Bitcoin Forum
May 04, 2024, 12:43:24 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 »  All
  Print  
Author Topic: Bitcoin... op weg naar 1000 USD :)  (Read 75315 times)
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
June 18, 2015, 09:35:48 PM
 #281

Dank je Zeta0S, zoiets zou mijn schatting ook zijn, en dan aan de lage kant van dat spectrum.

En al hemelaal niet boven de 60%...

Maar je onderbouwt het ten minste enigzinds.

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
According to NIST and ECRYPT II, the cryptographic algorithms used in Bitcoin are expected to be strong until at least 2030. (After that, it will not be too difficult to transition to different algorithms.)
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714783404
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714783404

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714783404
Reply with quote  #2

1714783404
Report to moderator
1714783404
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714783404

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714783404
Reply with quote  #2

1714783404
Report to moderator
1714783404
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714783404

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714783404
Reply with quote  #2

1714783404
Report to moderator
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
June 18, 2015, 11:39:46 PM
 #282

Als je op http://blockinfo.org/pools kijkt, zijn de volgende pools dan niet allemaal gebaseerd in China?

鱼池F2Pool  22.09%
AntPool  20.25%
BTCChina Pool  14.11%
未知  9.20%
BW.COM  5.52%

En ja, je kan bij sommige pools ook je eigen hardware mee laten minen, maar het grootste gedeelte van de hashrate van de pool komt waarschijnlijk toch van hardware van de pool zelf. (Net zoals AntPool voor het grootste gedeelte gewoon lokaal op de eigen hardware van Bitmain draait.)





BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
June 19, 2015, 07:19:28 AM
 #283

Zoals gezegd, meeste miningpower komt uit China, maar mensen willen dan weer een onderbouwing daarvan zien ipv zelf eens het nieuws te volgen. Zonder China zakt de hele boel in elkaar, want wie mined er nu nog in NL en andere landen? De verhouding is veel te groot geworden tussen inkomsten en stroomgebruik/aanschaf. In China worden de bordjes in verhouding voor goedkoop in elkaar gezet en zijn de stroomkosten ook gigantisch lager dan elders in de wereld.

Iemand die kan rekenen (en dat hoef je maar een beetje te kunnen) heeft al geen onderbouwing nodig. Die snapt sowieso wel dat alle rekenkracht uit die hoek moet komen. En als China zegt dat we geen 20MB blokken krijgen, en dat doen ze omdat hun internet een stuk waardelozer is dan de rest van de wereld, dan gebeurt dat ook niet. Want als hun de stekker eruit trekken, zeg dan maar dag tegen je Bitcoin portfolio. In ieder geval naar de waarde daarvan. Dus Bitcoin begint zich langzamerhand te centraliseren en het middelpunt daarvan is China.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
June 19, 2015, 07:42:59 AM
 #284

Zoals gezegd, meeste miningpower komt uit China, maar mensen willen dan weer een onderbouwing daarvan zien ipv zelf eens het nieuws te volgen. [...] Iemand die kan rekenen (en dat hoef je maar een beetje te kunnen) heeft al geen onderbouwing nodig.

Ach ja, waarom zou je ook iets onderbouwen... Daarnaast is een (weliswaar voormalig middelbare school) docent Maatschappijleer (en MBO docent Economie) ook helemaal niet geïnteresseerd in het nieuws. En een (huidig) HBO docent Economisch Recht kan vast ook niet "een beetje" rekenen.

Of is't misschien dat er "mensen" zijn die toch nog graag hun mening op feiten willen baseren...? (Waarvoor dank: Zeta0S en Jansen227 !)

Groeten,
Drs. Slobodan Bogovac MBA

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
June 19, 2015, 07:51:44 AM
 #285

Als je op http://blockinfo.org/pools kijkt, zijn de volgende pools dan niet allemaal gebaseerd in China?

鱼池F2Pool  22.09%
AntPool  20.25%
BTCChina Pool  14.11%
未知  9.20%
BW.COM  5.52%

En ja, je kan bij sommige pools ook je eigen hardware mee laten minen, maar het grootste gedeelte van de hashrate van de pool komt waarschijnlijk toch van hardware van de pool zelf. (Net zoals AntPool voor het grootste gedeelte gewoon lokaal op de eigen hardware van Bitmain draait.)

