Bitcoin Forum
May 14, 2024, 08:48:47 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 »
  Print  
Author Topic: groepsaankoop TechnoBit K1/K16 - [STATUS] De meeste pakketten zijn onderweg!  (Read 54784 times)
Bobba
Member
**
Offline Offline

Activity: 97
Merit: 10


View Profile
October 18, 2013, 04:48:29 AM
 #861

Speedy.bg is niet echt te vertrouwen..

Zojuist een "u was niet thuis" briefje in de brievenbus met pakketje uit Sofia Smiley

Dpd air..

op de website van speedy staat ook het overeenkomstig DPD tracking nummer Wink
wel spijtig, je had het een dagje vroeger kunnen hebben...


hub Groningen al nieuws van?
You get merit points when someone likes your post enough to give you some. And for every 2 merit points you receive, you can send 1 merit point to someone else!
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715676527
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715676527

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715676527
Reply with quote  #2

1715676527
Report to moderator
1715676527
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715676527

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715676527
Reply with quote  #2

1715676527
Report to moderator
Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
October 18, 2013, 06:18:02 AM
 #862

Binnen een paar uurtjes staat er hier normaal gezien een koerier voor de deur.  Smiley

2013-10-18 03:55:00   Out for Delivery   0918-Belgium-3885
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 18, 2013, 09:03:32 AM
 #863

Hoe kun je dit checken?
Ik heb alleen een tracking nummer van technobit, maar deze geeft geen info op de DPD website?
Ik heb een nummer van 11 cijfers, de website zegt dat het er 14 moeten zijn.

je moet hier je nummer ingeven van op de technobit website:
http://www.speedy.bg/?lang=en

En dan staat daar ergens ook het "DPD parcel number" die je kan invullen op de DPD tracking website:
http://www.dpd.com/tracking_nl

dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 18, 2013, 09:07:38 AM
 #864

Binnen een paar uurtjes staat er hier normaal gezien een koerier voor de deur.  Smiley

2013-10-18 03:55:00   Out for Delivery   0918-Belgium-3885

Dan ga jij volgens mij de eerste zijn. Hub Gent zat vannacht nog in de buurt van Frankfurt (DE)
Ik vermoed dat dit pakket vandaag niet mee op een "delivery route" gaat terecht komen...

Speedy.bg is niet echt te vertrouwen..

Zojuist een "u was niet thuis" briefje in de brievenbus met pakketje uit Sofia Smiley

Dpd air..

op de website van speedy staat ook het overeenkomstig DPD tracking nummer Wink
wel spijtig, je had het een dagje vroeger kunnen hebben...


hub Groningen al nieuws van?

Dit moet je aan NLCoin vragen... IK heb enkel zicht op de orders van hub Gent en hub Eindhoven.


aan iedereen:
Wissel adresgegevens, emailadressen of telefoongegevens uit. Het is redelijk cruciaal nu (stel dat het forum wéér gehackt wordt Tongue )
phoenix_nl
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 22
Merit: 0


View Profile
October 18, 2013, 10:57:36 AM
 #865

Ik heb mijn HEX miner vannochtend binnengekregen. Helaas zat er alleen geen molex connector op (terwijl dit wel aangevraagd is) dus moest ik eerst een verloopje in elkaar zetten. Ik heb gewoon een molex kabel verknipt er deze dient nu als verloopje, de miner is aangesloten en krijgt ook voeding (de fan draait iig). Het probleem is alleen dat windows het apparaat niet kan zien via USB...

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen? Uberhaupt zal het wel handig zijn om een manual voor de installatie te hebben. Op de Technobit site staan wel wat download links maar alles zonder enige uitleg.
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 18, 2013, 11:02:07 AM
 #866

Ik heb mijn HEX miner vannochtend binnengekregen. Helaas zat er alleen geen molex connector op (terwijl dit wel aangevraagd is) dus moest ik eerst een verloopje in elkaar zetten. Ik heb gewoon een molex kabel verknipt er deze dient nu als verloopje, de miner is aangesloten en krijgt ook voeding (de fan draait iig). Het probleem is alleen dat windows het apparaat niet kan zien via USB...

