Bitcoin Forum
May 07, 2024, 03:53:46 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 [3]  All
  Print  
Author Topic: Uitbetaling van bitcoin naar euro ( vraagje )  (Read 15673 times)
Pietpiraat (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 326
Merit: 250


View Profile
April 27, 2017, 08:37:28 PM
Last edit: April 28, 2017, 06:54:54 AM by Pietpiraat
 #41

Dit heb ik als reactie van een belastingadviseur :

''Bij de belastinaangifte tellen je bitcoins mee in je vermogen. Daarbij wordt uitgegaan van de waarde op 1 januari van het jaar van aangifte.

Dit geldt, als je geen professionele handelaar bent, anders telt winst uit handel wel mee in je inkomen. Laten we ervan uitgaan dat je dit als hobby doet naast je werk, om te investeren voor later.

Het maakt dan niet uit wat je gedurende het jaar doet. Je kunt dus prima kopen en verkopen en schuiven met je geld. Voor de aangifte van 2017 telt wat je op 1 januari van 2017 in bezit had. Daarbij worden tegoeden op bankrekeningen meegeteld, en dus ook de waarde van je bitcoins.


Het is dus niet ingewikkeld om grote bedragen te kopen, verkopen of storten''

V.w.b. de belastingdienst klopt dit. Maar ook hier geldt wel dat de ene inspecteur de andere niet is, dus het is altijd goed om alles voor jezelf goed op een rij te hebben.

Het enige probleem (dit zal meestal wel meevallen, maar als het speelt, dan is het echt een probleem, dan is het goed om alles goed voor elkaar te hebben) is wanneer je verdacht wordt van witwassen. Maar dan gaat het dus om regelmatig grote bedragen of incidenteel heel hoge bedragen.

Maar ja wanneer is het witwassen, ik heb misschien wel redelijk veel geld gestoken voor mij doen in bitcoin en altcoins ( dit geld is verkregen door werken en is altijd netjes belasting over betaalt ) mijn rendement is in 1 jaar 1100% dus een flinke stijging.
1715054026
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715054026

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715054026
Reply with quote  #2

1715054026
Report to moderator
1715054026
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715054026

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715054026
Reply with quote  #2

1715054026
Report to moderator
The block chain is the main innovation of Bitcoin. It is the first distributed timestamping system.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715054026
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715054026

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715054026
Reply with quote  #2

1715054026
Report to moderator
1715054026
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715054026

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715054026
Reply with quote  #2

1715054026
Report to moderator
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
April 27, 2017, 10:55:16 PM
 #42

Dit heb ik als reactie van een belastingadviseur :

''Bij de belastinaangifte tellen je bitcoins mee in je vermogen. Daarbij wordt uitgegaan van de waarde op 1 januari van het jaar van aangifte.

Dit geldt, als je geen professionele handelaar bent, anders telt winst uit handel wel mee in je inkomen. Laten we ervan uitgaan dat je dit als hobby doet naast je werk, om te investeren voor later.

Het maakt dan niet uit wat je gedurende het jaar doet. Je kunt dus prima kopen en verkopen en schuiven met je geld. Voor de aangifte van 2017 telt wat je op 1 januari van 2017 in bezit had. Daarbij worden tegoeden op bankrekeningen meegeteld, en dus ook de waarde van je bitcoins.


Het is dus niet ingewikkeld om grote bedragen te kopen, verkopen of storten''

V.w.b. de belastingdienst klopt dit. Maar ook hier geldt wel dat de ene inspecteur de andere niet is, dus het is altijd goed om alles voor jezelf goed op een rij te hebben.

Het enige probleem (dit zal meestal wel meevallen, maar als het speelt, dan is het echt een probleem, dan is het goed om alles goed voor elkaar te hebben) is wanneer je verdacht wordt van witwassen. Maar dan gaat het dus om regelmatig grote bedragen of incidenteel heel hoge bedragen.

Maar ja wanneer is het witwassen, ik heb misschien wel redelijk veel geld gestoken voor mij doen in bitcoin en altcoins ( dit geld is verkregen door werken en is altijd netjes belasting over betaalt ) mijn rendement is in 1 jaar 1100% dus een flinke stijging misschien is het soms maar beter om het gewoon helemaal niet uit te laten betalen om gedoe te voorkomen.

Dat zou illegaal zijn. Advies geven om dat te doen is mogelijk zelfs strafbaar.

Maar inderdaad 1000 % rendement is mogelijk met crypto handel. Geen inspecteur gaat 1100% rendement geloven.

