Bitcoin Forum
May 03, 2024, 06:27:29 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Twijfels over wallet setup  (Read 636 times)
Sesedokoe (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
November 30, 2013, 11:09:11 AM
 #1

Hallo,

Ik ben al enige tijd bezig met bitcoins (en rond aan het neuzen op dit forum), en leek me toch wel slim om een account aan te maken.
Dus bij deze!

Ik heb altijd wel gedacht dat mijn wallet prima in orde was.
Maar nu de prijs toch wel erg begint te stijgen begin ik een beetje te twijfelen of ik mijn wallet wel goed beveiligd heb.
Graag hoor ik jullie mening/tips. Ik zal hieronder even mijn stappen uitleggen. Ter info: ik werk met MAC en multibit vanaf een usb en heb niet de mogelijkheid om met 2 computers te werken (1 online / 1 offline)

- Heb multibit op mijn usb geïnstalleerd
- Wallet encrypt
- Al de multibit files (wallet, key etc..) runnen nu vanaf de USB en er worden geen files op de mac aangemaakt.
- Heb alle passwords uitgeprint (key,multibit, wallet etc..)
- USB encrypt met password.
- Backup van deze usb gemaakt.

Dus als ik de usb niet in de computer heb staat er niets van multibit op mijn computer. De reden waarom ik begin te twijfelen is, omdat het zo straight forward is, en ik allemaal verhalen zie van ingewikkelde wallet setups dat ik begon te twijfelen aan mezelf.

Ben erg benieuwd wat jullie van deze setup denken.
Alvast bedankt!
"In a nutshell, the network works like a distributed timestamp server, stamping the first transaction to spend a coin. It takes advantage of the nature of information being easy to spread but hard to stifle." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
Zae
Member
**
Offline Offline

Activity: 70
Merit: 10


View Profile
November 30, 2013, 03:23:00 PM
 #2

Ziet er prima uit!

Heb je al eens getest je volledige wallet te recoveren aan de hand van je backups?

- Je hebt namelijk geen backup als je het nooit getest hebt.
Sesedokoe (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
November 30, 2013, 04:00:24 PM
 #3

Thanks voor de reply!

Met recoveren, bedoel je het laden van de wallet en key files vanaf de USB op een andere computer dan je normaal doet?
Heb namelijk 2 USB sticks die ik beide getest heb.
Grolnn
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
December 01, 2013, 11:51:37 AM
 #4

Hoe heb je je USB beveiligd? Ik ben van plan grofweg hetzelfde te doen, en USB nog eens te encrypten met TrueCrypt (goede ervaringen mee).
Gabrie
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 30
Merit: 0


View Profile
December 02, 2013, 10:54:12 PM
 #5

Hoe heb je je USB beveiligd? Ik ben van plan grofweg hetzelfde te doen, en USB nog eens te encrypten met TrueCrypt (goede ervaringen mee).

Ik heb ook die methode gevolgd. USB key met daarop een 50MB truecrypt volume en daar heb ik mijn hele MutliBit wallet directory naar toe gekopieerd. Ik gebruik deze stick als backup.

Nu vraag ik mij alleen af, als ik het goed wil doen moet ik dus na elke bitcoin transactie die backup ook weer updaten toch?

Gabrie
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!