Bitcoin Forum
April 27, 2024, 01:12:55 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 »  All
  Print  
Author Topic: Merit in Nederlandstalige community  (Read 9642 times)
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
May 24, 2018, 08:46:17 PM
 #21

Het hele systeem is op zich wel goed bedacht, echter wordt er ook veel merrit "otc" verkocht.... ze hebben een soort "illegale" markt gecreeerd eigenlijk. Helaas zijn veel echte users, zoals ik, de dupe van dit systeem. Ik zou eigenlijk Sr. Member moeten zijn, maar toen ineens kwam het merrit systeem en toen viel ik buiten de boot.

Ach... je zal spammers e.d. nooit helemaal tegen kunnen houden lijkt me. 

Maar dit topic is wel een goed initiatief, wij nuchtere Hollanders hebben het gauw door of iemand spamt of niet hehe.

Ja ik vind dat het spammen op zich toch licht verminderd is, maar er zijn wel veel nieuwe threads bijgekomen van mensen die klagen over het Merit-systeem. Check het Meta-forum. Het gaat bijna uitsluitend nog over Merit... Roll Eyes

Toon me één van je interessantste posts, Bouli, ik zal je graag je eerste Merit schenken! Cheesy

Wow, al mijn posts zijn interessant !  Shocked  Cheesy Zal eens even wat zoeken, wat "merrit" waardig zou kunnen zijn....


1714180375
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714180375

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714180375
Reply with quote  #2

1714180375
Report to moderator
Every time a block is mined, a certain amount of BTC (called the subsidy) is created out of thin air and given to the miner. The subsidy halves every four years and will reach 0 in about 130 years.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714180375
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714180375

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714180375
Reply with quote  #2

1714180375
Report to moderator
1714180375
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714180375

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714180375
Reply with quote  #2

1714180375
Report to moderator
Vankloten
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 119
Merit: 3

hey yooyo


View Profile
May 25, 2018, 02:58:54 PM
 #22

Meine Damen und Herren  Tongue

In een van de threads op het Meta-forum las ik vandaag dat de Nederlandstaligen bijzonder weinig Merits aan elkaar uitdelen. Dit in tegenstelling tot de Russen, Turken, Indonesiërs, Filippino's, Fransen en Duitsers die elkaar vlotjes met Merit belonen.

De verklaring is volgens mij niet ver te zoeken: wij Nederlandstaligen zijn allen vlotjes meertalig en kunnen dus zonder probleem deelnemen aan de anderstalige threads, zonder al te veel op ons "eigen" Nederlandstalige forum te moeten rondzwermen.

En zo wordt onze sterkte (meertaligheid) op slag onze zwakte (geen onderlinge Merits).

Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Dit is alles behalve een miss-verkiezing maar we moeten in ons kleine taalgroepje (dat dan ook nog verdeeld is over minstens 2 landen) al vaak genoeg het onderspit delven als minderheid!

Laat maar weten en ik hoop dat mijn suggestie navolging krijgt!

Hey,,

Nu je over merits heb ik will er een of twee :p
Ik moet wel zeggen dat ik t 3 x niks vind, ik bedoel mensen delen ze niet uit bewaren harder dan btc zlef op begin,
plus hoeveel merits moet je hebben voor heromember 500 of zo,hoelang ben je daarmee bezig met een nieuwe account ,,jaren plan man!!!
Ik denk ook dat mensen ze makkelijker weg gaven als ze niet  bij je naam een elke bericht te zien waren, maar in account setting of zo!!

gr

★ PRiVCY ➢ Own Your Privacy! ➢ Best privacy crypto-market! ★
✈✈✈[PoW/PoS]✅[Tor]✅[Airdrop]✈✈✈ (https://privcy.io/)
BivanF
Member
**
Offline Offline

Activity: 291
Merit: 10


View Profile
May 25, 2018, 03:24:40 PM
 #23

hey, hallo

vindt dat je in het nederlands weinig merits krijgt, ook als je een goede post hebt neer gezet, in een anderen taal heb je veel meer kans op merits.. heb er gelukkig wel wat merits.
Aura
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 518
Merit: 268


View Profile
May 26, 2018, 11:17:24 AM
 #24

Meine Damen und Herren  Tongue

In een van de threads op het Meta-forum las ik vandaag dat de Nederlandstaligen bijzonder weinig Merits aan elkaar uitdelen. Dit in tegenstelling tot de Russen, Turken, Indonesiërs, Filippino's, Fransen en Duitsers die elkaar vlotjes met Merit belonen.

