Bitcoin Forum
May 04, 2024, 03:42:06 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2] 3 »  All
  Print  
Author Topic: Wie wil geld verdienen, kijkt hier!  (Read 4075 times)
Eleky
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 11:46:11 PM
 #21

ik (en waarschijnlijk ook jullie) gaan er van uit dat een bitcoin stijgt
ik (en niet jullie) ga er van uit dat de altcoin stijgt (voor mij zou dat dubbel winst zijn)

daarnaast zijn bijna alle altcoins BTC verbonden. als de bitcoin stijgt en de waarde van de dogecoin blijft het zelfde dan maak ik net zoveel winst als jullie

als de bitcoin daalt en de dogecoin gelijk blijft maken we evenveel verlies

bitcoin winst- dogecoin winst
bitcoin winst- dogecoin gelijk
bitcoin winst- dogecoin verlies
bitcoin gelijk- dogecoin winst
bitcoin gelijk- dogecoin gelijk
bitcoin gelijk- dogecoin verlies
bitcoin verlies- dogecoin winst
bitcoin verlies- dogecoin gelijk
bitcoin verlies- dogecoin verlies

over het algemeen kan ik dubbel zo'n harde winst maken als jullie, net zo als een dubbel harde verlies......


als een bitcoin stijgt stijgt de waarde van de dogecoin in een keer mee, het is namelijk met elkaar verbonden

als een dogecoin (bijvoorbeeld) 0,5 bitcoin waard is
en een bitcoin 600 euro

en de waarde van een bitcoin stijgt naar 700 euro dan ben ik net zo rendabel bezig als jij

daarnaast ga ik er van uit dat een altcoin stijgt (maar dat zijn meningen)

De fout die je maakt is dat je geen verschil maakt in absolute en relatieve stijging.
Als Bitcoin stijgt en dogecoin absoluut gelijk blijft maak je geen enkele winst op je dogecoins maar blijft de waarde gewoon hetzelfde.
Als Bitcoin stijgt en dogecoin relatief gelijk blijft maak je inderdaad dezelfde winst als Bitcoin.

Nu is er een erg vervelende ontwikkeling, namelijk dat de altcoins rond de koers van Bitcoin dansen, maar zelden op dezelfde manier stijgen en dalen.
Of je nu altcoins of bitcoins hebt, met geen van beide maak je bij voorbaad meer winst dan de ander, echter zijn altcoins meestal instabieler wat snelle stijgingen en dalingen met zich meebrengt en dus op korte termijn meer winst en meer verlies op kan leveren, maar dit staat volledig los van bitcoin.
1714794126
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714794126

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714794126
Reply with quote  #2

1714794126
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
barryzand
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 574
Merit: 500


Growcoin Chief


View Profile
February 02, 2014, 12:10:38 AM
 #22

Voor de miners onder ons... richt je rigs op CASH/Klonkdike/Noble... momenteel lage difficulty Wink

eenmaal op een grote exchange als cryptsy bv gaan die wel leuke dingen doen voor ons  Roll Eyes
Eleky
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0


View Profile
February 02, 2014, 12:12:31 AM
 #23

Het blijft altijd een gok OF deze coins ooit op een grote exchange komen. Als de exchanges er geen meerwaarde in zien redt je het gewoon niet.
barryzand
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 574
Merit: 500


Growcoin Chief


View Profile
February 02, 2014, 12:18:49 AM
 #24

deze 3 zijn opzich geen kleintjes...

 Noble heeft goede initiatieven opgezet... charity wise zijn ze lekker bezig, en dat zal zeker in de smaak vallen bij een groter publiek. Ik noem "The water project" even als voorbeeld (zie Noblecoin topic)

Volgens Cashcoin topic zijn de miners van Big Vern en zn andere vriend regelmatig gesignaleerd op het netwerk (misschien bullcrap  Cool) maar de naam is pakkend... dat trekt mensen aan.