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen? Uberhaupt zal het wel handig zijn om een manual voor de installatie te hebben. Op de Technobit site staan wel wat download links maar alles zonder enige uitleg.

ik zal eens zoeken of er iemand al een handleiding op het forum heeft gezet. Als ik iets vind, laat ik het weten.
Ik vermoed dat het een kwestie van drivers is...

edit: hou dit topic misschien in het oog: https://bitcointalk.org/index.php?topic=303538.0


ik zoek ondertussen verder
phoenix_nl
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 22
Merit: 0


View Profile
October 18, 2013, 11:36:48 AM
 #867

Ik heb mijn HEX miner vannochtend binnengekregen. Helaas zat er alleen geen molex connector op (terwijl dit wel aangevraagd is) dus moest ik eerst een verloopje in elkaar zetten. Ik heb gewoon een molex kabel verknipt er deze dient nu als verloopje, de miner is aangesloten en krijgt ook voeding (de fan draait iig). Het probleem is alleen dat windows het apparaat niet kan zien via USB...

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen? Uberhaupt zal het wel handig zijn om een manual voor de installatie te hebben. Op de Technobit site staan wel wat download links maar alles zonder enige uitleg.

ik zal eens zoeken of er iemand al een handleiding op het forum heeft gezet. Als ik iets vind, laat ik het weten.
Ik vermoed dat het een kwestie van drivers is...

edit: hou dit topic misschien in het oog: https://bitcointalk.org/index.php?topic=303538.0


ik zoek ondertussen verder

Dat topic had ik ook gevonden inderdaad. Daar worden ook USB problemen onder windows gemeld. Maar hier gaat het om cgminer die het apparaat niet herkend. Bij mij ziet windows de miner uberhaupt niet.
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 18, 2013, 11:37:48 AM
 #868

heb je hier al eens gekeken? Daar staan alle downloads:
http://technobit.eu/index.php?id_product=19&controller=product

dit is de lijst met downloads
Quote
Image TP-link for factory reset
Use this with TP-link router that is factory set. Use this to make sure hot plug is working
Image Tp-link for upgrade
Use this to flash your unit with dd-wrt. Contains cgminer 3.5.0
CGMINER v 3.5.0 patch for HEX16
Use this to build CGminer with HEX16 support
changelog
HEXminer Windows software
Our HEX miner software to be used with Windows
Stratum Proxy - for HEX miner
Stratum proxy to be used with HEX miner windows software. The proxy app have to be in the same folder wit HEXminer
Serial_USB_Driver_HEX_win32bit
CDC Serial over USB driver for HEX16 boards for windows
Update CGminer_patch_3_6
Cgminer patch for HEX16a 16-Oct-2013
Changelog Update
16-Oct-2013
TPlink_factory_16_OCT_2013
TPlink_upgrade_16_OCT_2013

heb je de "CDC Serial over USB driver for HEX16 boards for windows" of "Serial_USB_Driver_HEX_win32bit" geïnstalleerd?


edit: een manual zou handig zijn ja Tongue
Als jij het als eerste werkend krijgt, zet dan je werkwijze zeker hier in combinatie met een donatie-adres Wink
phoenix_nl
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 22
Merit: 0


View Profile
October 18, 2013, 12:01:28 PM
 #869

heb je hier al eens gekeken? Daar staan alle downloads:
http://technobit.eu/index.php?id_product=19&controller=product

dit is de lijst met downloads
Quote
Image TP-link for factory reset
Use this with TP-link router that is factory set. Use this to make sure hot plug is working
Image Tp-link for upgrade
Use this to flash your unit with dd-wrt. Contains cgminer 3.5.0
CGMINER v 3.5.0 patch for HEX16
Use this to build CGminer with HEX16 support
changelog
HEXminer Windows software
Our HEX miner software to be used with Windows
Stratum Proxy - for HEX miner
Stratum proxy to be used with HEX miner windows software. The proxy app have to be in the same folder wit HEXminer
Serial_USB_Driver_HEX_win32bit
CDC Serial over USB driver for HEX16 boards for windows
Update CGminer_patch_3_6
Cgminer patch for HEX16a 16-Oct-2013
Changelog Update
16-Oct-2013
TPlink_factory_16_OCT_2013
TPlink_upgrade_16_OCT_2013

heb je de "CDC Serial over USB driver for HEX16 boards for windows" of "Serial_USB_Driver_HEX_win32bit" geïnstalleerd?


