Bitcoin Forum
May 05, 2024, 03:30:02 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 »  All
  Print  
Author Topic: Bitcoin... op weg naar 1000 USD :)  (Read 75315 times)
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 22, 2016, 06:53:52 AM
 #401

Netjes!

Ik was ook wel een beetje benieuwd naar jouw eigen onderbouwing...

Altijd leuk... Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
If you see garbage posts (off-topic, trolling, spam, no point, etc.), use the "report to moderator" links. All reports are investigated, though you will rarely be contacted about your reports.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
January 22, 2016, 08:16:40 AM
Last edit: January 22, 2016, 09:12:11 AM by SnokkomBTC
 #402

d. kijk maar naar de afgelopen week op de aandelenbeurzen (puur sentiment en geen logica)...  Undecided
D. De beurs is toch uberhaupt op sentiment en geen logica?

De enige logica die ik achter de beurs kan verzinnen is dat de aandelen wel moesten stijgen toen de FED nog de volle geldkraam open had staan. Nu is de geldkraam niet meer vol open en schreeuwen de hedgefunds al dat ze weer een nieuwe injectie willen hebben met gratis geld. JUNKS zijn het geworden. De beurs kan niet meer zonder QE. (Het is dat de CIA stiekem een opkoopprogramma heeft als de Dowjones, de Nasdaq en S&P500 te ver wegzakken.....Diep droevig)

Nee hoor, er bestaat ook nog zoiets al intrinsieke waarde; van de 30 aandelenfondsen in onze portefeulle staan er momenteel nog steeds 29 (Schell/olieprijs had ik verkeerd voorspeld) op winst...
Dus je kijkt enkel naar een momentopname en niet naar toekomstige kasstromen? Daarnaast kan je bedrijven toch ook niet goed voorspellen die met veel vreemd vermogen werken? Intrinsieke waarde is dan toch veel lager dan de beurswaarde? Ben benieuwd hoe je dan naar een bedrijf gaat kijken.

Maar jij vindt dus dat de beurs op dit moment niet lijkt op een gokpaleis? Het is de laatste tijd, mijns inziens, wachten op een gladde aal(Draghi, Yellen) die in de juiste richting gaat praten zodat de aandelen weer de stijgende richting gaan opzoeken..

Toen Bernanke nog hoofd van de FED was zei hij zelfs nog dat de stimuleringen er zijn om aandelen te laten stijgen waardoor consumenten meer gingen besteden etc. etc.

Je vindt het dus niet absurd dat het op deze manier moet? Zonder die stimuleringen stonden je aandeeltjes, 100% zeker, echt wel een stuk lager sbogovac Wink


Draghi's words:
Whatever It Takes (Jul-12)
Whatever We Must (Nov-15)
Without Undue Delay; No Limits (Dec-15)
We Don't Give Up (Jan-16)

Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
January 22, 2016, 08:25:12 AM
 #403

Oei mijn post is een flame geworden dat was ook niet de bedoeling.
Ik zei alleen maar het kan ook zakken, om teleurstelling te voorkomen. Een goedvoorbeeld is inmiddels al gegeven.
Uiteraard hoop ik op een stijging, We gaan het meemaken.


Ik heb trouwens een Zilveren Bitcoin gewonnen op YouTube, nu we het toch over intrinsieke waarde hebben:-)

Haha, dat kan natuurlijk Wink Anders was het wel heel gemakkelijk om snel rijk te worden geweest..

Kijk, gefeliciteerd, dat heeft pas eens een intrinsieke waarde! Smiley

Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 23, 2016, 09:25:55 AM
 #404

Ondanks jouw totaal overbodige flauwe toonzetting (met je: "Zonder die stimuleringen stonden je aandeeltjes, 100% zeker, echt wel een stuk lager sbogovac") hierbij dan toch even een inhoudelijke reactie...

Dus je kijkt enkel naar een momentopname en niet naar toekomstige kasstromen? Daarnaast kan je bedrijven toch ook niet goed voorspellen die met veel vreemd vermogen werken? Intrinsieke waarde is dan toch veel lager dan de beurswaarde? Ben benieuwd hoe je dan naar een bedrijf gaat kijken. [...]

