Bitcoin Forum
May 02, 2024, 07:07:04 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45 46 47 48 »
  Print  
Author Topic: groepsaankoop TechnoBit K1/K16 - [STATUS] De meeste pakketten zijn onderweg!  (Read 54783 times)
Mavy
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile
September 21, 2013, 05:56:14 PM
 #761

Ik snap niet waar jullie die "design fee" vandaan halen. In zijn start post van de chip group buy staat duidelijk:
Quote
9. Pricing
A: I am asking for a 9% surplus for my nerves (risk compensation). the 10k chips totaled to 782.1BTC, which results to a resale price of 0.085BTC / chip.

Hij verduidelijkt dit later met het onderstaande:
Quote
The rest 9 % are the GB tax including the escrow fee.
The escrow fee of 2 % - 0,0015642   BTC per chip is not refundable .
The rest fee of  almost 7 % - 0,0052258 BTC   came to me.

Maw je betaalt niks voor een design waar je niks mee doet. Je betaalt enkel de escrow fee en de administratieve kosten voor de GB.
Vind het dus ook absurt om nu te zeggen dat je dit terug wilt. Dat is het zelfde als tegen een bank zegen dat je de rente van je lening toch maar niet betaalt omdat je het geld niet meer nodig hebt.
1714633624
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714633624

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714633624
Reply with quote  #2

1714633624
Report to moderator
"Governments are good at cutting off the heads of a centrally controlled networks like Napster, but pure P2P networks like Gnutella and Tor seem to be holding their own." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714633624
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714633624

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714633624
Reply with quote  #2

1714633624
Report to moderator
1714633624
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714633624

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714633624
Reply with quote  #2

1714633624
Report to moderator
quest
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 250


View Profile
September 21, 2013, 06:26:33 PM
Last edit: September 21, 2013, 06:40:18 PM by quest
 #762

Ik snap niet waar jullie die "design fee" vandaan halen. In zijn start post van de chip group buy staat duidelijk:
Quote
9. Pricing
A: I am asking for a 9% surplus for my nerves (risk compensation). the 10k chips totaled to 782.1BTC, which results to a resale price of 0.085BTC / chip.

Hij verduidelijkt dit later met het onderstaande:
Quote
The rest 9 % are the GB tax including the escrow fee.
The escrow fee of 2 % - 0,0015642   BTC per chip is not refundable .
The rest fee of  almost 7 % - 0,0052258 BTC   came to me.

Maw je betaalt niks voor een design waar je niks mee doet. Je betaalt enkel de escrow fee en de administratieve kosten voor de GB.
Vind het dus ook absurt om nu te zeggen dat je dit terug wilt. Dat is het zelfde als tegen een bank zegen dat je de rente van je lening toch maar niet betaalt omdat je het geld niet meer nodig hebt.


Marto heeft zijn post geedit. er stond eerst dat hij een designfee van 7% voor de hex 16 "our boards" wou bovenop de 2% escrow free bij een refund. nu heeft hij het geedit naar organisatie fee van 7%. erg sneaky  Cool

Dit is ook nog aan de hoge kant zefir vroeg 0% fee en geen escrow kosten.
Sebastian vroeg 5% en geen escrow kosten.
Marto vraagt 7% (designfee / hoe hij het nu noemt administratiekosten) +  2% ecrow fee.
BTstarter
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
September 22, 2013, 05:48:01 AM
Last edit: September 22, 2013, 06:01:36 AM by BTstarter
 #763

Ik snap het misschien niet helemaal.

Eerst bestellen we massaal K16 boards...
Iedereen gaat AKKOORD met de voorwaarden. (volgens mij heb ik ook ergens gezien destijds dat er geen refunds gegeven worden.)
Hij heeft een berg design en test-tijd en nieuwe test-boards laten maken die allemaal in die K16 zitten, wat allemaal gecoverd zat in die 7%.

Dat Avalon zo de mist is ingegaan kan je marto niet voor verantwoordelijk houden.
Dat is ook iets wat altijd al gezegd is, don't blame him!

