Bitcoin Forum
April 25, 2024, 04:43:52 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »
  Print  
Author Topic: Nederlands! (algemeen)  (Read 563140 times)
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
August 13, 2012, 04:47:17 PM
 #361


Geen reden om de poolhoppers te haten, haat de pools met oneerlijke betaal systemen.  En zelfs dat zou je niet moeten haten, gewoon vermijden is genoeg. Een pool hopper is niet meer dan een miner die maximum efficientie nastreeft;  niet echt iets om je voor te schamen. Of haat je ook GPUmax gebruikers?  P2pool gebruikers die hun poorten forwarden en daardoor meer verdienen dan de anderen?

Precies. Of PPS, of DMG. Als alle pools dat deden waren er geen hoppers en was er geen probleem.

GPUmax ben ik ook vanaf gestapt, net als betsofbitcoin zijn hun de miners die netjes aan 1 pool gekluisterd zijn aan het bestelen eigenlijk, hun verdienen minder omdat er een paar de easy road kiezen.

P2Pool is een ander verhaal, gedecentralizeerd maakt het een van de betere bitcoin miningpools.

Ben ook zwaar voorstander van PPLNS, helaas gaat het nooit gebeuren dat alle pools hetzelfde systeem hanteren  Sad

Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.

Wou alleen even kwijt dat ik die manier van minen niks vind.


Groeten
1714020232
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714020232

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714020232
Reply with quote  #2

1714020232
Report to moderator
Transactions must be included in a block to be properly completed. When you send a transaction, it is broadcast to miners. Miners can then optionally include it in their next blocks. Miners will be more inclined to include your transaction if it has a higher transaction fee.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714020232
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714020232

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714020232
Reply with quote  #2

1714020232
Report to moderator
1714020232
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714020232

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714020232
Reply with quote  #2

1714020232
Report to moderator
1714020232
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714020232

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714020232
Reply with quote  #2

1714020232
Report to moderator
pieppiep
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 502


View Profile
August 13, 2012, 05:07:24 PM
 #362

Ik snap dat hele idee niet van pool hoppers, waarom zou dat een betere opbrengst opleveren?

Wiskunde Smiley
Het is meestal eenvoudiger te begrijpen hoe je minder kan verdienen door pool hopping. Neem een proportionele pool zoals deepbit. Stel dat je gewoonlijk PPS minet op Ozcoin of zo, maar telkens deepbit een lange ronde heeft, neem 4M shares ipv het huidige gemiddelde van ~2M, en je hopt dan naar deepbit. Je uitbetaling op deepbit is proportioneel, dus per share zal je in het beste geval niet meer dan de helft verdienen van het gemiddelde of PPS en mogelijk nog een stuk minder als de ronde nog veel langer duurt.

Een pool hopper doet natuurlijk net  het omgekeerde. Hij hopt naar pools die net begonnen zijn met een nieuwe ronde. Als de ronde heel kort is, verdient hij er veel op, net zoals een non stop miner, maar als de ronde langer begint te duren, en de verwachtte betaling per share als gevolg daarvan  zakt,  hopt hij naar een eerlijke pool (PPLNS, PPS of wat dan ook). Hij zal gemiddeld dus meer shares hebben in korte, winstgevende rondes dan in lange rondes en dus meer dan gemiddeld verdienen.

Bij PPS is betaling niet afhankelijk van geluk. Bij proportionele pools (en in beperkte mate, score pools zoals Slush) is je betaling per share afhankelijk van toeval uit het verleden. Als je dat verleden kent, kan je er van profiteren. Bij PPLNS is betaling per share afhankelijk van geluk in de toekomst, en dus per definitie ongekend en daar kan je niet va profiteren.
Ah, tnx, ik snap waar de winst nu vandaan komt Smiley
P4man
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 518
Merit: 500



View Profile
August 13, 2012, 06:25:57 PM
 #363

GPUmax ben ik ook vanaf gestapt, net als betsofbitcoin zijn hun de miners die netjes aan 1 pool gekluisterd zijn aan het bestelen eigenlijk, hun verdienen minder omdat er een paar de easy road kiezen.

Hm, wat?
Ik wist niet eens dat betsofbitcoin een pool was, laat staan hoe ze werkt of wat het probleem daar is, maar wie besteelt wie precies met gpumax? Gpumax is een marktplaats, je kan er hashing power verkopen en kopen en gekochte shares naar (bijna) eender welke pool sturen. Ik zie niet in wat daar mis mee is?

Quote
Ben ook zwaar voorstander van PPLNS, helaas gaat het nooit gebeuren dat alle pools hetzelfde systeem hanteren  Sad

Tsja, als meer mensen zouden hoppen, dan zouden die paar overgebleven proportionele pools misschien eindelijk  veranderen. Pool hoppen is niet nieuw, het is al meer dan een jaar geweten, als een pool na al die tijd nog steeds niks gedaan heeft om haar miners te beschermen van hopping (ie, overschakelen naar PPS, PPLNS, DMG,..), dan kan je dat enkel de pool op verwijten.

wasta
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 58
Merit: 1


View Profile
August 14, 2012, 02:08:48 PM
Last edit: September 04, 2012, 06:47:10 AM by wasta
 #364

Ik heb een hekel aan Pool Hoppers! Angry
Verziekt de pool, zeker voor de kleine miner.

