Bitcoin Forum
May 25, 2024, 05:44:48 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 »  All
  Print  
Author Topic: Bitcoin... op weg naar 1000 USD :)  (Read 75329 times)
neoneros
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 250


I can draw your avatar!


View Profile WWW
December 18, 2014, 09:33:34 AM
 #101

De totale hashrate en de prijs van de bitcoin zijn toch niet met elkaar verbonden?

Als de waarde van een geminede bitcoin lager is, is het minder interessant om er ook heel veel hardware tegenaan te gooien, de opbrengst en stroomverbruik is dan te hoog, dus trek je makkelijker de stekker er uit, dus is er minder rekenkracht beschikbaar en wordt de difficulty naar beneden aangepast. Ze zijn dus niet direct verbonden, maar heeft wel effect op elkaar.

kuusj98
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1000


I <3 VW Beetles


View Profile
December 24, 2014, 10:04:20 AM
 #102

De totale hashrate en de prijs van de bitcoin zijn toch niet met elkaar verbonden?

Als de waarde van een geminede bitcoin lager is, is het minder interessant om er ook heel veel hardware tegenaan te gooien, de opbrengst en stroomverbruik is dan te hoog, dus trek je makkelijker de stekker er uit, dus is er minder rekenkracht beschikbaar en wordt de difficulty naar beneden aangepast. Ze zijn dus niet direct verbonden, maar heeft wel effect op elkaar.
Het is zeker verbonden, als op een begeven moment een neerwaarse spiraal word ingezet kan het snel gaan. Steeds meer mensen trekken de stekker eruit omdat de munt steeds minder waard word meer mensen trekken stekker eruit etc.
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
December 24, 2014, 01:00:36 PM
 #103

Ja maar difficulty gaat dan ook omlaag en compenseert de boel weer
neoneros
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 250


I can draw your avatar!


View Profile WWW
December 24, 2014, 03:48:17 PM
 #104

Ja maar difficulty gaat dan ook omlaag en compenseert de boel weer

totdat er dus een goede balans is gevonden waar de bitcoin tussen kan schommelen zonder dat het iedere keer weer stekker wisselen wordt voor de miners Smiley

zijn er eigenlijk al energie neutrale miners, die dus met zonne of wind energie zichzelf draaiende weten te houden? Zo ja, dan weet ik wat ik op mijn plat dak ga plaatsen komend jaar Smiley

BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
December 24, 2014, 04:51:00 PM
 #105

Binnenkort komen er energiezuinigere miners op de markt...
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
December 25, 2014, 07:10:15 AM
Last edit: December 25, 2014, 09:13:42 AM by Zeta0S
 #106

Binnenkort komen er energiezuinigere miners op de markt...
Ik hoop het. Doel je op de Bitmain Antminer S5 ?

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
December 25, 2014, 11:12:48 AM
 #107


Ik denk dat het om de ASICminer BE300 chips gaan die een stuk efficiënter zijn dan de BM1384 chip (die in de S5 zit).

Groeten
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
December 26, 2014, 04:17:49 PM
 #108


Ik denk dat het om de ASICminer BE300 chips gaan die een stuk efficiënter zijn dan de BM1384 chip (die in de S5 zit).

Groeten

Die zijn inderdaad de helft zuiniger dan de S5
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
December 27, 2014, 09:55:23 AM
 #109


Ik denk dat het om de ASICminer BE300 chips gaan die een stuk efficiënter zijn dan de BM1384 chip (die in de S5 zit).

Groeten

Die zijn inderdaad de helft zuiniger dan de S5
Dat is nog al wat, De S5 heeft in Nederland met dat verbruik geen zin om aan te zetten, Kilowatt kost hier ongeveer 0.23 eurocent.