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
April 28, 2017, 03:58:22 AM
 #43

Maar ja wanneer is het witwassen, ik heb misschien wel redelijk veel geld gestoken voor mij doen in bitcoin en altcoins ( dit geld is verkregen door werken en is altijd netjes belasting over betaalt ) mijn rendement is in 1 jaar 1100% dus een flinke stijging misschien is het soms maar beter om het gewoon helemaal niet uit te laten betalen om gedoe te voorkomen.

Geleidelijk aan betalen (zie ook de PM die ik je onlangs gestuurd heb) zorgt ervoor dat de kans op een "melding" klein is. Zonder melding zullen ze je niet gauw van witwassen verdenken. Bovendien, wanneer je alles (of in ieder geval: het grootste deel) kunt verklaren (elke exchange waar ik mee werk kan trading gegevens exporteren) dan kun je zelfs bij controle alles aantonen.

Dat zou illegaal zijn. Advies geven om dat te doen is mogelijk zelfs strafbaar.

Maar inderdaad 1000 % rendement is mogelijk met crypto handel. Geen inspecteur gaat 1100% rendement geloven.

Welk advies bedoel je? Om het maar vast te houden? Dat is niet strafbaar. Het zou strafbaar zijn wanneer je het niet aangeeft bij de belastingdienst.

En of die inspecteur je in aanvang wel of niet gelooft qua rendement is niet zo relevant wanneer je zaken kunt aantonen.
NorrisK
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1946
Merit: 1007



View Profile
April 29, 2017, 08:41:51 AM
 #44

Dit heb ik als reactie van een belastingadviseur :

''Bij de belastinaangifte tellen je bitcoins mee in je vermogen. Daarbij wordt uitgegaan van de waarde op 1 januari van het jaar van aangifte.

Dit geldt, als je geen professionele handelaar bent, anders telt winst uit handel wel mee in je inkomen. Laten we ervan uitgaan dat je dit als hobby doet naast je werk, om te investeren voor later.

Het maakt dan niet uit wat je gedurende het jaar doet. Je kunt dus prima kopen en verkopen en schuiven met je geld. Voor de aangifte van 2017 telt wat je op 1 januari van 2017 in bezit had. Daarbij worden tegoeden op bankrekeningen meegeteld, en dus ook de waarde van je bitcoins.


Het is dus niet ingewikkeld om grote bedragen te kopen, verkopen of storten''

V.w.b. de belastingdienst klopt dit. Maar ook hier geldt wel dat de ene inspecteur de andere niet is, dus het is altijd goed om alles voor jezelf goed op een rij te hebben.

Het enige probleem (dit zal meestal wel meevallen, maar als het speelt, dan is het echt een probleem, dan is het goed om alles goed voor elkaar te hebben) is wanneer je verdacht wordt van witwassen. Maar dan gaat het dus om regelmatig grote bedragen of incidenteel heel hoge bedragen.

Het mooie is dat naast je eigen administratie er ook legio aan historical price charts beschikbaar zijn waarbij te zien is dat zelfs met holden (geen trading tussendoor!) dit soort rendementen mogelijk zijn geweest.

Ze zullen vast vragen krijgen, maar ik denk dat ze ook zullen gaan inzien dat dit een heel nieuw soort van rendementen mogelijk heeft gemaakt voor een aantal mensen.

Maar ja wanneer is het witwassen, ik heb misschien wel redelijk veel geld gestoken voor mij doen in bitcoin en altcoins ( dit geld is verkregen door werken en is altijd netjes belasting over betaalt ) mijn rendement is in 1 jaar 1100% dus een flinke stijging misschien is het soms maar beter om het gewoon helemaal niet uit te laten betalen om gedoe te voorkomen.

Dat zou illegaal zijn. Advies geven om dat te doen is mogelijk zelfs strafbaar.

Maar inderdaad 1000 % rendement is mogelijk met crypto handel. Geen inspecteur gaat 1100% rendement geloven.

Het mooie is dat naast je eigen administratie er ook legio aan historical price charts beschikbaar zijn waarbij te zien is dat zelfs met holden (geen trading tussendoor!) dit soort rendementen mogelijk zijn geweest.

Ze zullen vast vragen krijgen, maar ik denk dat ze ook zullen gaan inzien dat dit een heel nieuw soort van rendementen mogelijk heeft gemaakt voor een aantal mensen.
emdje
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 686
Merit: 500


View Profile WWW
April 30, 2017, 04:56:33 PM
 #45

Ik heb sinds mijn vorige post in dit topic ook wat meer uitgezocht en ook met de belastingdienst gebeld.
Ze zien Crypto op dit moment gewoon als vermogen, ongeacht de waardestijging die het ook ondergaan heeft in het fyscale jaar, en zullen er dus niets anders dan vermogensrendementsheffing over heffen. Dit is ook wat een bevriende belastingadviseur mij heeft kunnen vertellen.

