Bitcoin Forum
June 24, 2026, 07:12:33 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 31.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Bakır / Altın rasyosu  (Read 309 times)
mandown (OP)
Legendary
*
Offline

Activity: 2688
Merit: 2223



View Profile
January 27, 2026, 09:12:24 AM
Merited by Vispilio (2)
 #1

Tarihi dipleri gördü bakır buradan kafa kaldırır en kötü 2x yaparsa şaşırmamak lazım  bakırı unuttular giibi geliyor bana çok hızlı fiyatlamazsa şaşırırım.

Mustang Shelby
Legendary
*
Offline

Activity: 1428
Merit: 1032



View Profile
January 27, 2026, 05:42:54 PM
 #2

Bakıra pek talip çıkmıyor sanırım ama bir yerde bakır artık o metal grubu gibi değerlenme konusunda artışa başlarsa kimse bakırı tutamaz. Önünde duramadıkları şekilde yükselir belki o da. Neden yükselmediğini araştırmak lazım acaba büyük rezervler var da acaba arzı mı yüksek?

mandown (OP)
Legendary
*
Offline

Activity: 2688
Merit: 2223



View Profile
January 27, 2026, 09:28:59 PM
 #3

Bakırın sıkıntısı alınabilir bir pozisyonu yok bankalarda vsvs ama işin bist tarafı var yılbaşından beri SARKY deli yürümüş alves vs'nin yürüyeceğini düşünerek yarın bir miktar alves alcağım bugün tavan kapatmış

yenerbatmaz
Sr. Member
****
Offline

Activity: 1554
Merit: 482



View Profile
January 28, 2026, 10:04:31 AM
 #4

Bakırın sıkıntısı alınabilir bir pozisyonu yok bankalarda vsvs ama işin bist tarafı var yılbaşından beri SARKY deli yürümüş alves vs'nin yürüyeceğini düşünerek yarın bir miktar alves alcağım bugün tavan kapatmış


Alves benim de dikkatimi çekti. Ben de bugün alayım fiye niyet ettim ama sabahtan tavan kapattı bile. Yarına bize alım fırsatı verir mi bilmiyorum.
Bakır ile ilgili şirketlere yatırım yapmakta fayda var. Zaten bir çoğu kablo ile alakalı şirketler.  Kozal'da bu konuda dikkate alınacak hisselerden birisi olabilir. Sadece altın işi yok bildiğim kadarıyla bakır madenî ile de ilgili bir şirket

mandown (OP)
Legendary
*
Offline

Activity: 2688
Merit: 2223



View Profile
January 29, 2026, 02:29:52 PM
 #5

Bugün yaritimlarimin tamamınin %30 miktarını bakıra cevirdim  rasyo tarihi dipleri gormuskem buradan mala girmemek kendi adıma mallık sayılırdı.

lodocus
Sr. Member
****
Offline

Activity: 420
Merit: 329


Bitz.io Best Bitcoin and Crypto Casino


View Profile
January 29, 2026, 07:21:51 PM
 #6

Bugün yaritimlarimin tamamınin %30 miktarını bakıra cevirdim  rasyo tarihi dipleri gormuskem buradan mala girmemek kendi adıma mallık sayılırdı.
Nasıl çevirdiniz? Fiziksel almamışsınızdır diye tahmin ediyorum.

Bugün Borsa İstanbul'da tavan kapatanların büyük bir çoğunluğu metallerle ilişkili şirketler. Daha yeni yeni uçuşa geçenler de var, bir kesimin altından gümüşten sonra parayı buralara akıtması ihtimali olur mu acaba? Altcoinlere gitmez o para orası kesin de  Smiley