edit: een manual zou handig zijn ja Tongue
Als jij het als eerste werkend krijgt, zet dan je werkwijze zeker hier in combinatie met een donatie-adres Wink

Ik heb inderdaad de driver "Serial_USB_Driver_HEX_win32bit" geprobeerd. Maar zal toch wel iets fout gedaan hebben, want de miner werd niet herkend. Ik ben nu tot 18:00u aan het werken, ik zal er daarna nog eens mee prutsen Wink
Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
October 18, 2013, 12:31:15 PM
 #870

Ik heb mijn HEX miner vannochtend binnengekregen. Helaas zat er alleen geen molex connector op (terwijl dit wel aangevraagd is) dus moest ik eerst een verloopje in elkaar zetten. Ik heb gewoon een molex kabel verknipt er deze dient nu als verloopje, de miner is aangesloten en krijgt ook voeding (de fan draait iig). Het probleem is alleen dat windows het apparaat niet kan zien via USB...

De administratie & communicatie van Technobit lijkt me toch echt een zooitje te zijn.
Net ook mijn HEX miner ontvangen. Met Molex connector terwijl via verschillende kanalen een 12V plug was gevraagd.
Ook is de bestelde TL-MR3020 router niet meegeleverd terwijl dit voor de bestelling was bevestigd.
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 18, 2013, 12:37:48 PM
 #871

Ik heb mijn HEX miner vannochtend binnengekregen. Helaas zat er alleen geen molex connector op (terwijl dit wel aangevraagd is) dus moest ik eerst een verloopje in elkaar zetten. Ik heb gewoon een molex kabel verknipt er deze dient nu als verloopje, de miner is aangesloten en krijgt ook voeding (de fan draait iig). Het probleem is alleen dat windows het apparaat niet kan zien via USB...

De administratie & communicatie van Technobit lijkt me toch echt een zooitje te zijn.
Net ook mijn HEX miner ontvangen. Met Molex connector terwijl via verschillende kanalen een 12V plug was gevraagd.
Ook is de bestelde TL-MR3020 router niet meegeleverd terwijl dit voor de bestelling was bevestigd.


heel vervelend dit... Inderdaad, communicatie en administratie is niet martos sterkste punt (om het zacht uit te drukken)
ik denk dat hij wat te veel hooi op zn vork heeft genomen...



Quote
Ik heb inderdaad de driver "Serial_USB_Driver_HEX_win32bit" geprobeerd. Maar zal toch wel iets fout gedaan hebben, want de miner werd niet herkend. Ik ben nu tot 18:00u aan het werken, ik zal er daarna nog eens mee prutsen Wink

Heb je het programma waarmee je probeert te minen als admin uitgevoerd? Denk niet dat dit het probleem is, maar je kan altijd eens kijken of het helpt
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 18, 2013, 01:04:49 PM
 #872

voor de mensen met een 12V plug: nieuwe officiële info van marto:




***

Voor de mensen die molex zouden ontvangen in plaats van 12Vplug:
lees dit artikel eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Molex

Gewoon de plaats van de zwarte met 0V en de gele met 12V verbinden.
phoenix_nl
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 22
Merit: 0


View Profile
October 18, 2013, 01:10:16 PM
 #873

voor de mensen met een 12V plug: nieuwe officiële info van marto:

http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://img824.imageshack.us/img824/4766/ufpy.jpg



Dat was handig geweest als ik dat vanochtend had. Had 'm zelf eerst andersom aangesloten, maar toen ging m'n PC niet meer aan. Na het omdraaien ging het wel goed  Tongue
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 18, 2013, 01:11:02 PM
 #874

ik vraag me nu eigenlijk af waarom hij molex aanbood. Die 5V heb je toch voor nergens nodig? Of heb ik het mis?
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 18, 2013, 01:30:27 PM
 #875

update van marto:

Quote
Dear, customers,

This weekend will be our team's first rest for the last month.

The office and assembly and shiping are closed until Monday.

Best Regards: Martin

verwacht dus niet snel antwoord op een vraag...