Geen reden om de poolhoppers te haten, haat de pools met oneerlijke betaal systemen.  En zelfs dat zou je niet moeten haten, gewoon vermijden is genoeg. Een pool hopper is niet meer dan een miner die maximum efficientie nastreeft;  niet echt iets om je voor te schamen. Of haat je ook GPUmax gebruikers?  P2pool gebruikers die hun poorten forwarden en daardoor meer verdienen dan de anderen?

Quote
Daarom hou ik zo van PPLNS  Cheesy Houdt het een stuk eerlijker.

Precies. Of PPS, of DMG. Als alle pools dat deden waren er geen hoppers en was er geen probleem.

De meeste van ons zijn (denk ik) bitcoin analfabeten.
Ik wel!
 Zodra een miner werkt gewoon kijken wat ie opbrengt.
 Daar gaat het mij om iig.

Niet iedereen heeft de kennis in huis om een sjoemelende pool te drogen te hangen.
 Daarom ben ik ook zeer blij met mensen als P4man die dit soort praktijken wel weten te identificeren en even aan de grote ""bitclock"" hangen.

En dan nog doet P4man dat veel te bescheiden, naar mijn ""bescheiden"" mening.
Ik ben blij met uitleg als deze;

""Bij PPS is betaling     niet afhankelijk van geluk. Bij proportionele pools (en in beperkte mate, score pools zoals  Slush) is je betaling per share afhankelijk van toeval uit het verleden. Als je dat verleden kent, kan je er van profiteren.

 Bij PPLNS is betaling     per share afhankelijk van geluk in de toekomst, en dus per definitie ongekend en daar kan je
 niet van profiteren.""


-------------

Naast te vertellen wat het is en inhoud, waar het op neer komt.
Lekker simpel en in het Nederlands.

Ik heb al veel geleerd hier van P4man en co.

Nu snap ik het (bovenstaande) zelfs ook!

PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
August 16, 2012, 10:17:34 PM
 #365

Hier een duidelijke uitleg wat Pool Hoppers zijn/doen:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=24966.0


Groeten
Dutchess
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0



View Profile
August 20, 2012, 03:39:29 AM
Last edit: August 20, 2012, 09:33:57 PM by Dutchess
 #366

Hallo mede strijders Grin iemand iets opgevallen met de recente scherpe prijsdaling? Is dit iemand die plots veel aangekocht heeft, of zijn er andere oorzaken denkbaar.

Ik ben ca 1 jaar aant minen, 3x6950-2GB in een Antec 903 behuizing. Met professionele airco, wat heel goed werkt om het zaakje stabiel te houden overigens.
Als ik break even draai wil ik deze super-game-pc verkopen. Een 2de is aanbouw maar dan net ietsje groter. Ala Alienware - Corsair 1200W. Alles Supervet.

Eclipse werkte toen ik begon nog met PayPal, maar dat is nu History. Any solutions ?
pieppiep
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 502


View Profile
August 20, 2012, 05:00:35 AM
 #367

Volgens mij is hij alweer aan het stijgen.
Was gisteren dacht ik rond de 5 of 6 euro, nu net rond de 8,50
bitcoinspot.nl
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 300
Merit: 250



View Profile WWW
August 20, 2012, 07:56:57 AM
 #368

heb duidelijk even iets gemist afgelopen weekend, iemand een idee wat er met de prijs is gebeurd (behalve het feit dat deze nogal gehalveerd is uiteraard)

- bitcoinspot.nl - Alles over bitcoin! -
pieppiep
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 502


View Profile
August 20, 2012, 08:02:12 AM
 #369

Een crash en nu weer een herstel.
Ik zag in de chat op btc-e dat het volgens hun komt door de aankondiging van pirate dat hij stopt, geen idee of het echt zo is.
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
August 20, 2012, 08:05:49 AM
 #370

Ja, hoogst waarschijnlijk komt dat door dit nieuws:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=101339.0

Pirateat40, zou hij alle accounts terug betalen?


Groeten
bitcoinspot.nl
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 300
Merit: 250



View Profile WWW
August 20, 2012, 09:05:36 AM
 #371

http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/yhbf4/any_one_care_to_explain_what_is_happening_to_btcs/

- bitcoinspot.nl - Alles over bitcoin! -
bitcoinspot.nl
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 300
Merit: 250



View Profile WWW
August 20, 2012, 09:09:46 AM
 #372

Goed artikel:
http://bitcoinmagazine.net/bitcoin-savings-trust-genuine-or-joke/

t wordt allemaal weer wat duidelijker Smiley

- bitcoinspot.nl - Alles over bitcoin! -
BTCurious
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 714
Merit: 504


^SEM img of Si wafer edge, scanned 2012-3-12.