█ 
███████▄▄███▄███▄
███▄▄████████▌██
▄█████████████▐██▌
██▄███████████▌█▌
███████▀██████▐▌█
██████████████▌▌▐
████████▄███████▐▐
█████████████████
███████████████▄██▄
██████████████▀▀▀
█████▀███▀▀▀
Bitz.io█ ████████▄████▄▄▄█████▄▄
██████▄████████▀▀██▀▀
█████▀▀█████▀▀▄▄█
███████████▄▀▀██
███████████████▐▌
███████████████▐▌
███▄▄████▄▄▄██▄▄
▄█████████████████████▄
████████████████████
██
█████████████████████
▀██
█████████████████████▀
▀████
█████████████████▀
███▀▀████▀▀██▀▀█████▀▀
98%
RTP
▄▄███████▄▄
███████████████▄
▄███████████████████▄
▄██████████████
██████▄
▄██████████████████████
████████████████████████
███████████████████████
██████████████████████
████████████████████████
▀█████████████████████▀
███████████████████▀
███████████████▀
▀▀███████▀▀
HIGH
ODDS
 
█████████   ██

......PLAY NOW......

██   █████████
█ 
nesso
Sr. Member
****
Offline

Activity: 678
Merit: 269


View Profile
January 29, 2026, 09:23:01 PM
 #7

bakır nasıl alabiiliyoruz ben bakındım ama bulamadım bir arkdasım surekli maden alıyor soruyorum nereden aldıgını nasıl aldıgını ama bana soylemiyor.. maden nasıl alınır ?(acemi mod)
Silence Scream
Legendary
*
Offline

Activity: 1666
Merit: 1375



View Profile
January 29, 2026, 10:19:32 PM
 #8

bakır nasıl alabiiliyoruz ben bakındım ama bulamadım bir arkdasım surekli maden alıyor soruyorum nereden aldıgını nasıl aldıgını ama bana soylemiyor.. maden nasıl alınır ?(acemi mod)
Arkadaşınız nasıl söylemiyor? Böyle basit bir bilgiyi bile kaçıran birisi arkadaşınız olamaz sanırım. SARKY hissesi elektrolit bakır olarak satın alabileceğiniz bir hisse. Bugün tavan kapattı ve tavanda bir kaç milyonluk lot var. Altın ve gümüşten sonra herkes gözünü bakıra çevirmiş durumda. Ben yine de tedbirliyim ama Elon Musk bile yapay zeka için gelecekte bakır kullanılacak gibi açıklama yapınca global bakır artışı yaşandı.

 
█▄
R


▀▀██████▄▄
████████████████
▀█████▀▀▀█████
████████▌███▐████
▄█████▄▄▄█████
████████████████
▄▄██████▀▀
LLBIT▀█ 
  TH#1 SOLANA CASINO  
████████████▄
▀▀██████▀▀███
██▄▄▀▀▄▄████
████████████
██████████
███▀████████
▄▄█████████
████████████
████████████
████████████
████████████
█████████████
████████████▀
████████████▄
▀▀▀▀▀▀▀██████
████████████
███████████
██▄█████████
████▄███████
████████████
█░▀▀████████
▀▀██████████
█████▄█████
████▀▄▀████
▄▄▄▄▄▄▄██████
████████████▀
........5,000+........
GAMES
 
......INSTANT......
WITHDRAWALS
..........HUGE..........
REWARDS
 
............VIP............
PROGRAM
 .
   PLAY NOW    
mandown (OP)
Legendary
*
Offline

Activity: 2688
Merit: 2223



View Profile
January 30, 2026, 05:47:34 AM
 #9

Soranlar olmuş direk bakır alamadım gittim midas dan fcx hissesini aldım

Tr den neden almadigimi soracak olanlar TL ile olan ürünlerde yatırım yapmayı tercih etmiyorum enflasyon olan yerde anında parayı piç ediyrlar.


DacianBlock
Newbie
*
Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
February 03, 2026, 08:06:40 AM
 #10

Bence de bakır şu an pek kimsenin radarında değil ama tam da bu dönemler genelde hareket öncesi oluyor. Tarihi dipler görüldüğünde piyasa önce umursamaz, sonra bir anda yön değiştirir.

