Bitcoin Forum
June 27, 2024, 09:55:10 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 »  All
  Print  
Author Topic: P2P.Gent - Bitcoin meetup 36 - Dinsdag 29 december vanaf 20:00  (Read 103790 times)
Bytas
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 323
Merit: 250



View Profile
January 08, 2014, 07:28:29 PM
 #161

twas weer plezant Smiley
gatherc
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 53
Merit: 0


View Profile
January 08, 2014, 08:05:04 PM
 #162

dropbox link met 3 foto's van het toestel in actie, let op het licht dat aangaat om de QR code te lezen Smiley

https://www.dropbox.com/sh/4jjzk6gw7oz5dy1/9oyjkpNABr/bitcoinmeetpics
Mitchell
Copper Member
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3962
Merit: 2207


Verified awesomeness ✔


View Profile WWW
January 08, 2014, 09:01:01 PM
 #163

dropbox link met 3 foto's van het toestel in actie, let op het licht dat aangaat om de QR code te lezen Smiley

https://www.dropbox.com/sh/4jjzk6gw7oz5dy1/9oyjkpNABr/bitcoinmeetpics
Oh dat ding! Ik heb hem laatst gezien ^^ Ik zat dus letterlijk aan een Bitcoin Vending Machine te denken, haha.

.
Duelbits
            ▄████▄▄
          ▄█████████▄
        ▄█████████████▄
     ▄██████████████████▄
   ▄████▄▄▄█████████▄▄▄███▄
 ▄████▐▀▄▄▀▌████▐▀▄▄▀▌██

 ██████▀▀▀▀███████▀▀▀▀█████

▐████████████■▄▄▄■██████████▀
▐██████████████████████████▀
██████████████████████████▀
▀███████████████████████▀
  ▀███████████████████▀
    ▀███████████████▀
.
         ▄ ▄▄▀▀▀▀▄▄
         ▄▀▀▄      █
         █   ▀▄     █
       ▄█▄     ▀▄   █
      ▄▀ ▀▄      ▀█▀
    ▄▀     ▀█▄▄▄▀▀ ▀
  ▄▀  ▄▀  ▄▀

Live Games

   ▄▄▀▀▀▀▀▀▀▄▄
 ▄▀ ▄▄▀▀▀▀▀▄▄ ▀▄
▄▀ █ ▄  █  ▄ █ ▀▄
█ █   ▀   ▀   █ █  ▄▄▄
█ ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ █ █   █
█▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█  █▄█
█ ▀▀█  ▀▀█  ▀▀█ █  █▄█

Slots
.
        ▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄
        █         ▄▄  █
▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄       █
█  ▄▄         █       █
█             █       █
█   ▄▀▀▄▀▀▄   █       █
█   ▀▄   ▄▀   █       █

Blackjack
|█▀▀▀▀▀█▄▄▄
       ▀████▄▄
         ██████▄
▄▄▄▄▄▄▄▄█▀    ▀▀█
████████▄        █
█████████▄        █
██████████▄     ▄██
█████████▀▀▀█▄▄████
▀▀███▀▀       ████
   █          ███
   █          █▀
▄█████▄▄▄ ▄▄▀▀
███████▀▀▀
.
                 NEW!                  
SPORTS BETTING 
|||
[ Đ ][ Ł ]
AVAILABLE NOW

Advertisements are not endorsed by me.
Boldhead
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
January 09, 2014, 05:25:48 PM
 #164

dropbox link met 3 foto's van het toestel in actie, let op het licht dat aangaat om de QR code te lezen Smiley

https://www.dropbox.com/sh/4jjzk6gw7oz5dy1/9oyjkpNABr/bitcoinmeetpics

Kan je in dat café in Gent al met bitcoins betalen via dit machientje of?
SellingMyGPUs
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
January 10, 2014, 05:39:37 AM
 #165

Kan je in dat café in Gent al met bitcoins betalen via dit machientje of?

Met de automaat kan je BTC kopen voor EUR, door bv de QR code van je PDA wallet te tonen, of die van je laptop, of een afgeprinte code. De transacties verlopen ook snel, binnen een paar seconden heb je de notificatie en dan is het wachten op een confirmatie.

Met een tablet die we mee hadden (als test) kan je drank bestellen en betalen met BTC. Maar officieel aanvaarden ze daar nog geen BTC.

In de praktijk speelde ik tussenpersoon. Doet er mij trouwens aan denken dat 3 consumpties (telkens 1 pintje) die op onze tab besteld zijn die niet betaald werden, kunnen de personen in kwestie het equivalent met BTC betalen?