Klondike blijft voor mij ook een gok, maar heeft een goede aanhang achter zich... veel stackholders.... dus we zullen zien

,./,./
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
February 02, 2014, 10:04:21 AM
 #25

ik (en waarschijnlijk ook jullie) gaan er van uit dat een bitcoin stijgt
ik (en niet jullie) ga er van uit dat de altcoin stijgt (voor mij zou dat dubbel winst zijn)

daarnaast zijn bijna alle altcoins BTC verbonden. als de bitcoin stijgt en de waarde van de dogecoin blijft het zelfde dan maak ik net zoveel winst als jullie

als de bitcoin daalt en de dogecoin gelijk blijft maken we evenveel verlies

bitcoin winst- dogecoin winst
bitcoin winst- dogecoin gelijk
bitcoin winst- dogecoin verlies
bitcoin gelijk- dogecoin winst
bitcoin gelijk- dogecoin gelijk
bitcoin gelijk- dogecoin verlies
bitcoin verlies- dogecoin winst
bitcoin verlies- dogecoin gelijk
bitcoin verlies- dogecoin verlies

over het algemeen kan ik dubbel zo'n harde winst maken als jullie, net zo als een dubbel harde verlies......


als een bitcoin stijgt stijgt de waarde van de dogecoin in een keer mee, het is namelijk met elkaar verbonden

als een dogecoin (bijvoorbeeld) 0,5 bitcoin waard is
en een bitcoin 600 euro

en de waarde van een bitcoin stijgt naar 700 euro dan ben ik net zo rendabel bezig als jij

daarnaast ga ik er van uit dat een altcoin stijgt (maar dat zijn meningen)

De fout die je maakt is dat je geen verschil maakt in absolute en relatieve stijging.
Als Bitcoin stijgt en dogecoin absoluut gelijk blijft maak je geen enkele winst op je dogecoins maar blijft de waarde gewoon hetzelfde.
Als Bitcoin stijgt en dogecoin relatief gelijk blijft maak je inderdaad dezelfde winst als Bitcoin.

Nu is er een erg vervelende ontwikkeling, namelijk dat de altcoins rond de koers van Bitcoin dansen, maar zelden op dezelfde manier stijgen en dalen.
Of je nu altcoins of bitcoins hebt, met geen van beide maak je bij voorbaad meer winst dan de ander, echter zijn altcoins meestal instabieler wat snelle stijgingen en dalingen met zich meebrengt en dus op korte termijn meer winst en meer verlies op kan leveren, maar dit staat volledig los van bitcoin.

ik vergelijk de prijs inderdaad in BTC en nooit in euro/$.
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 02, 2014, 10:43:13 AM
Last edit: February 02, 2014, 11:15:53 AM by Pareidolie
 #26

Bedankt voor al jullie reacties, het wordt steeds interessanter  Cheesy

Hoop dat ik in grote lijnen goed verwoord wat ik uit jullie reacties haal.. Als je wilt investeren op lange termijn dan kan je het beste doen in de bitcoin. De bitcoin is de "vader" van alle coins en die bepaald in grote lijnen wat er gebeurd. De bitcoin zal op lange termijn waarschijnlijk de meeste winst gaan halen. Omdat de bitcoin waarschijnlijk zal blijven bestaan als coin. Het is op dit moment wat stabieler en de verwachting is dat het meer mainstream krijgt en daardoor meer waarde zal gaan krijgen.

Wil je op korte termijn winst gaan behalen dan kan je beter in de altcoin gaan investeren. Hier zit alleen wel een hogere risico aan vast, omdat hier de coins wat instabieler zijn. De coins kunnen sneller stijgen maar ook dalen. Alleen is het nu de truc welke coin ga je inkopen en wanneer is het de beste moment om het te verkopen.

Hoop dat bovenstaande wat klopt.

Daarbij had ik begrepen dat wanneer een mining gehalveerd wordt, dat de kans groot is dat mensen "massaal" de coin gaan inkopen, waardoor de prijs gaat stijgen. Is het niet verstandig om gewoon een lijst te maken met altcoins, waarbij staat aangegeven wanneer de halvering van de mining is. En dan gewoon voor de halvering een hele zooi in te kopen en daarna te verkopen?  Cheesy

Heeft iemand ooit in de gaten gehouden wat er gebeurd na zo'n halvering?? Zoja stijgt ie en over hoeveel hebben we het dan?