Da's een hele goeie! En inderdaad zelfs richting de 70%!?! Dat lijkt mij ook geen gezonde ontwikkeling... BTC zijn intrinsieke waarde ligt juist in het decentrale karakter. Op het moment dat dat wegvalt blijft "alleen" een speculatieve marktwaarde over... Kwetsbaar.

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
altcoinhosting
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 896
Merit: 1005


View Profile
June 19, 2015, 08:08:55 AM
 #286

Ik ben nieuw in de cryptocurrency wereld, maar is het niet zo dat, als alle chinese miningfarms zouden wegvallen, de moeilijkheid een pak zou zakken, en dat de rest van de wereld terug intresse (winst) zou tonen om met een kleine antminer te minen?

BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
June 19, 2015, 08:16:59 AM
 #287

Ach ja, waarom zou je ook iets onderbouwen...

Omdat het overal in het nieuws is kerel. Maar waarom zou je ook het nieuws volgens en mensen afschepen met dat ze iets moeten onderbouwen? Als je een beetje kan rekenen weet je dat China Bitcoin gecentraliseerd heeft in hun voordeel. Hun controleren de markt, qua hashing power en qua prijs. Ik kan hier een heel verhaal gaan schrijven (wat ik inmiddels ook al heb gedaan, maar mij is gevraagd het aub niet te posten) waardoor Bitcoin in een dag tijd de helft van zijn waarde zou verliezen. Maar als MBO docent Economie hoef ik jou dat niet uit te leggen en hou je dus liever een plaat voor je hoofd en de vingers in de oren om vervolgens blablabla te roepen.
ABitNut
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 764
Merit: 500


I'm a cynic, I'm a quaint


View Profile
June 19, 2015, 09:08:32 AM
 #288

Ach ja, waarom zou je ook iets onderbouwen...

Omdat het overal in het nieuws is kerel. Maar waarom zou je ook het nieuws volgens en mensen afschepen met dat ze iets moeten onderbouwen? Als je een beetje kan rekenen weet je dat China Bitcoin gecentraliseerd heeft in hun voordeel. Hun controleren de markt, qua hashing power en qua prijs. Ik kan hier een heel verhaal gaan schrijven (wat ik inmiddels ook al heb gedaan, maar mij is gevraagd het aub niet te posten) waardoor Bitcoin in een dag tijd de helft van zijn waarde zou verliezen. Maar als MBO docent Economie hoef ik jou dat niet uit te leggen en hou je dus liever een plaat voor je hoofd en de vingers in de oren om vervolgens blablabla te roepen.

Wil je het verhaal aub wel posten?

Zo, nu ben je ook gevraagd om het wel te posten. Cheesy
bronan
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 774
Merit: 500


Lazy Lurker Reads Alot


View Profile
June 19, 2015, 12:32:38 PM
Last edit: June 19, 2015, 01:02:47 PM by bronan
 #289

Als je op http://blockinfo.org/pools kijkt, zijn de volgende pools dan niet allemaal gebaseerd in China?

鱼池F2Pool  22.09%
AntPool  20.25%
BTCChina Pool  14.11%
未知  9.20%
BW.COM  5.52%

En ja, je kan bij sommige pools ook je eigen hardware mee laten minen, maar het grootste gedeelte van de hashrate van de pool komt waarschijnlijk toch van hardware van de pool zelf. (Net zoals AntPool voor het grootste gedeelte gewoon lokaal op de eigen hardware van Bitmain draait.)

Da's een hele goeie! En inderdaad zelfs richting de 70%!?! Dat lijkt mij ook geen gezonde ontwikkeling... BTC zijn intrinsieke waarde ligt juist in het decentrale karakter. Op het moment dat dat wegvalt blijft "alleen" een speculatieve marktwaarde over... Kwetsbaar.

Dit zijn alleen de vrij toegankelijke pools in china waar iedereen kan mee draaien.
Er zijn veel meer private pools in china, veel bekende bedrijven hebben ook een eigen pool in china draaien vanwege de lage kosten.
Zeushash, KNC om er maar een paar te noemen. Helaas kan je niet achterhalen hoeveel bitcoin blokken er daadwerkelijk daar worden gevonden omdat de meeste chinese miners gebruik moeten maken van proxies/tor.

