Bitcoin Forum
June 23, 2024, 06:04:39 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 »
  Print  
Author Topic: groepsaankoop TechnoBit K1/K16 - [STATUS] De meeste pakketten zijn onderweg!  (Read 54785 times)
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
June 15, 2013, 09:38:01 AM
 #141

is het nog mogelijk om een klondike 16 te bestellen?

jup, lees de eerste post Smiley
Punt 1 - bestellen van chips; de rest wordt later georganiseerd (zie de post over de tijdslijn)
shilex
Member
**
Offline Offline

Activity: 93
Merit: 10


View Profile
June 15, 2013, 09:48:35 AM
 #142

mag ik je even pme voor wat meer info?
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
June 15, 2013, 11:35:09 AM
Last edit: June 15, 2013, 11:47:20 AM by dnaleor
 #143

mag ik je even pme voor wat meer info?

ja geen rpobleem,

maar de meeste informatie staat op de eerste pagina van dit topic hoor Wink
_rusty_
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile
June 15, 2013, 02:05:32 PM
 #144

Besten

met toestemming van dnaleor post ik dit even hier:


Ik verkoop de 2molex naar 1 pci-e power kabel die de klondike 16 nodig heeft.
doordat ik niet ver van dnaleor woon, zal ik al de kabels aan hem leveren.
zo moeten er geen extra pakketen verzonden worden.


ik zal een lijst op maken wie allemaal deze kabel wil in een apart topic.

Omdat ik nog nieuw ben hier zal ik niet vragen om direct op voorhand te betalen, maar pas te betalen als ik de kabels zelf in handen heb.

kostprijs zou 5 euro zijn, maar dat zal ik vragen aan een vaste prijs in BTC op het moment dat de kabels besteld zijn.


grtz
Bobba
Member
**
Offline Offline

Activity: 97
Merit: 10


View Profile
June 15, 2013, 02:19:49 PM
 #145

Besten

met toestemming van dnaleor post ik dit even hier:


Ik verkoop de 2molex naar 1 pci-e power kabel die de klondike 16 nodig heeft.
doordat ik niet ver van dnaleor woon, zal ik al de kabels aan hem leveren.
zo moeten er geen extra pakketen verzonden worden.


ik zal een lijst op maken wie allemaal deze kabel wil in een apart topic.

Omdat ik nog nieuw ben hier zal ik niet vragen om direct op voorhand te betalen, maar pas te betalen als ik de kabels zelf in handen heb.

kostprijs zou 5 euro zijn, maar dat zal ik vragen aan een vaste prijs in BTC op het moment dat de kabels besteld zijn.


grtz

zal wel mooi zijn dat zoiets er bij kan voor de meesten Tongue

Maar heb er zelf al stuk of 8 hier. Tongue

Maar wel ff andere vraag is er ook iets waar je de miner in ken pluggen zonder pc zodat ie als stand allone werkt?
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
June 15, 2013, 02:33:53 PM
 #146

inderdaad leuke extra service.
Zal worden toegevoegd aan de startposts als ik de topic nog eens update .

Het is wel nog niet zeker of ik de verzending ga regelen van de miners, misschien zal de distributie voor de NL-bestellingen door iemand anders gebeuren.

Hoe ik het voorlopig zie:

Kabels worden aan mij in persoon geleverd door rusty. Ik stuur eventueel één pakket kabels op naar de NL-distributeur zodat die de kabels bij de paketten kan steken Wink
pakket komt toe bij één van de grootste NL-kopers van de miners.
deze verzend één pakket naar mij (BE) voor alle BE-minders. Ik doe verder de distributie (miners + kabels) hier.

ik vermoed dat dat de goedkoopste oplossing qua verzendkosten zal zijn, maar dit moet dus nog verder bekeken worden.
Heeft iemand hier nog een idee over?
_rusty_
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile
June 15, 2013, 02:38:08 PM
 #147


zal wel mooi zijn dat zoiets er bij kan voor de meesten Tongue

Maar heb er zelf al stuk of 8 hier. Tongue

Maar wel ff andere vraag is er ook iets waar je de miner in ken pluggen zonder pc zodat ie als stand allone werkt?


