Bitcoin Forum
May 27, 2024, 07:45:08 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 »
  Print  
Author Topic: groepsaankoop TechnoBit K1/K16 - [STATUS] De meeste pakketten zijn onderweg!  (Read 54784 times)
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
August 22, 2013, 07:06:05 PM
 #581

Interessant artikel over de levering van de chips.

http://thegenesisblock.com/800000-avalon-asic-bitcoin-mining-chips-expected-over-next-month/

Als je dit leest dan kan je eigenlijk alleen maar de conclusie trekken dat je als kleine miner altijd achter de feiten aan loopt.

Er zijn nog maar weinig mensen die echt goed geld kunnen verdienen aan btc.

Misschien toch maar gewoon wat btc kopen en die een jaar laten liggen.

Maarja minen is stiekem wel leuk :-)

Ik zeg ook altijd, een hobby mag gerust wat geld kosten.

Laten we dus lekker met z'n alleen verder hobby'en

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
godofal
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 160
Merit: 100

TACNAYN - destroyer of worlds


View Profile
August 22, 2013, 07:24:58 PM
 #582

Interessant artikel over de levering van de chips.

http://thegenesisblock.com/800000-avalon-asic-bitcoin-mining-chips-expected-over-next-month/

Als je dit leest dan kan je eigenlijk alleen maar de conclusie trekken dat je als kleine miner altijd achter de feiten aan loopt.

Er zijn nog maar weinig mensen die echt goed geld kunnen verdienen aan btc.

Misschien toch maar gewoon wat btc kopen en die een jaar laten liggen.

Maarja minen is stiekem wel leuk :-)

Ik zeg ook altijd, een hobby mag gerust wat geld kosten.

Laten we dus lekker met z'n alleen verder hobby'en

al valt er weinig meer te hobbyen; met GPU's was het leuk om 2dehands koopjes te zoeken, oude zooi weer aan de praat krijgen, de juiste drivers zoeken en de miner optimaliseren, genoeg koelen enzo
nu koop je een asic miner, je sluit hem aan en thats it
hooguit een keertje flashen of wat koeler, maar dat is niet zo uitdagend als eerst

nog steeds leuk natuurlijk, maar niet meer zo veel als vroegãh Tongue

quest
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 250


View Profile
August 22, 2013, 10:14:53 PM
 #583

Interessant artikel over de levering van de chips.

http://thegenesisblock.com/800000-avalon-asic-bitcoin-mining-chips-expected-over-next-month/

Als je dit leest dan kan je eigenlijk alleen maar de conclusie trekken dat je als kleine miner altijd achter de feiten aan loopt.

Er zijn nog maar weinig mensen die echt goed geld kunnen verdienen aan btc.

Misschien toch maar gewoon wat btc kopen en die een jaar laten liggen.

Maarja minen is stiekem wel leuk :-)

Ik zeg ook altijd, een hobby mag gerust wat geld kosten.

Laten we dus lekker met z'n alleen verder hobby'en

Interessant artikel. We krijgen onze chips dus binnen 25 dagen.
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
August 28, 2013, 09:25:17 PM
 #584

Alle mensen die een bestelling beheren hebben een email gehad van marto waarin staat dat de eerste batch borden enkel HEX16A's zullen zijn met een bijgevoegde procedure om uw K16's te switchen naar HEX16A's.
Deze zullen dus normaal gezien sneller geleverd worden.

Ik doe zelf geen aanbevelingen, je moet zelf maar beslissen of je wilt switchen. Als je beslist dat te doen, doe dat dan voor vrijdag. Dat is namelijk de deadline (waarschijnlijk is vrijdagochtend nog oké)

Mijn 'hub' is volledig geswitcht van K16 naar HEX16A...

Quote
Dear, Customers,

After populating the new double power suply design of HEX 16 in Friday, We started testing and the board is working @450 MHz .

@ the moment We are  to make 72 hour burnin test. A few minor adjustments had to be made :

-New buffering algorithm in the PIC

-A few electrolyte capacitors added

We are working on CGMiner drivers for HEX16A  @ the moment .

Also We are making new sample heat sinks for HEX16 in order to provide enough cooling for OC-ed boards

As far the PCB design is now tested and any changes would be only software ( firmware) We are going to place bare PCB order in Friday.

Until the moment We have paid orders for about 500 boards @ the moment and received 2500 customer chips, that have to be populated soon.

If you have placed order and did not paid it yet , please do it until Friday if you want to get in the first batch PCB's

Again this is for HEX16 design only. The K16 design is not tested in full yet so these orders are on hold for now.

DO HAVE IN MIND THAT DELIVERY OF THE AVALON QFN48 CHIPS IS UP TO AVALON!!

