk te bellen in zulke sitatie's en alles gelijk uitteleggen.
Dan zullen ze je ook serieus nemen en heb je een grotere kans dat het lukt hoop dat je het geld terugkrijgt dit is echt triest ik raad je voortaan aan om je btc niet aan een persoon te verkopen maar een betrouwbare HTTPS site ik gebruik altijd www.bitplaats.nl

Ja, ga ik ook doen.
Morgen bel ik Paypal, ben wel al blij dat mijn zaak naar de leidinggevende is geëscaleerd.

En inderdaad, nu verkoop ik ze via localbitcoins of bitstamp
koelen3 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
November 15, 2013, 12:34:07 PM
 #24

Net gebeld met paypal.
Ze zeggen hier niets aan te kunnen doen en willen mij ook niet veder helpen.

Dus ik moet dit doen via gerechtelijke weg en ik weet niet hoe lang dit gaat duren.
Ondertussen heeft die ene gast wel zijn 960€ terug en 2750€ aan mijn bitcoins.

Ik weet niet hoe dit gaat uitlopen maar heb hier in ieder geval geen goed oog op.
De Belgische politie gaat hier waarschijnlijk niets aan doen want dit is maar fraude.
koelen3 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
November 15, 2013, 03:58:28 PM
 #25

MAAR fraude? Ik vind 3700 euro toch aardig serieus :S. Heeft Paypal ook een specifieke reden gegeven waarom ze een klant niet willen helpen als hij/zij wordt opgelicht? Ik wist al dat het een kutbedrijf was, maar ze blijven me verbazen.

Vind ik ook veel geld, maar Belgische politie gaat hier niets aan doen.

Omdat de betaling is gebeurd als gift en er geen verkopersbescherming daarvoor is.
Echter kan ik er niets aan doen dat deze als gift verstuurd is.

Ze zeggen er niets meer aan te willen doen en gaan hier niets aan doen.
Ik moet dit via gerechtelijke weg doen en ze zullen de politie met alle details voorzien maar mij persoonlijk willen ze niets meer doen.
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
November 15, 2013, 04:01:39 PM
 #26

MAAR fraude? Ik vind 3700 euro toch aardig serieus :S. Heeft Paypal ook een specifieke reden gegeven waarom ze een klant niet willen helpen als hij/zij wordt opgelicht? Ik wist al dat het een kutbedrijf was, maar ze blijven me verbazen.

Vind ik ook veel geld, maar Belgische politie gaat hier niets aan doen.

Omdat de betaling is gebeurd als gift en er geen verkopersbescherming daarvoor is.
Echter kan ik er niets aan doen dat deze als gift verstuurd is.

Ze zeggen er niets meer aan te willen doen en gaan hier niets aan doen.
Ik moet dit via gerechtelijke weg doen en ze zullen de politie met alle details voorzien maar mij persoonlijk willen ze niets meer doen.

this is why we need bitcoin!
koelen3 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
November 15, 2013, 05:53:14 PM
 #27

MAAR fraude? Ik vind 3700 euro toch aardig serieus :S. Heeft Paypal ook een specifieke reden gegeven waarom ze een klant niet willen helpen als hij/zij wordt opgelicht? Ik wist al dat het een kutbedrijf was, maar ze blijven me verbazen.

Vind ik ook veel geld, maar Belgische politie gaat hier niets aan doen.

Omdat de betaling is gebeurd als gift en er geen verkopersbescherming daarvoor is.
Echter kan ik er niets aan doen dat deze als gift verstuurd is.

Ze zeggen er niets meer aan te willen doen en gaan hier niets aan doen.
Ik moet dit via gerechtelijke weg doen en ze zullen de politie met alle details voorzien maar mij persoonlijk willen ze niets meer doen.

En wat is dan de reden dat de Belgische politie hier niets aan doet? De Nederlandse politie zou hier wel iets mee doen, gezien het feit dat niet tastbare goederen ook vatbaar zijn voor diefstal/fraude/verduistering. Ik zou alsnog langs de politie gaan, voordat je die optie volledig uitsluit.

Omdat een vriendin van mij een paar jaar geleden is opgelicht geweest voor 250€
Tot op vandaag niets meer van gehoord, dusja.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
November 15, 2013, 07:06:18 PM
 #28

Daarom doen veel mensen hier op dit forum geen zaken door middel van PayPal. PayPal is goed, behalve op dat 'refund' beleid waar volgens mij dagelijks enorm veel mensen mee opgelicht worden. Ik vraag me serieus af of je op gerechtelijke wijze je gelijk en je geld kunt krijgen. Vooral met Bitcoins is het nogal moeilijk aan te tonen of hij ze al dan niet overgemaakt heeft.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
koelen3 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
November 15, 2013, 07:19:04 PM
 #29

Vooral met Bitcoins is het nogal moeilijk aan te tonen of hij ze al dan niet overgemaakt heeft.

In mijn geval wel hoor.
Hij maakte een andere thread zegende dat hij 1.16 ofzo BTC had en dat was ook het preciese bedrag dat die dag op zijn BTC addres stond.

