Bitcoin Forum
June 22, 2024, 01:16:37 AM *
News: Voting for pizza day contest
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Litecoin CASH (LCC) in opkomst, wat is jullie mening hierover?  (Read 233 times)
Irriversible
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 52
Merit: 1

luctor et emergo


View Profile
March 01, 2018, 01:14:11 PM
 #21

Hmm het is niet verstandig om coins op een exchange te laten staan. Onveilig en in de meeste gevallen steunen ze doeken niet. Dus je krijgt geen extra coins

Wanneer je wilt handelen met de coins, zul je ze toch echt op een exchange moeten hebben staan.
Wanneer je je coins wilt uitlenen (Bitfinex en/of Poloniex), zul je ze toch echt op een exchange moeten hebben staan.

Wil je gebruik maken van de extra coins die je bij een hardfork krijgt, zul je ze toch echt op een eigen wallet (een wallet waar je zelf over de private key beschikt) moeten hebben staan.
Maar als ik het goed begrepen heb, is de hardfork al geweest? Dan heeft het geen zin om ze nu alsnog van de exchange naar een andere wallet te versturen.

En inderdaad, de meeste exchanges ondersteunen de nieuwe altcoin niet - in een enkel geval komt dat later alsnog, en dan krijg je (meestal, tenminste bij de betere exchanges) alsnog de coins, maar dat zijn wel de uitzonderingen.

Ik had als zo'n vermoeden Brobbel. Ik ben weer eens te reactief geweest, ach ja, misschien een volgende keer. Thanx voor de reactie. Heb in ieder geval geleerd hoe ik een SHA Checksum moet gebruiken voor een bootstrap file.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
March 01, 2018, 01:39:27 PM
 #22

En voor diegenen die wel Litecoins bezaten ten tijde van de fork, dit zijn de exchanges waar ze momenteel verhandeld worden:

https://coinmarketcap.com/currencies/litecoin-cash/#markets

En voor het claimen van de coins een mogelijk stappenplan:
https://steemit.com/litecoin/@rasor/how-to-safely-and-securely-claim-your-litecoin-cash-from-the-litecoin-hard-fork
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
March 03, 2018, 09:56:01 AM
 #23

mhhh.. deze fork, die heb ik helemaal gemist

a) is er een site, zodat ik bijtijds op de hoogte ben van een komende fork?
b) hopelijk doen bittrex, kraken en cryptopia iets met ondersteuning, want ik krijg toch een FOMOOTJE door mijn lijfje
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
March 03, 2018, 03:55:21 PM
 #24

mhhh.. deze fork, die heb ik helemaal gemist

a) is er een site, zodat ik bijtijds op de hoogte ben van een komende fork?
b) hopelijk doen bittrex, kraken en cryptopia iets met ondersteuning, want ik krijg toch een FOMOOTJE door mijn lijfje

Voor litecoin forks weet ik het niet, maar volgens mij wordt voor bitcoin deze pagina wel goed onderhouden:
https://cryptoticker.io/list-upcoming-bitcoin-forks/

En hier kun je wat info vinden:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bitcoin_forks

En - was je er van op de hoogte dat er ook al een fork is van bitcoin cash?
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
March 17, 2018, 12:29:34 PM
 #25

En - was je er van op de hoogte dat er ook al een fork is van bitcoin cash?

Daar was ik ook nog niet van op de hoogte. Ik betwijfel of dit een goede ontwikkeling is, een fork van een fork van een fork, etc. Het einde is zometeen zoek met de enorme wildgroei aan altcoins en forks-forks-forks-forks. Het kapitaal wordt verspreid over alle coins. Hopelijk zal de majority, in the end, voor een beperkt aantal coins gaan en zal de rest verwateren. Dat maakt de toekomst wat zekerder Smiley.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!