Bitcoin Forum
May 05, 2024, 08:35:40 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [All]
  Print  
Author Topic: Merit in Nederlandstalige community  (Read 9647 times)
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
May 02, 2018, 11:19:21 PM
Merited by El duderino_ (80), Mitchell (10), eternalgloom (2), onlinedragon (2), LoyceV (1), sbogovac (1), klaaas (1), Bouli (1), TranslateIntoDutch (1), BeBlockTech (1), QuadsPoker (1), ShowMeCoins (1)
 #1

Meine Damen und Herren  Tongue

In een van de threads op het Meta-forum las ik vandaag dat de Nederlandstaligen bijzonder weinig Merits aan elkaar uitdelen. Dit in tegenstelling tot de Russen, Turken, Indonesiërs, Filippino's, Fransen en Duitsers die elkaar vlotjes met Merit belonen.

De verklaring is volgens mij niet ver te zoeken: wij Nederlandstaligen zijn allen vlotjes meertalig en kunnen dus zonder probleem deelnemen aan de anderstalige threads, zonder al te veel op ons "eigen" Nederlandstalige forum te moeten rondzwermen.

En zo wordt onze sterkte (meertaligheid) op slag onze zwakte (geen onderlinge Merits).

Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Dit is alles behalve een miss-verkiezing maar we moeten in ons kleine taalgroepje (dat dan ook nog verdeeld is over minstens 2 landen) al vaak genoeg het onderspit delven als minderheid!

Laat maar weten en ik hoop dat mijn suggestie navolging krijgt!

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
"The nature of Bitcoin is such that once version 0.1 was released, the core design was set in stone for the rest of its lifetime." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714941340
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714941340

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714941340
Reply with quote  #2

1714941340
Report to moderator
1714941340
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714941340

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714941340
Reply with quote  #2

1714941340
Report to moderator
Aura
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 518
Merit: 268


View Profile
May 03, 2018, 01:56:19 PM
Merited by friends1980 (3), klaaas (1), brobbel (1)
 #2

Ik heb ook het gevoel dat er te weinig sMerits in omloop zijn, vooral in de Nederlandse gemeenschap. Wellicht zijn er minder merit sources in de Nederlandse gemeenschap of zijn zij te kritisch, ik weet het niet. Maar het houdt me eerlijk gezegd ook niet heel erg bezig, het systeem is naar mijn mening niet heel effectief. Het doel was om hiermee spammers van het forum te weren, het tegendeel is bewezen want het aantal spammers lijkt toe te zijn genomen. Ook past het systeem totaal niet bij een democratisch stelsel als Bitcoin, waarin een centrale eenheid bepaald wie geschikt is als bron en deze vervolgens het recht geven oneindig merits in omloop te brengen, exact de definitie van de centrale bank.
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
May 04, 2018, 07:28:24 AM
Merited by friends1980 (1)
 #3

Een goed initiatief friends1980
Het merrit systeem heeft ze voor en nadelen en maakt het voor de nieuwkomers moeilijker om door de ranks heen te gaan. [weinig merrit sources en veel member ranks of eronder]
Het zal zeker een gedeelte Signature spam voorkomen.

+1 Merrit  Wink




Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
May 04, 2018, 10:50:28 AM
Merited by klaaas (1), brobbel (1), Aura (1)
 #4

@Aura: BTC werd bedacht als libertarisch concept en dan vind ik het ook vreemd dat er extra regeltjes komen op het forum. Druist volgens mij volledig in tegen de oorspronkelijke ideeën van Satoshi. De verleiding om aan regeltjes toe te geven is oh zo groot...

Wat niet wegneemt dat ik ook me ook dooderger aan al die spam. Of aan posts van mensen die de topic niet lezen, zoals @Anycoin hierboven. Tongue

@klaaas: voor mij is de ranking vooral een teken van sérieux en activiteit op dit forum. Ik ga ervan uit dat iemand met een hogere ranking (meestal) meer ervaring en kennis heeft. Dat het goed uitkomt bij bounties, is leuk meegenomen, maar zelf doe ik enkel signature campaigns en zelfs dan nog ga ik niet spammen, al was het maar omdat ik er zelf een grondige hekel aan heb.

