Bitcoin Forum
April 26, 2024, 03:08:24 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 3 »  All
  Print  
Author Topic: Wie wil geld verdienen, kijkt hier!  (Read 4074 times)
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 12:59:44 AM
Last edit: February 01, 2014, 01:21:29 AM by Pareidolie
 #1

Hallo allemaal,

Ik wil graag geld verdienen met de coins en ik ben niet de enige op deze forum volgens mij Wink

Er is alleen zoveel informatie waar we aan moeten denken om de juiste keuze te maken voor welke coin we gaan.
Het is onmogelijk om al die informatie door te nemen, omdat er zoveel "bullshit" informatie is. Het voordeel in deze wereld is dat we er niet minder van worden om elkaar onze kennis te delen.

Dus geef hier je (gouden) tip door en onderbouw je tip. Waar moet je volgens jou juist om denken om de juiste keuze te maken, niets is een slechte tip! Hoe "basic" je tip ook lijkt, kan heel waardevol zijn voor de ander. Geef gewoon jou tip/idee/gevoel door en iedereen zuigt alle informatie op en maakt zijn eigen "waarheid". Sta open voor discussie en het gaat niet om wie "gelijk" heeft (ga dus niet te lang door, want dat is niet de bedoeling), maar om elkaar voor informatie te voorzien. Blijf gewoon door gaan met informatie geven.

Het is een utopie dat we uiteindelijk de formule hebben gevonden om elkaar rijk(er) te maken, maar je kan wel iedereen rijker maken met jou informatie. Weet zeker dat we hier veel mensen een plezier mee doen.

Laten we elkaar helpen om elkaar rijk(er) te maken!. WinkCheesy


1714144104
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714144104

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714144104
Reply with quote  #2

1714144104
Report to moderator
1714144104
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714144104

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714144104
Reply with quote  #2

1714144104
Report to moderator
"Bitcoin: the cutting edge of begging technology." -- Giraffe.BTC
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714144104
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714144104

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714144104
Reply with quote  #2

1714144104
Report to moderator
1714144104
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714144104

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714144104
Reply with quote  #2

1714144104
Report to moderator
1714144104
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714144104

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714144104
Reply with quote  #2

1714144104
Report to moderator
Blaater
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 262


View Profile
February 01, 2014, 01:05:06 AM
 #2

Zoek een leuke startup in bitcoin en investeer daarin.
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 01:06:38 AM
Last edit: February 01, 2014, 11:03:05 AM by Pareidolie
 #3

Ik wil direct aftrappen wat ik een interessant forumbericht vond van Netnox..

Check deze link: http://cryptosource.org/good-buys-and-coins-to-avoid-how-daily-coin-maintenance-costs-should-factor-into-your-investment-decisions/

Hier wordt aangegeven dat de onderhoudskosten belangrijk zijn voor de lange termijn gehalte, hier komt Dogecoin erg slecht uit de bus. Hier geven ze dus aan dat Dogecoin een munt is om te vermijden.

Ze geven aan wat goede munten zijn:
Great Buys
These coins all have various interesting projects in the works, have great communities and great developers. We consider these coins to be severely undervalued.
•Zetacoin (ZET) (Daily Maintenance Cost: $228.13)
•CryptogenicBullion (CGB) (Daily Maintenance Cost: $195.21)
•Devcoin (DVC) (Daily Maintenance Cost: $452.23)
•Frankos (FRK) (Daily Maintenance Cost: $1060.98)
•Digitalcoin (DGC) (Daily Maintenace Cost: $8376.52)

En de munten die je beter kan vermijden:
Coins To Avoid
We consider these coins to be very gimmicky. While many of them have outstanding communities, their current maintenance cost is way too high to be sustainable in the long run. Most of these coins are brand new and are surviving off hype. Trading of these coins should only be attempted by experienced traders).
•Dogecoin (DOGE) (Daily Maintance Cost: $1,060,957.44)
•Mooncoin (MOON) (Daily Maintenance Cost: $133,602.05)
•LotteryTickets (TIX) (Daily Mainteance Cost: $27,980.86)
•Lottocoin (LOT) (Daily Maintenance Cost: $26,369.84)
•Earthcoin (EAC) (Daily Maintenance Cost: $19,922.42)

Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 01:12:51 AM
 #4

Zoek een leuke startup in bitcoin en investeer daarin.