Ben benieuwd naar jullie reacties
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 02, 2014, 10:53:02 AM
 #27

Hou Quark in de gaten. Het is een echte underdog die het erg goed gaat doen. Het had de meeste stijging van de top 20 coins in de afgelopen 24 uur. De onderhoudskosten zijn erg laag en zijn martkapitaal is in de top 10. Hun infrastructuur/community loopt heel goed.

www.reddit.com/r/Quarkcoin

https://i.imgur.com/UVSmcPA.png


http://i58.tinypic.com/2uzphrk.png



Bedankt voor je bericht Netnox. Heb even op hun site gekeken en hun filmpjes gezien, maar dit klinkt inderdaad ook wel erg goed. Dit is ook weer zo'n munt om in de gaten te houden.. Thx voor tip!! Top!  Cheesy
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 02, 2014, 11:05:37 AM
 #28

Voor de miners onder ons... richt je rigs op CASH/Klonkdike/Noble... momenteel lage difficulty Wink

eenmaal op een grote exchange als cryptsy bv gaan die wel leuke dingen doen voor ons  Roll Eyes

Hallo Barryzand bedankt voor je reactie, top!! Dat mining klinkt mij ook wel in interessant in de oren..

Je geeft al een paar coins als tip aan oa omdat je aangeeft dat ze een lage difficulty hebben.
Is er ook ergens een lijst waar alle coins staan met hun difficulty? Dan kan je lijkt mij een verhouding maken van difficulty en waarde.

Dan weet je welke dingen het snelst het meeste geld opleveren, die dingen maken en direct verkopen maar. Of denk ik nu te makkelijk?
Weet je ook de gemiddelde tijd wanneer je een coin hebt gemaakt? En zijn er meer dingen waar je rekening mee moet houden.

Ben benieuwd naar je reactie en als iemand anders de antwoorden heeft is ook prima..  Cheesy
Eleky
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0


View Profile
February 02, 2014, 11:13:42 AM
 #29

Voor de miners onder ons... richt je rigs op CASH/Klonkdike/Noble... momenteel lage difficulty Wink

eenmaal op een grote exchange als cryptsy bv gaan die wel leuke dingen doen voor ons  Roll Eyes

Hallo Barryzand bedankt voor je reactie, top!! Dat mining klinkt mij ook wel in interessant in de oren..

Je geeft al een paar coins als tip aan oa omdat je aangeeft dat ze een lage difficulty hebben.
Is er ook ergens een lijst waar alle coins staan met hun difficulty? Dan kan je lijkt mij een verhouding maken van difficulty en waarde.

Dan weet je welke dingen het snelst het meeste geld opleveren, die dingen maken en direct verkopen maar. Of denk ik nu te makkelijk?
Weet je ook de gemiddelde tijd wanneer je een coin hebt gemaakt? En zijn er meer dingen waar je rekening mee moet houden.

Ben benieuwd naar je reactie en als iemand anders de antwoorden heeft is ook prima..  Cheesy

Als je wilt weten welke coin je op dit moment het beste kunt minen moet je de multipools in de gaten houden. Deze vergelijken de difficulty, block reward en koers van veel altcoins en kiezen dan de beste uit om te minen. Dan als een andere coin meer op levert switchen ze van coin.
https://www.multipool.us/ is zo'n multipool, op de pagina https://www.multipool.us/multiport_stats.php kan je zien welke coins gemined zijn in de laatste 24 uur. Dogecoin staat momenteel op 70%, en is ook eigenlijk altijd de grootste bij multipools. Deze kan je dus het beste minen momenteel.

Zo'n multipool is echter gebaseerd op de huidige waarde e.d. en houd dus geen rekening met of een coin mogelijk gaat groeien. De rede om bijv. een klondike of noble coin te gaan minen is omdat je hoopt dat hiervan de waarde hard gaat stijgen, terwijl ze momenteel nog niks waard zijn.
Eleky
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0


View Profile
February 02, 2014, 11:14:56 AM
 #30



Daarbij had ik begrepen dat wanneer een mining gehalveerd wordt, dat de kans groot is dat mensen "massaal" de coin gaan inkopen, waardoor de prijs gaat stijgen. Is het niet verstandig om gewoon een lijst te maken met altcoins, waarbij staat aangegeven wanneer de halvering van de mining is. En dan gewoon voor de halvering een hele zooi in te kopen en daarna te verkopen?  Cheesy

Heeft iemand ooit in de gaten gehouden wat er gebeurd naar zo'n halvering?? Zoja stijgt ie en over hoeveel hebben we het dan?


Dat vind ik een heel interessante hypothese en hier ben ik ook wel benieuwd naar!
De reden van de verwachte prijsstijging komt uit de eerste plaats door het lager aanbod van muntjes.
Bij gelijkblijvende vraag zou de prijs inderdaad moeten stijgen.