De verklaring is volgens mij niet ver te zoeken: wij Nederlandstaligen zijn allen vlotjes meertalig en kunnen dus zonder probleem deelnemen aan de anderstalige threads, zonder al te veel op ons "eigen" Nederlandstalige forum te moeten rondzwermen.

En zo wordt onze sterkte (meertaligheid) op slag onze zwakte (geen onderlinge Merits).

Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Dit is alles behalve een miss-verkiezing maar we moeten in ons kleine taalgroepje (dat dan ook nog verdeeld is over minstens 2 landen) al vaak genoeg het onderspit delven als minderheid!

Laat maar weten en ik hoop dat mijn suggestie navolging krijgt!


Hey,,

Nu je over merits heb ik will er een of twee :p
Ik moet wel zeggen dat ik t 3 x niks vind, ik bedoel mensen delen ze niet uit bewaren harder dan btc zlef op begin,
plus hoeveel merits moet je hebben voor heromember 500 of zo,hoelang ben je daarmee bezig met een nieuwe account ,,jaren plan man!!!
Ik denk ook dat mensen ze makkelijker weg gaven als ze niet  bij je naam een elke bericht te zien waren, maar in account setting of zo!!

gr

Dat doen ze met een reden, het is niet de bedoeling dat iedereen zomaar naar Hero Member promoveert. Normaal gesproken zou je met het activity systeem ook bijna twee jaar bezig zijn, mits je ook nog elke dag actief bent. Doormiddel van juist gebruik van interpuntie verzamel je wellicht meer merits bij elkaar, aangezien het nu wat slordig oogt.
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
May 26, 2018, 11:28:54 AM
 #25

^

Het is vooral gekomen door de bounty hunters, die overal aan het spammen waren om hun accounts to laten promoveren. Verschrikkelijk irritant is dat. Blijkbaar hebben de meeste het nu nog niet eens door, zie nog genoeg accounts echt random opmerkingen maken in threads waarvan ik denk; "wtf"

Maargoed, het zij zo. Wellicht dat er over een paar jaar weer iets anders wordt bedacht of een variatie op het merrit systeem. Ontwikkelingen gaan nou eenmaal door Smiley

Aura
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 518
Merit: 268


View Profile
May 26, 2018, 11:37:12 AM
 #26

^

Het is vooral gekomen door de bounty hunters, die overal aan het spammen waren om hun accounts to laten promoveren. Verschrikkelijk irritant is dat. Blijkbaar hebben de meeste het nu nog niet eens door, zie nog genoeg accounts echt random opmerkingen maken in threads waarvan ik denk; "wtf"

Maargoed, het zij zo. Wellicht dat er over een paar jaar weer iets anders wordt bedacht of een variatie op het merrit systeem. Ontwikkelingen gaan nou eenmaal door Smiley
Daar heb je gelijk in, vervelend volk is dat. Ik rapporteer dit soort posts dan ook gelijk bij de moderators, dan kunnen zij het afhandelen. Ook is de SMAS blacklist een handig lijstje om spam te voorkomen, want als je daar opstaat is het praktische gezien nutteloos om te solliciteren bij campagnes. 
icodoejezo
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 68
Merit: 0


