Bitcoin Forum
May 07, 2024, 06:40:00 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Warning: One or more bitcointalk.org users have reported that they strongly believe that the creator of this topic is a scammer. (Login to see the detailed trust ratings.) While the bitcointalk.org administration does not verify such claims, you should proceed with extreme caution.
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: HDPHNS.com accepteert nu Bitcoin via eCash.io  (Read 746 times)
morningtime (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 160
Merit: 100


View Profile
February 08, 2014, 01:59:20 PM
Last edit: February 10, 2014, 03:07:26 PM by morningtime
 #1

Beste Bitcoiners,

onlangs zijn we bij eCash.io gestart met een pilot voor winkeliers. We hebben een betaalsysteem voor Bitcoin ontwikkeld die bovenop veilige "cold storage" draait. We gebruiken Bitcoin Armory voor de offline opslag van Bitcoins. Consumenten kunnen bij ons een wallet openen (gratis). Met winkeliers draaien we nu proef met een extensie voor Magento Commerce (zie https://github.com/eCashPayments - work in progress).

De eerste aangesloten winkelier is HDPHNS.com (headphones; koptelefoons), een Nederlandse zaak uit Amsterdam die top koptelefoons en randapparatuur verkoopt. Een andere winkel is software-handel Appmerce.com. Bezoekers kunnen er al met Bitcoin betalen.

We gaan Nederlandse winkeliers direct in EUR uitbetalen. Winkeliers hoeven straks helemaal niet meer met Bitcoin in aanraking te komen. Consumenten betalen in Bitcoin via ecash.io, en wij regelen de conversie. Een winkelier factureert dus gewoon 49,50 EUR en krijgt 49,50 EUR. Bij eCash.io lossen we achter de schermen het wisselprobleem zelf op.

Winkeliers kunnen kiezen om wel Bitcoin te ontvangen, en dan zelf te converten.

Zoals gezegd bieden we ook een veilige wallet aan voor consumenten. Wij regelen de beveiliging en opslag. (De private keys liggen in een kluis.)

We hopen de winkeliersdienst begin maart voor algemeen publiek te lanceren. We zitten nog in de testfase. En we zijn zoals zovele Bitcoinbedrijven bezig met de aanvraag van een licentie bij de Nederlandsche Bank. We houden jullie op de hoogte.

Groeten,
eCash.io
1715107200
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715107200

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715107200
Reply with quote  #2

1715107200
Report to moderator
1715107200
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715107200

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715107200
Reply with quote  #2

1715107200
Report to moderator
1715107200
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715107200

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715107200
Reply with quote  #2

1715107200
Report to moderator
"There should not be any signed int. If you've found a signed int somewhere, please tell me (within the next 25 years please) and I'll change it to unsigned int." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
Geenstijl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1232
Merit: 1000



View Profile
February 09, 2014, 08:08:59 PM
 #2

geniaal.
nero987
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 259
Merit: 250


View Profile
February 09, 2014, 11:42:50 PM
 #3

Fantastisch.
Ik draai nu een Bitcoin (JSON-RPC), maar deze voldoet niet aan mijn noden...
Hij creëert geen nieuwe valuta, en rekent het euro bedrag op het eind om naar bitcoins die dan naar mijn eigen wallet gestuurd worden.
Alleen wil ik op dit moment (zaak in opstart) nog echt zeker zijn van mijn cash en dus de garantie hebben dat de bitcoins geconverteerd worden naar de euro's die ik ervoor hoor te krijgen.


Creëert jullie app wel een nieuwe valuta om op die manier ook echt in de winkel de btc prijzen te zien? Bij geen van beide voorbeelden kan ik dat nl terugvinden...
Wat zijn de kosten per transactie (als die er zijn)?
morningtime (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 160
Merit: 100


View Profile
February 10, 2014, 03:06:50 PM
 #4

Fantastisch.
Ik draai nu een Bitcoin (JSON-RPC), maar deze voldoet niet aan mijn noden...
Hij creëert geen nieuwe valuta, en rekent het euro bedrag op het eind om naar bitcoins die dan naar mijn eigen wallet gestuurd worden.
Alleen wil ik op dit moment (zaak in opstart) nog echt zeker zijn van mijn cash en dus de garantie hebben dat de bitcoins geconverteerd worden naar de euro's die ik ervoor hoor te krijgen.


Creëert jullie app wel een nieuwe valuta om op die manier ook echt in de winkel de btc prijzen te zien? Bij geen van beide voorbeelden kan ik dat nl terugvinden...
Wat zijn de kosten per transactie (als die er zijn)?