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
clochard
Member
**
Offline Offline

Activity: 99
Merit: 10


View Profile
January 02, 2015, 02:45:25 PM
 #110

Ik zie de waarde niet zo heel veel meer dalen. Met de huidige prijs van rond de 300 dollar zou er rond de 400 miljoen dollar over het hele jaar gezien nodig zijn, om de prijs constant te houden als je er vanuit gaat dat elke geminede Bitcoin direct verkocht wordt en daarnaast geen handel plaats vindt, of handel die elkaar in evenwicht houdt.

Die 400 miljoen dollar is nou niet zo veel, maar ook niet zo weinig dat je het eenvoudig vertienvoudigd. Je hebt 10 miljoen mensen nodig die elk gemiddeld 40 dollar investeren, om daar aan te komen. Als 1/100e van de miljard mensen die welvarend genoeg zijn om zo'n investering te maken besluit dit te doen, dan zit je daar al aan.

Als rijkere investeerders met grotere bedragen er in beginnen te stappen, dan gaat het pas echt los en zal de koers weer naar belachelijke hoogtes stijgen die uiteraard niet duurzaam genoeg zijn om vol te houden. Reken maar na, als Bitcoin bijvoorbeeld naar 10.000 dollar zou gaan, dan is er momenteel 36.000.000 dollar per dag nodig om die koers constant te houden. Dat zal nog niet zo snel gebeuren. Getallen als 100.000 dollar of meer zijn daarom helemaal uit de lucht gegrepen.

Hij zou dus wel weer een nieuwe ATH kunnen aantikken, maar zal dan onherroepelijk weer terugvallen, omdat dat soort hoge koerzen ook een continue influx van groot kapitaal nodig hebben. En dat is er nog niet en het zal ook nog wel even duren voordat dit er komt.

Na de volgende block halving wordt het makkelijker om dat soort getallen duurzaam te bereiken. Uiteindelijk kan de koers hele grote hoogtes bereiken, maar hier zijn zeker nog een paar halvings voor nodig. Bij 12.5 Bitcoin per blok komen er per dag nog steeds 1800 Bitcoin op de markt. Bij 6.25 nog steeds 900. En bij 3.125 nog steeds 450. Dat is over ruim 13 jaar. Stel dat er tegen die tijd elke dag 10 miljoen dollar in de markt vloeit, wat resulteert in 3.65 miljard jaarlijks, bovenop de normale handel, dan zou dat overeenkomen met een koers van 22.222 dollar. Mocht er meer invloeien, bijvoorbeeld 36,5 miljard jaarlijks, dan zal de koers nog een heel stuk hoger kunnen liggen. Dit is overigens er van uitgaande dat de overige stromen USD/Bitcoin en Bitcoin/USD elkaar in evenwicht houden.

Op de lange termijn ben ik dus zeker bullish, maar het kan dus echt nog wel 5 tot 10 jaar gaan duren voordat we 10.000-100.000 USD/Bitcoin waardes gaan zien.

Clonekiller
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 153
Merit: 100


View Profile
January 04, 2015, 12:58:16 PM
 #111

Tegen die tijd is bitcoin al lang begraven en vervangen denk ik.
Vele mensen hebben grote verliezen gemaakt en maken nie graag dezelfde fout.
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
January 04, 2015, 06:44:01 PM
 #112

Tegen die tijd is bitcoin al lang begraven en vervangen denk ik.
Vele mensen hebben grote verliezen gemaakt en maken nie graag dezelfde fout.
Ik snap niet dat mensen niet gewoon verkocht rond all time-high, er was tijd genoeg voor, en iedereen wist dat het een tulpen manie was. Domoren  Lips sealed

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
clochard
Member
**
Offline Offline

