Bitcoin Forum
April 26, 2024, 11:06:37 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Op Hoeveel Schatten Jullie NL-Bitcoingebruikers?  (Read 2666 times)
JMAHH (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 280
Merit: 250


View Profile
September 13, 2012, 04:34:45 AM
 #1

Naar mijn ervaring zijn Nederlanders erg vooruitstrevend als het aankomt op innovatie en internet. Hoeveel zouden er op dit moment van Bitcoin gebruik maken? Dit forum lijkt in ieder geval redelijk stil!

Proost,

J.
1714172797
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714172797

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714172797
Reply with quote  #2

1714172797
Report to moderator
"Bitcoin: the cutting edge of begging technology." -- Giraffe.BTC
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714172797
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714172797

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714172797
Reply with quote  #2

1714172797
Report to moderator
1714172797
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714172797

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714172797
Reply with quote  #2

1714172797
Report to moderator
BitcoinRate.com
Member
**
Offline Offline

Activity: 116
Merit: 11



View Profile WWW
September 13, 2012, 03:17:53 PM
 #2

Ik heb geen idee. Maar ik denk dat de reden dat het hier zo stil is, is dat de groep Nederlanders die Bitcoin gebruiken en op dit forum zitten goed mee kan doen in het Engels.

Iemand ooit op een Nederlandse Bitcoin meetup geweest?

★ Get +16GB extra on your Dropbox: https://bitcointalk.org/index.php?topic=142163.0
dunrob
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
September 13, 2012, 06:56:38 PM
 #3

Ik denk dat het er niet veel zijn. Het zou meer kunnen zijn wanneer minen in Nederland ook rendabel was. Dat is het nu dus niet meer.

Iemand 2x HD5870 kopen?
dd.mining
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0



View Profile WWW
September 14, 2012, 09:40:31 AM
 #4

Ik denk dat er veel meer Nederlandse mensen bezig zijn met de bitcoin. Misschien is het handig een opsomming te maken van Nederlandstalige website's/fora die zich bezig houden met de Bitcoin als middelpunt.

Hier in ieder geval wat Nederlandse omgevingen:

Tweakers.net:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463377

DDmining.com (jep die van mij):
http://www.ddmining.com/

Bitcoinweb
http://Bitcoinweb.nl

Bitcoinspot
http://Bitcoinspot.nl

Misschien handig om een sticky post te maken met links naar alles wat Nederlands en Bitcoin gerelateerd is.
BitcoinRate.com
Member
**
Offline Offline

Activity: 116
Merit: 11



View Profile WWW
September 17, 2012, 07:57:16 PM
 #5

Dan doe ik ook mee:

BitcoinRate
http://www.bitcoinrate.com

Dit weekend de test versie online gezet. Als hij wat verder is lanceer ik hem officieel.

★ Get +16GB extra on your Dropbox: https://bitcointalk.org/index.php?topic=142163.0
Jouke
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
September 17, 2012, 10:40:37 PM
 #6

Ik zag dat er op FOK ook een topic loopt.

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
pieppiep
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 502


View Profile
September 18, 2012, 05:10:54 AM
 #7

Heb je daar een link van?
Jouke
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
September 19, 2012, 02:00:05 PM
 #8

Heb je daar een link van?
http://forum.fok.nl/topic/1851138

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
BTCurious
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 714
Merit: 504


^SEM img of Si wafer edge, scanned 2012-3-12.


View Profile
September 24, 2012, 11:19:45 AM
 #9

Ik heb geen idee. Maar ik denk dat de reden dat het hier zo stil is, is dat de groep Nederlanders die Bitcoin gebruiken en op dit forum zitten goed mee kan doen in het Engels.

Iemand ooit op een Nederlandse Bitcoin meetup geweest?
Jep, er is er één geweest, en er was een man of 15. Maar inderdaad, ik kom niet zo veel in dit sub-forum Smiley

deeplink
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 728
Merit: 500


In cryptography we trust


View Profile
October 22, 2012, 02:24:29 PM
 #10

Naar mijn ervaring zijn Nederlanders erg vooruitstrevend als het aankomt op innovatie en internet. Hoeveel zouden er op dit moment van Bitcoin gebruik maken? Dit forum lijkt in ieder geval redelijk stil!

Proost,

J.

Laten we onszelf niet te veel op de schouders kloppen. Ik vind dat het met de vooruitstrevendheid qua innovatie en internet wel meevalt. Er is uiteraard altijd een kleine groep early adopters, maar de meeste Nederlanders kijken eerst de kat uit de boom voordat ze een nieuwe techniek massaal omarmen. Het verleden leert dat internet revoluties eerst in Amerika ontstaan en daarna langzaam in Nederland opgepakt worden. Hoewel dat misschien wel steeds sneller gaat.

eBay (1995) -> Marktplaats (1999)
Myspace/Facebook (2003/2004) -> Hyves (2004)

Heeft iemand meer voorbeelden? Of andersom, een internet innovatie die in Nederland ontstond en daarna elders werd opgepakt?