Om terug te komen op het topic ik zelf verwacht dit jaar geen spectaculaire waarde vermeerdering van bitcoin.
Er is geen enkele reden of indicatie dat bitcoin erg gewild is, en er absoluut geen grote vraag van de munt valt te bespeuren.
Onder de vele mensen waar ik contact mee heb, is het eerder andersom.
Buiten diegene die al bekend zijn met crypto coins is men ronduit bang om hier aan te beginnen, en om eerlijk te zijn leg mij maar eens uit wat je sneller kan met bitcoin ( buiten internationale aankopen)  dan je kan doen met ideal.
Ideal is veiliger, makkelijker en sneller dan de te volgen route met bitcoin ( veel omslachtiger en bewerkelijker )

Van mij mag het gisteren anders zijn en net zo snel dan wel sneller als met ideal gaan. Maar tot op heden "Jammer maar helaas".
Er is in mijn visie maar een reden waardoor bitcoin zeer snel in waarde zou kunnen stijgen, als er iemand met heel veel geld de markt gaat bespelen.
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat iemand als richard branson of de twinklevos broeders zich daar nu aan waagt, je stuurt dan alweer heel veel geld automatisch weer door naar china, en dat vind ik dus een hele slechte zaak.
Zeker omdat china alle energie, materiaal bronnen wereldwijd aan het opkopen is.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
June 19, 2015, 09:00:39 PM
 #290

[...]
In het overzicht staan ook wat "unknown" pools... Maar ben't verder roerend met jouw conclusies eens, zowel qua centraliseren als speculeren.

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
June 19, 2015, 09:03:21 PM
 #291

[...]

Begrijp jij het concept "forum" wel helemaal?

Over "een plaat voor je hoofd en de vingers in de oren" gesproken...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
June 19, 2015, 09:30:05 PM
 #292

[...]

Begrijp jij het concept "forum" wel helemaal?

Over "een plaat voor je hoofd en de vingers in de oren" gesproken...

Over onderbouwen gesproken roflmao.

Tis goed kerel...ik laat de discussie hierbij.
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
June 20, 2015, 09:18:06 AM
 #293

Pffff eindelijk rust!

China heeft ruim 60-75% van de hashrate, mochten al die chinezen ineens hun handen ineen slaan dan heb je een groot probleem en is bitcoin dood.
60% is genoeg voor:
Double Spends, 0 confirm transactie manipulatie etc etc

Deze ontwikkelingen zijn NIET goed voor bitcoin, een decentraal protocol dat dalijk een centrale bank gaat nabootsen in China, good luck Tongue
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
June 20, 2015, 03:25:05 PM
 #294

[...]Over onderbouwen gesproken roflmao.

Tis goed kerel...ik laat de discussie hierbij.

Ga hier nou alsjeblieft niet de slachtofferrol zitten spelen, jij begint met "tof doen" (lees: andere mensen kleineren en betweterig doen).

Bij dezen de gevraagde onderbouwing:

[...] maar mensen willen dan weer een onderbouwing daarvan zien ipv zelf eens het nieuws te volgen. [...] Iemand die kan rekenen (en dat hoef je maar een beetje te kunnen) heeft al geen onderbouwing nodig. Die snapt sowieso wel dat [...]

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
June 20, 2015, 05:30:21 PM
 #295

Pffff eindelijk rust!

China heeft ruim 60-75% van de hashrate, mochten al die chinezen ineens hun handen ineen slaan dan heb je een groot probleem en is bitcoin dood.
60% is genoeg voor:
Double Spends, 0 confirm transactie manipulatie etc etc

Deze ontwikkelingen zijn NIET goed voor bitcoin, een decentraal protocol dat dalijk een centrale bank gaat nabootsen in China, good luck Tongue

Even voor alle orde, China domineert Bitcoin en zijn prijs al. Maatje van me brengt binnenkort een artikel uit waarin hij alles uitlegt. Het Westen heeft gefaald in deze technologie en dat begon tientallen jaren geleden al Sad

Wat zijn punt is in het artikel is dat Bitcoin in middels al gecentraliseerd is. Plaats link wel als hij hem uitbrengt.
deliveryman
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 277
Merit: 250


View Profile
June 29, 2015, 10:04:33 AM
 #296

bitcoin is niet gecentraliseerd.
china is groot. dat daar alle miners zitten betekend niet dat het gecentraliseerd is.
wel kan het die kant op gaan, je heb er enkel een paar rijken personen voor nodig.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
June 29, 2015, 02:37:21 PM
 #297

bitcoin is niet gecentraliseerd.
china is groot. dat daar alle miners zitten betekend niet dat het gecentraliseerd is.
wel kan het die kant op gaan, je heb er enkel een paar rijken personen voor nodig.