18fjk8hFFbVKwiCegCsDcKybWcBCQYAdzr

mvg,

W.
xa4
Member
**
Offline Offline

Activity: 71
Merit: 10


View Profile
January 10, 2014, 03:27:25 PM
 #166

Hey,
 
Kun je wat meer (technische) info geven over de machine. Ik begrijp dat je via de machine bitcoins kunt kopen; zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om deze machine te koppelen aan een 'trusted party', een soort bitcoinbank bijvoorbeeld, waar je een bitcoinrekening hebt en bitcoins afhaalt zoals je euros afhaalt aan een reguliere bancontact ?

Volgende meeting kom ik af (was er op de eerste meeting in november, maar laatste 2 gemist). Benieuwd naar de machine en vroeg me ook af of niemand er al aan gedacht heeft om een Belgische Exchange op poten te zetten ....cfr. bitplaats.be (onlangs in 't nieuws op coindesk). Zij hebben een spread van meer dan 10% op koop- en verkoopprijs + ze zijn duur .... dit moet met het Gentse/Belgische talent toch beter kunnen.

Cu all

xa4
SellingMyGPUs
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
January 10, 2014, 03:50:06 PM
 #167

Kun je wat meer (technische) info geven over de machine. Ik begrijp dat je via de machine bitcoins kunt kopen; zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om deze machine te koppelen aan een 'trusted party', een soort bitcoinbank bijvoorbeeld, waar je een bitcoinrekening hebt en bitcoins afhaalt zoals je euros afhaalt aan een reguliere bancontact ?

Je kan de machine herprogrammeren zoals je wil maar waarom zou je EUR willen betalen voor BTC die toch al van jou zijn en op je bitcoinbank rekening staan? Dan ben je toch beter af met een online wallet (met alle security risks van dien)

Quote
Volgende meeting kom ik af (was er op de eerste meeting in november, maar laatste 2 gemist). Benieuwd naar de machine en vroeg me ook af of niemand er al aan gedacht heeft om een Belgische Exchange op poten te zetten ....cfr. bitplaats.be (onlangs in 't nieuws op coindesk). Zij hebben een spread van meer dan 10% op koop- en verkoopprijs + ze zijn duur .... dit moet met het Gentse/Belgische talent toch beter kunnen.

Ik denk dat het vooral gaat om de complexe regelgeving rond money exchange, niet talent.
xa4
Member
**
Offline Offline

Activity: 71
Merit: 10


View Profile
January 10, 2014, 04:10:25 PM
 #168

hehe,

Heb mij verkeerd uitgedrukt denk ik. Stel dat je online (mobiele) wallet leeg is, dan zou je bijvoorbeeld via de machine uw eigen bitcoins vanop een "bitcoinbankrekening" kunnen oververschrijven ....

Wat talent betreft, complexe regelgeving/wetgeving doorgronden is ook een talent ;-)
Maar ik denk dat er in België momenteel geen regelgeving is, dus niet veel te doorgronden is ... maar dat zal wat te simpel zijn. KYC/AML normen zijn volgens mij normen en dus geen wetgeving/regelgeving en eventueel zijn die normen niet van toepassing indien je in persoonlijke naam handelt (cfr. de geruchten dat Huobi CEO zijn persoonlijke bankrekening gebruikt) Maar ik weet er eigenlijk niets van en ben eigenlijk aan 't gissen. Weet jij welke problemen/opstakels er zijn in België mbt regelgeving/wetgeving rond Bitcoin ? 

xa4
SellingMyGPUs
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
January 10, 2014, 05:16:59 PM
 #169

Heb mij verkeerd uitgedrukt denk ik. Stel dat je online (mobiele) wallet leeg is, dan zou je bijvoorbeeld via de machine uw eigen bitcoins vanop een "bitcoinbankrekening" kunnen oververschrijven ….

Wat je nu doet is EUR in de machine steken en BTC kopen op een exchange en die direct naar je address (QR code) laten versturen

Als je je eigen bitcoins wil hebben dan kan je een online wallet gebruiken om je PDA wallet bij te laden

Quote
Maar ik denk dat er in België momenteel geen regelgeving is, dus niet veel te doorgronden is ... maar dat zal wat te simpel zijn. KYC/AML normen zijn volgens mij normen en dus geen wetgeving/regelgeving en eventueel zijn die normen niet van toepassing indien je in persoonlijke naam handelt (cfr. de geruchten dat Huobi CEO zijn persoonlijke bankrekening gebruikt) Maar ik weet er eigenlijk niets van en ben eigenlijk aan 't gissen. Weet jij welke problemen/opstakels er zijn in België mbt regelgeving/wetgeving rond Bitcoin ? 