Activity: 99
Merit: 10


View Profile
January 05, 2015, 06:02:17 PM
 #113

Dat is achteraf altijd makkelijk praten. Niemand kan de top van een bubbel goed voorspelen alsmede de bodem. Je moet ook niet vergeten dat in die run naar 1200 dollar ook al een paar keer onderweg bijna halveerde in waarde. En toch ging het elke keer hoger. Voor hetzelfde geld was Bitcoin doorgestoten naar 3000 USD/Bitcoin en had het dal hoger gelegen dan die 1000. Mijn vader, toch afgestudeerd econoom en behoorlijk slim, riep toen Bitcoin van 10 naar 40 ging in 2013 ook dat het een bubbel was en dat ik direct moest verkopen. Dat het een bubbel was klopte, dat kon iedereen zien. Maar hij klapte pas rond de 260 en is nooit zo laag gekomen als die 40 dollar. Blij dat ik eigenwijs was en er voor de long term in zit Smiley

Wat dat betreft moet ik ook altijd lachen om mensen die achteraf zeggen: als je nou verkocht had...

Dat riep iedereen in mijn omgeving begin 2013, eind 2013 waren ze stil. Dat roept iedereen nu weer en wie weet nemen ze hun woorden over een paar jaar weer terug. Bottom-line, het is heel moeilijk te voorspellen, maar op de lange termijn wijzen de fundamentals van Bitcoin wel eerder richting een toename van de prijs, dan een afname. Ga er maar vanuit dat de grote jongens heel stilletjes grote hoeveelheden Bitcoins proberen in te kopen van de panikerende kleine Bitcoinbezitter. En deze partijen zetten de coins cold storage voor de lange termijn, omdat ze er ook baat bij hebben dat er zoveel mogelijk Bitcoins buiten het handelscircuit gehouden worden om vraagte te creeren met als resultante hogere prijzen. En wie weet cashen ze wel niet meer uit, maar spenderen ze de Bitcoins gewoon aan luxe artikelen/investeringen als de prijs voor hen hoog genoeg is. Zodra er een Bitcoineconomie is ontstaan, hoeven veel coins niet meer omgewisseld te worden, wat ook weer schaarste creert voor nieuwkomers om aan Bitcoin te komen. Uiteraard zullen er nog heel veel hobbels op de weg komen voordat we daar zijn. Met heel veel bubbels, geklapte bubbels, emotionele en panikerende bitcoinbezitters, enzovoorts.

Maar naast de potentie die het technologisch biedt, biedt het qua investeringsmogelijkheden ook zeker nog een boel potentie.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 05, 2015, 06:11:01 PM
 #114

Welke "fundamentals"  Huh

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
January 05, 2015, 06:17:25 PM
 #115

Ik vrees dat het nu even een dropdown wordt richting de 200USD. Bitstamp werkt ook even niet mee Smiley en mensen beginnen coin moe te worden. Interessante aandelen komen op de pad van investeerders in 2015 en de echte die hards schamen zich dood hoe bitcoin zich evolueert in de wereld van banken, regeringen en geldwolven.

Het zal me niet verbazen als bitcoin door de community de rug toegekeerd wordt en er gezocht gaat worden naar een alternatief. Eentje die wel de gedachtengang van Satoshi in ere houdt.
clochard
Member
**
Offline Offline

Activity: 99
Merit: 10


View Profile
January 05, 2015, 06:34:11 PM
 #116

Wat mij betreft leeft Bitcoin meer dan ooit tevoren. Als je alleen al kijkt hoeveel projecten omtrent Bitcoin er gelanceerd worden en hoeveel slimme mensen er mee bezig zijn, dan kan ik alleen maar heel blij worden. Dat er mensen zullen zijn die dachten een quick buck te verdienen en daardoor Bitcoin de rug toe keren, daar kan ik niet echt rouwig om zijn.

En welke fundamentals?

