Bitcoin Forum
May 04, 2024, 08:59:39 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Warning: One or more bitcointalk.org users have reported that they strongly believe that the creator of this topic is a scammer. (Login to see the detailed trust ratings.) While the bitcointalk.org administration does not verify such claims, you should proceed with extreme caution.
Pages: [1] 2 3 »  All
  Print  
Author Topic: eGulden (binnenkort)  (Read 7985 times)
bramvnl (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
March 11, 2014, 10:46:48 PM
Last edit: April 07, 2014, 01:23:58 PM by bramvnl
 #1

https://bitcointalk.org/index.php?topic=554377.0

http://www.guldencoin.com
1714813179
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714813179

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714813179
Reply with quote  #2

1714813179
Report to moderator
TalkImg was created especially for hosting images on bitcointalk.org: try it next time you want to post an image
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714813179
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714813179

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714813179
Reply with quote  #2

1714813179
Report to moderator
1714813179
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714813179

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714813179
Reply with quote  #2

1714813179
Report to moderator
bramvnl (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
March 11, 2014, 10:47:35 PM
 #2

Ze zijn op zoek naar mensen die kunnen programmeren

http://www.reddit.com/r/eGulden
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
March 11, 2014, 10:48:39 PM
 #3

Bij deze wil ik me abonneren op dit topic.  Ik ben benieuwd.

Maak er iets moois van, zet Nederland niet voorschut met deze coin! Smiley  Zorg dat deze coin écht iets toevoegt. Het zou mooi zijn als bedrijven deze coins gaan accepteren.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
bramvnl (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
March 11, 2014, 10:50:57 PM
 #4

Bij deze wil ik me abonneren op dit topic.  Ik ben benieuwd.

Maak er iets moois van, zet Nederland niet voorschut met deze coin! Smiley  Zorg dat deze coin écht iets toevoegt. Het zou mooi zijn als bedrijven deze coins gaan accepteren.

Totaal met je eens! nu nog op zoek naar mensen die kunnen programmeren, nou ja ik heb de coin niet bedacht maar wilt het beetje aandacht geven
yelloyello
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 100


View Profile
March 12, 2014, 12:01:39 AM
 #5

Kan dat rare hoofd er ook af? De Bilderberg groep heeft al meer dan genoeg schade aangericht.....
bramvnl (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
March 12, 2014, 08:09:59 AM
 #6

Kan dat rare hoofd er ook af? De Bilderberg groep heeft al meer dan genoeg schade aangericht.....

vind het wel grappig het logo maar een beter logo zou ik zegge ja
Raw-H
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
March 12, 2014, 09:13:51 AM
 #7

Linksonderin staat een hoefijzer en rechtsonderin een baarmoeder?? Kan je dit wat toelichten of zie ik dit verkeerd ?  Roll Eyes

Verder vind ik koning Willem en het guldenteken wel mooi zo, de 1 kan opzich weggelaten worden.

Misschien, heeel misschien, wil clevercoin wel meewerken omdat hun zijn gericht op de Nederlandse markt.
CnnBDHashbox
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 25
Merit: 0


View Profile
March 12, 2014, 10:16:49 AM
Last edit: March 12, 2014, 10:49:04 AM by CnnBDHashbox
 #8




Leuk stukje vals sentiment, hier zal gerust wel weer een nieuwe groep volgers uit ontstaan, het besef komt nu wel bij veel mensen/miners/handelaren dat het idee en of het "vertrouwen" niet echt bestaat. Je moet gewoon een groep volgers creëren die dan " vertrouwen" heeft in de nieuwe shitcoin om vervolgens de munt binnen korte termijn dood te pump en dumpen.

Dit klinkt misschien wel zuur maar zo zit de markt toch in elkaar?

Mensen die niet kunnen programmeren moeten zeker ver weg blijven van cryptos.

Anders krijg je alleen nog maar copy/paste coins of van die gegenereerde rommel van coincreator websites en toolkitjes.

Altcoins met standaard algos hebben ook niet zoveel zin meer lijkt me, de rendabele altcoins op dit moment zijn succesvol omdat ze innovatieve algos gebruiken en niet om het verhaal of sentiment wat ze pretenderen te zijn.

Er staan elke keer wel weer nieuw "suckers" op maar dat is niet eindeloos.

Misschien zit ik er helemaal naast maar dit is mijn mening na enige tijd actief te zijn geweest in de "altcoins".

De enige crypto waar vertrouwen en technische kennis van de devs in zit is naar mijn idee de Bitcoin.

bramvnl (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
March 12, 2014, 12:58:59 PM
 #9

het is heel simpel, kijk wat andere coins fout doen!, en kijk welke het goed doen en wat ze gedaan hebben om het een succes te maken

kom met een heel nieuw script en idee

dan lukt het je wel in de markt
CnnBDHashbox
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 25
Merit: 0


View Profile
March 13, 2014, 08:06:44 AM
Last edit: March 13, 2014, 09:14:30 AM by CnnBDHashbox
 #10

het is heel simpel, kijk wat andere coins fout doen!, en kijk welke het goed doen en wat ze gedaan hebben om het een succes te maken

kom met een heel nieuw script en idee

dan lukt het je wel in de markt

Zo simpel is het zeker niet, kijk maar naar de onlangs gelanceerde en de uitgestelde coins.