Wellicht is het een idee om een overzicht hiervan in dit topic te gaan bijhouden.


Dogecoin halveert op 14 februari, is we leen om rekening mee te houden aangezien doge waarschijnlijk de grootste altcoin is (na litecoin)
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 02, 2014, 11:30:07 AM
Last edit: February 02, 2014, 12:34:26 PM by Pareidolie
 #31

Voor de miners onder ons... richt je rigs op CASH/Klonkdike/Noble... momenteel lage difficulty Wink

eenmaal op een grote exchange als cryptsy bv gaan die wel leuke dingen doen voor ons  Roll Eyes

Hallo Barryzand bedankt voor je reactie, top!! Dat mining klinkt mij ook wel in interessant in de oren..

Je geeft al een paar coins als tip aan oa omdat je aangeeft dat ze een lage difficulty hebben.
Is er ook ergens een lijst waar alle coins staan met hun difficulty? Dan kan je lijkt mij een verhouding maken van difficulty en waarde.

Dan weet je welke dingen het snelst het meeste geld opleveren, die dingen maken en direct verkopen maar. Of denk ik nu te makkelijk?
Weet je ook de gemiddelde tijd wanneer je een coin hebt gemaakt? En zijn er meer dingen waar je rekening mee moet houden.

Ben benieuwd naar je reactie en als iemand anders de antwoorden heeft is ook prima..  Cheesy

Als je wilt weten welke coin je op dit moment het beste kunt minen moet je de multipools in de gaten houden. Deze vergelijken de difficulty, block reward en koers van veel altcoins en kiezen dan de beste uit om te minen. Dan als een andere coin meer op levert switchen ze van coin.
https://www.multipool.us/ is zo'n multipool, op de pagina https://www.multipool.us/multiport_stats.php kan je zien welke coins gemined zijn in de laatste 24 uur. Dogecoin staat momenteel op 70%, en is ook eigenlijk altijd de grootste bij multipools. Deze kan je dus het beste minen momenteel.

Zo'n multipool is echter gebaseerd op de huidige waarde e.d. en houd dus geen rekening met of een coin mogelijk gaat groeien. De rede om bijv. een klondike of noble coin te gaan minen is omdat je hoopt dat hiervan de waarde hard gaat stijgen, terwijl ze momenteel nog niks waard zijn.

Bedankt voor je reactie. De links lijken me erg handig, thx!! Alleen kan niet direct alles lezen. Ik zie inderdaad wat op dit moment het meest wordt gemaakt, maar staat hier ook ergens wat de difficulty is?

Je geeft dus aan dat je bij minen moet kijken naar:
- Difficulty;
- Block reward;
- En de koers.

Difficulty en koers is duidelijk, wat bedoelen ze precies met block reward?

Punt wat ik wel interessant vindt wat je aangeeft dat Dogecoin op dit moment de populairste is om te minen, het heeft de grootste multipools. Mijn vraag hierbij is, is dit het sterkste punt van een Dogecoin? Is dit de reden waarom de Dogecoin de grootste altcoin is (wat je aan geeft in je andere bericht) na de Litecoin?

Ben benieuwd naar je reactie hierover? Als iemand anders antwoorden hierover heeft, dan hoor ik het ook graag Cheesy
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 02, 2014, 11:38:40 AM
Last edit: February 02, 2014, 12:22:07 PM by Pareidolie
 #32


Dat vind ik een heel interessante hypothese en hier ben ik ook wel benieuwd naar!
De reden van de verwachte prijsstijging komt uit de eerste plaats door het lager aanbod van muntjes.
Bij gelijkblijvende vraag zou de prijs inderdaad moeten stijgen.

Wellicht is het een idee om een overzicht hiervan in dit topic te gaan bijhouden.


Ja je verwoord het heel mooi hoe het werkt.. Daarnaast kan het zijn dat er ook mensen denken hoe wij nu denken, waardoor die ook veel inkopen.

Nu is de vraag of het daadwerkelijk zo is, stijgt het? En hoeveel? En of het daardoor interessant is? Ook moeten we bepalen wanneer we precies gaan inkopen en verkopen, als er mensen zijn die denken als ons, dan verkopen zij het ook snel, wij moeten hun dus voor zijn. Nu loop ik wel wat op de zaken vooruit. Maar we kunnen wel het al in de gaten gaan houden. Wat is de beste website waar je precies kan zien wat de koers doet?