View Profile WWW
May 26, 2018, 11:42:15 AM
 #27

Goed onderwerp voor een post, had echt geen idee dat dit er allemaal achter zit... Vind de Forum instructies niet de meest duidelijke ooit... Dus zo'n onderwerpje af en toe kan geen kwaad.
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
May 26, 2018, 04:31:26 PM
Last edit: May 26, 2018, 05:01:35 PM by friends1980
 #28

^

Het is vooral gekomen door de bounty hunters, die overal aan het spammen waren om hun accounts to laten promoveren. Verschrikkelijk irritant is dat. Blijkbaar hebben de meeste het nu nog niet eens door, zie nog genoeg accounts echt random opmerkingen maken in threads waarvan ik denk; "wtf"

Maargoed, het zij zo. Wellicht dat er over een paar jaar weer iets anders wordt bedacht of een variatie op het merrit systeem. Ontwikkelingen gaan nou eenmaal door Smiley
Daar heb je gelijk in, vervelend volk is dat. Ik rapporteer dit soort posts dan ook gelijk bij de moderators, dan kunnen zij het afhandelen. Ook is de SMAS blacklist een handig lijstje om spam te voorkomen, want als je daar opstaat is het praktische gezien nutteloos om te solliciteren bij campagnes.  

Ik rapporteer ook echt alle spam die ik hier lees. Over de postjes in lamentabel Nederlands hierboven kan ik alleen maar kwijt dat ik hoop dat jullie Engelse posts beter zijn, want anders worden jullie helemaal afgemaakt door de andere users. Laat me stellen dat we ons in het Nederlandse forum iets voornamer gedragen.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
June 02, 2018, 11:07:13 AM
Merited by Jeff-reY (1)
 #29

Deze link vond ik in een andere thread terug. Een van de members heeft een overzicht gemaakt van waar de Merits worden uitgedeeld:

https://albertoit.github.io/Visualization/index.html

Slechts 0,151% (!!) wordt in de Nederlandse threads uitgedeeld!! Cry

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
Jeff-reY
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 54
Merit: 3


View Profile
June 03, 2018, 11:42:21 AM
 #30

Deze link vond ik in een andere thread terug. Een van de members heeft een overzicht gemaakt van waar de Merits worden uitgedeeld:

https://albertoit.github.io/Visualization/index.html

Slechts 0,151% (!!) wordt in de Nederlandse threads uitgedeeld!! Cry

Bedankt, Interessant de link werkt niet op mijn telefoon (IOS) hier laad hij alleen een plaatje.
Ik zal de link eens openen wanneer ik op mijn laptop zit, want ik ben zeer benieuwd waar de meeste Merits worden uitgedeeld.

Het valt inderdaad op dat er weinig Merits worden uitgedeeld in de Nederlandse community.
Ik zal hier wel een steentje aan willen bijdragen, aangezien ik nog maar 3 Merits heb kan ik nog niet veel delen.
Verder zal ik proberen wat vaker berichten in de Nederlandse Community te delen.
xtraelv
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1274
Merit: 1924


฿ear ride on the rainbow slide


View Profile
June 04, 2018, 04:51:55 AM
Last edit: June 04, 2018, 05:15:20 AM by xtraelv
 #31

Meeste posts in he Nederlandse forum zijn niet erg lang en meeste Nederlanders kunnen goed Engels verstaan. De Russen hebben ook veel merits voor anti spam actie uitgegeven (waar merit niet echt voor bedoeld is - maar het helpt wel met verbeteren van de kwalietijt van de posts).   Discussie hier

Ik lees vaak het Russische forum en de kwalitijt van de posts is soms heel goed.

Ik denk dat meeste Nederlanders op het "main" bitcointalk forum posten. Het  Local > Nederlands forum is niet erg druk.

Kwaliteit posts is veel meer belangrijk dan merit. "Shilling" is niet merit waardig.

I'm hoping that this system will increase post quality by:
 - Forcing people to post high-quality stuff in order to rank up. If you just post garbage, you will never get even 1 merit point, and you will therefore never be able to put links in your signature, etc.
 - Highlighting good posts with the "Merited by" line.