Niet zo zeer een paar rijke personen, meer de eigenaren van de grote pools. Wanneer die hun hashrate om de een of andere reden gaan bundelen, hebben we inderdaad een probleem. Al lijkt mij dat zij ook op de hoogte zijn van de risico's hiervan (en de mogelijke gevolgen) en denk ik niet dat dit snel zal gebeuren. In dat opzicht kun je dus wel stellen dat de mining deels gecentraliseerd is (al helemaal wanneer deze pools zich samen gaan voegen). Naar mijn mening betekent dat niet dat de hele Bitcoin meteen gecentraliseerd is.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
June 29, 2015, 03:05:56 PM
 #298

Pffff eindelijk rust!

China heeft ruim 60-75% van de hashrate, mochten al die chinezen ineens hun handen ineen slaan dan heb je een groot probleem en is bitcoin dood.
60% is genoeg voor:
Double Spends, 0 confirm transactie manipulatie etc etc

Deze ontwikkelingen zijn NIET goed voor bitcoin, een decentraal protocol dat dalijk een centrale bank gaat nabootsen in China, good luck Tongue

Even voor alle orde, China domineert Bitcoin en zijn prijs al. Maatje van me brengt binnenkort een artikel uit waarin hij alles uitlegt. Het Westen heeft gefaald in deze technologie en dat begon tientallen jaren geleden al Sad

Wat zijn punt is in het artikel is dat Bitcoin in middels al gecentraliseerd is. Plaats link wel als hij hem uitbrengt.

Kom met link dan...
Anders is het FUD FUD FUD Wink
Zoals alles in deze thread richting FUD gaat...
neoneros
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 250


I can draw your avatar!


View Profile WWW
July 02, 2015, 07:26:51 AM
 #299

Pffff eindelijk rust!

China heeft ruim 60-75% van de hashrate, mochten al die chinezen ineens hun handen ineen slaan dan heb je een groot probleem en is bitcoin dood.
60% is genoeg voor:
Double Spends, 0 confirm transactie manipulatie etc etc

Deze ontwikkelingen zijn NIET goed voor bitcoin, een decentraal protocol dat dalijk een centrale bank gaat nabootsen in China, good luck Tongue

Even voor alle orde, China domineert Bitcoin en zijn prijs al. Maatje van me brengt binnenkort een artikel uit waarin hij alles uitlegt. Het Westen heeft gefaald in deze technologie en dat begon tientallen jaren geleden al Sad

Wat zijn punt is in het artikel is dat Bitcoin in middels al gecentraliseerd is. Plaats link wel als hij hem uitbrengt.

Kom met link dan...
Anders is het FUD FUD FUD Wink
Zoals alles in deze thread richting FUD gaat...


Zolang de koers maar stijgt. Net als de temperatuur Smiley

Ben wel benieuwd naar het artikel, dat het westen een hoop outsourced en productie en kennis verplaatst naar het oosten is al lang bekend natuurlijk, maar het is een wisselwerking, de vraag komt nog steeds uit het westen, zolang de vraag in het oosten niet opkomt en de export daar nog steeds het grootste goed is hebben ze er niets aan om het westen tegen zich te laten werken.

Clonekiller
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 153
Merit: 100


View Profile
July 12, 2015, 12:42:29 PM
 #300

De toekomst van Griekenland in de EU staat op springen, beide partijen spelen nu al weken bluf poker maar vandaag of morgen ging de knoop doorgehakt worden.Ondertussen blijft de twijfel duren en is de btc nog altijd stijgende.Wat positief voor ons allen maar ik denk dat er een dump zal aankomen.Omdat de belangen voor de EU groter zijn dan het verlies van Griekenland .En dat hij nadien terug naar de 250.Tot als er int Grieksparlement weer gekibbel is of herverkiezingen.Dan verwacht ik weer een stijging.Wat denken jullie?
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!