Maar als het inderdaad interessant is dan gaan we een overzicht bijhouden. Dan wordt het keihard geld verdienen!!  Grin Tongue Klinkt allemaal wel te mooi om waar te zijn, maar we zullen zien wat er gebeurd.

Dogecoin halveert op 14 februari, is we leen om rekening mee te houden aangezien doge waarschijnlijk de grootste altcoin is (na litecoin)

Dogecoin is het meest interessant! Maar zag dat Unobtanium 7 februari gaat halveren..
http://cryptocoinstat.com/reward.php?coin=UNO

Weet iemand coins die nog eerder gaan halveren?
Eleky
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0


View Profile
February 02, 2014, 12:44:32 PM
 #33

Bedankt voor je reactie. De links lijken me erg handig, thx!! Alleen kan niet direct alles lezen. Ik zie inderdaad wat op dit moment het meest wordt gemaakt, maar staat hier ook ergens wat de difficulty is?

Je geeft dus aan dat je bij minen moet kijken naar:
- Difficulty;
- Block reward;
- En de koers.

Difficulty en koers is duidelijk, wat bedoelen ze precies met block reward?

Punt wat ik wel interessant vindt wat je aangeeft dat Dogecoin op dit moment de populairste is om te minen, het heeft de grootste multipools. Mijn vraag hierbij is, is dit het sterkste punt van een Dogecoin? Is dit de reden waarom de Dogecoin de grootste altcoin is (wat je aan geeft in je andere bericht) na de Litecoin?

Ben benieuwd naar je reactie hierover? Als iemand anders antwoorden hierover heeft, dan hoor ik het ook graag Cheesy

Absoluut gezien maakt de difficulty niet heelveel uit en is dus ook niet echt belangrijk. Deze multipools minen puur wat op dit moment het meeste geld oplevert als je het omwisselt naar BTC en verkoopt.
Block Reward houd in hoeveel coins je krijgt voor een gevonden block, dus als coin A dezelfde waarde en difficulty heeft als B, maar coin B de dubbele block reward heeft levert coin B dus ook twee keer zoveel op.

De rede dat dogecoin zo groot is komt niet door de multipools, deze steunen coins niet echt maar gebruiken ze vooral om zelf rijk te worden. Dogecoin is groot geworden omdat het een gigantische community heeft, op Bitcoin na denk ik de grootste die zich niet zo druk maakt om de koersen maar gewoon op de coin zelf en de lol die je ermee kan hebben. Het gevolg van een sterke community is een stijgende vraag, dus een stijgende prijs, wat dus weer de winst voor de miners vergroot waardoor het weer extra aandacht krijgt en verder groeit.
barryzand
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 574
Merit: 500


Growcoin Chief


View Profile
February 02, 2014, 01:28:56 PM
 #34

Dogecoin is in mijn ogen een te groot risico om nu nog in te stappen.... de prijs van 1 doge is in 2 weken tijd van 0.00000025 naar 0.00000190 (stabiel) gegaan.... Ikzelf heb daar aardig aan kunnen verdienen... maar ik ben nu dan ook wel Doge loos....

dus voor de "late" instappers is dit misschien geen goede zet.... ook al zit er een onwijs grote community aan vast.... vergeet niet dat deze coin honderden miljoenen coins in omloop heeft... dus de prijs ook weer na 2 x ogen knipperen op de 0.00000030 terug kan vallen....


Mijn eigen "werkwijze" is goed dit forum in de gaten houden.... op tijd inspringen bij nieuwe coin lanceringen.... ergens bij zijn VOOR de hype begint....

ik heb zelf 3x een 7950 kaart

ik doe er standaard 2 op een zogeheten "pump and dump" coin.... dat is voor de snelle euro's  Roll Eyes (leaf/doge/cage etc.)

en 1 op een coin waar ik in geloof op de lange termijn... ( momenteel KDC en Cash) potentie van deze 2 coins is minimaal 0.001 btc per stuk, momenteel ligt dat bij KDC op 0.0001 en bij cash op 0.0003


En probeer eens filmpjes te zoeken op youtube over Pump en Dump op bv. cryptsy...  als je een beetje begrijpt hoe dat werkt... kun je dat optijd aan zien komen Wink


Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 02, 2014, 01:40:21 PM
 #35

Absoluut gezien maakt de difficulty niet heelveel uit en is dus ook niet echt belangrijk. Deze multipools minen puur wat op dit moment het meeste geld oplevert als je het omwisselt naar BTC en verkoopt.
Heb er niet zoveel verstand van, maar laat nu mijn gedachten wat gaan.. Is het niet zo dat als er een (te) hoge difficulty is dat niet iedereen zo'n coin kan maken? Dus een coin met een lage difficulty, zal voor een brede groep juist interessanter zijn om te gaan maken. Als er meerdere coins met dezelfde lage diffculty zijn, dan zal de waarde bepalen welke door een grote multipools worden gemaakt? Hierdoor ontstaat er dus een grotere draagvlak voor een coin en dat zorgt voor een grotere community? Dogecoin is ook begonnen met een kleine community lijkt mij, hoe kan het dat die een grote community heeft gekregen.

Ik weet het niet, maar zoek eigenlijk een altcoin die potentie heeft om voor een (korte) lange termijn veel waard te worden. Hiervoor moeten we dus uitzoeken waarom een coin succesvol wordt. We hebben hiervoor al een mooi lijstje, maar wil het graag vergroten. Je geeft al duidelijk aan dat bij Dogecoin komt door een grotere community, maar waardoor ontstaat er een grotere community? Waarom is er een stijgende vraag, waarom heeft de ene munt wel het vertrouwen en de ander niet. Denk omdat er meer over gesproken wordt, dus door de grotere community. Maar hoe ontstaat die, misschien wel (mede) door het minen?!? Maar wat is de goede basis van een munt voor het minen, wat uiteindelijk tot grote multipools leidt? De difficulty?

Block Reward houd in hoeveel coins je krijgt voor een gevonden block, dus als coin A dezelfde waarde en difficulty heeft als B, maar coin B de dubbele block reward heeft levert coin B dus ook twee keer zoveel op.

Ok dus Block Reward is dus ook belangrijk!

De rede dat dogecoin zo groot is komt niet door de multipools, deze steunen coins niet echt maar gebruiken ze vooral om zelf rijk te worden. Dogecoin is groot geworden omdat het een gigantische community heeft, op Bitcoin na denk ik de grootste die zich niet zo druk maakt om de koersen maar gewoon op de coin zelf en de lol die je ermee kan hebben. Het gevolg van een sterke community is een stijgende vraag, dus een stijgende prijs, wat dus weer de winst voor de miners vergroot waardoor het weer extra aandacht krijgt en verder groeit.

Hier bedoel je eigenlijk mee dat het belangrijk is hoe ze zich willen presenteren (niet zo druk maken en voor de lol) de imago dus. Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Dat is een basis waar je altijd op kan terugvallen.. Alleen je moet daarbij nog wel zorgen dat het verder groeit met iets.

Wat ik al zei ik weet het allemaal niet, vind het wel erg interessant!! Bedankt voor je goede reactie Cheesy
,./,./
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
February 02, 2014, 02:23:36 PM
 #36

dogecoin is geen goede investering. het heeft laatst een grootte waarde stijging gehad (wat iemand net zij)

daardoor is er een sneeuwbal effect begonnen (waardoor die nog meer steeg)
nu zakt die langzaam en naar mijn mening terug vallen op 0,00000100 (denk ik)

en daarna zakt de block reward waardoor die weer ongeveer stijgt naar 0,00000150



Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 02, 2014, 02:31:43 PM
 #37

Dogecoin is in mijn ogen een te groot risico om nu nog in te stappen.... de prijs van 1 doge is in 2 weken tijd van 0.00000025 naar 0.00000190 (stabiel) gegaan.... Ikzelf heb daar aardig aan kunnen verdienen... maar ik ben nu dan ook wel Doge loos....

dus voor de "late" instappers is dit misschien geen goede zet.... ook al zit er een onwijs grote community aan vast.... vergeet niet dat deze coin honderden miljoenen coins in omloop heeft... dus de prijs ook weer na 2 x ogen knipperen op de 0.00000030 terug kan vallen....


Daar heb je gelijk in, het is nu een grotere risico om erin te stappen. Het is nu de vraag hoe groot Dogecoin kan worden? Maar het wordt wel moeilijk om winst uit te halen.
Mijn eigen "werkwijze" is goed dit forum in de gaten houden.... op tijd inspringen bij nieuwe coin lanceringen.... ergens bij zijn VOOR de hype begint....

ik heb zelf 3x een 7950 kaart

ik doe er standaard 2 op een zogeheten "pump and dump" coin.... dat is voor de snelle euro's  Roll Eyes (leaf/doge/cage etc.)