Je gaat in Belgie moeilijk een bank vinden die jou een bedrijfs rekening ter beschikking gaat willen stellen, ze zijn allemaal als de dood bevreesd voor fraude gevallen (bv waarbij je exchange als witwas mulle wordt misbruikt). Je zal bv een Poolse bank moeten zoeken
xa4
Member
**
Offline Offline

Activity: 71
Merit: 10


View Profile
January 10, 2014, 05:39:15 PM
 #170

OK, i got it ... thx voor de replies. Toch nog een vraagje : op welke exchanges kan je kopen. Ik ga er vanuit dat ook hier de machine te programmeren is voor verschillende exchanges ?

xa4
teckniel
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
January 11, 2014, 11:56:06 PM
 #171

I'm in  Wink
Ninietz
Member
**
Offline Offline

Activity: 106
Merit: 10


View Profile
January 13, 2014, 10:56:44 PM
 #172

I'm in
SellingMyGPUs
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
January 14, 2014, 08:20:56 AM
 #173

op welke exchanges kan je kopen. Ik ga er vanuit dat ook hier de machine te programmeren is voor verschillende exchanges ?

Als er een API is waarmee je op de exchange kan transacties doen, dan moet dat lukken. Anders kan je altijd in theorie een Bot gebruiken die voor jou inlogt op de exchange en aankopen doet
Pixelhouse
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0


View Profile
January 15, 2014, 10:43:37 AM
Last edit: January 15, 2014, 11:36:21 AM by Pixelhouse
 #174

Ik kan eerlijk zeggen dat ik door de meeting in december nu al ben begonnen met LTC te minen aan 0.7 per dag.
Zeer informatief, en vooral grote thanks aan _Rusty_ zeer vriendelijk en was altijd bereid om mij te helpen en te informeren.

Weet niet of ik er deze keer zal bij zijn, als ik mijn vrienden die ondertussen ook al zijn begonnen met minen door deze avond ook meegaan zal ik er ook zijn.

_rusty_
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile
January 15, 2014, 02:56:52 PM
 #175

Ik kan eerlijk zeggen dat ik door de meeting in december nu al ben begonnen met LTC te minen aan 0.7 per dag.
Zeer informatief, en vooral grote thanks aan _Rusty_ zeer vriendelijk en was altijd bereid om mij te helpen en te informeren.

Weet niet of ik er deze keer zal bij zijn, als ik mijn vrienden die ondertussen ook al zijn begonnen met minen door deze avond ook meegaan zal ik er ook zijn.



you make me blush  Grin

1feb zal ik er terug bij zijn.
Indien er nog mensen vragen zouden hebben, ik sta graag voor jullie klaar Wink

groeten
koelen3
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
January 17, 2014, 05:47:46 AM
 #176

Ik zal helaas niet aanwezig zijn, ik heb dam een reunie.
Bitcoin Belgium
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
January 24, 2014, 08:41:05 PM
 #177

Hi,

ik plaats op bitcointalk misschien niet veel, maar bij deze laat ik jullie weten dat ook ik aanwezig zal zijn op 1 februari.
Ik ben een van de co-directors van de Belgian Bitcoin Association. (www.bitcoinassociation.be)

Groeten!
jisfree
Member
**
Offline Offline

Activity: 76
Merit: 10


View Profile
January 25, 2014, 09:59:47 AM
 #178

Leuk om zo iemand in ons midden te hebben!

Wees welkom!
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
January 25, 2014, 04:26:32 PM
 #179

Het is misschien wat vroeg, maar de meet van 3 juni dreigt weer midden in de examens te vallen.

Ik stel dus een aanpassing van de kalender voor.
Wat denken jullie om deze te vervroegen naar donderdag 22 mei en ergens pizza te gaan eten ter ere van Laszlo Pizza Day ?

Laat maar iets weten Smiley

een maand daarna kunnen we dan gewoon verder met het standaard schema en zijn de examens vermoedelijk voor de meeste studenten onder ons weer gedaan.


PS: tot zaterdag!
Ik heb vrijdag mijn laatste examen ooit, dus wil gerust zaterdag na de meet nog wel een paar uur op café gaan Wink

jisfree
Member
**
Offline Offline

Activity: 76
Merit: 10


View Profile
January 25, 2014, 04:31:48 PM
 #180

Klinkt allemaal wel heel goed...

Ik ben in ieder geval al voor!
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!