Hoe meer cryptomunten er landen hoe moeilijker het is om een redelijke community er om heen te creëren.

De "taart" blijft even groot, hij moet alleen in veel meer kleine stukjes verdeeld worden.

Buiten een "innovatief" script en een fantastisch verhaal heb je wel iets meer nodig om een succesvolle crypto te launchen.

Om dit moment kan elke koekwous met een beetje computer kennis een munt lanceren, dit feit zorgt ervoor dat al meer nieuwe altcoins direct floppen.

Al die copy/paste muntenbakkers denken even een snelle munt te slaan terwijl ze niet eens kunnen programmeren. Daarom ook al die re-re-re-relaunces, storingen die niet of nauwelijks opgelost worden door gebrek aan kennis. Ook de recente IPO scams en munten waar binnen 12 uur door het dumpen van de primined munten door de "devs"  de waarde meteen uitgehaald is en de munt binnen een etmaal dood is lijkt me niet zo'n positieve ontwikkeling.

Ik heb ook je andere threads/posts gelezen over het zelf maken van een munt en ik denk dat je het wel te makkelijk ziet.

Ik heb er ook zeker wel eens aan gedacht en ik heb begin deze week zelf ook al een testje gedraaid met de Hfl (Hollandsche florijn) met een werkende blockchain, Wallet en ik had voor de gein even 90% van de munten gemined. Ook heb ik andere mensen de portemonnee laten testen en zolang ik bleef minen op mijn munt werden de transacties ook netjes verwerkt.

Deze dingen laten zien dat je heel makkelijk een munt aan kan zwengelen maar dat het lastig is om goede launch te doen en dat het al lastiger gaat worden om weer een nieuwe groep gelovers van je nieuwe munt te vinden.

Wat ook wel zou helpen bij de waarde van een altcoin is eventuele acceptatie van de crypto als betaalmiddel binnen een bepaalde community.

wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
March 15, 2014, 08:37:37 PM
 #11

Leuk initiatief, ik hoop dat het een succes wordt.

Maar 1 tip, gebruik geen beeltenissen/portretten van leden van het koningshuis, ga je last mee krijgen want die mag je niet zomaar gebruiken. Je kan beter iets anders gebruiken, silhouet van Nederland of zo...
yelloyello
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 100


View Profile
March 16, 2014, 09:29:32 PM
 #12

@wttbs, daar heb je een goed punt, het portretrecht van het koninklijk huis.

De wettelijke tekst:

"Afbeeldingen van de Koning en leden van het Koninklijk huis mogen worden gedownload, gebruikt en gereproduceerd voor privé-gebruik en voor niet-commerciële educatieve doeleinden. Daarnaast is gebruik door de media toegestaan. Voor overig gebruik dient de toestemming van de RVD - of eventuele andere auteursrechthebbende - te worden verkregen. Voor reclamedoeleinden zal geen toestemming worden gegeven."

Toevoeging: er kunnen afwijkende regels gelden voor kunstuitingen.

Mijn advies: doe inderdaad iets met de kaart van Nederland, of iets met tulpen, klompen, een molentje. Iets dan aanspreekt en (internationaal) herkenbaar is. Kijk naar de Dogecoin, de foto van de hond heeft de coin groot gemaakt. Gewoon omdat het anders was, het opviel, en aansprak.

De kop van iemand van het koningshuis zal wereldwijd werkelijk helemaal niemand iets zeggen. De letters FL trouwens wel, in de EEG-tijd (voor de komst van de EU) was FL internationaal een zeer gewilde, stabiele en vertrouwde munteenheid.

(Even off-topic, mijn liefde voor het koningshuis was definitief ten einde bij het zien van de documentaire 'Endgame' van Alex Jones.)  
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
March 17, 2014, 11:09:06 AM
 #13

niet om negatief te zijn, maar de eerste factor waaraan voldaan moet worden wil iets wereldwijd (kunnen) slagen is dat iedereen het ook een beetje normaal uit moet kunnen spreken.

Ik weet niet of iemand engelstalige native speakers in zijn omgeving heeft, maar vraag ze eens "eGulden" uit te spreken. Krijg je best leuke klanken te horen ;-)

Voor de afkorting zou ik inderdaad zelf ook eerder gaan om Fl er in te gebruiken, dus FLO van florijn en het zal mensen met monetaire achtergrond weer terug doen denken aan het verleden. Of bv eFL.