Ja, nogal wiedes. Of kan jij misschien wel in de toekomst kijken  Huh

Je neemt een momentopname (in mijn geval o.a. dingen als ROA/ROE en P/E ratio om te bepalen of ze goed presteren en het een relatief goedkoop aandeel is) en probeert daarmee de toekomst te voorspellen. Daarnaast investeer ik al per definitie niet in bedrijven met een ongezonde debt-ratio. In de afgelopen 25 jaar een langjaren-gemiddeld-rendement van 26,7%. Als je er meer over wilt lezen adviseer ik het boekje van Joel Greenblatt, maar je kunt ook een scriptie in de Erasmus Universiteits bibliotheek vinden die zijn onderzoek(-s resultaten) staaft met Europese cijfers.

[...] Maar jij vindt dus dat de beurs op dit moment niet lijkt op een gokpaleis? Het is de laatste tijd, mijns inziens, wachten op een gladde aal(Draghi, Yellen) die in de juiste richting gaat praten zodat de aandelen weer de stijgende richting gaan opzoeken..[...]

Als je dus een beleggingsstrategie hanteert, dan kun je daar overheen kijken. Maar ja, speculanten willen nu eenmaal graag de "snelle winst", met alle risico's van dien.

[...] Toen Bernanke nog hoofd van de FED was zei hij zelfs nog dat de stimuleringen er zijn om aandelen te laten stijgen waardoor consumenten meer gingen besteden etc. etc. [...]

Bernanke hoort sowieso in de gevangenis thuis. Ter leeringh ende vermaeck: TED talk: How to rob a bank

[...] Je vindt het dus niet absurd dat het op deze manier moet? Zonder die stimuleringen stonden je aandeeltjes, 100% zeker, echt wel een stuk lager sbogovac Wink

Niks absurds aan, dat zijn de twee gangbare theorien over aandelenhandel (Random walk vs. Efficient market) die zichzelf constant in evenwicht houden. Maar ik zou daar dus helemaal geen problemen mee hebben; ik hou wel van realistische prijzen. Mijn winst zou er niet minder om zijn geweest (ik zou alleen minder per aandeel hebben betaald en in absolute aantallen dus meer aandelen bezitten).

Groet,
S. Bogovac

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
GeertBerkers
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 173
Merit: 100


Love Primedice!


View Profile
February 02, 2016, 07:25:33 AM
 #405

Laten we het hopen! Heb er niet veel maar alle beetjes helpen

Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
February 05, 2016, 04:41:30 AM
 #406

Ik heb het idee dat Ethereum wel eens groter kan worden dan Bitcoin.
Het contracten systeem is wel geniaal natuurlijk.
Tip laat je saldo Ether nou niet op een Exchange staan maar op een echte Wallet.
Wallet hier: http://www.bitcoinupdate.nl/home/ethereum-wallet-039-beta-6

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
ABitNut
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 764
Merit: 500


I'm a cynic, I'm a quaint


View Profile
February 05, 2016, 05:28:29 AM
 #407

Ik heb het idee dat Ethereum wel eens groter kan worden dan Bitcoin.
Het contracten systeem is wel geniaal natuurlijk.
Tip laat je saldo Ether nou niet op een Exchange staan maar op een echte Wallet.
Wallet hier: http://www.bitcoinupdate.nl/home/ethereum-wallet-039-beta-6

Here's the link to the release page: https://github.com/ethereum/mist/releases

It should always show you the latest release on top.
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
February 05, 2016, 09:04:38 AM
 #408

Ik heb het idee dat Ethereum wel eens groter kan worden dan Bitcoin.
Het contracten systeem is wel geniaal natuurlijk.
Tip laat je saldo Ether nou niet op een Exchange staan maar op een echte Wallet.
Wallet hier: http://www.bitcoinupdate.nl/home/ethereum-wallet-039-beta-6
Waarom denk je dat?

Ik weet nog steeds niet zo goed wat Ether nu echt brengt op de markt. Het is van alles en nog wat maar waar onderscheidt men zich in?
Bij Bitcoin heb ik het vertrouwen erin dat het een soort store of value gaat worden zoals goud maar dan zeer makkelijk verhandelbaar en bij veel webshops accepteerbaar. Maar hoe zit dat met Ether? Waar gaat men zich in onderscheiden zodat de waarde van Ether gigantisch gaat oplopen?

