Bitcoin Forum
May 04, 2024, 11:41:46 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: waarschuwing voor paypal  (Read 1461 times)
DanielVG (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250

I want free lunch, i'm gonna go with this guy.


View Profile
January 24, 2014, 03:32:55 PM
 #1

Hoi bitcointalk,

Ik ben dom geweest en heb bitcoins verkocht via ebay met paypal.
Ik heb zo'n 60 transacties gedaan en daarvan hebben 8 mensen me opgelicht voor 1200 euro.
Zij hebben een geschil geopend bij paypal dat ze geen product aangekregen hebben en omdat paypal blockchain.info niet aanvaard als officieel verzendbewijs hebben ze dezelfde dag hun geld nog teruggekregen.
Ik heb al het geld direct na de verkoop naar m'n bankrekening gestort en sta nu op paypal met een negatief saldo.
2 geschillen van grotere bedragen zijn nog niet afgerond.
Ik heb momenteel schrik dat de overige 52 kopers op hetzelfde idee komen, want zij hebben nog weken de tijd om hetzelfde te doen.  Dan zou het om 7000 euro gaan.

Jullie zullen nu wel leuk zitten te lachen en denken "ja, moet je maar niet zo dom zijn, dat is paypal, hahaha"
klopt, maar klopt ook niet.  Uiteindelijk is dit fraude.
Ik stress er niet om, zo'n dingen moeten gebeuren om evolutie af te dwingen.
C'est la vie.
Ik heb al aangifte gedaan bij ecops en wanneer alle geschillen rond zijn ga ik persoonlijk naar de politie met het hele dossier om een klacht in te dienen wegens fraude.  Veel verwacht ik hier echter niet van, maar zwijgen helpt ook niet.
Ik ben op zoek naar mensen (media & justitie) die geïnteresseerd zijn in mijn verhaal en het dossier dat ik heb opgesteld voor verder onderzoek.

eventuele tips/ideën hoe hier verder met om te gaan zijn ook welkom.

1714866106
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714866106

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714866106
Reply with quote  #2

1714866106
Report to moderator
Activity + Trust + Earned Merit == The Most Recognized Users on Bitcointalk
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714866106
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714866106

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714866106
Reply with quote  #2

1714866106
Report to moderator
1714866106
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714866106

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714866106
Reply with quote  #2

1714866106
Report to moderator
1714866106
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714866106

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714866106
Reply with quote  #2

1714866106
Report to moderator
jisfree
Member
**
Offline Offline

Activity: 76
Merit: 10


View Profile
January 24, 2014, 05:28:38 PM
 #2

Waarom verkoop je dan ook je bitcoins zo omslachtig.
Dit wist je toch op voorhand? Velen hebben je dit al voorgedaan...

Een exchange is toch het simpelst "en meest veilige"...
Easy2Mine
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 854
Merit: 500


einc.io


View Profile
January 24, 2014, 07:46:19 PM
 #3

Echt triest om te horen.
Sterkte ermee.
Ik gebruik Ebay al vanaf 2006 niet meer.
Ik verkocht er toen der tijd items van Diablo 2.
Op een gegeven moment hebben kleuters ook Ebay ontdekt en gaan ze ook op items bidden.
Toen ben ik maar gestopt met Ebay, want op een gegeven moment bracht Diablo 2 items ook steeds minder op.
Tegenwoordig boycot ik PayPal ook, omdat PayPal Bitcoin boycot.
Ik hoop dat een krant je verhaal oppikt, want Ebay is ook een verzamelplaats van oplichters, Ebay doet er zelf ook niks mee, want ze willen gewoon geld verdienen.
Als er iemand de dupe wordt en ze kunnen er geld mee verdienen, dan geven ze er niks om.
Heel veel sterkte.

koelen3
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
January 24, 2014, 07:50:50 PM
 #4

FOUT! Je kan wel degelijk je geld terugkrijgen.
Doe meer research naar die mensen en stuur Paypal alles wat je hebt.
Ik heb mijn 954€ ook terug gekregen na contact te hebben gehad met het hoofd conflictbeheer en fraude in Nederland.
Eleky
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0


View Profile
January 24, 2014, 10:44:59 PM
 #5

FOUT! Je kan wel degelijk je geld terugkrijgen.
Doe meer research naar die mensen en stuur Paypal alles wat je hebt.
Ik heb mijn 954€ ook terug gekregen na contact te hebben gehad met het hoofd conflictbeheer en fraude in Nederland.