er bestaan stroom adapters die van stopcontact naar 4 pin power (molex) gaan.
daar kan je een Y kabel adapter aanhangen en op zijn beurt dan weer een molex naar pci-e power

maar is wat geknoei en overbelasting van zo'n adapter is altijd mogelijk

grtz
demzie
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250



View Profile
June 15, 2013, 03:00:31 PM
 #148

inderdaad leuke extra service.
Zal worden toegevoegd aan de startposts als ik de topic nog eens update .

Het is wel nog niet zeker of ik de verzending ga regelen van de miners, misschien zal de distributie voor de NL-bestellingen door iemand anders gebeuren.

Hoe ik het voorlopig zie:

Kabels worden aan mij in persoon geleverd door rusty. Ik stuur eventueel één pakket kabels op naar de NL-distributeur zodat die de kabels bij de paketten kan steken Wink
pakket komt toe bij één van de grootste NL-kopers van de miners.
deze verzend één pakket naar mij (BE) voor alle BE-minders. Ik doe verder de distributie (miners + kabels) hier.

ik vermoed dat dat de goedkoopste oplossing qua verzendkosten zal zijn, maar dit moet dus nog verder bekeken worden.
Heeft iemand hier nog een idee over?


Tja, ligt eraan, ik rij liever zogoed ff 1,5 uur naar belgie als dat ik richting groningen moet..
Denk dat vanuit de randstad, dnaleor dichter bij rijden is en daarna wil ik best een rondje zuid holland doen om ze af te gooien ipv iedereen kaartjes in ze brievenbus ontvangt van de ups/postnl Smiley

dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
June 15, 2013, 03:14:27 PM
 #149

inderdaad leuke extra service.
Zal worden toegevoegd aan de startposts als ik de topic nog eens update .

Het is wel nog niet zeker of ik de verzending ga regelen van de miners, misschien zal de distributie voor de NL-bestellingen door iemand anders gebeuren.

Hoe ik het voorlopig zie:

Kabels worden aan mij in persoon geleverd door rusty. Ik stuur eventueel één pakket kabels op naar de NL-distributeur zodat die de kabels bij de paketten kan steken Wink
pakket komt toe bij één van de grootste NL-kopers van de miners.
deze verzend één pakket naar mij (BE) voor alle BE-minders. Ik doe verder de distributie (miners + kabels) hier.

ik vermoed dat dat de goedkoopste oplossing qua verzendkosten zal zijn, maar dit moet dus nog verder bekeken worden.
Heeft iemand hier nog een idee over?


Tja, ligt eraan, ik rij liever zogoed ff 1,5 uur naar belgie als dat ik richting groningen moet..
Denk dat vanuit de randstad, dnaleor dichter bij rijden is en daarna wil ik best een rondje zuid holland doen om ze af te gooien ipv iedereen kaartjes in ze brievenbus ontvangt van de ups/postnl Smiley



had ik nog niet aan gedacht. Mits vergoeding voor benzine ben ik bereid zelf ook een toertje te rijden in Vlaanderen en zuid-nederland (breda is het maximum).
We zullen wel zien Wink
demzie
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250



View Profile
June 15, 2013, 03:17:04 PM
 #150

Ja toch, komt goed!
Bobba
Member
**
Offline Offline

Activity: 97
Merit: 10


View Profile
June 15, 2013, 03:21:57 PM
 #151


zal wel mooi zijn dat zoiets er bij kan voor de meesten Tongue

Maar heb er zelf al stuk of 8 hier. Tongue

Maar wel ff andere vraag is er ook iets waar je de miner in ken pluggen zonder pc zodat ie als stand allone werkt?


er bestaan stroom adapters die van stopcontact naar 4 pin power (molex) gaan.
daar kan je een Y kabel adapter aanhangen en op zijn beurt dan weer een molex naar pci-e power

maar is wat geknoei en overbelasting van zo'n adapter is altijd mogelijk

grtz


Ha nee bedoel niet de stroombron dat heb ik allemaal al klaar liggen hier kan zo de miner er bij inzetten bedoel meer zoiets.