Als je hier een goede onderbouwing op kan geven ben ik wellicht verkocht Smiley

Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
February 10, 2016, 12:47:58 PM
 #409

Ik heb het idee dat Ethereum wel eens groter kan worden dan Bitcoin.
Het contracten systeem is wel geniaal natuurlijk.
Tip laat je saldo Ether nou niet op een Exchange staan maar op een echte Wallet.
Wallet hier: http://www.bitcoinupdate.nl/home/ethereum-wallet-039-beta-6
Zeta0S,

Ether gaat wel lekker atm Wink Hopelijk gaat het binnenkort ook zo bij Bitcoin, tenminste... wanneer er een einde komt aan het blocksize-debat en de halving in het vooruitzicht.

Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
graffix
Member
**
Offline Offline

Activity: 195
Merit: 10


View Profile
February 19, 2016, 10:20:36 AM
 #410

Ik heb het idee dat Ethereum wel eens groter kan worden dan Bitcoin.
Het contracten systeem is wel geniaal natuurlijk.
Tip laat je saldo Ether nou niet op een Exchange staan maar op een echte Wallet.
Wallet hier: http://www.bitcoinupdate.nl/home/ethereum-wallet-039-beta-6
Waarom denk je dat?

Ik weet nog steeds niet zo goed wat Ether nu echt brengt op de markt. Het is van alles en nog wat maar waar onderscheidt men zich in?
Bij Bitcoin heb ik het vertrouwen erin dat het een soort store of value gaat worden zoals goud maar dan zeer makkelijk verhandelbaar en bij veel webshops accepteerbaar. Maar hoe zit dat met Ether? Waar gaat men zich in onderscheiden zodat de waarde van Ether gigantisch gaat oplopen?

Als je hier een goede onderbouwing op kan geven ben ik wellicht verkocht Smiley

Met de overstap naar Casper (POS) zal ETH gebruikt worden om het netwerk te laten lopen. Er is ETH  nodig voor het uitvoeren van contracten. Wordt verdeeld over de stakers.
Er zijn wat serieuze projecten en het gebruik van ETH zal exponentieel kunnen toenemen. Dat betekent meer vraag, hogere prijs. En natuurlijk de toenemende interesse om de fees van het netwerk te collecten door te staken. Slock.it (gaat lopen via ethereum) heeft toevallig gisteren een samenwerking aangekondigd met onder meer Samsung. Loopt via de ethereum blockchain.
Ethereum op je Samsung mobiel en dan niet als store of value maar als execute, dat heb ik bitcoin nog niet zien doen. IMO zit er dus veel potentieel in, meer dan Bitcoin.
Het systeem zal zich natuurlijk moeten bewijzen dus tot nu toe is t puur speculatief. Ik geloof er iig in. Meer dan in bitcoin, denk dat de prijs de 1000 dollar niet meer gaat zien en dat de halving ook geen grote verandering (spark naar 500/600, daarna een retrace) met zich zal brengen.

sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 19, 2016, 11:13:19 AM
 #411

[...]Het [red.: Etherium] systeem zal zich natuurlijk moeten bewijzen dus tot nu toe is t puur speculatief. Ik geloof er iig in. Meer dan in bitcoin, denk dat de prijs de 1000 dollar niet meer gaat zien en dat de halving ook geen grote verandering (spark naar 500/600, daarna een retrace) met zich zal brengen.
Wat Etherium betreft deel ik jouw optimisme niet. Het "probleem" is namelijk dat nu eenmaal "de beer los is" dit soort systemen zeer eenvoudig te kopiëren is (net zoals ING en Rabo hier in Nederland ook al doen), dus ik kan me niet voorstellen dat een grote partij "ons" (klootjesvolk) in de "winst" zal gaan laten meedelen...

Wat BTC betreft echter zitten we volledig op 1 lijn...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
graffix
Member
**
Offline Offline

Activity: 195
Merit: 10


View Profile
February 19, 2016, 01:24:36 PM
 #412

[...]Het [red.: Etherium] systeem zal zich natuurlijk moeten bewijzen dus tot nu toe is t puur speculatief. Ik geloof er iig in. Meer dan in bitcoin, denk dat de prijs de 1000 dollar niet meer gaat zien en dat de halving ook geen grote verandering (spark naar 500/600, daarna een retrace) met zich zal brengen.
Wat Etherium betreft deel ik jouw optimisme niet. Het "probleem" is namelijk dat nu eenmaal "de beer los is" dit soort systemen zeer eenvoudig te kopiëren is (net zoals ING en Rabo hier in Nederland ook al doen), dus ik kan me niet voorstellen dat een grote partij "ons" (klootjesvolk) in de "winst" zal gaan laten meedelen...