Hallo Blaater,

Bedankt voor je bericht!

Kan je jou bericht ook onderbouwen wanneer jij het een leuke startup vindt in de bitcoin en waarom?
rikkie
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 574
Merit: 500


Richard Coleman - Chief Executive @ CloudThink.IO


View Profile WWW
February 01, 2014, 09:05:37 AM
 #5

Ik ben nog niet zo lang nieuw in dit alles, maar volgens dat ik hier en daar al gelezen heb, moet je ook kijken naar hoeveel er gepremined werd. Als er te veel premine is, zou dit niet goed zijn, omdat de developpers dan een te grote hoeveelheid voor zichzelf houden.
Kan iemand dit bevestigen of dit klopt?
Ik vind dit alvast een heel interessant topic, dat ik zeker verdr zal blijven volgen.
,./,./
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
February 01, 2014, 10:39:38 AM
 #6

de waarde van een munt word door meerdere dingen bepaald.

ten eerste is de naam en de afbeelding al heel belangrijk (het imago) dogecoin is een zo'n coin, iedereen kent het. de naam is grappig en heeft veel media aandacht gehad. aan de andere kant is de dogecoin weer slecht, even op internet zoeken en er staat dat de dogecoin gerund word door een stelletje honden. dit zal de prijs dan wel weer laten zakken. (en zal dus nooit een hype worden naar mijn mening)

de hoeveelheid is ook belangrijk. 42coin op cryptsy is in het begin sterk gestegen. maar na een tijdje zagen de meeste mensen in dat dit nooit een handel coin word. je gaat niet 0,000000000000000012452 coins versturen naar iemand. de meeste mensen zeggen dat je dan M kan vesturen. dus een 1000e ervan. sommige mensen hebben hier een vraagteken bij, de nieuwe coins worden in veel grotere mate geproduceerd om er een betere handelscoin van te maken.

de snelheid. sommige coins (zoals de bitcoin) duurt een transactie ongeveer 5 minuten. dat is veel langer dan een coin die maar 10 seconden duurt (digibyte)

gebruikservaring. eigenlijk kan je zelf aanvoelen welke coin je moet kopen. is dit echt handig om later mee te handelen kan je bij je zelf vragen? is het juist goed dat er veel of weinig coins gemined worden. of is de snelheid juist heel belangrijk? wat jij het fijnste coin vind zullen meerdere mensen later misschien ook vinden. en dan kan je die coin het beste minnen/kopen.

Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 11:29:51 AM
Last edit: February 01, 2014, 11:44:12 AM by Pareidolie
 #7

Bedankt voor jullie berichten rikkie & ,./,./.

,./,./. geeft een paar goede punten wat belangrijk zijn Cheesy:
- Imago;
- Hoeveelheid;
- Snelheid;
- Gebruikservaring.

Alle 4 punten vind ik toppunten om te weten!! Bedankt! Kan begrijpen dat het lastig is om te zeggen, omdat het vaak ook om gevoel gaat. Maar ben wel heel benieuwd waar jij precies oplet bij de juiste hoeveelheid? Wanneer heb jij het gevoel dat je bij de juiste hoeveelheid zit, dus max zoveel min zoveel. En je geeft aan dat snelheid van de transactie belangrijk vindt? Kan je hier ook jou gevoel aangeven wat een max en min is en weet je ook waar je kan vinden hoelang alle transactie van coins duren. (anderen mogen natuurlijk ook antwoorden!!)

Gebruikservaring is natuurlijk het moeilijkst dat kost veel tijd en waarschijnlijk (veel) geld. Hopelijk kunnen we met deze topic zorgen dat we zo snel en veel mogelijk ervaringen delen, zodat we zo minimaal mogelijk geld gaan verliezen.

Vind de vraag van Rikkie ook interessant:
Is het zo dat het niet goed is als er van te voren veel geprimed is door de developers, dit omdat de developers dan een te grote hoeveelheid voor zichzelf houden. Wie kan dit bevestigen of onder uithalen? En zoja op watvoor hoeveelheid moeten we dan denken?

