Bitcoin Forum
August 29, 2024, 10:16:40 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.1 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Was ik er toch bijna ingetrapt: BitonicActie twitter account  (Read 1162 times)
Gabrie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 30
Merit: 0


View Profile
December 02, 2013, 09:35:42 PM
 #1

Hi
Net nieuw met Bitcoins en vandaag begonnen met inlezen. Tip gekregen om eens met bitonic.nl te proberen en ging op zoek naar hen en vond twee twitter accounts. Nu blijkt dat @bitonicActie een nep account is. Ze hadden bij @bitonicactie een aanbieding van 1 bitcoin voor 300 euro. *zucht* Hoe kon ik zo dom zijn en erin trapppen, de koers is nu boven de 700 euro, dan moet er toch wel een lampje gaan branden? Nou gelukkig ging dat ook wel branden, maar naar mijn smaak een beetje laat.

In mijn twitter DM kreeg ik van hun de volgende instructies:
"De betaling gaat in 3 fases wegens veiligheidsredenen. Bij de eerste 2 betalingen, word de toegang geweigerd naar de bitcoin uitbetaal link, bij de derde fase heeft u toegang en kunt u uw bitcoin adres invullen. Bij welke bank bent u gevestigd, dan kunnen wij uw betaal link in orde maken zodat de betaling direct naar de zelfde bank toe gaat."

Toen ging gelukkig mijn waarschuwings lampje branden en heb ik op de site van bitonic.nl gekeken en zag heel toevallig onderin een waarschuwing van een van hun oude tweets langskomen: "Bitonic ‏@Bitonicnl 28 Nov
Dit is onze enige en officiële Twitter-account, niet op BitonicActie e.d. ingaan! wij sturen u ook nooit ongevraagd e-mails."

Heb het account direct geblocked en voor SPAM aangemeld.

Dus.... ben gewaarschuwd !!!
BAD GUYS:  @bitonicactie
GOOD GUYS:  @bitonicnl  https://bitonic.nl


PS: Net als test voor 10 euro bij Bitonic gekocht en ging vlekkeloos.

Gr
Gabrie




Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
December 02, 2013, 10:57:35 PM
 #2

Bitonic zelf heeft daar op hun twitterpagina de mensen ook al op geattendeerd. Erg jammer dat er dergelijke oplichters hier rondlopen..

www.Bitonic.nl is zelf wel prima! Heb er gisteren nog wat gekocht en dit ging werkelijk perfect.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Gabrie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 30
Merit: 0


View Profile
December 02, 2013, 11:00:32 PM
 #3

Bitonic zelf heeft daar op hun twitterpagina de mensen ook al op geattendeerd. Erg jammer dat er dergelijke oplichters hier rondlopen..

www.Bitonic.nl is zelf wel prima! Heb er gisteren nog wat gekocht en dit ging werkelijk perfect.

Misschien kan bitonic ook nog op hun homepage hier melding van maken. Zal hen iig mailen. Op hun pagina loopt onderin een ticker van hun tweets, daar zag ik het toevallig langskomen.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
December 02, 2013, 11:04:10 PM
 #4

Ja klopt. Het is niet verkeerd om dat nóg duidelijker te benadrukken.

Dit: https://bitcointalk.org/index.php?topic=126765.0 is een officiële thread over Bitonic. Jouke (diegene die het topic geopend heeft) is daar werkzaam. Wellicht kun je hem ook even PMen (https://bitcointalk.org/index.php?action=profile;u=59109).

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Gabrie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 30
Merit: 0


View Profile
December 03, 2013, 08:09:48 AM
 #5

Ja klopt. Het is niet verkeerd om dat nóg duidelijker te benadrukken.

Dit: https://bitcointalk.org/index.php?topic=126765.0 is een officiële thread over Bitonic. Jouke (diegene die het topic geopend heeft) is daar werkzaam. Wellicht kun je hem ook even PMen (https://bitcointalk.org/index.php?action=profile;u=59109).