Natuurlijk neemt dat niet weg dat het van belang is om een goede administratie bij te houden van je Crypto activiteiten dat je bij twijfel van een instantie altijd alles kan laten zien.
Pietpiraat (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 326
Merit: 250


View Profile
May 02, 2017, 06:22:06 AM
 #46

Laten we even uitgaan van een belachelijk scenario :

Stel je houdt al je transacties bij in een overzicht en hebt in bijvoorbeeld 12 maanden ''slechts'' 15 trades gedaan en een winst behaald van € 3 - 400k.
Je geeft deze netjes op en betaalt daarover je 1,2 % en wilt ergens datzelfde jaar € 100k laten uitbetalen via Kraken.
Stel ze zouden vragen stellen dan kun je toch je transacties aantonen en is het toch prima te verklaren lijkt mij ? zelf met ( zoals eerder aangegeven ) grafieken.

Ik kan me niet voorstellen dat je ze toegang moet verschaffen tot je accounts om dingen aan te tonen .
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
May 02, 2017, 06:59:25 AM
 #47

Laten we even uitgaan van een belachelijk scenario :

Stel je houdt al je transacties bij in een overzicht en hebt in bijvoorbeeld 12 maanden ''slechts'' 15 trades gedaan en een winst behaald van € 3 - 400k.
Je geeft deze netjes op en betaalt daarover je 1,2 % en wilt ergens datzelfde jaar € 100k laten uitbetalen via Kraken.
Stel ze zouden vragen stellen dan kun je toch je transacties aantonen en is het toch prima te verklaren lijkt mij ? zelf met ( zoals eerder aangegeven ) grafieken.

Ik kan me niet voorstellen dat je ze toegang moet verschaffen tot je accounts om dingen aan te tonen .

Belastingdienst: je moet als particulier zaken aannemelijk maken. Dus dat lijkt mij prima te doen met je grafiek.

Witwassen: een eenmalige actie van 100k geeft een "ongebruikelijke transactie"-melding. Een melding maakt je echt niet meteen verdacht. Tenzij je een bijstandsuitkering hebt (je mag dan immers nauwelijks vermogen hebben).
Pietpiraat (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 326
Merit: 250


View Profile
May 02, 2017, 07:33:42 AM
 #48

Laten we even uitgaan van een belachelijk scenario :

Stel je houdt al je transacties bij in een overzicht en hebt in bijvoorbeeld 12 maanden ''slechts'' 15 trades gedaan en een winst behaald van € 3 - 400k.
Je geeft deze netjes op en betaalt daarover je 1,2 % en wilt ergens datzelfde jaar € 100k laten uitbetalen via Kraken.
Stel ze zouden vragen stellen dan kun je toch je transacties aantonen en is het toch prima te verklaren lijkt mij ? zelf met ( zoals eerder aangegeven ) grafieken.

Ik kan me niet voorstellen dat je ze toegang moet verschaffen tot je accounts om dingen aan te tonen .

Belastingdienst: je moet als particulier zaken aannemelijk maken. Dus dat lijkt mij prima te doen met je grafiek.

Witwassen: een eenmalige actie van 100k geeft een "ongebruikelijke transactie"-melding. Een melding maakt je echt niet meteen verdacht. Tenzij je een bijstandsuitkering hebt (je mag dan immers nauwelijks vermogen hebben).

Helemaal helder Brobbel, bedankt voor je reactie.
Ik heb verder een prima baan en inkomen en kan mijn vermogen welke ik in bitcoin gestoken heb dan dus prima verklaren.
Jdome
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 11
Merit: 0


View Profile
May 15, 2017, 07:06:17 AM
 #49

http://www.telegraaf.nl/dft/28104685/__Eerste_Bitcoin_uit_pinautomaat__.html

Zou je bij deze pinautomaat ook grote bedragen aan Bitcoins kunnen "pinnen"? Bijvoorbeeld 10.000 euro.
Wel een stuk makkelijker! Liever contant geld dan gezeik met de BD.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
May 15, 2017, 11:20:06 AM
 #50

http://www.telegraaf.nl/dft/28104685/__Eerste_Bitcoin_uit_pinautomaat__.html

Zou je bij deze pinautomaat ook grote bedragen aan Bitcoins kunnen "pinnen"? Bijvoorbeeld 10.000 euro.
Wel een stuk makkelijker! Liever contant geld dan gezeik met de BD.

Als je 10.000 euro pint krijg je standaard "gezeik met de BD". Dat is namelijk het (grens-) bedrag dat een bank verplicht om een melding te doen richting BD (inzake de wet tegen terrorisme en witwaspraktijken). Al is het maar een melding van de transactie (ingeval u een "anonieme" kaart gebruikt) i.c.m. een fotootje van de gebruiker...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Pages: « 1 2 [3]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!