Erg vervelend... Ik ben me ook sterker gaan indekken tegen paypal en ebay.
Laatst een hele hoop USB3.0 sticks van 128GB verkocht voor 50euro per stuk daar.
Klanten hadden de keuze tussen tracked shipment en standard shipment.
Ik ging er van uit dat wanneer de klant weigert die extra euros voor tracking te betalen ik niet verantwoordelijk geacht kon worden voor verlies van zending.
Resultaat: 4 "verloren" sticks van de 40...
Geld terug naar de koper. Na lang aandringen kreeg ik deze reactie van paypal:
Ik heb het dossier bekeken. De koper heeft deze claim ingediend omdat hij het item niet heeft ontvangen.
Met het openen van deze claim vraagt de koper PayPal te bemiddelen. PayPal zal, in Niet Ontvangen claims, altijd om een tracking nummer vragen aan de verkoper. (zie hiervoor ook de Gebruikersovereenkomst)
Wanneer geen geldige tracking informatie wordt overlegd welke daarnaast ook nog eens online te volgen is, zal de claim in het voordeel van de koper worden beslist. Ongeacht uw voorwaarden.
Ik snap dat dit niet het antwoord is waar u op hoopte. Vanwege uw goede historie bij ons, zal ik in dit geval het bedrag terugstorten op uw rekening, maar houdt u in de toekomst wel rekening met bovenstaande.
Het bedrag zal over enkele minuten worden bijgeschreven op uw PayPal-saldo.
Paypal heeft mijn schade dus "uit eigen zak" vergoed.
Feit is wel dat er voor zo'n 10k euro per maand aan paypal transacties op mijn account zijn, waar de laatste 5 jaar slechts 2 geschillen over geweest zijn...
Bij mij kopen zonder tracking is sindsdien niet meer mogelijk...
Of ze dit ook met jouw geval gaan doen is natuurlijk wat anders, het hangt ook af van wie je aan de andere kant van de lijn hebt...
Aangezien het toch gaat om een groot bedrag zou ik even contact opnemen met een advocaat...
Bitcoins via paypal kan, maar dan maak je best een nieuwe wallet aan, print deze uit en stuurt hem aangetekend naar de koper. Zo heb je steeds een afleverbewijs...