2x beklentisi biraz iddialı olabilir ama bakırın uzun vadede güçlü hikayesi var. Enerji, altyapı, elektrikli araçlar derken talep bitmiyor. Eğer fiyatlama çok ağır kalırsa ben de şaşırırım. Sabır işi ama potansiyel yok değil.
mandown (OP)
Legendary
*
Offline

Activity: 2688
Merit: 2223



View Profile
February 03, 2026, 08:13:04 AM
 #11

Bence de bakır şu an pek kimsenin radarında değil ama tam da bu dönemler genelde hareket öncesi oluyor. Tarihi dipler görüldüğünde piyasa önce umursamaz, sonra bir anda yön değiştirir.

2x beklentisi biraz iddialı olabilir ama bakırın uzun vadede güçlü hikayesi var. Enerji, altyapı, elektrikli araçlar derken talep bitmiyor. Eğer fiyatlama çok ağır kalırsa ben de şaşırırım. Sabır işi ama potansiyel yok değil.


buradaki hikayem rasyodan kaynaklı elimdeki altın miktarını arttırmak ekonomik değerini değil ya altın düşecek yada bakır yukarı çıkacak veya her ikisi birden çıkacak

mandown (OP)
Legendary
*
Offline

Activity: 2688
Merit: 2223



View Profile
February 04, 2026, 06:36:16 AM
 #12

Quote
Dünyanın en büyük sanayi metallerinin tüketicisi olan Çin, bakır fiyatlarının rekor seviyeye çıkmasından sonra arz güvenliğini sağlamak için bakır stoklarını genişletmeyi değerlendiriyor.
Çin Demirdışı Metal Sanayi Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Duan Shaopu yaptığı basın toplantısında ülkenin, ticari stokları artırmak için kamuya ait büyük döküm şirketleri ile işbirliği yapmanın yollarını araştıracağını bildirdi.

Çin halihazırda sanayi faaliyetlerini desteklemek ve arz bozulmalarına karşı ekonomiyi korumak için bakır, petrol ve kobalt gibi emtiaların statejik stoklarını sürdürüyor. Çin böylelikle rezervleri kullanarak emtia fiyatlarını istikrara kavuşturuyor ve şirketler üzerindeki hammadde maliyet baskısını hafifletiyor.

Çin'in son hamleleri, piyasadaki dalgalanmanın arttığı bir ortamda geldi. Yatırımcılar, ABD Doları üzerindeki şüpheler ve para birimleri ile devlet tahvillerinden uzaklaşma eğilimi nedeniyle metallere yöneldi. Bu durum, geçen ay emtia sektöründe keskin yükselişlere yol açtı.

Bakır 2025 yılında yüzde 40'tan fazla arttı ve bu yılın başından beri yaklaşık yüzde 8 değer kazandı. Dolardaki son değer kaybı da bakır ve diğer emtialarda artışı destekledi.

Shanghai Securities News'in haberine göre Çin ayrıca rezervlerine bakır konsantresi eklemeyi de değerlendirdiğini yazdı.

https://www.bloomberght.com/altin-ve-gumuste-toparlanma-3768053

ucuz diye boşa demiyorum

mandown (OP)
Legendary
*
Offline

Activity: 2688
Merit: 2223



View Profile
May 07, 2026, 03:58:12 AM
 #13

elimdeki altının miktarını arttırmak için bakır rasyosuna güvenmiştim ve güvendiğim gibide oldu bakır hala yerinde taş gibi duruyorken altın düşüş gösterdi rasyo mantığı her türlü işe yaradı sadece bakır alarak %10'dan fazla karım olmuş oldu.

Xyloo
Full Member
***
Offline

Activity: 252
Merit: 169



View Profile
May 09, 2026, 02:31:15 PM
 #14

elimdeki altının miktarını arttırmak için bakır rasyosuna güvenmiştim ve güvendiğim gibide oldu bakır hala yerinde taş gibi duruyorken altın düşüş gösterdi rasyo mantığı her türlü işe yaradı sadece bakır alarak %10'dan fazla karım olmuş oldu.