Verder zijn andere punten ook van harte welkom!
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 12:03:20 PM
 #8

Hallo mensen lees in andere berichten dat het ook belangrijk is om te kijken wanneer de mining wordt gehalveerd.
Wanneer de mining wordt gehalveerd dan schiet de waarde omhoog.
Is het dan zo simpel dat je net voor de halvering van de mining een zooi coins moet inkopen en een paar dagen na de halvering de coins gewoon weer moet verkopen? Of is dit te simpel? Wie heeft hier ervaring mee?

Op deze site kan je zien wanneer de mining van de coin wordt gehalveerd.
http://cryptocoinstat.com/
,./,./
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
February 01, 2014, 02:26:31 PM
 #9

@pareidolie

als de ontwikkelaars zelf coins over houden is altijd slecht voor de munt. stel je voor dat er nu nog 50% van de bitcoins bij de ontwikkelaar ligt. die hij/zij op elke moment kan verkopen. dan zou de koers zowat halveren. is niet echt lekker als je net voor 600 euro bitcoin gekocht hebt en dan 1 dag later 300 euro waard is (hier komt dat gebruikservaring weer terug) indien hoe kleiner de percentage hoe fijner het is (want zo kan de prijs het minst hard zakken) (dit gaat nog wat verder met het minnen van blocks maar dat even ter zijde)

met als blocks halveren betekent niet dat de prijs meteen omhoog gaat. bijna alle mensen denken dat dit gebeurt. daardoor komt er een yoyo effect. eerst allemaal kopen en dan verkopen. het kan wel wat met de prijs doen. maar dat je daar nou meteen winst mee maakt..... (iedereen denkt zo)






Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 02:34:16 PM
 #10

@pareidolie

als de ontwikkelaars zelf coins over houden is altijd slecht voor de munt. stel je voor dat er nu nog 50% van de bitcoins bij de ontwikkelaar ligt. die hij/zij op elke moment kan verkopen. dan zou de koers zowat halveren. is niet echt lekker als je net voor 600 euro bitcoin gekocht hebt en dan 1 dag later 300 euro waard is (hier komt dat gebruikservaring weer terug) indien hoe kleiner de percentage hoe fijner het is (want zo kan de prijs het minst hard zakken) (dit gaat nog wat verder met het minnen van blocks maar dat even ter zijde)

Duidelijk! En als je het zo leest is het natuurlijk ook wel erg logisch!! Cheesy Is het ook bekend hoeveel coins die ontwikkelaars hebben?? Denk het niet of wel? Zoja waar kan je die vinden?

met als blocks halveren betekent niet dat de prijs meteen omhoog gaat. bijna alle mensen denken dat dit gebeurt. daardoor komt er een yoyo effect. eerst allemaal kopen en dan verkopen. het kan wel wat met de prijs doen. maar dat je daar nou meteen winst mee maakt..... (iedereen denkt zo)

Goed punt om in de gaten te houden, zal er eens opletten wat er precies gebeurd bij zo'n halvering.. Bedankt voor je heldere uitleg, top!! Cheesy





,./,./
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
February 01, 2014, 02:47:38 PM
 #11

ik ben zelf geïnteresseerd in digibytes. en het staat op deze website: digibyte.co

van de andere altcoins weet ik het niet precies, ik denk dat dat staat bij de aankondig van een nieuwe munt, die zijn hier te vinden:https://bitcointalk.org/index.php?board=159.0 (zijn niet allemaal nieuwe aankondigen.)
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 03:31:33 PM
 #12

ik ben zelf geïnteresseerd in digibytes. en het staat op deze website: digibyte.co

Als ik het zo lees op hun website, klinkt het erg goed! Wat is jou tricker waarom je geïnteresseerd bent in digibytes? Cheesy

van de andere altcoins weet ik het niet precies, ik denk dat dat staat bij de aankondig van een nieuwe munt, die zijn hier te vinden:https://bitcointalk.org/index.php?board=159.0 (zijn niet allemaal nieuwe aankondigen.)