Dat ik mijn 1000€ van paypal niet krijg vind ik op dit moment niet meer zo erg.
Ik vindt het wel erger dat die gast zijn geld terug heeft en de BTC die hij heeft nu 2750€ waard zijn.
koelen3 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
November 15, 2013, 07:28:15 PM
 #30

Het was op een ander forum
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
November 16, 2013, 02:26:25 PM
 #31

Nederlandse politie doet niets. Daar ben ik 110% van overtuigd
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
November 16, 2013, 02:29:12 PM
 #32

Daar ben ik ook vrij zeker van. M'n neef is recentelijk opgelicht via Marktplaats. Hij had wat gekocht maar dit werd - zoals wel vaker gebeurd bij dergelijke deals - gewoon niet verstuurd. Aangifte gedaan, maar noch Marktplaats noch de Nederlandse politie deed er niets aan.

In deze gevallen is het gewoon een kwestie van 'voorkomen is beter dan genezen'. Maak dergelijke deals alleen met trusted members of gebruik een betrouwbare escrow. En zelfs dan - als het om grote bedragen gaat - zou ik ervoor kiezen om de deal gewoon in stapjes uit te voeren.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
koelen3 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
November 16, 2013, 03:52:30 PM
 #33

Ik heb wel bewijs dat hij mij opgelicht heeft, dat geeft hij toe ook.
Blijkbaarheeft hij een zogenaamd botnet en kwam van een van zijn 'victims' het geld.

En inderdaad, de politie gaat hier juist de ballen aan doen.
Iced
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 631
Merit: 208


Belgian based crypto-enthusiast


View Profile
November 20, 2013, 08:08:14 PM
 #34

paypal is a bitch meer kan ik niet zeggen als je echt voor grote bedragen trade, raad ik je aan nooit paypal te gebruiken

No signature for now
koelen3 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
November 22, 2013, 02:04:59 PM
 #35

UPDATE

Na 30 minuten bellen vorige week en nogmaals contact te hebben gehad met de afdeling Conflictbeheer in Nederland.
Heeft Paypal mijn geld terug overgemaakt naar mijn account.

Het is uiteraard niet 4500€ van de huidige prijs van bitcoins, maar met mijn geld terug vind ik het al meer dan goed.
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
November 22, 2013, 02:11:22 PM
 #36

UPDATE

Na 30 minuten bellen vorige week en nogmaals contact te hebben gehad met de afdeling Conflictbeheer in Nederland.
Heeft Paypal mijn geld terug overgemaakt naar mijn account.

Het is uiteraard niet 4500€ van de huidige prijs van bitcoins, maar met mijn geld terug vind ik het al meer dan goed.


geluk gehad!
koelen3 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
November 22, 2013, 02:17:02 PM
 #37

Ik denk het ook, na verscheidene keren te hebben vermeld dat ik er niets aan kon doen en de goederen nu veel meer waard waren kreeg ik mijn geld toch terug.
Je kan het geluk noemen, maar ik vind het eerlijk gezegt hoopgevend voor andere bitcoin betalingen.
Misschien kan paypal deze nu ook accepteren
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
November 22, 2013, 03:37:58 PM
 #38

Ik denk het ook, na verscheidene keren te hebben vermeld dat ik er niets aan kon doen en de goederen nu veel meer waard waren kreeg ik mijn geld toch terug.
Je kan het geluk noemen, maar ik vind het eerlijk gezegt hoopgevend voor andere bitcoin betalingen.
Misschien kan paypal deze nu ook accepteren

ja, aan de koers hoef je niet te denken, je verkocht sowieso je coins, dus je hebt nu je geld, wel met vertraging natuurlijk... Smiley
koelen3 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
November 23, 2013, 12:42:56 PM
 #39

Ik denk het ook, na verscheidene keren te hebben vermeld dat ik er niets aan kon doen en de goederen nu veel meer waard waren kreeg ik mijn geld toch terug.
Je kan het geluk noemen, maar ik vind het eerlijk gezegt hoopgevend voor andere bitcoin betalingen.
Misschien kan paypal deze nu ook accepteren

ja, aan de koers hoef je niet te denken, je verkocht sowieso je coins, dus je hebt nu je geld, wel met vertraging natuurlijk... Smiley

Inderdaad, ben al zeer opgelucht dat ik iets van geld heb nu Wink
koelen3 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
February 13, 2014, 02:12:57 PM
 #40

Blijkbaar heb ik een ander geschil op Paypal.
Kreeg net een brief in de bus van een deurwaarder.

Moet 145€ betalen 'Na alle aanmaningen die ik van Paypal zelf heb gekregen'.
Is wel grappig, want ik heb nog nooit gehoord van hen over een mogelijke verdere claim.
Nu is dit dus blijkbaar voor een schadevergoeding.

Dat is wel raar vond ik aangezien ik nergens een transactie vond.
Enkel een transactie van -190$ ofzo naar -145€, waar die vandaan komt weet ik zelf niet.

Dus ga ik nu wel mooi naar een advocaat voor een schadevergoeding van mij.
Ik heb immers meer bitcoins verkocht om uit die 869€ claim te komen die later wel naar mij is toegekend geweest.
Ik heb nooit van hen hiervoor iets gekregen, nog mijn goederen, nog een symbolische 1 cent voor de kosten.

Amateurs, dat zijn het.
Vandeweek ga ik horen bij de advocaat en laat ik mijn paypal account voorgoed verwijderen.

Als iemand advies heeft hoor ik het graag, heb nog alle bewijs van die transacties en mails.
Pages: « 1 [2] 3 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!