Zal dat gaan werken??
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/874675/Raspberry-PI-Model-B

iemand ervaring mee??

_rusty_
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile
June 15, 2013, 03:33:07 PM
 #152

cgminer herkend hem dus zou wel moeten lukken

met
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
June 15, 2013, 03:35:49 PM
 #153

goed nieuws: onze moderator, PsychoticBoy, ziet het zitten om de NL-distributie te doen Smiley

Ik zal in juli eens bekijken wat de verschillende opties zijn, sowieso moeten we nog een berekeningssleutel vinden om de Bulgarije-NL verzendkosten te verdelen. Op basis van gewicht? aantal chips? flat rate voor iedereen, combinatie?

We moeten een eerlijk systeem vinden Smiley
Bobba
Member
**
Offline Offline

Activity: 97
Merit: 10


View Profile
June 15, 2013, 03:43:20 PM
 #154

goed nieuws: onze moderator, PsychoticBoy, ziet het zitten om de NL-distributie te doen Smiley

Ik zal in juli eens bekijken wat de verschillende opties zijn, sowieso moeten we nog een berekeningssleutel vinden om de Bulgarije-NL verzendkosten te verdelen. Op basis van gewicht? aantal chips? flat rate voor iedereen, combinatie?

We moeten een eerlijk systeem vinden Smiley


MSG de verzending naar NL gewoon delen door aantal personen.

En dan de keuze hebben zelf ophalen of laten verzenden,

als dan verzenden doet kan die per klant worden betaald?
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
June 15, 2013, 03:51:21 PM
Last edit: June 15, 2013, 04:02:41 PM by dnaleor
 #155

je moet wel het volgende bedenken:

een K16 + heatsink weegt véél meer dan een K1 Wink
Of gewoon 5 K16's wegen een stuk meer dan één K16.

Ik heb het nagevraagd en de heatsink zou ongeveer 250 gram wegen.
Dus gewicht is wel degelijk een factor.

Maar ik ga natuurlijk ook akkoord met de stelling dat iedereen minstens een deel "vaste kosten" moet betalen (stel je besteld een K1, dan zou die zonder "vaste kost" nagenoeg gratis "meeliften" met de zwaardere K16's in het pakket)

Een goeie tussenweg is misschien om gewoon het aantal chips te gebruiken om de kosten te delen?
Het is maar een idee hé.
Het is nog moeilijker dan je denkt hoor, de verdeling van die kosten zodat iedereen tevreden is Wink

edit: daar komt nog bij dat er een deel van dat pakket naar België moet verzonden worden.
De vraag is of het goedkoper is 2 paketten vanuit bulgarije te laten komen: één naar BE en één naar NL.
Als we voor één pakket naar NL kiezen, moeten dan de kosten NL->BE (bvb naar mij als distributeur) in de totaalkost worden gerekend, zodat de belgen geen nadeel ondervinden?
Of zou het goedkoper zijn om rechtstreeks vanuit nederland de verschillende paketjes naar de verschillende belgen te sturen? En moet de meerkost (NL->BE) dan bij de totaalkost gerekend worden en door iedereen worden gedragen?

Bovendien heb ik nu nog geen adressenlijst, ik heb dus totaal geen idee hoeveel bestellingen er uit België komen. Ik heb weet van 2: namelijk rusty en mezelf Wink

edit: ik kan eens navragen hoeveel een K1 en een K16 weegt aan marto74, dan kunnen we toch al eens berekeningen doen en opzoeken hoeveel een pakket ongeveer gaat kosten.
Bobba
Member
**
Offline Offline

Activity: 97
Merit: 10


View Profile
June 15, 2013, 04:30:45 PM
Last edit: June 15, 2013, 04:50:51 PM by Bobba
 #156

je moet wel het volgende bedenken:

een K16 + heatsink weegt véél meer dan een K1 Wink
Of gewoon 5 K16's wegen een stuk meer dan één K16.