Dit is handig, hier kan je alle (nieuwe) coins vinden! Ik lees dat niet alle coins een bepaalde datum hebben wanneer ze gaan halveren, er zijn ook coins die doen het wanneer er zoveel coins zijn aangemaakt. Wie weet hier een goede website waar je kan vinden hoeveel blokken er zijn aangemaakt?

Thx ,./,./ merk dat jij veel van deze materie afweet, top!
,./,./
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
February 01, 2014, 04:31:47 PM
 #13

zeer hoge snelheid, is een van de belangrijkste reden, daarnaast is er veel over nagedacht en zijn de ontwikkelaars zeer achtief, om exchange te openen, betere wallets te maken. en je kan ze gewoon tips geven en  daar doen ze vaak wat mee (soms is er een probleem met een wallet, en dat is dan binnen een dag opgelost). je kan ze hier verhandelen: www.coinmarket.io. je kan ze ook bij mij kopen. maar doen moet je even een PM sturen;)


je kan ook andere altcoins kopen die zijn vooral te vinden op cryptsy, indien je geen account hebt kan je die hier aanmaken:https://www.cryptsy.com/users/register?refid=102078
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 06:17:37 PM
 #14

zeer hoge snelheid, is een van de belangrijkste reden, daarnaast is er veel over nagedacht en zijn de ontwikkelaars zeer achtief, om exchange te openen, betere wallets te maken. en je kan ze gewoon tips geven en  daar doen ze vaak wat mee (soms is er een probleem met een wallet, en dat is dan binnen een dag opgelost). je kan ze hier verhandelen: www.coinmarket.io. je kan ze ook bij mij kopen. maar doen moet je even een PM sturen;)

Klinkt interessant, ga alleen nu nog geen beslissingen nemen wat ik ga doen. Maar houd het zeker in mijn achterhoofd! Thx.

je kan ook andere altcoins kopen die zijn vooral te vinden op cryptsy, indien je geen account hebt kan je die hier aanmaken:https://www.cryptsy.com/users/register?refid=102078

Bedankt voor de link zal hier eens kijken voor andere coins Cheesy
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 06:48:46 PM
 #15

De volgende dingen heb ik voorbij zien komen (als het niet klopt geef het aan dan pas ik het aan):

- Let op de onderhoudskosten van de coin, dit is belangrijk voor de lange termijn gehalte;
Zie deze link: http://cryptosource.org/good-buys-and-coins-to-avoid-how-daily-coin-maintenance-costs-should-factor-into-your-investment-decisions/

De waarde van een munt wordt door meerdere dingen bepaald.
- Let op de imago van de coin;
- De hoeveelheid is belangrijk, je gaat bv. niet 0,000000000000000012452 coins versturen naar iemand;
- De snelheid van transacties, sommige coins (zoals de bitcoin) duurt een transactie ongeveer 5 minuten. Dat is veel langer dan een coin die maar 10 seconden duurt (digibyte);

- Probeer uit te zoeken hoeveel % of aantal coins developpers zelf houden, als zij eruit stappen zal de koers behoorlijk dalen;
- Als de mining gehalveerd wordt, is de kans aanwezig dat er meer gekocht gaat worden. Veel mensen denken dat de prijs daardoor meteen omhoog gaat. Op de site http://cryptocoinstat.com/ staan een aantal coins waar wordt aangegeven wanneer de mining van de coin gehalveerd wordt;
- Op deze link https://bitcointalk.org/index.php?board=159.0 staan alle aankondigingen van (nieuwe) coins, daar is ook veel informatie te vinden over de coins met oa. wanneer de mining wordt gehalveerd;
- Op https://www.cryptsy.com/ kan je andere Altcoins kopen;

Als tip wordt digibytes (http://digibyte.co) genoemd omdat:
- Zeer hoge snelheid, is een van de belangrijkste reden;
- Daarnaast is er veel over nagedacht;
- Zijn de ontwikkelaars zeer achtief om exchange te openen, betere wallets te maken;
- Goede service, je kan ze gewoon tips geven en  daar doen ze vaak wat mee.

- Zorg voor gebruikerservaring, probeer feeling te krijgen. Probeer dus uit te zoeken wat belangrijk is om winst te maken op een bepaalde coin.

