Bitcoin Forum
June 22, 2024, 11:33:00 PM *
News: Voting for pizza day contest
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 [3]  All
  Print  
Author Topic: BEDRIJFSMATIG MINEN?  (Read 17235 times)
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 27, 2016, 04:35:13 PM
 #41

Als je cloud mining gaat verkopen is het een ander verhaal, jouw punt is een beetje irrelevant, hij moet immers Hosting verkopen aan een ander wil hij geld verdienen. Dat is gewoon commercie bedrijven en niet iets te vergelijken met een apparaat kopen die geld maakt.

Mwah... (zo even meedenkend): een miner maakt geen geld maar crypto... da's nog steeds geen geld in NL, maar een digitaal goed. Wat je vervolgens kunt verhandelen om er geld voor te krijgen. Da's toch ook commercie bedrijven (hoor ik de BD zo zeggen)...?

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
ShopemNL
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1025
Merit: 1001



View Profile WWW
October 28, 2016, 07:33:17 AM
 #42

Als je cloud mining gaat verkopen is het een ander verhaal, jouw punt is een beetje irrelevant, hij moet immers Hosting verkopen aan een ander wil hij geld verdienen. Dat is gewoon commercie bedrijven en niet iets te vergelijken met een apparaat kopen die geld maakt.

Mwah... (zo even meedenkend): een miner maakt geen geld maar crypto... da's nog steeds geen geld in NL, maar een digitaal goed. Wat je vervolgens kunt verhandelen om er geld voor te krijgen. Da's toch ook commercie bedrijven (hoor ik de BD zo zeggen)...?

crypto is niks voor de wet ook geen goed, daarbij olie is ook geen geld maar wel een belegging.

sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 28, 2016, 09:24:42 AM
 #43

[]crypto is niks voor de wet ook geen goed, daarbij olie is ook geen geld maar wel een belegging.

Het feit dat iets niet in een lokale wet letterlijk omschreven is (dat wordt namelijk een heeeeele grooooote wet) betekent niet dat "de wet" er niet op een bepaalde manier naar kijkt. In casu wordt door alle lokale EU wetten crypto toch echt gezien als een "digitaal goed". De geldende "guideline" in dezen is overigens de European Banking Authority opinion on Virtual Currencies.

Enniehoe... Jouw voorbeeld met olie is een mooie: Als je crypto dus koopt (en wellicht verkoopt) dan heb je mijn inziens een goed punt om dit als (inkomsten uit) beleggen te zien en in box 3 te plaatsen (met het voordelige 1,2% tarief). Ben je echter aan het delven (waar dit topic immers over gaat) dan zou je dat eerder moeten vergelijken met het delven van olie, wat toch echt als werk wordt gezien (en dus in box 1, met het bijbehorende hoge 36,55/40,4/52% tarief, wordt geplaatst...)

Kortom ik ben nog niet overtuigd... Hoe graag ik ook zou willen dat het minen in box 3 te plaatsen zou zijn.

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Pages: « 1 2 [3]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!