Wat BTC betreft echter zitten we volledig op 1 lijn...

Waarom noem je het Etherium? De naam is Ethereum. Ik ben best onder de indruk van al het nieuws dat er naar buiten komt. Samenwerking met R3, consensys, Microsoft, Samsung (via Slock.it), RWE, etc etc. En een zeer groot team met financiële middelen om te ontwikkelen. Soms vraag ik me weleens af of mensen (niet jou bedoeld sbogovac) zich echt verdiepen in andere coins dan BTC en weten wat er speelt. Ethereum is in mijn optiek revolutionair. As zelfs Microsoft services via Ethereum gaat aanbieden en er verkiezingen via het netwerk gaan lopen (Oekraïne) kan ik er niet meer zo makkelijk omheen en is het voor mij wat anders dan de zoveelste copycoin.

Ik begrijp je synisme voor wat betreft het 'eenvoudig kopiëren'. Zelf denk ik dat dit niet geheel het geval is. Bovendien loopt de copycat dan achter de ontwikkelaar aan een heeft Ethereum wat dat betreft altijd een advantage. En als het eenvoudig kopiëren zo lucratief zou zijn, zou Bitcoin allang voorbij gestevend zijn door een andere meer revolutionaire coin. Dat is niet het geval. Ethereum is een op zichzelf staande technologie die geheel anders werkt dan Bitcoin en is in mijn optiek dan ook totaal geen copycat. Ik ben benieuw wat de toekomst ons zal brengen.

sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 19, 2016, 09:11:28 PM
 #413

[...]Het [red.: Etherium] systeem zal zich natuurlijk moeten bewijzen dus tot nu toe is t puur speculatief. Ik geloof er iig in. Meer dan in bitcoin, denk dat de prijs de 1000 dollar niet meer gaat zien en dat de halving ook geen grote verandering (spark naar 500/600, daarna een retrace) met zich zal brengen.
Wat Etherium betreft deel ik jouw optimisme niet. Het "probleem" is namelijk dat nu eenmaal "de beer los is" dit soort systemen zeer eenvoudig te kopiëren is (net zoals ING en Rabo hier in Nederland ook al doen), dus ik kan me niet voorstellen dat een grote partij "ons" (klootjesvolk) in de "winst" zal gaan laten meedelen...

Wat BTC betreft echter zitten we volledig op 1 lijn...
Waarom noem je het Etherium? De naam is Ethereum. Ik ben best onder de indruk van al het nieuws dat er naar buiten komt. Samenwerking met R3, consensys, Microsoft, Samsung (via Slock.it), RWE, etc etc. En een zeer groot team met financiële middelen om te ontwikkelen. Soms vraag ik me weleens af of mensen (niet jou bedoeld sbogovac) zich echt verdiepen in andere coins dan BTC en weten wat er speelt. Ethereum is in mijn optiek revolutionair. As zelfs Microsoft services via Ethereum gaat aanbieden en er verkiezingen via het netwerk gaan lopen (Oekraïne) kan ik er niet meer zo makkelijk omheen en is het voor mij wat anders dan de zoveelste copycoin.

Ik begrijp je synisme voor wat betreft het 'eenvoudig kopiëren'. Zelf denk ik dat dit niet geheel het geval is. Bovendien loopt de copycat dan achter de ontwikkelaar aan een heeft Ethereum wat dat betreft altijd een advantage. En als het eenvoudig kopiëren zo lucratief zou zijn, zou Bitcoin allang voorbij gestevend zijn door een andere meer revolutionaire coin. Dat is niet het geval. Ethereum is een op zichzelf staande technologie die geheel anders werkt dan Bitcoin en is in mijn optiek dan ook totaal geen copycat. Ik ben benieuw wat de toekomst ons zal brengen.