En het laatste wil ik proberen te bewerkstelligen via deze post.  Cheesy

Wie heeft nog meer tips of ideeën?
Waar let jij op bij het maken van een keuze van een coin en welke coin vind jij het meest interessant en waarom?

Laten we elkaar helpen!  Grin
,./,./
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
February 01, 2014, 06:55:35 PM
 #16

volgens mij help ik jouw meer.....

het klopt redelijk wat er allemaal staat.

digibyte heeft trouwens niet het wiel uitgevonden;) er zijn veel concurrenten van digibytes. earthcoin is volgens mij zo'n concurrent.

,./,./
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
February 01, 2014, 06:58:34 PM
 #17

Bitcoin kopen en houden!  Wink

ik zeg altijd investeren in een altcoin.
de kans dat een altcoin stijgt is groot, en die stijgt met de waarde van de bitcoin mee

dus.... (indien investeren in altcoin)
bitcoin stijgt: winst
altcoun stight: winst

(indien investeren in bitcoin)
bitcoin stijgt: winst
altcoun stijgt: geen winst....
Eleky
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 08:04:20 PM
 #18

Bitcoin kopen en houden!  Wink

ik zeg altijd investeren in een altcoin.
de kans dat een altcoin stijgt is groot, en die stijgt met de waarde van de bitcoin mee

dus.... (indien investeren in altcoin)
bitcoin stijgt: winst
altcoun stight: winst

(indien investeren in bitcoin)
bitcoin stijgt: winst
altcoun stijgt: geen winst....

Daar maak je een paar gigantische fouten, een altcoin stijgt namelijk lang niet altijd met bitcoin mee. Het gebeurt vaak genoeg dat een altcoin ongeveer dezelfde waarde in euro's houd terwijl Bitcoin stijgt. Wel is het zo dat bij een daling van Bitcoin zo goed als altijd de altcoin mee daalt (uiteraard zijn er een paar uitzonderingen).
Daarnaast vergeet je dit:

Investeren in altcoin:
Bitcoin daalt: verlies
Altcoin daalt: verlies

Investeren in Bitcoin:
Bitcoin daalt: verlies
Altcoin daalt: geen verlies
,./,./
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
February 01, 2014, 08:17:32 PM
 #19

ik (en waarschijnlijk ook jullie) gaan er van uit dat een bitcoin stijgt
ik (en niet jullie) ga er van uit dat de altcoin stijgt (voor mij zou dat dubbel winst zijn)

daarnaast zijn bijna alle altcoins BTC verbonden. als de bitcoin stijgt en de waarde van de dogecoin blijft het zelfde dan maak ik net zoveel winst als jullie

als de bitcoin daalt en de dogecoin gelijk blijft maken we evenveel verlies

bitcoin winst- dogecoin winst
bitcoin winst- dogecoin gelijk
bitcoin winst- dogecoin verlies
bitcoin gelijk- dogecoin winst
bitcoin gelijk- dogecoin gelijk
bitcoin gelijk- dogecoin verlies
bitcoin verlies- dogecoin winst
bitcoin verlies- dogecoin gelijk
bitcoin verlies- dogecoin verlies

over het algemeen kan ik dubbel zo'n harde winst maken als jullie, net zo als een dubbel harde verlies......


als een bitcoin stijgt stijgt de waarde van de dogecoin in een keer mee, het is namelijk met elkaar verbonden

als een dogecoin (bijvoorbeeld) 0,5 bitcoin waard is
en een bitcoin 600 euro

en de waarde van een bitcoin stijgt naar 700 euro dan ben ik net zo rendabel bezig als jij

daarnaast ga ik er van uit dat een altcoin stijgt (maar dat zijn meningen)


Netnox
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2044
Merit: 1008



View Profile
February 01, 2014, 11:34:14 PM
 #20

Hou Quark in de gaten. Het is een echte underdog die het erg goed gaat doen. Het had de meeste stijging van de top 20 coins in de afgelopen 24 uur. De onderhoudskosten zijn erg laag en zijn martkapitaal is in de top 10. Hun infrastructuur/community loopt heel goed.

www.reddit.com/r/Quarkcoin






Pages: [1] 2 3 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!