Wanneer was dit?
Aangezien PayPal zich ondertussen al heeft uitgesproken TEGEN de handel in crypto valuta. Er schijnen (Ken zelf niemand en heb geen echte bevestiging gehad behalve verhalen op reddit e.d.) zelfs accounts gesloten te worden door PayPal als blijkt dat je hierin handelt, dus dit hoog bij PayPal aantekenen zou een aardige terugslag kunnen hebben.

Verder is het natuurlijk ontzettend vervelend wat er is gebeurt, mensen die dit doen moeten gewoon aangepakt worden aangezien het gewoon dieven/fraudeurs/criminelen zijn. Echter heb je altijd eigen verantwoordelijkheid en is het algemeen bekent dat PayPal zeer onveilig is wat mensen met slechte bedoelingen betreft. Ik raad je aan vanaf nu exchanges te gebruiken voor de verkoop van coins of persoonlijk af te spreken en dit niet meer via PayPal te doen.
DanielVG (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250

I want free lunch, i'm gonna go with this guy.


View Profile
January 24, 2014, 11:23:24 PM
 #6

bedankt voor de nutitge info.  
Dat geeft weer hoop om verder research te doen.
Ik denk dat ik de beste kans heb als ik via de politie klacht indien, niemand ziet de politie graag komen, zelfs paypal niet.
De 2 grotere bedragen zitten nu nog altijd vast in paypal, ongeveer 72 uur nu.  Das toch al beter dan simpelweg teruggeven aan een fraudeur.  
In a perfect world, heel hypothetisch nu, wanneer paypal die 2 grote bedragen zou terugstorten heb ik terug een positief saldo.  Maar dan ga ik die kleine bedragen alsnog aangeven als fraude.
Ebay heeft me ook een bericht gestuurd dat m'n account onderzocht is en er aanbiedingen verwijdert zijn.  Ik had al lang geen bitcoins meer erop staan, maar ze zijn precies toch met een dieper onderzoek gestart.  Ik heb 2 dagen geleden toen het hele verhaal zich aan het ontwikkelen was direct een email gestuurd naar een email dat ik op de site gevonden had ivm fraude.

Wanneer dit verhaal is afgerond is paypal en ebay voor mij sowieso geschiedenis.  Ik heb de laatste maanden veel goede business gedaan op ebay, ik heb in jaren nooit een geschil gehad.  Misschien daardoor dat ik me hierdoor heb laten vangen.

Om het hele verhaal nog meer absurd te maken heb ik problemen met de verkoop van een BFL jalapeno.  Die heb ik ook verkocht met paypal en met standaard post opgestuurd, maar verzekerd en met tracking nr. verwachte ontvangsttijd 4-10 dagen.
 en na 7 dagen heeft de koper een geschil geopend omdat het te lang duurt, zonder verwittiging, zonder contact of vraag naar info.  Paypal is hier op ingegaan en verwacht bewijs van zending, en heeft niet genoeg aan een tracking nr. Ze willen binnen 3 dagen een scan zien van een zendformulier met stempel.  Ik heb dit nog, maar ben momenteel voor werk in het buitenland... wat een gedoe allemaal.

exit ebay
exit paypal.
nero987
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 259
Merit: 250


