Voor ik iedereen individueel een bericht ga sturen zou ik toch wel wat meer inzicht willen hebben in hoe jullie het liefst de betaling afgehandeld zien.
Hoogstwaarschijnlijk zal marto zowel BTC als USd aanvaarden als betaling. Het probleem is echter dat het bedrag in USD vast staat en daardoor het bedrag in BTC kan veranderen.
Sowieso zal er per K1 een donatie van 0.02 BTC en per K16 een bedrag van 0.04 BTC moeten betaald worden in BTC.
Principieel geef ik de voorkeur aan betalingen in BTC, aangezien dan alles publiek is én mijn bank zich geen vragen gaat stellen bij de grote bedragen die op mn rekening terecht zullen komen. Naar schatting rond de 1700 EUR.
Anderzijds, zouden ze zulke bedragen al melden aan de belastingsdienst? Het is vooral daar dat ik schrik van heb. Maar 1700 EUR is nu ook niet zo héél veel...
Echter, door de volatiliteit in BTC is het misschien beter om toch dus alles in EUR af te handelen. Met SEPA kost dat tegenwoordig niets extra voor Nederlanders. De bedragen in EUR zal ik afronden naar 5 eurocent ofzo, is makkelijker om mee te rekenen en is ook makkelijker voor jullie
Ik kan onmogelijk alle betalingen in BTC laten gebeuren en zelf het fiat voorzien, dan neem ik een te groot risico (stel dat de prijs BTC/EUR met 10% daalt...)
De BTC-donaties van 0.02 en 0.04 BTC zullen weer via het bekende adres verlopen en zal ik integraal doorstorten naar marto. Ik vraag hiervoor géén extra kosten. De mogelijke transactie-fee zal ruimschoots gedekt zijn door jullie donaties bij de aankoop van de chips
Voor mensen die liever alles in EUR betalen is dit mogelijk. Dit zijn kleine bedragen dus dat wisselrisico wil ik nog wel nemen.
Wat is jullie mening hierover?
Eens ik hier een beeld heb van de antwoorden zal ik iedereen contacteren, eventueel nog met specifieke bijkomende vragen, gebaseerd op wat jullie mij als input geven.
PS: mensen die zélf chips hebben besteld kunnen eventueel zélf de betaling van de borden afhandelen. Als jullie echter nu willen aansluiten bij de groepsaankoop (en persoonlijk denk ik dat dit geen slecht idee is ivm productie van alle miners in één keer + verzending), zal ik met marto een procedure bespreken zodat hij er ook zeker van is dat jullie chips bij onze groepsaankoop mogen toegevoegd worden.
Waarschijnlijk zal je een signed message moeten sturen naar marto74 met als inhoudt ongeveer: "I, xxxxxxxxx, confirm that my yy chips can be added to the dnaleor group buy"
PPS: mogelijkheid voor levering van (een deel van) de chips bestaat ook nog altijd. Als je ze onmiddellijk wil hebben als ze aankomen bij marto, dan moet je zélf de verzendkosten volledig betalen. Als de chips onderdeel waren van de groepsaankoop, zal ik dit marto laten weten en kan je zelf de verzending + betaling regelen met hem. Dit lijkt me het eenvoudigst. Geef wel op in het bericht hoeveel chips je wil laten leveren.