But in any case these chips get here we have to be prepared to populate boards ASAP

 

Regards: Martin
quest
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 250


View Profile
August 28, 2013, 09:47:42 PM
 #585

Gezien de laatste prijs update zijn de chips waarschijnlijk waardeloos  Sad

https://bitcointalk.org/index.php?topic=177827.msg3029465#msg3029465

Quote
With ASICMINER today announcing blades for as low as 3.5BTC, it appeared that Avalon chips that do not mine today are not going to break even any more. While those blades went already out of stock after some hours, the new price for mining rig is officially set. Essentially this means that if Avalon does not ship the remaining chips fully within the next two weeks, they become worth less than their shipping costs.

Ik wacht nog even voordat ik de hex bestel.
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
August 28, 2013, 09:56:29 PM
 #586

Erupter blades die 13Mh/s lopen kosten nu BTC5.99

gaat hard met de prijzen (ook met de diff overigens)

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
_rusty_
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile
August 28, 2013, 10:13:06 PM
 #587

ik haat het hé godverdomme...

altijd de achterblijvers hé.

die grote bedrijven hebben weer een beentje voor, het zou toch om zot van te worden zijn.

je doet dan eens een grote (voor mij) investering, in de hoop die er nog mooi uit te kunnen halen...

bah...
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
August 28, 2013, 10:20:40 PM
 #588

ik haat het hé godverdomme...

altijd de achterblijvers hé.

die grote bedrijven hebben weer een beentje voor, het zou toch om zot van te worden zijn.

je doet dan eens een grote (voor mij) investering, in de hoop die er nog mooi uit te kunnen halen...

bah...

idd, dit was ook de eerste en laatste keer voor mij...
Ik dacht dat het een goeie deal was, iedereen dacht dat op dat moment.

Het is gewoon de schuld van avalon. De chips hadden nu ongeveer geleverd moeten worden. Onze miners zouden dan begin september binnen zijn...

In ieder geval rusty: jij hebt zonnepanelen, dus laat hem gewoon rustig hashen en je haalt er uiteindelijk wel je BTC weer ongeveer uit.
En die K1's tja, dat wist je denk ik wel op voorhand, dat die niet gingen ROI'en? Ik heb er ipv mijn originele 4 slechts 2 besteld omdat ik dit inzag. Ik wil ze gewoon hebben om misschien ooit uit te delen aan mensen die geïnteresseerd zijn in bitcoin.
quest
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 250


View Profile
August 28, 2013, 10:23:13 PM
 #589

Quote
In other news, we are shipping as per usual like our last update and are doing the best we could but probably simply going to offer full refund soon, I am tired of this toxic community malformed by greed.

Ik hoop dat we full refund krijgen Smiley
_rusty_
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile
August 28, 2013, 10:25:07 PM
 #590

die K1's zijn nog het minste van mijn zorgen, wou ze als een hebbedingetje.

het is gewoon weeral de grote bedrijven die de kleine beginner in het zak zetten.

bitcoin zou toegankelijk moeten zijn voor iedereen...
zo'n miners zullen niet veel goed doen voor de waarde van bitcoin.

Quote
In other news, we are shipping as per usual like our last update and are doing the best we could but probably simply going to offer full refund soon, I am tired of this toxic community malformed by greed.

Ik hoop dat we full refund krijgen Smiley

hoe bedoel je? waar komt dit vandaan?
quest
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 250


View Profile
August 28, 2013, 10:26:47 PM
 #591

die K1's zijn nog het minste van mijn zorgen, wou ze als een hebbedingetje.

het is gewoon weeral de grote bedrijven die de kleine beginner in het zak zetten.

bitcoin zou toegankelijk moeten zijn voor iedereen...
zo'n miners zullen niet veel goed doen voor de waarde van bitcoin.

Quote
In other news, we are shipping as per usual like our last update and are doing the best we could but probably simply going to offer full refund soon, I am tired of this toxic community malformed by greed.

Ik hoop dat we full refund krijgen Smiley

hoe bedoel je? waar komt dit vandaan?

https://bitcointalk.org/index.php?topic=269950.msg3030660#msg3030660
_rusty_
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile
August 28, 2013, 10:31:37 PM
 #592

dus er zijn +- een paar mil aan chips weg/verdwenen  Roll Eyes
en de eigenaar van avalon verdiendt plots heel veel btc met mining...

leuk boeltje daar...
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
August 28, 2013, 10:39:56 PM
 #593

refunds voor groepsaankopen zijn quasi onmogelijk vrees ik.
Ik heb het dan nog niet eens over deze topic, wij zijn aangesloten bij de groepsaankoop van marto74. Stel dat iedereen hier een refund zou willen, dan nog moet iedereen in die groepsaankoop met een refund akkoord gaan. Quasi onmogelijk dus...

Maar refunds aan andere mensen kan wel een positief effect hebben op de leveringsdatum van onze chips Wink
Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
August 28, 2013, 10:59:25 PM
 #594

Mijn K16 order is ook omgezet naar een HEX16A.

