Hmm het is niet verstandig om coins op een exchange te laten staan. Onveilig en in de meeste gevallen steunen ze doeken niet. Dus je krijgt geen extra coins
Wanneer je wilt handelen met de coins, zul je ze toch echt op een exchange moeten hebben staan.
Wanneer je je coins wilt uitlenen (Bitfinex en/of Poloniex), zul je ze toch echt op een exchange moeten hebben staan.
Wil je gebruik maken van de extra coins die je bij een hardfork krijgt, zul je ze toch echt op een eigen wallet (een wallet waar je zelf over de private key beschikt) moeten hebben staan.
Maar als ik het goed begrepen heb, is de hardfork al geweest? Dan heeft het geen zin om ze nu alsnog van de exchange naar een andere wallet te versturen.
En inderdaad, de meeste exchanges ondersteunen de nieuwe altcoin niet - in een enkel geval komt dat later alsnog, en dan krijg je (meestal, tenminste bij de betere exchanges) alsnog de coins, maar dat zijn wel de uitzonderingen.
Ik had als zo'n vermoeden Brobbel. Ik ben weer eens te reactief geweest, ach ja, misschien een volgende keer. Thanx voor de reactie. Heb in ieder geval geleerd hoe ik een SHA Checksum moet gebruiken voor een bootstrap file.