En probeer eens filmpjes te zoeken op youtube over Pump en Dump op bv. cryptsy...  als je een beetje begrijpt hoe dat werkt... kun je dat optijd aan zien komen Wink

Dit kan nog wel eens een gouden tip zijn!! Mooi om je werkwijze te lezen dat jij je meer richt op nieuwe coins, dmv het forum. Waar ik wel heel benieuwd naar ben en waarschijnlijk ook de rest, waar let je dan op?? Hoe weet je of een coin een "pump and dump" coin is?

en 1 op een coin waar ik in geloof op de lange termijn... ( momenteel KDC en Cash) potentie van deze 2 coins is minimaal 0.001 btc per stuk, momenteel ligt dat bij KDC op 0.0001 en bij cash op 0.0003

Jij bent dus ook bezig met coins op lange termijn, dat is wel interessant. Waar let jij hierbij op?? Hoe weet jij dat zij potentie hebben? Gevoel of een gedachtengang?

Bedankt voor je reactie! Ben benieuwd naar je nieuwe reactie
Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 02, 2014, 06:25:49 PM
 #38

En probeer eens filmpjes te zoeken op youtube over Pump en Dump op bv. cryptsy...  als je een beetje begrijpt hoe dat werkt... kun je dat optijd aan zien komen Wink

Heb een paar filmpjes gezien en ziet er wel interessant uit. Alleen lastig te bepalen wanneer iemand van plan is een het pump en dump spelletje te spelen. Ze geven aan dat je niet in moet gaan op aangekondigde pump en dump.

Heb jij hier al wat meer ervaring over?  Cheesy  Cheesy Cheesy Wink
barryzand
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 574
Merit: 500


Growcoin Chief


View Profile
February 02, 2014, 08:47:29 PM
 #39

Je moet zowiezo nooit luisteren naar mensen die zeggen dat een bepaalde coin zogenaamd naar de "moon" gaat.... hoe meer mensen dan kopen, hoe hoger zij uiteindelijk hun complete stack kunnen verkopen  Wink en dan zit jij maar te wachten op de "pump"  hahaha

houdt verder enxchange site goed in de gaten... bekijk de grafieken... blijf actief in de "bitcoinwereld" en je gaat een hoop leren en evt. geld verdienen Wink

Pareidolie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
February 02, 2014, 09:38:55 PM
Last edit: February 02, 2014, 10:11:18 PM by Pareidolie
 #40

Je moet zowiezo nooit luisteren naar mensen die zeggen dat een bepaalde coin zogenaamd naar de "moon" gaat.... hoe meer mensen dan kopen, hoe hoger zij uiteindelijk hun complete stack kunnen verkopen  Wink en dan zit jij maar te wachten op de "pump"  hahaha

houdt verder enxchange site goed in de gaten... bekijk de grafieken... blijf actief in de "bitcoinwereld" en je gaat een hoop leren en evt. geld verdienen Wink

Vindt het wel een heel interessant verhaal wat je verteld. Als ik het zo goed begrijp: Die mensen willen een pump, zodat ze hun stack voor een hoog bedrag kunnen verkopen. Dus moedigen ze mensen aan om te gaan kopen. Op dat moment als je koopt zit je al in de pump (die zij willen) en dan verkopen ze alles. Daardoor kom jezelf in de dump en ben je altijd te laat. Hoop dat ik het zo goed heb.

Maar kan je hier geld mee verdienen, door ze van te voren op te sporen? Zag dat je voor een pump en dump verhaal ziet in de grafieken dat de coin stabiliseert, moet je daar naar op zoek gaan in de grafieken. Dan kopen, wachten op de aankondiging en dan verkopen (waar anderen normaal gaan kopen). Of is de pump en dump zo snel (soms binnen een paar minuten zag ik) dat je nooit op tijd kan zijn om te verkopen? Of zal je omdat je niet in een pump hebt gekocht, achteraf altijd na de dump nog winst kunnen maken?  Cheesy

Neem je tips ieder geval van harte mee, ga me zeker beter verdiepen en actief blijven in de bitcoinwereld, zal daarbij de exchange site in de gaten houden en leren hoe je de grafieken moet lezen en bekijken. Thx man!

Ben benieuwd naar je reactie!  Cheesy


Pages: « 1 [2] 3 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!