Als naam wellicht voor de old skool gaan en eFlorin ? Just a thought.


Succes verder en ik wil best wat eGuldens (of hoe ze ook definitief gaan heten) kopen, beetje nationalisme mag wel toch?

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
,./,./
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
March 23, 2014, 06:21:37 PM
 #14

mijn miner doet het zeer goed op deze coin!
ook de wallet is zeer snel.

goede ontwikkeling....

mis alleen de nederlandse vertaling Wink
simonvrouwe
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 7


View Profile
March 25, 2014, 08:12:07 PM
 #15

Is er al iets bekend over de verdeling van deze munt? Wordt het net zoiets als auroracoin op basis van ID database, wellicht digiD nummer? En hoe zit het met annonimiteit/pseudonimiteit bij zon distributie, de uitgever heeft dan immers een database van ID's gekoppeld aan coin-adressen.
yelloyello
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 100


View Profile
March 25, 2014, 08:29:25 PM
 #16

Je zou kunnen verdelen op basis van een website waar je je BSN nummer invult, aangevuld met een postcode. Deze zou dan in een database moeten komen, waarbij bij iedere nieuwe aanvraag voor gratis eGuldens gechekt wordt of dit nummer en code al eens eerder gebruikt zijn. Na het uitdelen kan je dan de database wissen.

Denk niet dat je BSN nummer zo geheim is. Als ik bv een aankoop doe in Amerika, en ik vul mijn BTW nummer in (in 99% van de gevallen gewoon je BSN met daarvoor NL en daarachter B01) kan ik BTW-vrij inkopen. Er wordt op veel sites realtime gecheckt of mijn nummer strookt met de postcode en het land.

Die check (en die database) is dus al "ergens". Deze gegevens worden door ons land al vrijwillig overgedragen aan Amerika sinds 2007, toen de Amerikanen ook onbelemmerde toegang eisten (en kregen) om alle transacties van Nederlandse ingezetenen in te mogen zien.

Desalniettemin, zorg ervoor dat je transparant bent in je uitdeelactie, en zeker m.b.t de gegevens, stel een privacy policy op die een ieder kan inzien en waar een ieder mee akkoord moet gaan. Meldt je plan aan bij http://www.cbpweb.nl/Pages/ind_melden.aspx zodat je officeel ingedekt bent.
michael1979
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 8
Merit: 0


View Profile
March 27, 2014, 06:58:12 PM
 #17

mijn miner doet het zeer goed op deze coin!
ook de wallet is zeer snel.

goede ontwikkeling....

mis alleen de nederlandse vertaling Wink

waar kun je deze wallet downloaden?
Coincookie
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 249
Merit: 250


View Profile
March 28, 2014, 10:54:24 AM
 #18

Wat een beetje onduidelijk is is dat er een E-Gulden.com is en een EGulden.nl.

Wat is nou wat? De EGulden.com is nu mineable maar de .nl niet?

NLG: GNszAQ7Nwhz2E5ygqucYjVV36gV2Nkikzj
bramvnl (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
March 28, 2014, 01:39:58 PM
 #19

Wat een beetje onduidelijk is is dat er een E-Gulden.com is en een EGulden.nl.

Wat is nou wat? De EGulden.com is nu mineable maar de .nl niet?

e-gulden.com negeren (scamcoin) binnenkort komt de coin op egulden.nl
bramvnl (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
March 28, 2014, 01:41:47 PM
 #20

@wttbs, daar heb je een goed punt, het portretrecht van het koninklijk huis.

De wettelijke tekst:

"Afbeeldingen van de Koning en leden van het Koninklijk huis mogen worden gedownload, gebruikt en gereproduceerd voor privé-gebruik en voor niet-commerciële educatieve doeleinden. Daarnaast is gebruik door de media toegestaan. Voor overig gebruik dient de toestemming van de RVD - of eventuele andere auteursrechthebbende - te worden verkregen. Voor reclamedoeleinden zal geen toestemming worden gegeven."

Toevoeging: er kunnen afwijkende regels gelden voor kunstuitingen.

Mijn advies: doe inderdaad iets met de kaart van Nederland, of iets met tulpen, klompen, een molentje. Iets dan aanspreekt en (internationaal) herkenbaar is. Kijk naar de Dogecoin, de foto van de hond heeft de coin groot gemaakt. Gewoon omdat het anders was, het opviel, en aansprak.

De kop van iemand van het koningshuis zal wereldwijd werkelijk helemaal niemand iets zeggen. De letters FL trouwens wel, in de EEG-tijd (voor de komst van de EU) was FL internationaal een zeer gewilde, stabiele en vertrouwde munteenheid.

(Even off-topic, mijn liefde voor het koningshuis was definitief ten einde bij het zien van de documentaire 'Endgame' van Alex Jones.)  

ja is wel een leuk idee, iets met kaas tulpen of klompen in het logo
Pages: [1] 2 3 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!