Ik heb het nagevraagd en de heatsink zou ongeveer 250 gram wegen.
Dus gewicht is wel degelijk een factor.

Maar ik ga natuurlijk ook akkoord met de stelling dat iedereen minstens een deel "vaste kosten" moet betalen (stel je besteld een K1, dan zou die zonder "vaste kost" nagenoeg gratis "meeliften" met de zwaardere K16's in het pakket)

Een goeie tussenweg is misschien om gewoon het aantal chips te gebruiken om de kosten te delen?
Het is maar een idee hé.
Het is nog moeilijker dan je denkt hoor, de verdeling van die kosten zodat iedereen tevreden is Wink

edit: daar komt nog bij dat er een deel van dat pakket naar België moet verzonden worden.
De vraag is of het goedkoper is 2 paketten vanuit bulgarije te laten komen: één naar BE en één naar NL.
Als we voor één pakket naar NL kiezen, moeten dan de kosten NL->BE (bvb naar mij als distributeur) in de totaalkost worden gerekend, zodat de belgen geen nadeel ondervinden?
Of zou het goedkoper zijn om rechtstreeks vanuit nederland de verschillende paketjes naar de verschillende belgen te sturen? En moet de meerkost (NL->BE) dan bij de totaalkost gerekend worden en door iedereen worden gedragen?

Bovendien heb ik nu nog geen adressenlijst, ik heb dus totaal geen idee hoeveel bestellingen er uit België komen. Ik heb weet van 2: namelijk rusty en mezelf Wink

edit: ik kan eens navragen hoeveel een K1 en een K16 weegt aan marto74, dan kunnen we toch al eens berekeningen doen en opzoeken hoeveel een pakket ongeveer gaat kosten.


ja idd wel mooi berekening voor maken aantal chips Tongue
denk dat dat de beste oplossing is.


Bijv.   

(Verzendkosten / aantal chips) * aantal chips van de persoon = Totaal prijs. pps
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
June 15, 2013, 05:37:43 PM
 #157

natuurlijk weet ik niet of iedereen een heatsink gaat kopen voor de K16, die is optioneel.
Je kan ook met een ventilator ofzo koelen...
boombes
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
June 15, 2013, 05:41:22 PM
 #158

Ik wil de persoonlijke distributie wel doen vanaf eindhoven naar maastricht (en de belgische aanverwante delen)
Zeg vanaf turnhout tot Genk.

Ik rijd zelf op LPG dus een kleine vergoeding zal wel meegenomen zijn. Ze persoonlijk ophalen is denk ik ook geen probleem.
Een kleine dag rijden (zeg 8 uur) heb ik er best voor over aangezien je er toch te nodige moeite ingestoken word.

En zojuist nog de BTC's voor een 2de K16 overgemaakt.

https://blockchain.info/tx/415712102a7136e3d784d5aa71c8a971553b4a879ddbb1e3edd20bbc78adc983
demzie
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250



View Profile
June 15, 2013, 05:44:20 PM
 #159

Ja, precies.. Elke dag is mooi meegenomen tegen die tijd dat ze er zijn..
Om dan weer 2/3 dagen op verzending te wachten Smiley Ik pik ze wel bij je op dnaleor als je geen bezwaar hebt.
Iedereen die op de route ligt heeft dan mazzel Smiley
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
June 15, 2013, 05:46:56 PM
 #160

ik zal in juli anders eens een google map aanmaken met de woonplaatsen van de mensen die besteld hebben (niet het adres, enkel het dorp)
dan kunnen we zien hoe het geregeld wordt Wink
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 »
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!