Tebrikler hocam. Görüyorum her alanda varsınız helal olsun. Kripto, AirDrop, memeler vs her alanda saldırıyorsunuz ve kazançlı çıkıyorsunuz. Tebrik ederim. Bakıra güven olur veya olmaz bilemem ama kazandıran her türlü gamda varsan kazanırsın. Ponzi şemasında ilk giren kazanır, ilk girerseniz ponzide de iyi kazanç sağlarsınız önemli olan bu kazancı yakalamak. Tebrik ederim.

mandown (OP)
Legendary
*
Offline

Activity: 2688
Merit: 2223



View Profile
May 09, 2026, 02:49:03 PM
 #15

Her alanda ufak ufak olmaya  çalışıyorum aslında amacım tek bir üründe kalmak değil çeşitlendirmek bes dahil her masada olmaya çalışıyorum ha az çok farketmez  önemli olan bir tarafa hype vs geldiğinde masada karlı kalabilmek. Aslında amacım sistem işleyişi hakkında bilgi edinmek mesela metallerde asla fiyata bakmıyorum rasyo karsiliklarina bakıyorum bakır aliyorsam elimdeki altini arttırmak için hisse aliyorsam TL arttırmak alt coin aliyorsam cocuklara btc biriktirmek istiyorum..
İlla para kazanamk diye birşey de yok masamda zarardan bilgi edinerek kalkiyorsam o benim karım.

Bu arada teşekkür ediyorum

kriminall
Hero Member
*****
Offline

Activity: 1736
Merit: 564



View Profile
May 09, 2026, 02:51:49 PM
 #16

Her alanda ufak ufak olmaya  çalışıyorum aslında amacım tek bir üründe kalmak değil çeşitlendirmek bes dahil her masada olmaya çalışıyorum ha az çok farketmez  önemli olan bir tarafa hype vs geldiğinde masada karlı kalabilmek. Aslında amacım sistem işleyişi hakkında bilgi edinmek mesela metallerde asla fiyata bakmıyorum rasyo karsiliklarina bakıyorum bakır aliyorsam elimdeki altini arttırmak için hisse aliyorsam TL arttırmak alt coin aliyorsam cocuklara btc biriktirmek istiyorum..
İlla para kazanamk diye birşey de yok masamda zarardan bilgi edinerek kalkiyorsam o benim karım.

Bu arada teşekkür ediyorum
Bende tebrik ederim. Altın değerinde bilgi birikimleri bunlar. Neler yapılmalı ve yapılmamalı dersek sanırım sizden çıkaracağımız çok ders var. Önemli olan yollarımızın kesiştiği noktalarda en mantıklı hamleler yapmak. Zarar ediliyorsa onu başka bir sektörde telafi edebiliriz. Çeşitlilik muhteşemmiş. Bes ile birlikte masada yer almak çok mantıklı. Her şey uzun vadede kazandırır. Temettü hisselerinden uzun vadeli portföy yapmak var benim de hayalimde mesela ama hala başlayamadım.

Xyloo
Full Member
***
Offline

Activity: 252
Merit: 169



View Profile
May 09, 2026, 02:53:43 PM
 #17

Her alanda ufak ufak olmaya  çalışıyorum aslında amacım tek bir üründe kalmak değil çeşitlendirmek bes dahil her masada olmaya çalışıyorum ha az çok farketmez  önemli olan bir tarafa hype vs geldiğinde masada karlı kalabilmek. Aslında amacım sistem işleyişi hakkında bilgi edinmek mesela metallerde asla fiyata bakmıyorum rasyo karsiliklarina bakıyorum bakır aliyorsam elimdeki altini arttırmak için hisse aliyorsam TL arttırmak alt coin aliyorsam cocuklara btc biriktirmek istiyorum..
İlla para kazanamk diye birşey de yok masamda zarardan bilgi edinerek kalkiyorsam o benim karım.