Wat dacht je van het feit dat er volgend jaar weer een halving komt, waardoor het aantal Bitcoin wat via miners die bijna instant sellen op de markt verschijnt, sowieso halveert. En over 6 jaar nog eens. En over 10 jaar weer. Etc. Supply via geminede coins zal sowieso omlaag gaan de komende jaren en de noodzaak om Bitcoin om te wisselen om je geld te kunnen uitgeven wordt ook met de dag kleiner, nu de Bitcoin economie volop in beweging is en steeds meer bedrijven ze accepteren. En ja, bedrijven verkopen op dit moment nog hun bijna al hun Bitcoin, maar als hun suppliers ook Bitcoin gaan accepteren en er gesloten kringlopen gaan ontstaan, zal dit soort bullish voor de prijs zijn.
kuusj98
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1000


I <3 VW Beetles


View Profile
January 05, 2015, 06:56:07 PM
 #117

Ik vrees dat het nu even een dropdown wordt richting de 200USD. Bitstamp werkt ook even niet mee Smiley en mensen beginnen coin moe te worden. Interessante aandelen komen op de pad van investeerders in 2015 en de echte die hards schamen zich dood hoe bitcoin zich evolueert in de wereld van banken, regeringen en geldwolven.

Het zal me niet verbazen als bitcoin door de community de rug toegekeerd wordt en er gezocht gaat worden naar een alternatief. Eentje die wel de gedachtengang van Satoshi in ere houdt.
Ik kan je niet meer dan gelijk geven.
Het is eigenlijk één groot piramideschema wat elk moment in elkaar kan vallen maar ook elk moment kan exploderen.

Wie zal het zeggen? Mensen die gingen investeren nadat de waarde 1000+ Dollar bereikt had op ongeveer 500$ per stuk zullen nu wel huilen met een 50% loss over die periode maar kijk even naar het grote plaatje, 3 jaar geleden kreeg je de kraggen nog voor een paar euro of een tientje, toch makkelijk 20% per jaar rendament Wink

Alleen heeft bijna niemand meer duizenden BTC liggen, de big wolves vinden het allemaal wel prima. Ik ben geen big wolf, heb wel wat kapitaal maar echt geen berg, ben echter wel al sinds begin/mid 2012 met het project bekend en denk dus vanuit het grote plaatje. Toen was het al niet "easy money" en hard werken voor het geld, dat is het nu nog steeds, alleen word het hele mining gebeuren steeds meer ontoegankelijk voor de normale gebruiker. (Denk terug aan de tijd dat CPU mining nog normaal was...).
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
January 05, 2015, 07:17:15 PM
 #118

Wat mij betreft leeft Bitcoin meer dan ooit tevoren. Als je alleen al kijkt hoeveel projecten omtrent Bitcoin er gelanceerd worden en hoeveel slimme mensen er mee bezig zijn, dan kan ik alleen maar heel blij worden. Dat er mensen zullen zijn die dachten een quick buck te verdienen en daardoor Bitcoin de rug toe keren, daar kan ik niet echt rouwig om zijn.

En welke fundamentals?

Wat dacht je van het feit dat er volgend jaar weer een halving komt, waardoor het aantal Bitcoin wat via miners die bijna instant sellen op de markt verschijnt, sowieso halveert. En over 6 jaar nog eens. En over 10 jaar weer. Etc. Supply via geminede coins zal sowieso omlaag gaan de komende jaren en de noodzaak om Bitcoin om te wisselen om je geld te kunnen uitgeven wordt ook met de dag kleiner, nu de Bitcoin economie volop in beweging is en steeds meer bedrijven ze accepteren. En ja, bedrijven verkopen op dit moment nog hun bijna al hun Bitcoin, maar als hun suppliers ook Bitcoin gaan accepteren en er gesloten kringlopen gaan ontstaan, zal dit soort bullish voor de prijs zijn.

Zolang Bitcoin nog niet als currency gezien zal worden voor de belastingdiensten zullen alle grote bedrijven de btc's dumpen om hun boeken in orde te hebben. Dus het lijkt leuk dat grote bedrijven het willen gaan accepteren, maar hun smijten ze meteen voor bestens de markt op. En hoe meer grote bedrijven er komen, hoe meer er "gedumpt" worden.