Wat de K1s betreft, ik zou graag dit weekend beslissen wat er gaat gebeuren en zal dan ook de betrokken personen vanavond nog contacteren.
alwind
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 155
Merit: 100


View Profile
October 18, 2013, 01:56:46 PM
 #876

ik vraag me nu eigenlijk af waarom hij molex aanbood. Die 5V heb je toch voor nergens nodig? Of heb ik het mis?

die 5v is ook niet doorgeschakeld. Het is dus voor mensen die geen zin hebben om hun kabel te verknippen.

Rep thread: https://bitcointalk.org/index.php?topic=208568.0
LTC LeboFnm6UvSmVHSstgJighbJR35omAqwpU
BTC 1CNHhHJ36uApsjB9gMCKw3eYaGKw9qRgqS
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 18, 2013, 02:16:56 PM
 #877

ik vraag me nu eigenlijk af waarom hij molex aanbood. Die 5V heb je toch voor nergens nodig? Of heb ik het mis?

die 5v is ook niet doorgeschakeld. Het is dus voor mensen die geen zin hebben om hun kabel te verknippen.

Voor de mensen die bulgaars kennen (of google translate vertrouwen): ik denk dat ik in dit topic wel wat nuttigs te lezen is:
http://bitcoinbg.eu/forum/viewtopic.php?f=21&t=309

Ik zal het vanavond eens bekijken!
Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
October 18, 2013, 02:51:23 PM
 #878

Voor de mensen die bulgaars kennen (of google translate vertrouwen): ik denk dat ik in dit topic wel wat nuttigs te lezen is:
http://bitcoinbg.eu/forum/viewtopic.php?f=21&t=309

Ik zal het vanavond eens bekijken!

Met Google translate dat topic al eens bekeken, maar heb ook niets gevonden ivm het gebruiken/installeren van de cgminer patch.
Ondertussen op de pi ook cgminer 3.6.1 & 3.6.4 geinstalleerd, maar tot op heden de HEX16 niet aan de praat gekregen.
Voorlopig heb ik er even genoeg van en verdwijnt de miner in de kast.  Angry


demzie
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250



View Profile
October 18, 2013, 05:04:42 PM
 #879

Voor de mensen die bulgaars kennen (of google translate vertrouwen): ik denk dat ik in dit topic wel wat nuttigs te lezen is:
http://bitcoinbg.eu/forum/viewtopic.php?f=21&t=309

Ik zal het vanavond eens bekijken!

Met Google translate dat topic al eens bekeken, maar heb ook niets gevonden ivm het gebruiken/installeren van de cgminer patch.
Ondertussen op de pi ook cgminer 3.6.1 & 3.6.4 geinstalleerd, maar tot op heden de HEX16 niet aan de praat gekregen.
Voorlopig heb ik er even genoeg van en verdwijnt de miner in de kast.  Angry




Meen je niet? Ik heb de mijne meteen door verkocht anders had ik ze zelf draaien maar..

http://fluxbb.org/docs/patching

Check dit eens..

En als je de source bekijkt:

--- cg_o/cgminer.c   2013-10-16 10:34:54.108977957 +0300
+++ cgminer/cgminer.c   2013-10-16 09:49:58.988818134 +0300

Ik zou hem uitvoeren op de cgminer.c Smiley

En als je heel specifiek wilt zijn met het handje Smiley compare files en dan de stukjes code met + jes toevoegen Smiley

Tip jar: 193dd9G1SbioxwduVYZF2FSA2aHQgQggJA / hahahahaha Smiley
Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
October 18, 2013, 05:17:13 PM
Last edit: October 18, 2013, 08:00:40 PM by Nighthawkxx
 #880

Voor de mensen die bulgaars kennen (of google translate vertrouwen): ik denk dat ik in dit topic wel wat nuttigs te lezen is:
http://bitcoinbg.eu/forum/viewtopic.php?f=21&t=309

Ik zal het vanavond eens bekijken!