Hallo,

we tonen BTC prijzen op de betaalpagina, maar nog niet in de shop zelf. Geverifiëerde winkeliers zullen straks gewoon de prijs in EUR kunnen ontvangen, ongeacht wat Bitcoin doet, dat regelen wij. Het lijkt me wel een goed idee om BTC prijzen ook in de winkel te kunnen tonen.
yelloyello
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 100


View Profile
February 10, 2014, 11:17:41 PM
 #5

Even een vraagje. Hoe doen jullie dat in de winkel, praktisch gezien? De meeste leveranciers roepen van "je opent de website en je kan met btc laten betalen".
Ik denk dat je een compleet pakket moet aanbieden.

Voorbeeld: wil je pinnen in een bedrijf, naast contant geld, koop je een doos met een pinapparaat erin, vult een formulier in, een dag later kan je pin accepteren.

Zo zou het ook met de bitcoin moeten werken. De ondernemer moet een doos kunnen kopen met een display voor de klant, wat hij vast kan schroeven op de balie, en dat de winkelier op een tablet het bedrag invoert.
Zo hoeft de winkelier (als eerste start) niet gelijk kassa's te laten upgraden of andere handelingen of uitgaven te doen, hij kan gewoon op zijn kassa de knop PIN (of PIN2 voor btc) indrukken, en vervolgens de klant laten betalen met pin of btc.

Al deze initiatieven vergeten gewoon de hardware. Je moet een houder hebben dat je klant (bv in de horeca) er niet met je tablet vandoor kan gaan, of geintjes kan uithalen door de site te sluiten. Er moet gewoon een app beschikbaar zijn die alleen door de winkelier uit te zetten is.

Pas als je "bitcoin-in-a-box" kan aanbieden, dan ga je slagen. Dan kunnen bitcoin fans het ook presenteren aan de snackbar in de buurt, of de souvenierwinkel, of de pizzeria etc. (vanwege de koersfluctuaties is bv een supermarkt niet geschikt omdat deze met hele lage winstpercentages - 2-3% werken). Pas als de BTC op deze manier overal opduikt in de samenleving, dan zal ook de vraag naar btc exponeel toenemen, wat de koers doet stijgen tot een stabiel niveau.

Vervolgverhaal is dat de ondernemer zijn leveranciers gaat vragen of ze btc accepteren. Als deze dat doen, en vervolgens een deel van die btc weer uitgeven in het restaurant of het winkeltje, dan is de cirkel rond. De btc wordt dan geen euro meer, maar blijft circuleren. Pas dan onstaat er bitcoin economie.

Dit staat of valt met het bereikbaar maken voor de winkelier of ondernemer op een makkelijke manier, net zoals je een pinapparaat met simkaart koopt bij de Hanos.
morningtime (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 160
Merit: 100


View Profile
February 11, 2014, 08:22:02 AM
 #6

@yelloyello, op dit moment lijkt Bitcoin me moelijk te integreren in bakstenen winkels. Je moet immers minstens 10 minuten wachten op een eerste confirmation in de blockchain. Met Bitcoin een iPad kopen aan de kassa is risicovol. Je kunt eenvoudig een kopie van de transactie naar een grote mining pool sturen, die hem dan eerder ziet, en dan ben je als winkelier je Bitcoins kwijt.

Dus Bitcoin voor POS, point-of-sale aan de kassa, is nog niet handig.

Met eCash.io bedienen we daarom voorlopig online webwinkels. Die krijgen na 10 minuten een eerste bevestiging, en na een uur de definitieve 6 bevestigingen. We raden winkeliers aan pas na 6 bevestigingen producten te verzenden.

Maar het zou inderdaad fantastisch mooi zijn wanneer we gewoon bij de MediaMarkt om de hoek met Bitcoin kunnen gaan betalen. Dan hoef je niet eens meer in de rij voor de kassa te staan. Gewoon met je telefoon betalen en de winkel uitlopen.

yelloyello
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 100


View Profile
February 17, 2014, 12:08:34 AM
 #7

Morningmember,

Ik heb toch een thread gemaakt als soort stappenplan voor als ondernemers dat zouden willen.
En ik ben benieuwd naar het risico dat je noemde. Is dat net zo groot, dat als je een Creditcard betaling doet en vrijwel gelijktijdig via een website oid met hetzelfde nummer een betaling probeert te verrichten?
Loop je als local-cash btc-koper niet hetzelfde risico dan?

Kijk eens op mijn thread, graag verneem ik commentaar/kritiek of tips of zinvolle aanvullingen!

https://bitcointalk.org/index.php?topic=466138.msg5151132#msg5151132
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!