Dit is de stilte voor de storm.
deeplink
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 728
Merit: 500


In cryptography we trust


View Profile
October 22, 2012, 04:24:02 PM
 #11

Veel techguys in NL zitten wat veel op tweakers.net en geloven alles wat daar wordt geventileerd, en daar wordt veel over BTC negatief in het dag licht gezet, zoek maar es op bitcoins daarzo..
ze halen bv alleen nieuws over BTC aan als er weer een hack of scam aan de oppervlakte komt drijven, eenzijdige informatie helaas vooral voor een zo genaamde geek fora zou ik veel meer verwachten in deze, maar goed de ontwetendheid zal ze wel parte spelen.

Iedereen roept hier altijd waarom hebben wij niet fb, google, ebay enz bedacht..we denken dat we heel wat zijn binnen onze kaders ..wel.. alles goed geregeld en vastgelegt, maar buiten de box denken en handelen ...nee dat is niks voor nuchtere Nlders laat dat maar aan de Americanen en andere creatievelingen over...Meeloop volkje van ong 17miljoen wat wil je nou... Wink kijk naar onze loser leiders in Den Haag srry to say so..
 
-Enigste voorbeeld waar we op het moment toonaangevend in zijn is dat we veel particulieren webshops enz in de lucht hebben,
-bedrijven die massaal een FB pagina aanmaken om info te delen met hun doelgroepen ..
-inkooporganisaties die massaal een merk uit grond stampen door marketingstrategieen zoals bv ZALANDO
-andere succes zijn meestal afgeleiders van de reeds bedachte formules uit oa VS

Proost Wink 

Marketing en verkoop, de kunst van het misleiden van mensen om zo veel mogelijk voor jouw goederen en diensten te betalen, heeft voor mij heel weinig te maken met innovatie. Over niet al te lange tijd zullen mainstream technici en media zich op Bitcoin storten en pretenderen dat men altijd geweten heeft dat Bitcoin revolutionair is. Daarna volgen de marketing- en consultancy-bureaus en zullen de social media experts en de SEO bedrijven van vandaag een nieuwe melkkoe gevonden hebben.
Frequency
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
October 23, 2012, 07:50:09 AM
 #12

Veel techguys in NL zitten wat veel op tweakers.net en geloven alles wat daar wordt geventileerd, en daar wordt veel over BTC negatief in het dag licht gezet, zoek maar es op bitcoins daarzo..
ze halen bv alleen nieuws over BTC aan als er weer een hack of scam aan de oppervlakte komt drijven, eenzijdige informatie helaas vooral voor een zo genaamde geek fora zou ik veel meer verwachten in deze, maar goed de ontwetendheid zal ze wel parte spelen.

Iedereen roept hier altijd waarom hebben wij niet fb, google, ebay enz bedacht..we denken dat we heel wat zijn binnen onze kaders ..wel.. alles goed geregeld en vastgelegt, maar buiten de box denken en handelen ...nee dat is niks voor nuchtere Nlders laat dat maar aan de Americanen en andere creatievelingen over...Meeloop volkje van ong 17miljoen wat wil je nou... Wink kijk naar onze loser leiders in Den Haag srry to say so..
 
-Enigste voorbeeld waar we op het moment toonaangevend in zijn is dat we veel particulieren webshops enz in de lucht hebben,
-bedrijven die massaal een FB pagina aanmaken om info te delen met hun doelgroepen ..
-inkooporganisaties die massaal een merk uit grond stampen door marketingstrategieen zoals bv ZALANDO
-andere succes zijn meestal afgeleiders van de reeds bedachte formules uit oa VS

Proost Wink 

Marketing en verkoop, de kunst van het misleiden van mensen om zo veel mogelijk voor jouw goederen en diensten te betalen, heeft voor mij heel weinig te maken met innovatie. Over niet al te lange tijd zullen mainstream technici en media zich op Bitcoin storten en pretenderen dat men altijd geweten heeft dat Bitcoin revolutionair is. Daarna volgen de marketing- en consultancy-bureaus en zullen de social media experts en de SEO bedrijven van vandaag een nieuwe melkkoe gevonden hebben.

Neem ASIC custom chip bv dat is een en al innovatie  en ook nog op het hoogste niveau, maar de marketing en verkoop lopen toch net iets harder voor ze zodat ze veel mensen het idee geven te innoveren maar in werkelijkheid zeer waarschijnlijk nooit gaan leveren, of in iedergeval niet volgens vooraf beloofde specs...

