Bitcoin Forum
June 26, 2026, 03:24:59 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 31.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: 2026-27 dönemi kolej ücretleri  (Read 122 times)
Mustang Shelby (OP)
Legendary
*
Offline

Activity: 1428
Merit: 1033



View Profile
June 21, 2026, 11:23:04 AM
Merited by Vispilio (3), NyktersteinMD (1)
 #1



Zirvede sadece yabancı öğrencilerin kabul edildiği British International School varmış. Benim anlamadığım Türkiye’de sadece yabancı öğrenci kabul etmek ne kadar doğru? Nasıl sen Türk öğrenciyi almazsın?

Ücretler zaten dudak uçuklatıyor. 15. Sıradaki İtalyan lisesine gönderseniz bile ek masraf harici aylık 54 bin lira eğitim ücreti ödemek zorundasınız. Daha bunun yemek, kırtasiye, ulaşım, harçlık tarafı var. Eğitim böyle oldukça düzelmez. Bana göre devlet eğitimde özelleşmeye izin vermemeli.

Phoenix Anka
Legendary
*
Offline

Activity: 1694
Merit: 1096



View Profile
June 21, 2026, 11:35:39 AM
 #2

Hocam sadece 54 bin lira ile kalmıyor ki. O okula giden çocuk senden iPhone 17 plus 1 tb talep edecek. Okula servisle mi gidecek zannediyorsun? Özel araba falan bulman gerekecek. Talepler yükselecek ve biz bir şekilde oraya kayıt edelim diye düşünürken zengin çocukların arasında maddi akran zorbalığı ile baş başa kalacak.

Bu arada yabancı yerli öğrenci ayrımı var mı? Bilmiyordum.

Mustang Shelby (OP)
Legendary
*
Offline

Activity: 1428
Merit: 1033



View Profile
June 21, 2026, 12:47:47 PM
 #3

Hocam sadece 54 bin lira ile kalmıyor ki. O okula giden çocuk senden iPhone 17 plus 1 tb talep edecek. Okula servisle mi gidecek zannediyorsun? Özel araba falan bulman gerekecek. Talepler yükselecek ve biz bir şekilde oraya kayıt edelim diye düşünürken zengin çocukların arasında maddi akran zorbalığı ile baş başa kalacak.

Bu arada yabancı yerli öğrenci ayrımı var mı? Bilmiyordum.
Tabi bir de görünmeyen etkenler var hocam. Orta halli bir aile eskiden özel okula gönderebilirdi ama bugün orta halli aile özel okula gönderemez. Özel okullarda bir de yemek ücreti var ki dillere destan. Eğitim ücretinden daha fazla yemek ücreti çıkarıyorlar. Bana göre devlet okulu herkese zorunlu, üniforma ve saç traşı mecburi olmalı. Herkesin şartları eşit bir şekilde üniversiteye kadar öğrenim görmesi gerekir bence.

kadayifciabdula
Newbie
*
Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
June 23, 2026, 06:26:07 AM
 #4

bunların denetlenmesi lazım.Böyle uçuk kaçık bir fiyat politikası olmamalı her şeye ceza yazılıyor bunlar unutuluyor.Eğitim bu kadar pahalı olmamalı.
hikrimen
Member
**
Offline

Activity: 66
Merit: 16


View Profile
June 23, 2026, 06:31:27 AM
 #5

anayasal hakların hiç edildiği bir yer aynı sınava farklı yollarla hazırlanıyorlar sonra da deniyor ki Dil, ırk, cinsiyet, din farkı gözetilmeksizin eşitlik.

şuan parası olan birisi için 2 milyon tl 1 yıllık eğitim için hiçbirşey altı üstü 40 bin dolar bir paradan bahsediyoruz. paranızın değersizliği tercih meselesi.
RaltcoinsB
Legendary
*
Offline

Activity: 2912
Merit: 1545



View Profile
June 23, 2026, 07:26:34 AM
 #6

Paralara bak paralara inanılmaz ya benim senelik maaşım 1 milyon lira adamlar senede 7-8 yaşındaki çocuğa 3 milyon veriyor ayrıca İtalyan lisesinde geçen gün bir haber okumuştum yabancı öğretmenlere Euro ile verilen maaş Türklere tl ve üçte biri falan veriliyormuş yani hocalar arasında da ayrımcılık yapılıyor kolej ücretleri dudak uçuklatıyor bu ne aga gerçi özel okul bizim neyimize derdim değil benim Grin

mandown
Legendary
*
Online Online

Activity: 2702
Merit: 2223



View Profile
June 23, 2026, 07:46:45 AM
 #7

Paralara bak paralara inanılmaz ya benim senelik maaşım 1 milyon lira adamlar senede 7-8 yaşındaki çocuğa 3 milyon veriyor ayrıca İtalyan lisesinde geçen gün bir haber okumuştum yabancı öğretmenlere Euro ile verilen maaş Türklere tl ve üçte biri falan veriliyormuş yani hocalar arasında da ayrımcılık yapılıyor kolej ücretleri dudak uçuklatıyor bu ne aga gerçi özel okul bizim neyimize derdim değil benim Grin

bunlara kalacak yer yemek kitap hariç + ek işler dersler aktiviteler vsvs bir çocuğun 1 yıllık maliyeti sanırı 5 milyon üstüdür sanıyorlar ki 5 milyon lira harcayan bir çocucğun ösym sınavları için bir tık fazla yere girsin diye notları yükseltmiyorlardır Cheesy turkiyede yaşıyorsunuz 100.000 liraya adam vuruyorlar bu. ülkede Cheesy