PM gestuurd.
Porto
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
December 03, 2013, 02:54:46 PM
 #6

Ik heb tot nog toe zo'n 6 bitcoins bij bitonic ingekocht, maar hoe zijn zij als het op incasseren aankomt?
Gaat dit snel / betrouwbaar? Eens komt een moment dat ik ga cashen en met die hoge fee's op btc-e.com
is dat daar niet rendabel.

Nu zit deze vol met onzin maar in de trollchat op btc-e.com las ik over een paar (vage) gevallen qua
verkochtte bitcoins die nooit waren uitbetaald; tactiek/manipulering vd koers (wel erg goedkope en laffe
manier) of waren er misschien inderdaad problemen met uitbetaling afgelopen weken?

EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
December 03, 2013, 03:22:34 PM
 #7

Ik heb tot nog toe zo'n 6 bitcoins bij bitonic ingekocht, maar hoe zijn zij als het op incasseren aankomt?
Gaat dit snel / betrouwbaar? Eens komt een moment dat ik ga cashen en met die hoge fee's op btc-e.com
is dat daar niet rendabel.

Nu zit deze vol met onzin maar in de trollchat op btc-e.com las ik over een paar (vage) gevallen qua
verkochtte bitcoins die nooit waren uitbetaald; tactiek/manipulering vd koers (wel erg goedkope en laffe
manier) of waren er misschien inderdaad problemen met uitbetaling afgelopen weken?



Heb al redelijk wat verkocht en nooit problemen gehad, maar resultaten uit het verleden.... Wink

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
Amy*91
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
December 03, 2013, 05:45:30 PM
 #8

Bedankt voor de waarschuwing!
Ik zag hem ook langskomen!
cryptomine.eu
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile WWW
December 06, 2013, 02:27:59 PM
 #9

Bedankt voor de waarschuwing.
Tja waar geld mee gemoeid is, daar zullen oplichters en ander gespuis zijn  Sad
MisterLG
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 476
Merit: 252



View Profile
December 06, 2013, 02:54:23 PM
 #10

Gelukkig ben je er niet ingetrapt! Ben zelf ook bijna opgelicht 2 weken geleden via marktplaats. Wilde block erupters kopen maar ik kon ze niet halen, persoon was sinds 1 dag actief op mp, spot goedkoop en wilde alleen betaald worden in bitcoins.

Voor de zekerheid gerapporteerd en 1 dag later is zijn account verwijderd Smiley

           ▀██▄ ▄██▀
            ▐█████▌
           ▄███▀███▄
         ▄████▄  ▀███▄
       ▄███▀ ▀██▄  ▀███▄
     ▄███▀  ▄█████▄  ▀███▄
   ▄███▀  ▄███▀ ▀███▄  ▀███▄
  ███▀  ▄████▌   ▐████▄  ▀███
 ███   ██▀  ██▄ ▄██  ▀██   ███
███   ███  ███   ███  ███   ███
███   ███   ███████   ███   ███
 ███   ███▄▄       ▄▄███   ███
  ███▄   ▀▀█████████▀▀   ▄███
   ▀████▄▄           ▄▄████▀
      ▀▀███████████████▀▀
DeepOnion
Anonymous and Untraceable
ANN  Whitepaper  Facebook  Twitter  Telegram  Discord 





      ▄▄██████████▄▄
    ▄███▀▀      ▀▀█▀   ▄▄
   ███▀              ▄███
  ███              ▄███▀   ▄▄
 ███▌  ▄▄▄▄      ▄███▀   ▄███
▐███  ██████   ▄███▀   ▄███▀
███▌ ███  ███▄███▀   ▄███▀
███▌ ███   ████▀   ▄███▀
███▌  ███   █▀   ▄███▀  ███
▐███   ███     ▄███▀   ███
 ███▌   ███  ▄███▀     ███
  ███    ██████▀      ███
   ███▄             ▄███
    ▀███▄▄       ▄▄███▀
      ▀▀███████████▀▀
.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!