COINDER
COINDER
Future Nyan Cat
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile WWW
February 23, 2013, 02:12:26 AM
 #13

Het zullen er niet zo veel zijn. Ik hoor weinig mensen er over praten.
demzie
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250



View Profile
March 25, 2013, 12:11:39 PM
 #14

Het zullen er niet zo veel zijn. Ik hoor weinig mensen er over praten.

Denk inderdaad dat de Bitcoin in NL enkel nog bekend is onder de nerds en dergelijke..
deeplink
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 728
Merit: 500


In cryptography we trust


View Profile
March 25, 2013, 12:49:45 PM
 #15

Het zullen er niet zo veel zijn. Ik hoor weinig mensen er over praten.

Denk inderdaad dat de Bitcoin in NL enkel nog bekend is onder de nerds en dergelijke..

Volgens mij komt dat omdat nerds (technici) erg goed rationeel en logisch kunnen denken, waardoor de meerderheid van hen sterk tendeert naar een rationele filosofie/ideologie als het libertarisme of anarcho-kapitalisme. Bitcoin sluit daar perfect bij aan. Dankzij het falen van de overheden wereldwijd zijn die stromingen (ook in NL) een hard groeiende minderheid. Dat wordt verder versterkt dankzij de vrijheid van informatie die het internet heeft gebracht, waardoor media- en overheidspropaganda steeds minder werkt.

Ik ben trouwens benieuwd hoe de maatschappij zal veranderen, wanneer bitcoin in de mainstream zou komen. Deze groep "nerds" zullen dan extreem rijk worden en dus veel invloed krijgen.
demzie
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250



View Profile
March 25, 2013, 01:35:25 PM
 #16

Het zullen er niet zo veel zijn. Ik hoor weinig mensen er over praten.

Denk inderdaad dat de Bitcoin in NL enkel nog bekend is onder de nerds en dergelijke..

Volgens mij komt dat omdat nerds (technici) erg goed rationeel en logisch kunnen denken, waardoor de meerderheid van hen sterk tendeert naar een rationele filosofie/ideologie als het libertarisme of anarcho-kapitalisme. Bitcoin sluit daar perfect bij aan. Dankzij het falen van de overheden wereldwijd zijn die stromingen (ook in NL) een hard groeiende minderheid. Dat wordt verder versterkt dankzij de vrijheid van informatie die het internet heeft gebracht, waardoor media- en overheidspropaganda steeds minder werkt.

Ik ben trouwens benieuwd hoe de maatschappij zal veranderen, wanneer bitcoin in de mainstream zou komen. Deze groep "nerds" zullen dan extreem rijk worden en dus veel invloed krijgen.


FF wat anders, mag nog niet posten..
Geen AVALON GROEPS INKOOP onder NL?
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
March 25, 2013, 08:30:02 PM
 #17

Het zullen er niet zo veel zijn. Ik hoor weinig mensen er over praten.

Denk inderdaad dat de Bitcoin in NL enkel nog bekend is onder de nerds en dergelijke..

Volgens mij komt dat omdat nerds (technici) erg goed rationeel en logisch kunnen denken, waardoor de meerderheid van hen sterk tendeert naar een rationele filosofie/ideologie als het libertarisme of anarcho-kapitalisme. Bitcoin sluit daar perfect bij aan. Dankzij het falen van de overheden wereldwijd zijn die stromingen (ook in NL) een hard groeiende minderheid. Dat wordt verder versterkt dankzij de vrijheid van informatie die het internet heeft gebracht, waardoor media- en overheidspropaganda steeds minder werkt.

Ik ben trouwens benieuwd hoe de maatschappij zal veranderen, wanneer bitcoin in de mainstream zou komen. Deze groep "nerds" zullen dan extreem rijk worden en dus veel invloed krijgen.


FF wat anders, mag nog niet posten..
Geen AVALON GROEPS INKOOP onder NL?

De meeste van ons die geïnteresseerd zijn in mining hebben al een Avalon uit batch 1 of 2 besteld.
Denk niet dat er veel animo is voor een "groeps" Avalon.
demzie
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250



View Profile
March 25, 2013, 10:17:39 PM
 #18

Aahh ok ok jammer..
Maar goed om te weten dat NL er dus met die "paar" miners goed vertegenwoordigd gaat worden in de hash count.
kwukduck
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1937
Merit: 1001


View Profile
March 26, 2013, 07:39:10 PM
 #19

De indruk die ik krijg is dat mensen wel nieuwsgierig zijn maar erzelf liever geen 'risico'  mee nemen. Op IRC lijkt het er op dat er een handje vol hele grote spelers in NL zit.

14b8PdeWLqK3yi3PrNHMmCvSmvDEKEBh3E
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!