View Profile
January 25, 2014, 01:59:53 AM
 #7

Erg vervelend... Ik ben me ook sterker gaan indekken tegen paypal en ebay.
Laatst een hele hoop USB3.0 sticks van 128GB verkocht voor 50euro per stuk daar.
Klanten hadden de keuze tussen tracked shipment en standard shipment.
Ik ging er van uit dat wanneer de klant weigert die extra euros voor tracking te betalen ik niet verantwoordelijk geacht kon worden voor verlies van zending.
Resultaat: 4 "verloren" sticks van de 40...
Geld terug naar de koper. Na lang aandringen kreeg ik deze reactie van paypal:
Quote
Ik heb het dossier bekeken. De koper heeft deze claim ingediend omdat hij het item niet heeft ontvangen.
Met het openen van deze claim vraagt de koper PayPal te bemiddelen. PayPal zal, in Niet Ontvangen claims, altijd om een tracking nummer vragen aan de verkoper. (zie hiervoor ook de Gebruikersovereenkomst)
Wanneer geen geldige tracking informatie wordt overlegd welke daarnaast ook nog eens online te volgen is, zal de claim in het voordeel van de koper worden beslist. Ongeacht uw voorwaarden.
Ik snap dat dit niet het antwoord is waar u op hoopte. Vanwege uw goede historie bij ons, zal ik in dit geval het bedrag terugstorten op uw rekening, maar houdt u in de toekomst wel rekening met bovenstaande.
Het bedrag zal over enkele minuten worden bijgeschreven op uw PayPal-saldo.
Paypal heeft mijn schade dus "uit eigen zak" vergoed.
Feit is wel dat er voor zo'n 10k euro per maand aan paypal transacties op mijn account zijn, waar de laatste 5 jaar slechts 2 geschillen over geweest zijn...
Bij mij kopen zonder tracking is sindsdien niet meer mogelijk...

Of ze dit ook met jouw geval gaan doen is natuurlijk wat anders, het hangt ook af van wie je aan de andere kant van de lijn hebt...
Aangezien het toch gaat om een groot bedrag zou ik even contact opnemen met een advocaat...
Bitcoins via paypal kan, maar dan maak je best een nieuwe wallet aan, print deze uit en stuurt hem aangetekend naar de koper. Zo heb je steeds een afleverbewijs...
koelen3
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
January 25, 2014, 08:53:52 AM
 #8

Hier kan je mijn thread lezen.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=326267.0

Ben nu nog in een geschil met paypal voor 175$ waar ik LTC had verkocht.
Zelfde weg, echter was dat met een creditkaart en doet paypal nu niets, ik ga immers ook niet betalen want dan kost mij dit dubbel.

Ik denk er ook aan om paypal voor de rechter te slepen. Want door hun fout in het geschil werd ik door hen onder dwang gezet om 1200€ te betalen aan kosten. Dit heb ik dan gedaan door BTC te verkopen en geld te storten op Paypal. Toen heb ik tegen mijn zin 16BTC moeten verkopen. Later kreeg ik wel mijn geld terug maar helaas.

Ook alle onkosten enzo zijn niet vergoed geweest door paypal, nog door de fraudeur.
DanielVG (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250

I want free lunch, i'm gonna go with this guy.


View Profile
January 29, 2014, 04:55:25 PM
 #9

Goed nieuws!

Mijn negatief saldo is verdwenen. 
Ik heb geen uitleg gekregen, ik heb misschien 10 mails gestuurd en paar keer gebeld maar nooit duidelijk info gekregen.
En plots is het negatief saldo verdwenen, de betalingen staan er nog op maar saldo is 0.

Het is begonnen op 20 jan en nu 29 jan lijkt er beweging in te komen.  Ik hoop dat paypal al mijn gegevens aan de politie doorgegeven heeft en die mensen er veel last van krijgen.


nero987
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 259
Merit: 250


View Profile
January 30, 2014, 12:06:39 AM
 #10

Mooi man! Nu hopen dat er ook echt nix meer van komt.
Ga je zelf nog stappen ondernemen?
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!