Hi
Net nieuw met Bitcoins en vandaag begonnen met inlezen. Tip gekregen om eens met bitonic.nl te proberen en ging op zoek naar hen en vond twee twitter accounts. Nu blijkt dat @bitonicActie een nep account is. Ze hadden bij @bitonicactie een aanbieding van 1 bitcoin voor 300 euro. *zucht* Hoe kon ik zo dom zijn en erin trapppen, de koers is nu boven de 700 euro, dan moet er toch wel een lampje gaan branden? Nou gelukkig ging dat ook wel branden, maar naar mijn smaak een beetje laat.
In mijn twitter DM kreeg ik van hun de volgende instructies:
"De betaling gaat in 3 fases wegens veiligheidsredenen. Bij de eerste 2 betalingen, word de toegang geweigerd naar de bitcoin uitbetaal link, bij de derde fase heeft u toegang en kunt u uw bitcoin adres invullen. Bij welke bank bent u gevestigd, dan kunnen wij uw betaal link in orde maken zodat de betaling direct naar de zelfde bank toe gaat."
Toen ging gelukkig mijn waarschuwings lampje branden en heb ik op de site van bitonic.nl gekeken en zag heel toevallig onderin een waarschuwing van een van hun oude tweets langskomen: "Bitonic @Bitonicnl 28 Nov
Dit is onze enige en officiële Twitter-account, niet op BitonicActie e.d. ingaan! wij sturen u ook nooit ongevraagd e-mails."
Heb het account direct geblocked en voor SPAM aangemeld.
Dus.... ben gewaarschuwd !!!
BAD GUYS: @bitonicactie
GOOD GUYS: @bitonicnl
https://bitonic.nl PS: Net als test voor 10 euro bij Bitonic gekocht en ging vlekkeloos.
Gr
Gabrie