Foutje, bedankt (voor de verbetering/les)! Maar (los van de verkeerde speling) bedoelde ik het niet zozeer alsof Ethereum de zoveelste "copycat" is, maar dat als blijkt dat Ethereum inderdaad een goed platform is het vervolgens simpel gekopieerd kan worden. Dus je zou je kunnen afvragen wat "de grote jongens" er dan van weerhoudt om er (met een ander naampje, maar met dezelfde techniek onder de motorkap) vandoor te gaan... (en dus een "waardeloze" Ethereum achter latend).

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
GeertBerkers
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 173
Merit: 100


Love Primedice!


View Profile
February 26, 2016, 07:56:49 PM
 #414

Ik denk, dat als bitcoin meer geaccepteerd word. 1000 usd of euro een mooie koers is.
1 bitcoin -> 1k

Nu misschien toch maar eens gaan investeren dan. Ik vind t eigenlijk toch best riskant voor een student.

Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
February 26, 2016, 09:05:48 PM
 #415


BTC gaan best goed, en goud prijs is beetje bij beetje aan het stijgen.
Als je wilt investeren in btc of goud, of soort van rente op je btc wilt kan je de onderstaande services eens bekijken:
http://www.bitcoinupdate.nl/home/a-couple-ways-to-save-your-bitcoins-vaultoro-magnr-and-btcjam

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
nickenburg
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 434
Merit: 511


View Profile
March 01, 2016, 02:22:27 PM
 #416

Ik heb het idee dat Ethereum wel eens groter kan worden dan Bitcoin.
Het contracten systeem is wel geniaal natuurlijk.
Tip laat je saldo Ether nou niet op een Exchange staan maar op een echte Wallet.
Wallet hier: http://www.bitcoinupdate.nl/home/ethereum-wallet-039-beta-6

Je vergeet alleen dat, Bitcoin een Decentralized Currency is en Ethereum is voor decentralized applications.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat Ethereum zeker interessant is, want ze werken inderdaad al samen met grote namen.
En dat is zeker nodig om meer mensen in crypto te laten geloven dus dat vindt ik zeker goed.
En Ik denk dat je ook zeker paar Ethereum coins moet hebben voor de zekerheid.
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
March 01, 2016, 05:34:19 PM
 #417

ETH wordt de grootste centralized blockchain die er maar bestaat momenteel. De blockchain is nu al 10GB en heleboel mensen hebben problemen met syncen. Over een jaar is de blockchain net zo groot als de BTC blockchain en moet je nagaan als we dan wat jaartjes verder zijn. Dan wordt de ETH blockchain alleen nog maar gedraaid door grote bedrijven die hem simpelweg kunnen wegschrijven, maar een particulier gaat echt geen *TB blockchain draaien.

Het is een mooi project, maar nu al bloaded.
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
March 01, 2016, 10:26:48 PM
 #418

$ 7.49 (18.40 %) http://coinmarketcap.com/currencies/ethereum/

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
nickenburg
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 434
Merit: 511


View Profile
March 01, 2016, 11:45:08 PM
 #419

ETH wordt de grootste centralized blockchain die er maar bestaat momenteel. De blockchain is nu al 10GB en heleboel mensen hebben problemen met syncen. Over een jaar is de blockchain net zo groot als de BTC blockchain en moet je nagaan als we dan wat jaartjes verder zijn. Dan wordt de ETH blockchain alleen nog maar gedraaid door grote bedrijven die hem simpelweg kunnen wegschrijven, maar een particulier gaat echt geen *TB blockchain draaien.

Het is een mooi project, maar nu al bloaded.

Ja het is gewoon een grote supercomputer, en idd alles word op 1 blockchain gepropt waardoor die waarschijnlijk er sloom gaat zijn.
Ik denk wel dat ze slim genoeg zijn om het op te lossen maar, ondertussen komen er al nieuwe spelers die er al op vooruit hebben gedacht.
Zoals de Lisk Ico, gaat elke dapp op zijn eigen sidechain waardoor de blockchain niet helemaal overbelast raakt.
Daarom heb ik daar ook al wat geld in gestoken, maar ja inderdaad ethereum schiet nu ook ineens omhoog was net op tijd met 1 kopen op 0,0168 Cheesy
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
March 03, 2016, 09:03:49 AM
 #420

Ethereum gaat wel heel hard nu.

Binnenkort dump Ethereum, pump Bitcoin?

Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!