Tot slot, zei ik het al: het feit dat wij allen perfect Engelstalig zijn, in tegenstelling tot de Russen, Fransen enz. die ik in de OP heb vermeld, speelt hier zeker in ons nadeel.

Cheers guys, ik zal jullie sMerits eveneens nuttig gebruiken!

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
May 04, 2018, 11:10:07 AM
Merited by friends1980 (1)
 #5

Een goed initiatief friends1980
Het merrit systeem heeft ze voor en nadelen en maakt het voor de nieuwkomers moeilijker om door de ranks heen te gaan. [weinig merrit sources en veel member ranks of eronder]
Het zal zeker een gedeelte Signature spam voorkomen.

Aan de ene kant is het een ingewikkeld systeem aan het worden (wie weet wordt de 1-april-grap in de toekomst nog werkelijkheid) - aan de andere kant begon het signature-spam-probleem wel steeds groter te worden, en dat is hopelijk hiermee toch een stuk moeilijker geworden.
Aura
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 518
Merit: 268


View Profile
May 04, 2018, 05:53:15 PM
Last edit: May 05, 2018, 08:57:58 AM by Aura
Merited by friends1980 (1)
 #6

@Aura: BTC werd bedacht als libertarisch concept en dan vind ik het ook vreemd dat er extra regeltjes komen op het forum. Druist volgens mij volledig in tegen de oorspronkelijke ideeën van Satoshi. De verleiding om aan regeltjes toe te geven is oh zo groot...

Wat niet wegneemt dat ik ook me ook dooderger aan al die spam. Of aan posts van mensen die de topic niet lezen, zoals @Anycoin hierboven. Tongue

Tot slot, zei ik het al: het feit dat wij allen perfect Engelstalig zijn, in tegenstelling tot de Russen, Fransen enz. die ik in de OP heb vermeld, speelt hier zeker in ons nadeel.

Cheers guys, ik zal jullie sMerits eveneens nuttig gebruiken!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat onze Bitcoin grondlegger van het huidige systeem denkt. Na zijn onverwachtse vertrek zijn er zo veel dingen verandert hier, om maar een voorbeeld te noemen, het activity systeem. Wat op zichzelf niet perse tegenstrijdig is met zijn idealen, toch is alles daarom heen totaal niet wat hij in gedachte had lijkt me. De hele rangorde hier heeft veel weg van de huidige maatschappij waarin er een elite is die de boel bepaalt, dat lijkt zich met dit systeem in zekere maten ook hier gecreëerd te hebben en dat was nou precies waar Satoshi verandering in wilde brengen. Met de toevoeging van dit merit systeem is het eigenlijk alleen maar erger geworden, het is nu meer een weerspiegeling van de huidige maatschappij waarin er een groep mensen is die jouw mag beoordelen op je doen en laten.

De beheersing van de Engelse taal onder Nederlanders lijkt inderdaad in dit geval tegen te werken. Ook omdat het onwaarschijnlijker is om merits te krijgen voor je bijdrage in grote threads ten opzichte van kleine threads. De nationale forums lijken toch net wat meer onder bevolkt te zijn dan de algemene forums die soms wel honderden pagina's lang zijn.
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
May 04, 2018, 11:17:36 PM
Merited by Aura (1)
 #7


Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat onze Bitcoin grondlegger van het huidige systeem denkt. Na zijn onverwachtse vertrek zijn er zo veel dingen verandert hier, om maar een voorbeeld te noemen, het activity systeem. Wat op zichzelf niet perse tegenstrijdig is met zijn idealen, toch is alles daarom heen totaal niet wat hij in gedachte had lijkt me. De hele rangorde hier heeft veel weg van de huidige maatschappij waarin er een elite is die de boel bepaalt, dat lijkt zich met dit systeem in zekere maten ook hier gecreëerd te hebben en dat was nou precies waar Satoshi verandering in wilde brengen. Met de toevoeging van dit merit systeem is het eigenlijk alleen maar erger geworden, het is nu meer een weerspiegeling van de huidige maatschappij waarin er een groep mensen is die jouw mag beoordelen op je doen en laten.