Nu hebben we allemaal de mogelijkheid gehad om vijwillig over te stappen van de K16 naar de HEX16.
Daar is veelvuldig dankbaar gebruik van gemaakt door veel mensen.
(toen heb ik niemand over horen piepen over de fees (7%+2%) die op de K16 zaten - je had ook de optie om op de K16 te blijven)

Dat de ROI door het verstrijken van de tijd moeilijker zou worden is vanaf dag 1 glashelder.
Dat is niet iets wat geen betrekking heeft op de tijd en resources van marto.

Nu zitten we in de situatie dat marto stinkend zijn best heeft gedaan voor alles en iedereen en nu toch refunds heeft kunnen regelen.
Sorry hoor, maar persoonlijk vindt ik het een beetje ver gezocht om dan ook een claim te gaan leggen op die 9% waar hij wel een berg werk en tijd in heeft zitten.
Bedenk even dat initieel 100% GEEN REFUND mogelijk was geweest.

Als iemand zich druk denkt te moeten maken dat deals tussen anderen geen fees hoeven te betalen...
Had dit dan eerst even uitgezocht en had dat daar je boards besteld!

Als ik mijn brood toevallig bij bakker A koopt, en niet bij bakker B, en kost toevallig net ff meer bij A ondanks dat het uit dezelfde fabriek komt is ook mijn probleem. Dan moet ik het daar niet kopen! Dit is geheel vrijwillig mijn eigen keuze.
quest
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 250


View Profile
September 22, 2013, 06:21:29 AM
 #764

Ik snap het misschien niet helemaal.

Eerst bestellen we massaal K16 boards...
Iedereen gaat AKKOORD met de voorwaarden. (volgens mij heb ik ook ergens gezien destijds dat er geen refunds gegeven worden.)
Hij heeft een berg design en test-tijd en nieuwe test-boards laten maken die allemaal in die K16 zitten, wat allemaal gecoverd zat in die 7%.

Dat Avalon zo de mist is ingegaan kan je marto niet voor verantwoordelijk houden.
Dat is ook iets wat altijd al gezegd is, don't blame him!

Nu hebben we allemaal de mogelijkheid gehad om vijwillig over te stappen van de K16 naar de HEX16.
Daar is veelvuldig dankbaar gebruik van gemaakt door veel mensen.
(toen heb ik niemand over horen piepen over de fees (7%+2%) die op de K16 zaten - je had ook de optie om op de K16 te blijven)

Dat de ROI door het verstrijken van de tijd moeilijker zou worden is vanaf dag 1 glashelder.
Dat is niet iets wat geen betrekking heeft op de tijd en resources van marto.

Nu zitten we in de situatie dat marto stinkend zijn best heeft gedaan voor alles en iedereen en nu toch refunds heeft kunnen regelen.
Sorry hoor, maar persoonlijk vindt ik het een beetje ver gezocht om dan ook een claim te gaan leggen op die 9% waar hij wel een berg werk en tijd in heeft zitten.
Bedenk even dat initieel 100% GEEN REFUND mogelijk was geweest.

Als iemand zich druk denkt te moeten maken dat deals tussen anderen geen fees hoeven te betalen...
Had dit dan eerst even uitgezocht en had dat daar je boards besteld!

Als ik mijn brood toevallig bij bakker A koopt, en niet bij bakker B, en kost toevallig net ff meer bij A ondanks dat het uit dezelfde fabriek komt is ook mijn probleem. Dan moet ik het daar niet kopen! Dit is geheel vrijwillig mijn eigen keuze.
Klopt, je snapt het niet helemaal.

Er  wordt een ontwerpvergoeding gevraagd voor hex16 bij refunds en ik heb borden bij burnin besteld. Waarom  betaal ik dan een ontwerpvergoeding voor iets wat a ik niet wil b niet vooraf iets was afgesproken?
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
September 22, 2013, 09:18:22 AM
 #765

mbd4
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 33
Merit: 0


View Profile
September 22, 2013, 09:55:43 AM
 #766

Als ik bij een computershop een onderdeel koop en daarna return of heel de order af zeg, vragen ze dan ook om compensatie?
Ik wil gerust een fooi geven, maar er is niets zieligs aan heel dit gebeuren. Hij zal verder genoeg verdienen...?? Smiley
quest
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 250


View Profile
September 22, 2013, 10:59:22 AM
 #767

Als ik bij een computershop een onderdeel koop en daarna return of heel de order af zeg, vragen ze dan ook om compensatie?
Ik wil gerust een fooi geven, maar er is niets zieligs aan heel dit gebeuren. Hij zal verder genoeg verdienen...?? Smiley

Mee eens
BTstarter
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
September 22, 2013, 11:41:01 AM
 #768

Klopt, je snapt het niet helemaal.