Bu arada teşekkür ediyorum

Her yumurta aynı sepete konmaz mantığı çok doğru işlemiş sizde. Çeşitlilik ve hedefleriniz muhteşem. Umarım geleceğinizde çocuklarınız için istediğiniz birikimi sağlamış olursunuz. Bu arada gümüş fiyatı düştüğünde toparlamayı düşünüyorum ben de. Bakırın da alternatif şirketler ile yatırımı mümkün. Bu forum bu konuda olağanüstü. Her alanda fikirler ve öneriler var.

mandown (OP)
Legendary
*
Offline

Activity: 2688
Merit: 2223



View Profile
May 09, 2026, 03:44:11 PM
Last edit: May 09, 2026, 04:03:19 PM by mandown
Merited by Vispilio (2), execijutiere (1)
 #18

@kriminall ve @Xyloo insanların küçük gördüğü paralar benim için büyüktür. aslında ekonomi dünyasında benim için tek gerçek 1 sıfırdan büyüktür o 1'i küçük görmeyeceksin o kadar ve asla plandan vazgeçme.

Bes açtığımda burada paylaştım o günden bu güne 3 yıla yakın zaman geçmiş girdiğimde amacım cebimdeki en minimum para ile altın alabilmekti (paramın tamamı altın fonundaydı) ve o günden beri bes konusunda zarar etmedim ha belki bir tık daha yüksek olurdu ama benim o konudaki planım bugün değil çocuklarım üniversiteye gittiğinde onlara olabildiğince ekonomik özgürlük verebilmek ( ne birikirse kar sonuçta ciddiye aldığım bir birim modeli değil sadece amacım sistemde kalmayı başarmak ve ufak ufak büyütmek) şimdi ise fonlarımı gümüşe çevirdim


Temettü emekliliği bana borsanın en büyük yalanı gibi geliyor helede türkiyede tl ile borsada işlem yapıyorsanız zaten yıllık parayı en az %50 arttıramıyorsanız zarardasınız bu zararın üstüne ne kadar hisse büyüyorsa o aslında sizin karınız bana geçen 2 yıl önce 200 bin tl hisseye yatırım yapıp parasını 2'ye katlamış birini gördüğümde yatırımın aslında ne kadar hatalı olduğunu gösteriyor sonuçta para enflasyonu dahi yenmeyi başaramamış şirketler temettü yerine hisselere geri alım yapsa daha mantıklı geliyor.
Diğer forumda bir arkadaş temettü konusunda 4 milyon tl ile FROTO hissesinden bahsetmiş niyet iyi ancak sözde aylık 40-60 bin tl nakit bırakcağı yönünde bir konudan bahsediyor   teknik olarak 4 milyon tl'nin yıllık enflasyonsal değer kaybı zaten yaklaşık 2 milyon tl Smiley aylık 60'ı bırak 100 bin tl temettü verse yine enflasyon altında bir kazanç ee diyorsunki hissenin fiyatıda var? ee iyide kardeşim 2022'de hisse 22 tl iken şimdi 97 tl olmuş 22'den bu yana hisseye temettü gelirlerini dahi eklesen ya kafa kafayasın yada zararda daire alıp daire geliri ile hisse al daha mantıklı en azından daire değerini koruyor veya üstüne kira getiriyor.

Temettü bana uygun bir model değil ya şirkete çook önceden gireceksin ki zaten 2021 öncesi birçok şehirde 100.000 tl gibi paralara daire alınıyordu o daireler bile 2.5 milyon tl üstünde ne enflasyon ne başka birşey bildiğin daire deli kazanç sağlamış yetmemiş aylık kira getirmiş daire yerine froto yani ford otosan alsan zarar üstüne zarardasın.