De halvering zal er voor zorgen dat de kleine thuis miners er helemaal mee ophouden ook al komen er energiezuinige miners de komende maanden. Of de prijs moet echt exploderen en dat zal alleen gebeuren wanneer een failliet land zijn geld erin gaat pompen om enigszins geld te behouden (zie Cyprus). Met dat gezegd hebbende wordt de 51% attack dreiging ook groter, omdat je alleen nog maar pools hebt waarin minefabrieken deelnemen. En als thuisminers het laten afweten, dan worden al die dingen in een rij in een grote fabriek, in bijv. Iran waar stroom goedkoop is, gestald en gerund.

Er komt nog iets anders bij....er is geen innovatie in Bitcoin en heel snel zullen we erachter komen dat de techniek achter Bitcoin achterhaalt is. Zoals met alles in de wereld. De alt coins met hun specifieke features krijgen hierdoor de toekomst. Bijv. SuperNET kan een grote kans maken om een omgeving te creëren die volledig op de gedachtengang van Satoshi is gespitst. Neem bijv. de historie van de auto. De auto is in principe nog steeds hetzelfde....het heeft een verbrandingsmotor en vier wielen en een stuur. Maar er zijn in de tussentijd ramen, airco, verwarming etc. etc. etc. bijgekomen. De eerste auto was vet...en duur! Maar volledig achterhaalt met wat we nu hebben. Innovatie is dus in de digitale muntwereld wel een vereiste en dat vindt je bij bitcoin niet. De Bitcoin Foundation is alleen maar bezig om het mainstream te krijgen met het idee hun eigen wallet waarde te zien vermeerderen. Innovatie zit er niet in. Tenminste...ik zie het niet.

Vervolgens krijg je die ellendige blockchain nog. 36GB is ie momenteel en begin volgend jaar is hij 100GB. Dat gaan instappers niet meer trekken. Die moeten weken wachten totdat hun wallet gesynced is. En ja, er zijn andere mogelijkheden, maar vertel dat de instappers maar die er nu toch al niets van snappen. Online wallets worden steeds meer aangevallen, dus daar stap je ook zo 123 niet in.

Begrijp me niet verkeerd, ik zie bitcoin ook het liefst gedeeld worden door 5 miljard mensen die ze actief gebruiken. En wie weet gaat dat nog gebeuren, maar of ik dan nog leef? Vooralsnog zie ik een trend die niet meer van bullish spreekt. Wanneer er goed nieuws uitkomt gebeurt er niks meer, maar wanneer er slecht nieuws uitkomt duikelt ie aardig....en dat gaat al maanden door, al vanaf Juni zeker. En dan denk ik bij mijzelf....wat zou er nog moeten gebeuren om de bitcoin te laten stijgen? En het enige waar ik op kom is wanneer een aankomend failliet land zijn munt verwerpt en de bitcoin aanneemt als currency. Dat land is dan wel meteen een stuk rijker Smiley

Wie durft?
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 05, 2015, 07:51:07 PM
 #119

Sorry Clochard, maar als dat (halving) het beste is wat je als "fundamenteel" beschouwt dan ben ik het toch echt meer met BadAss eens....

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
January 05, 2015, 11:23:40 PM
Last edit: January 06, 2015, 11:19:46 PM by Zeta0S
 #120

Dat is achteraf altijd makkelijk praten. Niemand kan de top van een bubbel goed voorspelen alsmede de bodem. Je moet ook niet vergeten dat in die run naar 1200 dollar ook al een paar keer onderweg bijna halveerde in waarde. En toch ging het elke keer hoger. Voor hetzelfde geld was Bitcoin doorgestoten naar 3000 USD/Bitcoin en had het dal hoger gelegen dan die 1000. ...

Ik heb verkocht op de top van eind november begin december 2013.

Leuk weetje: De echte All Time High Was 3200 euro op BTC-E ergens in 2014  Wink

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
Pages: « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!