Met Google translate dat topic al eens bekeken, maar heb ook niets gevonden ivm het gebruiken/installeren van de cgminer patch.
Ondertussen op de pi ook cgminer 3.6.1 & 3.6.4 geinstalleerd, maar tot op heden de HEX16 niet aan de praat gekregen.
Voorlopig heb ik er even genoeg van en verdwijnt de miner in de kast.  Angry




Meen je niet? Ik heb de mijne meteen door verkocht anders had ik ze zelf draaien maar..

http://fluxbb.org/docs/patching

Check dit eens..

En als je de source bekijkt:

--- cg_o/cgminer.c   2013-10-16 10:34:54.108977957 +0300
+++ cgminer/cgminer.c   2013-10-16 09:49:58.988818134 +0300

Ik zou hem uitvoeren op de cgminer.c Smiley

En als je heel specifiek wilt zijn met het handje Smiley compare files en dan de stukjes code met + jes toevoegen Smiley

Tip jar: 193dd9G1SbioxwduVYZF2FSA2aHQgQggJA / hahahahaha Smiley

Zover was ik ondertussen ook al gekomen.
Tijdens de wekelijkse boodschappen alles eens laten bezinken en daarna mijn studies 'Analyst programmeur' nog eens hun werk laten doen.
20 Jaar geleden de overstap gemaakt naar systeembeheer, is dus van mijn studies geleden dat ik nog in C heb geprogrammeerd.  Wink

Patchen is ondertussen gelukt, we zitten dus eens stap verder.  

Volgende probleem dat we proberen op te lossen is het ontbreken van de driver file "driver-hexminer.h"
Code:
#ifdef USE_HEXMINER
#include "driver-hexminer.h"
#endif

Update : Blijkt toch nog iets fout te lopen bij het patchen. Op het eerste zicht lijkt enkel file "cgminer.c" te zijn gepatched.
Update 2 : Patchen is uiteindelijk toch gelukt


Zoals voor de USB erupeters './configure --enable-icarus' voor de HEX16 './configure --enable-hexminer' uitgevooerd, maar dit geeft een error.
Heb ook al './configure --enable-hex16a' met en zonder hoofdletters gebruikt, maar telkens hetzelde resultaat.

Quote
Configuration Options Summary:

  libcurl(GBT+getwork).: Enabled: -lcurl
  curses.TUI...........: FOUND: -lncurses
  OpenCL...............: NOT FOUND. GPU mining support DISABLED
configure: error: No mining configured in

In aangepaste file 'configure.ac' vind ik in de code wel 'HEX16A.ASICs' terug.

Quote
echo
if test "x$avalon" = xyes; then
   echo "  Avalon.ASICs.........: Enabled"
else
   echo "  Avalon.ASICs.........: Disabled"
fi

if test "x$hexminer" = xyes; then
   echo "  HEX16A.ASICs.........: Enabled"
else
   echo "  HEX16A.ASICs.........: Disabled"
fi

if test "x$bflsc" = xyes; then
   echo "  BFL.ASICs............: Enabled"
else
   echo "  BFL.ASICs............: Disabled"
fi

./configure --enable-icarus  geeft

Quote
Configuration Options Summary:

  libcurl(GBT+getwork).: Enabled: -lcurl
  curses.TUI...........: FOUND: -lncurses
  OpenCL...............: NOT FOUND. GPU mining support DISABLED
  scrypt...............: Disabled (needs OpenCL)
  ADL..................: SDK NOT found, GPU monitoring support DISABLED

  Avalon.ASICs.........: Disabled
  BFL.ASICs............: Disabled
  BitForce.FPGAs.......: Disabled
  BitFury.ASICs........: Disabled
  Icarus.FPGAs.........: Enabled
  Klondike.ASICs.......: Disabled
  ModMiner.FPGAs.......: Disabled

Compilation............: make (or gmake)
  CPPFLAGS.............:
  CFLAGS...............: -g -O2
  LDFLAGS..............:  -lpthread
  LDADD................:  -lcurl   compat/jansson/libjansson.a -lpthread     -lm compat/libusb-1.0/libusb/.libs/libusb-1.0.a -ludev -lrt

Installation...........: make install (as root if needed, with 'su' or 'sudo')
  prefix...............: /usr/local

De rest van het weekend gaan we waarschijnlijk geen tijd hebben om dit verder uit te spitten. De miner verdwijnt dus terug in de kast.  
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 »
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!