De beheersing van de Engelse taal onder Nederlanders lijkt inderdaad in dit geval tegen te werken. Ook omdat het onwaarschijnlijker is om merits te krijgen voor je bijdrage in grote threads ten opzichte van kleine threads. De nationale forums lijken toch net wat minder onder bevolkt te zijn dan de algemene forums die soms wel honderden pagina's lang zijn.

Je slaat hier nagels met koppen. Ik ben zelf een overtuigde libertariër - ik ontdekte BTC via ideologische sites - en sta soms zelf te twijfelen over mijn overtuigingen: hoe verwachten we onze economie te "ontregelen" als we het nog niet eens kunnen op een forum...

En in praktijk gaat het nog dieper: hier vallen bounties te rapen, en je betaalt daar geen enkel toegangsgeld voor. En daar begint het al: voor niks gaat de zon op. Want dit forum moet ook draaiende blijven, en dat kost ook geld. Misschien moet het VIP-geld van 2 BTC ook maar eens herbekeken worden, want die kosten nu heel veel EUR, maar anderzijds mogen we als BTC-supporters geen rekening houden met de fiat-waarde..... Zucht enzovoort enzovoort..... Smiley

Ik weet het ook niet zo meteen, maar ik vind wel dat de toegang tot dit forum niet noodzakelijk vrijblijvend moet zijn en dat betekent voor mij ook niet dat het dan automatisch elitaristisch wordt.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
Aura
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 518
Merit: 268


View Profile
May 05, 2018, 09:35:20 AM
Merited by friends1980 (1)
 #8


Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat onze Bitcoin grondlegger van het huidige systeem denkt. Na zijn onverwachtse vertrek zijn er zo veel dingen verandert hier, om maar een voorbeeld te noemen, het activity systeem. Wat op zichzelf niet perse tegenstrijdig is met zijn idealen, toch is alles daarom heen totaal niet wat hij in gedachte had lijkt me. De hele rangorde hier heeft veel weg van de huidige maatschappij waarin er een elite is die de boel bepaalt, dat lijkt zich met dit systeem in zekere maten ook hier gecreëerd te hebben en dat was nou precies waar Satoshi verandering in wilde brengen. Met de toevoeging van dit merit systeem is het eigenlijk alleen maar erger geworden, het is nu meer een weerspiegeling van de huidige maatschappij waarin er een groep mensen is die jouw mag beoordelen op je doen en laten.

De beheersing van de Engelse taal onder Nederlanders lijkt inderdaad in dit geval tegen te werken. Ook omdat het onwaarschijnlijker is om merits te krijgen voor je bijdrage in grote threads ten opzichte van kleine threads. De nationale forums lijken toch net wat minder onder bevolkt te zijn dan de algemene forums die soms wel honderden pagina's lang zijn.

Je slaat hier nagels met koppen. Ik ben zelf een overtuigde libertariër - ik ontdekte BTC via ideologische sites - en sta soms zelf te twijfelen over mijn overtuigingen: hoe verwachten we onze economie te "ontregelen" als we het nog niet eens kunnen op een forum...

En in praktijk gaat het nog dieper: hier vallen bounties te rapen, en je betaalt daar geen enkel toegangsgeld voor. En daar begint het al: voor niks gaat de zon op. Want dit forum moet ook draaiende blijven, en dat kost ook geld. Misschien moet het VIP-geld van 2 BTC ook maar eens herbekeken worden, want die kosten nu heel veel EUR, maar anderzijds mogen we als BTC-supporters geen rekening houden met de fiat-waarde..... Zucht enzovoort enzovoort..... Smiley

Ik weet het ook niet zo meteen, maar ik vind wel dat de toegang tot dit forum niet noodzakelijk vrijblijvend moet zijn en dat betekent voor mij ook niet dat het dan automatisch elitaristisch wordt.