View Profile
August 20, 2012, 09:14:06 AM
 #373

Goed artikel:
http://bitcoinmagazine.net/bitcoin-savings-trust-genuine-or-joke/

t wordt allemaal weer wat duidelijker Smiley
Wat? Nee, crappy artikel. Er wordt niks zinnigs of nieuws gezegd. Als ze nou even hadden gewacht tot volgende week en dan een summary hadden gemaakt…

bitcoinspot.nl
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 300
Merit: 250



View Profile WWW
August 20, 2012, 09:36:31 AM
 #374

Goed artikel:
http://bitcoinmagazine.net/bitcoin-savings-trust-genuine-or-joke/

t wordt allemaal weer wat duidelijker Smiley
Wat? Nee, crappy artikel. Er wordt niks zinnigs of nieuws gezegd. Als ze nou even hadden gewacht tot volgende week en dan een summary hadden gemaakt…

Wel een goed artikel als je even op de hoogte wil komen van wat er aan de hand is.
En nee, ze hebben geen glazen bol.

- bitcoinspot.nl - Alles over bitcoin! -
BTCurious
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 714
Merit: 504


^SEM img of Si wafer edge, scanned 2012-3-12.


View Profile
August 20, 2012, 09:38:15 AM
 #375

Goed artikel:
http://bitcoinmagazine.net/bitcoin-savings-trust-genuine-or-joke/

t wordt allemaal weer wat duidelijker Smiley
Wat? Nee, crappy artikel. Er wordt niks zinnigs of nieuws gezegd. Als ze nou even hadden gewacht tot volgende week en dan een summary hadden gemaakt…

Wel een goed artikel als je even op de hoogte wil komen van wat er aan de hand is.
En nee, ze hebben geen glazen bol.
Ik bedoel ook dat ze even met het artikel gewacht hadden tot er meer duidelijkheid was, dus wachten tot volgende week. Dan kunnen ze zeggen of pirate een ponzi is of niet.

bitcoinspot.nl
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 300
Merit: 250



View Profile WWW
August 21, 2012, 07:32:37 PM
 #376

maareh wat ik niet snap, als ik het forumartikel erbij pak wat hierover zou moeten gaan, kijk ik naar de datum en zie ik november 2011...

https://bitcointalk.org/index.php?topic=50822.1460

- bitcoinspot.nl - Alles over bitcoin! -
pieppiep
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 502


View Profile
August 21, 2012, 08:01:01 PM
 #377

maareh wat ik niet snap, als ik het forumartikel erbij pak wat hierover zou moeten gaan, kijk ik naar de datum en zie ik november 2011...

https://bitcointalk.org/index.php?topic=50822.1460

Toen is hij begonnen met zijn savings ding.
Wanneer je op dit forum een post edit zie je blijkbaar niet wanneer en dat hij aangepast is.
wemax
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
August 23, 2012, 07:43:49 AM
 #378

Hoi,

Even wat anders, ik heb een normale wallet op mijn pc van bitcoin.org
Ik gebruik hem al maanden en werkt prima. Maar sinds een tijdje ontvang ik zomaar bedragen waarvan ik geen idee heb wie ze stuurt. Ook het bitcoinadres waar ik ze mee ontvang staat niet in mijn lijstje met door mij gegenereerde adressen.

Het btc adres waar ik ze mee ontvang is 13d3aUq2k1KaZGJEYuFKe9LcpR2FNfXUW3
helaas zijn de bedragen maar klein Smiley er komt net weer 0,36 BTC binnen.... Maar wat zou dit kunnen zijn?

Iemand zal wel een verkeerd adres ergens ingesteld hebben, maar waarom komt dit ontvangstadres niet voor in mijn eigen gegenereerde lijst?

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?
pieppiep
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 502


View Profile
August 23, 2012, 07:49:47 AM
 #379

Als je bijvoorbeeld 2 BTC hebt in je wallet en je maakt 0,5 BTC over naar een adres dan moet die 1,5 BTC ook ergens heen.
Om alles meer anoniem te maken wordt er voor die 1,5 BTC een nieuw adres gemaakt en komt het daar op te staan en onthoud de client in de wallet dat dit nieuwe adres ook van jou is.
Waarschijnlijk is het adres wat je noemt zo'n adres?
wemax
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
August 23, 2012, 07:57:50 AM
 #380

Hoi Pieppiep Smiley

Nee, normaal gesproken merk je dat niet bij je transacties, dan is het wel zichtbaar op blockchain.info maar komt hij niet op een willekeurig tijdstip binnen. Ik doe de laatste maand eigenlijk alleen nog maar transacties via mtgox, maar laat mijn locale wallet wel aanstaan om up to date te blijven. Ik verstuur dus niets uit die wallet maar toch komen er mini betalingen binnen.
Ik vind het wel bijzonder en hoop natuurlijk dat het zo doorgaat, maar dat zal wel niet Sad


Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!