Er  wordt een ontwerpvergoeding gevraagd voor hex16 bij refunds en ik heb borden bij burnin besteld. Waarom  betaal ik dan een ontwerpvergoeding voor iets wat a ik niet wil b niet vooraf iets was afgesproken?
Oke, je snapt mijn context niet helemaal.

Maar euhhhh... Al je dergelijke constructies gaat maken als ene onderdeel bij A en tweede onderdeel bij B, en B moet die twee ook nog samenvoegen... Ja, dan maak je het jezelf ook wel wat lastiger.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn.
Maar je kan jezelf dan ook afvragen waarom je dan akkoord gegaan met je bestelling als je WEET dat er geen refunds gedaan worden en dat de prijs inclusief de fees is die ook aan anderen betaald moeten worden?

Met dergelijk creaties een refund gaan vragen .... tja...

Dat er dan op de e.o.a. manier toch nog een gedeeltelijke refund georganiseerd wordt is alleen maar meegenomen en verwacht zeker geen 100%.

Je kan er ook voor kiezen om de miner gewoon te laten leveren.

Quote
Bedenk even dat initieel 100% GEEN REFUND mogelijk was geweest.

@mbd4,
Er zijn wel degelijk kosten die NIET vergoed hoeven te worden.
Dat dit wel gedaan wordt is van andere orde. (maargoed... we dwalen hier af...)
quest
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 250


View Profile
September 22, 2013, 11:51:36 AM
Last edit: September 22, 2013, 12:21:29 PM by quest
 #769

Klopt, Ik heb er dan ook geen probleem mee dat er geen 100% refund is. Maar... betalen voor ontwerpkosten voor boards die je zelf niet gebruikt / van plan was om te gebruiken (wel door andere personen)  is een no go  Wink

Shippen naar burnin/prive adres  is geen "bijzondere constructie" het was gewoon 1 van marto's opties:
Quote
D: If you are willing to ship to a miner developer like burnin the shipping fee will be split through all buyers that want their chips sent to him. This should lead to a very low shipment cost.

Met deze discussie schieten we niets op, laten we gewoon wachten op refund / hex borden.

Edit: is dit nu het grootste topic van het nederlandse gedeelte van het forum geworden? Cool
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 22, 2013, 02:01:40 PM
 #770

Quote
So
Let us sum everything.
All participants signed for refund have time until tomorrow to check the refund list and to write me for mistakes.
After that I'll send a list of the refunds to Jhon K for processing of the base price of the chips.
Rest of the funds will be used to pay zefir for the rest of the chips for participants that want chips.
Next week will be decided for GB2.
2 % escrow tax is not refundable
My fee of 7 % will be at refunded users will.  excluding  jkminkov, that is receiving back my full fee in 25 days, just to stop writing in my threads anymore Smiley .He got my services in this GB as gift.
If you all decide I did a crapy job I 'll refund it to you too.
Just post here if you want this fee refunded too.
These of you who decide to ask for refund of this fee will never do business with me anymore

Martin

ik kan signen, maar zal het heel omzichtig moeten uitleggen zodat marto nog zin heeft om onze bestelde borden nog te willen maken... :/
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
September 22, 2013, 02:11:06 PM
 #771

Blijven echt Hollanders hè, huilen om een paar centen.
Give marto a break en doe niet zo moeilijk.

Dnaleor moet zich dalijk in allerlei bochten wringen om ook die zogenaamde fee van marto terug te krijgen, kom op dat is het toch niet waard.

Krijg een refund minus een paar procenten of wacht netjes op je assembled boards.

Je wilt zelf een refund, dus ga nou niet huilen.

alwind
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 155
Merit: 100


View Profile
September 22, 2013, 02:16:19 PM
 #772

Op basis van zijn eigen post was ik het er niet mee eens. Omdat hij het zelf omschreef als 7% voor het ontwerpen van de borden. Ik lees nu dat het al in de openingspost stond. Als dat echt klopt ben ik er mee akkoord gegaan en mag hij de 7% houden. Martin had een hoop gezeur kunnen voorkomen als hij dit zelf iets beter neergezet had.