Dankjewel, eigenlijk is het dus helemaal niet zo gek dat Satoshi zijn eigen project heeft verlaten. Ik denk dat hij of zij de huidige problemen al voorzag, alleen al de discussie over de blokvergroting heeft veroorzaakt dat de community in twee delen is opgesplitst. Wat je zegt klopt, voor niks gaat de zon op dus donateurs zijn/waren zeker nodig, deze mensen mag je hier ook best mee in het zonnetje zetten door hun naam bijvoorbeeld te tonen op een speciale pagina. Maar het onderscheiden van mensen op basis van het aantal posts en waardering lijkt me redelijk belachelijk voor een forum betreffende Bitcoin. Donaties schijnen ook niet meer nodig te zijn volgens Theymos, het forum zou genoeg Bitcoins hebben ontvangen om nog lang te kunnen draaien. Begrijp me niet verkeerd, het forum is een mooie plek voor discussie maar ik denk niet dat het de oorspronkelijke idealen nog kan ondersteunen. Overigens waardeer ik wel dat je hier zonder censuur je mening mag geven, zelfs als het kritiek is.
Anycoin Direct Support
Member
**
Offline Offline

Activity: 106
Merit: 13

https://anycoindirect.eu


View Profile WWW
May 07, 2018, 08:24:06 AM
Merited by friends1980 (1)
 #9

Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Na het lezen van dit gedeelte van je bericht namen wij aan dat je op zoek was naar handige informatie betreffende cryptocurrency in het algemeen. Dit blijkt niet het geval.

Wij, het support team van Anycoin Direct zijn sinds kort begonnen met het verbreden van onze services. Tot voor kort boden wij alleen support via onze eigen live-chat, telefoon en e-mail, recentelijk hebben wij ervoor gekozen ook op bitcointalk vragen te beantwoorden. Dit met als doel om cryptocurrency wat toegankelijker te maken voor de beginners onder ons. Wij proberen vragen zo volledig- en simpel mogelijk te beantwoorden. Hier een voorbeeld van een van onze posts; https://bitcointalk.org/index.php?topic=3264567.msg34064546#msg34064546 meer voorbeelden kan je vinden als je onze posts terugleest. Door het vele contact met onze klanten kunnen wij inzien wat de meest voorkomende problemen zijn en de bijbehorende oplossingen. Wij focussen ons niet alleen op beginners, maar ook op de wat gevorderde gebruikers die vragen hebben over andere coins die wij aanbieden.

Helaas ontvangen wij tot nu toe nog geen merit van mede-forumnisten. Dit is ook niét heel belangrijk omdat dit niet ons doel is, maar het laat wél zien dat nuttige bijdrages niet perse beloond worden op dit forum. Ons doel is om zoals voorheen vermeld de beginners op weg te helpen met bijvoorbeeld het begrijpen van de blockchain of een bepaalde coin. Beginners kunnen helaas geen Merit geven en zijn toch de mensen die de meeste hulp kunnen gebruiken, en horen te ontvangen. Als er geen beloning is voor het helpen van nieuwe deelnemers op een forum dan wordt het inderdaad erg snel een besloten clubje. Aan de andere kant snappen wij ook dat er regels moeten zijn zodat niet allerlei nieuwe mensen elkaar naar de hoogste rangen gaan meritten. Het is moeilijk een perfect systeem hiervoor te verzinnen, maar wij hopen in ieder geval dat onze bijdrages wel gewaardeerd worden door de community.

Helping the crypto-community. Anycoin Direct
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
May 07, 2018, 11:09:24 AM
 #10

Beste Anycoin, je eerste antwoord klonk inderdaad dubbelzinnig en ik heb het verkeerdelijk als een automatisch antwoord opgevat. Dankzij je tweede bericht heb ik het nu wel begrepen. Ik hoop dat ik dat bij deze heb kunnen rechtzetten, en ik weet zeker dat je hulp ook zonder Merits geapprecieerd wordt. Dit is, zoals gezegd, gewoon een kleine community.