Van mijn verlof geprofiteerd om mijn 12V off-grid solar installatie voor te bereiden en te testen op de toekomstige aansluiting van de K16/HEX16A .
De PicoPSU schakelde zichzelf uit wanneer het zonnepaneel maximale opbrengst aan de solar controller leverde. De uitgangsspanning was op die momenten blijkbaar net iets te hoog voor de PicoPSU. Gelukkig het probleem kunnen oplossen dmv een 12V stabilisator tussen de uitgang van de solar controller en de PicoPSU te plaatsen.  
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
August 28, 2013, 11:14:55 PM
 #595

nog een kleine update:

de HEX16A is getest door marto74 en zou op 450 MHash per chip draaien Cheesy
=> Totaal 7.2 GHash!

zazas
Member
**
Offline Offline

Activity: 83
Merit: 10



View Profile
August 29, 2013, 01:53:49 AM
 #596

De HEX16 is goedkoper in de webshop, incl. fan en heatsink, kleinigheidje.
En heeft een dubbel uitgevoerde voeding om overclocken en overvolten makkelijker te maken.

Deze is ook flink sneller met 450 MHz per chip
(Mhash/MHz)*OC_MHz*chips
((282/256)*450)*16 = 7931.25 Mh/s = 7.931 Gh/s theoretisch

Als K16 standaard 100% is.
Dan draait deze HEX16 op 176%.

I say count me in Tongue

Dan moeten de drivers wel worden geoptimaliseerd, om met cgminer rond dat getal te komen.

Tips or Usefull post? Donate please, thank you Grin BTC: 1DUmbnustDLHEs23EgXrgEjoqx5FiRZGrJ
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
August 29, 2013, 02:05:09 AM
 #597

De HEX16 is goedkoper in de webshop, incl. fan en heatsink, kleinigheidje.
En heeft een dubbel uitgevoerde voeding om overclocken en overvolten makkelijker te maken.

Deze is ook flink sneller met 450 MHz per chip
(Mhash/MHz)*OC_MHz*chips
((282/256)*450)*16 = 7931.25 Mh/s = 7.931 Gh/s theoretisch

Als K16 standaard 100% is.
Dan draait deze HEX16 op 176%.

I say count me in Tongue

Dan moeten de drivers wel worden geoptimaliseerd, om met cgminer rond dat getal te komen.

genoteerd, ik pas morgenavond uw bestelling sowieso aan. Nog even afwachten wat de rest doet...
Vermoedelijk zullen we eventueel wel kunnen regelen dat de HEX16A's van de eerste batch apart kunnen verstuurd worden (stel dat de anderen van uw hub het te laat zien) als je dat zou willen. als jij de enige bent kan je ze gewoon naar u laten opsturen.
Je kan ook gewoon wachten tot de rest van de bestelling klaar is, maar hoeveel tijd daartussen zit, kan ik nu niet op voorhand zeggen...
Mavy
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile
August 29, 2013, 05:38:11 AM
 #598

Ik heb het sterke vermoede dat Marto bewust gekozen heeft om de K16 links te laten liggen.
Quote
As far K16 is not tested yet , we are still waiting for a result from BKK everybody with K16 order have an option to switch to HEX16.
Hij had zelf ook al lang een test board kunnen maken. Hij was hier zelfs mee bezig voordat hij zijn HEX design had. Maar sinds de HEX er is rept hij geen woord meer over de K16.

Ondanks dat mag ook mijn order omgezet worden naar de HEX. Al is het alleen maar omdat er dan een kleine kans is dat hij sneller binnen is.
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
August 29, 2013, 08:48:46 AM
 #599

Ik heb het sterke vermoede dat Marto bewust gekozen heeft om de K16 links te laten liggen.
Quote
As far K16 is not tested yet , we are still waiting for a result from BKK everybody with K16 order have an option to switch to HEX16.
Hij had zelf ook al lang een test board kunnen maken. Hij was hier zelfs mee bezig voordat hij zijn HEX design had. Maar sinds de HEX er is rept hij geen woord meer over de K16.

Ondanks dat mag ook mijn order omgezet worden naar de HEX. Al is het alleen maar omdat er dan een kleine kans is dat hij sneller binnen is.


ja ik weet ook niet goed wat zijn redenen zijn...
Achja, ik blijf hem wel vertrouwen. Marto74 communiceert goed en heeft werkende prototypes.

Uw switch is genoteerd.

edit: mensen van andere hubs moeten tegen morgenmiddag  via de persoon die in hun plaats besteld heeft de switch laten doorvoeren, als ze dit zouden willen.
boombes
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
August 29, 2013, 08:56:15 AM
 #600

switch mij ook maar.

Alleen hoop ik echt dat die chips zéér snel gaan komen of een upgrade mogelijk is naar de nieuwe chips en nieuw procede
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 »
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!