Rep thread: https://bitcointalk.org/index.php?topic=208568.0
LTC LeboFnm6UvSmVHSstgJighbJR35omAqwpU
BTC 1CNHhHJ36uApsjB9gMCKw3eYaGKw9qRgqS
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 22, 2013, 03:55:39 PM
 #773

Op basis van zijn eigen post was ik het er niet mee eens. Omdat hij het zelf omschreef als 7% voor het ontwerpen van de borden. Ik lees nu dat het al in de openingspost stond. Als dat echt klopt ben ik er mee akkoord gegaan en mag hij de 7% houden. Martin had een hoop gezeur kunnen voorkomen als hij dit zelf iets beter neergezet had.

ik dacht dat marto aangaf dat je 25 dagen de tijd had je fee terug te vragen (ben niet meer zeker hiervan, dacht dat gelezen te hebben)
Als dat het geval is, kan ik de fee eventueel dus na verzending van de miners terugvragen, als iemand dat zou willen

edit: verkeerd gelezen, die 25 dagen ging over iets anders
mbd4
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 33
Merit: 0


View Profile
September 22, 2013, 07:04:17 PM
 #774

Ik heb ook geen zin meer in dit drama. Maar ik wil geen bruggen verbranden, dus dan maar wel aan de fee houden..?
Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
September 23, 2013, 07:53:31 AM
 #775

Had het originele topic ivm K16 & K1 miners de laatste maand niet meer gevolgd, maar lees nu dat de designer sinds eind augustus niets meer van zich laat horen.  Shocked
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 23, 2013, 10:44:03 AM
 #776

Had het originele topic ivm K16 & K1 miners de laatste maand niet meer gevolgd, maar lees nu dat de designer sinds eind augustus niets meer van zich laat horen.  Shocked

marto heeft de K1 werkend gekregen, al meer dan een maand geleden.
En de HEX16A werkt perfect, dus geen paniek Smiley

ik ga deze namiddag dan uiteinelijk PM's sturen met de stand van zaken, en aan de mensen die refund hebben gevraagd een adres zodat ik de refund kan overmaken.
boombes
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
September 23, 2013, 12:58:58 PM
 #777

Het ziet er dus nog steeds uit dat woensdag de borden gebouwd gaan worden ? Smiley

Verzenden midden volgende week?
Heb de voeding al klaar liggen laat maar komen!

Volgens mij ben ik een van de weinige die er nog echt naar uit kijkt dat die dingen binnen gaan komen.
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 23, 2013, 01:18:26 PM
 #778

Het ziet er dus nog steeds uit dat woensdag de borden gebouwd gaan worden ? Smiley

Verzenden midden volgende week?
Heb de voeding al klaar liggen laat maar komen!

Volgens mij ben ik een van de weinige die er nog echt naar uit kijkt dat die dingen binnen gaan komen.
dat is toch wat marto beweert ja...
racquemis
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 174
Merit: 100


View Profile
September 23, 2013, 01:51:41 PM
 #779

Boombes,Volgens mij worden ze nog niet volgende week verzonden:
Op pagina 19 van het GB topic van marto74 zegt hij

Quote
What I promised is that every order with me will be shiped in up to 4 weeks after delivery of Avalon chips . I'll now do it in 2 weeks.
.

Woensdag zou hij de chips verwachten, en dan zou de 2 weken ingaan.en daar moeten nog een aantal dagen bij op geteld worden voor de verzending zelf. De difficulty ligt dan ruim boven de 140 miljoen naar alle waarschijnlijkheid
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 23, 2013, 02:44:15 PM
 #780

Boombes,Volgens mij worden ze nog niet volgende week verzonden:
Op pagina 19 van het GB topic van marto74 zegt hij

Quote
What I promised is that every order with me will be shiped in up to 4 weeks after delivery of Avalon chips . I'll now do it in 2 weeks.
.

Woensdag zou hij de chips verwachten, en dan zou de 2 weken ingaan.en daar moeten nog een aantal dagen bij op geteld worden voor de verzending zelf. De difficulty ligt dan ruim boven de 140 miljoen naar alle waarschijnlijkheid

ik had het nochtans gevraagd en hij zou normaal volgende week verzenden  (ik vind wel de quote niet direct terug)
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45 46 47 48 »
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!