Greetz

FR1980

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
Raypok
Member
**
Offline Offline

Activity: 232
Merit: 13

PRiVCY -Mod


View Profile WWW
May 13, 2018, 04:18:20 PM
Last edit: May 13, 2018, 04:42:31 PM by Raypok
 #11

Goed punt Friends1980, ik ben er zelf debet aan, ik ben voor het eerst in het Nederlands subforum aan het rondkijken. Heb de afgelopen 3 maanden alleen maar in het Engels gepost en gelezen.
Gaat eigenlijk ongemerkt automatisch, bijna al mijn online activiteiten gaan in het Engels, evenals voor mijn werk. Vreemd eigenlijk nu ik erover nadenk dat ik pas na 3 maanden besluit om te kijken of er een Dutch subforum is Grin. Overigens vind ik het ranking systeem onduidelijk, ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar kan nochtans niet een duidelijke uitleg vinden hoe dit ranking systeem werkt? Als iemand mij de weg kan wijzen dan graag. Ik zal mezelf ertoe zetten wat vaker op het subforum te verschijnen, wel zo netjes lijkt me. Tot snel dan maar Grin      
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
May 13, 2018, 09:30:43 PM
Merited by friends1980 (1), brobbel (1)
 #12

Goed punt Friends1980, ik ben er zelf debet aan, ik ben voor het eerst in het Nederlands subforum aan het rondkijken. Heb de afgelopen 3 maanden alleen maar in het Engels gepost en gelezen.
Gaat eigenlijk ongemerkt automatisch, bijna al mijn online activiteiten gaan in het Engels, evenals voor mijn werk. Vreemd eigenlijk nu ik erover nadenk dat ik pas na 3 maanden besluit om te kijken of er een Dutch subforum is Grin. Overigens vind ik het ranking systeem onduidelijk, ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar kan nochtans niet een duidelijke uitleg vinden hoe dit ranking systeem werkt? Als iemand mij de weg kan wijzen dan graag. Ik zal mezelf ertoe zetten wat vaker op het subforum te verschijnen, wel zo netjes lijkt me. Tot snel dan maar Grin      

Hier de uitleg van "hoofdadmin" theymos: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2818350.0
En nog een FAQ thread: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2766177.0
Raypok
Member
**
Offline Offline

Activity: 232
Merit: 13

PRiVCY -Mod


View Profile WWW
May 14, 2018, 09:48:38 AM
 #13

Goed punt Friends1980, ik ben er zelf debet aan, ik ben voor het eerst in het Nederlands subforum aan het rondkijken. Heb de afgelopen 3 maanden alleen maar in het Engels gepost en gelezen.
Gaat eigenlijk ongemerkt automatisch, bijna al mijn online activiteiten gaan in het Engels, evenals voor mijn werk. Vreemd eigenlijk nu ik erover nadenk dat ik pas na 3 maanden besluit om te kijken of er een Dutch subforum is Grin. Overigens vind ik het ranking systeem onduidelijk, ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar kan nochtans niet een duidelijke uitleg vinden hoe dit ranking systeem werkt? Als iemand mij de weg kan wijzen dan graag. Ik zal mezelf ertoe zetten wat vaker op het subforum te verschijnen, wel zo netjes lijkt me. Tot snel dan maar Grin      

Hier de uitleg van "hoofdadmin" theymos: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2818350.0
En nog een FAQ thread: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2766177.0

Super, bedankt voor de moeite Jansen227!
eternalgloom
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1792
Merit: 1283



View Profile WWW
May 19, 2018, 09:27:13 PM
 #14

Je hebt helemaal gelijk, ik denk dat het voor mij al enkele jaren geleden is dat ik nog actief was in dit deel van het forum...
Heb al gemerkt dat de andere lokale forums een pak actiever zijn.

Zal zeker even opletten dat ik niet wat interessante comments hier kan belonen ;-)

friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
May 20, 2018, 10:23:40 AM
 #15

Je hebt helemaal gelijk, ik denk dat het voor mij al enkele jaren geleden is dat ik nog actief was in dit deel van het forum...
Heb al gemerkt dat de andere lokale forums een pak actiever zijn.