Andere local forums hebben veel meer posts als het resulaat van merit farmers die hoge rank willen hebben voor hogere beloningen in signature campaigns.

Als je je ziel wilt verkopen aan en ICO of gok bedrijf voor een signature campaign dan kan rank balangrijk zijn maar ik geef her zelf geen donder over.

Sentimenteel uitgebraakt onderwerpen en ego vertroetelen krijgt vaak merit. Ik lees liever minder onzin.

Top-merited onderwerpen, all-time

merit statistieken

100 Dagen Merit


We are surrounded by legends on this forum. Phenomenal successes and catastrophic failures. Then there are the scams. This forum is a digital museum.  
* The most iconic historic bitcointalk threads.* Satoshi * Cypherpunks*MtGox*Bitcointalk hacks*pHiShInG* Silk Road*Pirateat40*Knightmb*Miner shams*Forum scandals*BBCode*
Troll spotting*Thank you to madnessteat for my custom avatar hat.
Peot
Member
**
Offline Offline

Activity: 185
Merit: 11


View Profile
June 07, 2018, 05:21:47 PM
 #32

Meine Damen und Herren  Tongue

In een van de threads op het Meta-forum las ik vandaag dat de Nederlandstaligen bijzonder weinig Merits aan elkaar uitdelen. Dit in tegenstelling tot de Russen, Turken, Indonesiërs, Filippino's, Fransen en Duitsers die elkaar vlotjes met Merit belonen.

De verklaring is volgens mij niet ver te zoeken: wij Nederlandstaligen zijn allen vlotjes meertalig en kunnen dus zonder probleem deelnemen aan de anderstalige threads, zonder al te veel op ons "eigen" Nederlandstalige forum te moeten rondzwermen.

En zo wordt onze sterkte (meertaligheid) op slag onze zwakte (geen onderlinge Merits).

Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Dit is alles behalve een miss-verkiezing maar we moeten in ons kleine taalgroepje (dat dan ook nog verdeeld is over minstens 2 landen) al vaak genoeg het onderspit delven als minderheid!

Laat maar weten en ik hoop dat mijn suggestie navolging krijgt!
Inderdaad, dit merrit-systeem heeft voor- en nadelen, waardoor het moeilijker wordt voor nieuwkomers om de rangen te passeren. een daarvan is een bron van verdienste en veel leden rangschikken of eronder.
Ik heb ook het gevoel dat er enige verdienste in omloop is, vooral in de Nederlandse gemeenschap. Er zijn misschien minder bronnen van beloningen in de Nederlandse gemeenschap of ze zijn te kritisch, ik weet het niet. Maar eerlijk gezegd kan het mij niet echt schelen, het systeem is niet erg effectief.
dus dit alles is bedoeld om spammers buiten het forum te houden, omdat het aantal spammers lijkt te zijn overgenomen.
DutchFinity
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 742
Merit: 102


View Profile
June 14, 2018, 06:09:58 PM
Merited by xtraelv (1)
 #33

Merits. Nederlanders hier naaien je liever een oor aan.
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
June 16, 2018, 09:38:21 AM
 #34

Merits. Nederlanders hier naaien je liever een oor aan.

Waarom dat dan?  Huh

marc_a
Member
**
Offline Offline

Activity: 116
Merit: 11


View Profile
June 22, 2018, 07:23:40 AM
 #35

volgens mij ontvangen wij liever dan dat wij zaken weggeven. Of dat iets nederlands is weet ik niet.
En nee, dit is niet mijn beste post Smiley

   ⚡⚡ PRiVCY ⚡⚡   ▂▃▅▆█ ✅ PRiVCY (PRIV) is a new PoW/PoS revolutionary privacy project ● ☞ ✅ Best privacy crypto-market! ● █▆▅▃▂
    Own Your Privacy! ─────────────────║ WebsiteGithub  |  Bitcointalk  |  Twitter  |  Discord  |  Explorer ║─────────────────
   ✯✯✯✯✯                 ✈✈✈[Free Airdrop - Starts 9th June]✅[Tor]✈✈✈ ║───────────║ Wallet ➢ ✓ Windows  |  ✓ macOS  |  ✓ Linux
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
June 22, 2018, 09:56:31 AM
 #36

volgens mij ontvangen wij liever dan dat wij zaken weggeven. Of dat iets nederlands is weet ik niet.
En nee, dit is niet mijn beste post Smiley