yenerbatmaz
Sr. Member
****
Offline

Activity: 1568
Merit: 482



View Profile
June 23, 2026, 08:29:02 AM
 #8

Bu okullara çocuklarını gönderen kişiler için 3-5 milyonun lafı bile olmaz. Burada bahsi geçen okullar üst düzey okullar maddi olarak.
200-300 bin aralığında da özel okullar var. Buralara çocuğunu gönderen bir çok veli çalışıyor ve çocuğunu akşam 18.00'e kadar güvenle barındıracağı yer arıyor. Bakıcı tutsa aşağı yukarı bu fiyatlara gelecek. O da biraz fazla para verip hem eğitim hem bakıcı hepsini aradan çıkarıyor. Özel okul= bakıcılık

karabiber
Hero Member
*****
Offline

Activity: 2128
Merit: 964



View Profile
June 23, 2026, 09:00:29 AM
 #9

Bu okulların çoğu yıllar önce de vardı ancak son zamanlarda okul ücretleri daha doğrusu hayat pahalılığı gündemden düşmediği için okul ücretleri göze batmaya başladı. Bu okullar bizden biri olmayan giremez mantığında çok takılmamak lazım aslında. Fiyatlar uçuk mu uçuk ancak durum bu şekilde.

Önemli olan devletin bu okullarda okuyan çocuklarla yarışabilecek kapasitede eğitim verdiği midir, önemli olan burası ve odaklanmayı burada yapmamız gerekiyor. Eskiden de bu okullar vardı ve devlet okulunda okuyan çocuklar burada okuyan çocuklarla sınavlarda aynı başarıyı gösterip devlet kademelerinde, özel sektörde önemli yerlerde görev alabiliyordu ama son yıllarda bu durum artık imkansız.

kriminall
Hero Member
*****
Offline

Activity: 1736
Merit: 564



View Profile
June 23, 2026, 09:19:08 AM
Merited by lodocus (1)
 #10

Paralara bak paralara inanılmaz ya benim senelik maaşım 1 milyon lira adamlar senede 7-8 yaşındaki çocuğa 3 milyon veriyor ayrıca İtalyan lisesinde geçen gün bir haber okumuştum yabancı öğretmenlere Euro ile verilen maaş Türklere tl ve üçte biri falan veriliyormuş yani hocalar arasında da ayrımcılık yapılıyor kolej ücretleri dudak uçuklatıyor bu ne aga gerçi özel okul bizim neyimize derdim değil benim Grin
Siz şunu anlamıyorsunuz parası olan kişi için bu paralar hiç bir şey. O parayı bu okula verme sebepleri de sosyal çevrede çocuğun “kendi gibi ailelerin çocukları” ile aynı ortamda bulunmasıdır. Yani okul da bunu çok iyi biliyor. Bu yüzden fiyatlarını düşürmüyorlar yoksa eğitim kalitesi falan değil olay. Olay tamamen zenginlerin çocuklarının bir arada bulunacağı, devlet okullarında onlara göre varoşlarla takılmayacağı ortamlar yaratmak.

lodocus
Sr. Member
****
Offline

Activity: 434
Merit: 330


Bitz.io Best Bitcoin and Crypto Casino


View Profile
June 23, 2026, 09:33:25 AM
 #11

Siz şunu anlamıyorsunuz parası olan kişi için bu paralar hiç bir şey. O parayı bu okula verme sebepleri de sosyal çevrede çocuğun “kendi gibi ailelerin çocukları” ile aynı ortamda bulunmasıdır. Yani okul da bunu çok iyi biliyor. Bu yüzden fiyatlarını düşürmüyorlar yoksa eğitim kalitesi falan değil olay. Olay tamamen zenginlerin çocuklarının bir arada bulunacağı, devlet okullarında onlara göre varoşlarla takılmayacağı ortamlar yaratmak.

Katılıyorum. Velilerinin belki en zengin %1'lik kısmına hitap ediyorlar bu listedekiler. O parayı verince kendilerinden bir şey eksilmiyor ama gönderdikleri çocuk tamamen kendileri gibi ailelerin çocuklarıyla tanışıyor sonuçta. Bu sınıf farkıdır yani basbaya, ortalama bir aile tüm şartları zorlayıp çocuğunu şuraya gönderse nasıl bir muamele görür tahmin bile edemiyorum.

Bunlar da kendi içinde haklı çocuk çok iyi bir lise kazanacak sıralama yapacak gidip de devlet okulunda okusun istemezler yani. Özele verilebilecek durum varsa genelde Türkiye'de özele verilir öğrenci.

█ 
███████▄▄███▄███▄
███▄▄████████▌██
▄█████████████▐██▌
██▄███████████▌█▌
███████▀██████▐▌█
██████████████▌▌▐
████████▄███████▐▐
█████████████████
███████████████▄██▄
██████████████▀▀▀
█████▀███▀▀▀
Bitz.io█ ████████▄████▄▄▄█████▄▄
██████▄████████▀▀██▀▀
█████▀▀█████▀▀▄▄█
███████████▄▀▀██
███████████████▐▌
███████████████▐▌
███▄▄████▄▄▄██▄▄
▄█████████████████████▄
████████████████████
██
█████████████████████
▀██
█████████████████████▀
▀████
█████████████████▀
███▀▀████▀▀██▀▀█████▀▀
98%
RTP
▄▄███████▄▄
███████████████▄
▄███████████████████▄
▄██████████████
██████▄
▄██████████████████████
████████████████████████
███████████████████████
██████████████████████
████████████████████████
▀█████████████████████▀
███████████████████▀
███████████████▀
▀▀███████▀▀
HIGH
ODDS
 
█████████   ██

......PLAY NOW......

██   █████████
█ 
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!