Ben küçük yatırımcıyım +1 çocuklara ne yapabilirsem kar çocukların en azından işyeri ve yaşam için daire gibi konularda başının ağrımasını istemiyorum hayat kısa farklı konular düşünsünler dünyayı bırak ülkeyi karış karış gezsinler ama ev alayım demesinler o konuyu aşmış olsunlar


Aslında %40 altın %20 (yabancı hisseler) (%20 kripto + airdrop node vs vs) (%10 bes) (%10 karışık)

gibi dağıtmaya çalışıyorum elde genelde tl tutmamaya çalışıyorum 1 tl dahi olsa mevduatta durur enpara gibi bankalar günlük mevduat veriyor aslında türkiye gibi ülkelerde kredi kartı gibi bir ürün inanılmaz avantajlar sağlıyor nakit yerine taksit kullanıp o süreçte nakitti mevduatta değerlendirmek ay içinde kartın ödeme gününe kadar kart borcunu gecelik mevduatlar gibi.

para kazanırken veya kaybederken nerede hata yaptım demek kadar güzel birşey yok kendi muhasebenizi yapabilmelisiniz  hiçbir konuda tepe veya dip aramıyorum aslında grafik konusundada dediğim gibi grafiklere dahi bakmıyorum kendi adıma mantıklı yerlere geldiysek orada binerim veya inerim.

Örnek nokia insanlar hep bir noktaya bakıyor yapay zeka kimse bunun veri yolu gibi bağlantı kısmı ile ilgilenmiyor mesele insanların ilgilenmedi dönemlerde hisseye girebilmek yoksa her kişinin bildiği dönemde girdinmi anlamı kalmıyor erken yatırımcı btc alanlar gibi.

Amerikan borsasına akan parayı gördükten sonra btc'nin uzun süre bu seviyelerde takılacağını düşünüyorum helede altcoinler konusunda yaptığım zararlar sonrasında dedimki mandown sen nerede hata yaptın. Sonradan farkettiğim üzere a 1 milyar dolar değerleme ile gelen bir üründen ne kadar kar edebilirsin ki? 2x 5x neden altcoini 5x için alıyorum ki? o günden sonra değerlemesi yüksek ve mantıklı bir ürün olsa bile almamaya çalışıyorum eth 2500 dolar sayalım ben neden eth / usd fiyatına bakıyorum ki bu ürün ilk değerlemeyi dahi btc ile yapmış ben usd olarak neden bakacağım?  aslında burada dahi rasyo devreye giriyor amaç altlardan btc arttırabilmek değil mi?

Hayatımın bir kısmında nereydeyse iflas ettiğimi dahi burada bilmeyen yoktur mesajlarım durur ve asla pişman olmadım benim için onlarda bir bilgi ve değerli konular oldu.

Ha birde çocuklara ekonomi ve birikim nedir onu erkenden öğretmek istiyorum ben bunu çok geç öğrendim kapalı aile yapıları ve eğitimsiz toplum yüzünden birçok konuda geriden geliyoruz.

Herşeyden önce inanmak gerekiyor hem kendine hem yaptığına hemde  aldığın ürüne fiyatın önemi yok.  Altın her dönem pahalıydı daha pahalı olmadı mı?

mandown (OP)
Legendary
*
Offline

Activity: 2688
Merit: 2223



View Profile
May 13, 2026, 07:19:52 PM
 #19

Bugün Bakır tüm zamanların rekorunu kırarken aynı zamanda altında düşüş trendinde.  Buradan kalanları da Nokia aldım ABD tarafındaki trendin gerisinde kalmak istemiyorum

Phoenix Anka
Legendary
*
Offline

Activity: 1694
Merit: 1096



View Profile
May 25, 2026, 12:13:12 PM
 #20

Bugün Bakır tüm zamanların rekorunu kırarken aynı zamanda altında düşüş trendinde.  Buradan kalanları da Nokia aldım ABD tarafındaki trendin gerisinde kalmak istemiyorum

Son durum nedir hocam ? Hem Bakır hem de Nokia’da kazanç durumların nasıl acaba? Böyle konuları takip etmeyi seviyorum. Daha son mesaj üstünden pek geçmedi ama ABD trendi uçuyor şu sıralarda. Buralardan ters olur mu bilmiyorum ama sizin gibi ABD borsasından işlem yapanlara güzel kazançlar bırakıyor. Bir de Midas üzerinden mi yapıyorsunuz?

Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!