Wel, het enthousiasme voor ontvangen lijkt mij anders ook niet zo groot want de hoeveelheid verzoeken na mijn post is toch behoorlijk beperkt, vind ik. Het Nederlandse forum is simpelweg niet druk bezocht.

Ik heb nog steeds Merits uit te delen, dus wie nog leuke posts te belonen heeft, post je links hieronder.

De overschot zal ik uitdelen in de andere forums, maar dat is net wat ik probeerde te vermijden met mijn OP...

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
TranslateIntoDutch
Member
**
Offline Offline

Activity: 308
Merit: 69


View Profile
June 22, 2018, 10:39:28 AM
 #37

volgens mij ontvangen wij liever dan dat wij zaken weggeven. Of dat iets nederlands is weet ik niet.
En nee, dit is niet mijn beste post Smiley

Wel, het enthousiasme voor ontvangen lijkt mij anders ook niet zo groot want de hoeveelheid verzoeken na mijn post is toch behoorlijk beperkt, vind ik. Het Nederlandse forum is simpelweg niet druk bezocht.

Ik heb nog steeds Merits uit te delen, dus wie nog leuke posts te belonen heeft, post je links hieronder.

De overschot zal ik uitdelen in de andere forums, maar dat is net wat ik probeerde te vermijden met mijn OP...

Ik vond mijn bijdrage eerder in deze thread als antwoord op drfugazi best merit-waardig..  Wink

DutchFinity
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 742
Merit: 102


View Profile
June 23, 2018, 08:10:27 AM
 #38

Merits. Nederlanders hier naaien je liever een oor aan.

Waarom dat dan?  Huh

Dat moet je klaaas of één van zijn alts vragen.

Mijn gok; eliminatie van concurrentie / afgunst.
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
June 23, 2018, 08:04:39 PM
 #39

Merits. Nederlanders hier naaien je liever een oor aan.

Waarom dat dan?  Huh

Dat moet je klaaas of één van zijn alts vragen.

Mijn gok; eliminatie van concurrentie / afgunst.

Heeft ook negatieve feedback, daar blijf ik van weg  Grin

Raypok
Member
**
Offline Offline

Activity: 232
Merit: 13

PRiVCY -Mod


View Profile WWW
June 24, 2018, 10:18:54 PM
Merited by friends1980 (4), sbogovac (1), brobbel (1)
 #40

Ik had verwacht dat deze thread inmiddels een stuk langer zou zijn, het woord merit als onderwerp trekt vaak veel publiek. Schijnbaar is dit de bevestiging dat het Nederlandse subforum inderdaad slecht bezocht wordt.
De post van friends1980 heeft mij er juist toe aangezet hier wat vaker te komen en te posten, alhoewel er weinig nieuwe interessante threads in het Nederlands worden aangemaakt. Ik heb inmiddels van allerlei kanten
verschillende tips en suggesties voorbij zien komen in discussies over merit. Van spam rapporteren, off-topic rapporteren tot het volgen van bepaalde high ranked leden om maar aan merits te komen.
Het merendeel van de mensen lijkt het op te geven. Ik sprak met enkele chinezen die mij vertelde dat in de chinese subforums bijna niks aan merits wordt weggegeven maar alles wordt verkocht. Ik heb in ieder geval mijn eerste merit verdiend vorige week door een post met een link naar een interessant artikel over mining rigs. Toch nog gelukt en ook nog van een mede Hollander, doet mij goed.
Hopelijk komt er nog wat meer activiteit op het forum hier. Hou het in de peiling.

groet
Pages: « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!