Zal zeker even opletten dat ik niet wat interessante comments hier kan belonen ;-)

Doen! Smiley ik heb wel de indruk dat er hier ook in deze threads meer en meer wordt gespamd door bots, in verschillende talen. Ik rapporteer alles.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
drfugazi
Member
**
Offline Offline

Activity: 207
Merit: 10


View Profile
May 21, 2018, 12:33:48 AM
 #16

Hoe verdien je uberhaupt die sMerits?
Ik kijk weleens op mijn profiel alleen zie daar nooit sMerits staan.
Ook vraag ik mij af hoe ik aan de merit ben gekomen, heb er nu 10 staan.
TranslateIntoDutch
Member
**
Offline Offline

Activity: 308
Merit: 69


View Profile
May 21, 2018, 02:02:36 AM
Merited by friends1980 (2), brobbel (1)
 #17

Hoe verdien je uberhaupt die sMerits?
Ik kijk weleens op mijn profiel alleen zie daar nooit sMerits staan.
Ook vraag ik mij af hoe ik aan de merit ben gekomen, heb er nu 10 staan.

Je kunt hier informatie vinden over merits: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2818350

Voor elke merit die je ontvangt, krijg je een halve sMerit om aan iemand anders te geven. Op je profiel kun je natuurlijk zien hoeveel merits je hebt. Door daar op ‘Merit’ te klikken, kun je van de afgelopen 120 dagen de door jou verzonden en ontvangen merits vinden. Er staat niet hoeveel sMerits je momenteel hebt om aan anderen te geven. Dit kun je wel zien als je iemand een merit wilt geven. Rechts bovenaan elke post kun je op ‘+Merit’ klikken. Zodra je dat doet, krijg je een overzicht van het aantal merits dat je hebt ontvangen en het aantal sMerits dat je kunt versturen.

Toen het systeem van de merits in januari werd ingevoerd, heeft iedereen het aantal merits gekregen dat minimaal benodigd is om de positie te bereiken die hij of zij op dat moment had. Aangezien jij op dat moment ‘Member’ was en je na introductie van het systeem 10 merits nodig hebt om die positie te bereiken, heb je 10 merits gekregen. Daarbij heb je ook sMerits gekregen, waarbij het aantal afhangt van de hoeveelheid ’Activity’-punten dat je in het jaar voorafgaand aan de introductie van het nieuwe systeem hebt verdiend. Als je al jouw ‘Activity’ hebt verricht in dat jaar, dan heb je de helft van de merits die je hebt gekregen als sMerits ontvangen. Iemand die bij invoering van het systeem de positie ‘Legendary’ had maar een jaar lang niets had gepost, heeft wel 1000 merits gekregen, maar geen sMerits, aangezien er in dat jaar geen ‘Activity’-punten zijn verdiend.

Hoewel ik persoonlijk van mening ben dat het systeem een goed middel is om de kwaliteit van berichten te verhogen, vind ik dat kwalitatief goede posts veel te weinig worden beloond met merits. Hierdoor kan het enorm lang duren voordat iemand de benodigde hoeveelheid merits heeft ontvangen om naar een hogere positie te promoveren. Zelfs als iemand altijd kwalitatief goede berichten plaatst. Er zou met het huidige systeem bijna niemand ‘Hero Member’ (500 merits) of ‘Legendary’ (1000 merits) zijn geworden. Kijk maar eens naar de hoeveelheid merits die zulke forumleden hebben. Soms hebben ze bovenop de 500 of 1000 merits er in de afgelopen vier maanden niet meer dan 10 merits bijgekregen. Dat geeft een indicatie van de tijd die ze met het huidige systeem nodig zouden hebben gehad om de positie te behalen die voorheen puur op basis van activiteit kon worden behaald.

drfugazi
Member
**
Offline Offline

Activity: 207
Merit: 10


View Profile
May 23, 2018, 09:50:16 AM
 #18

Hoe verdien je uberhaupt die sMerits?
Ik kijk weleens op mijn profiel alleen zie daar nooit sMerits staan.
Ook vraag ik mij af hoe ik aan de merit ben gekomen, heb er nu 10 staan.

Je kunt hier informatie vinden over merits: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2818350

Voor elke merit die je ontvangt, krijg je een halve sMerit om aan iemand anders te geven. Op je profiel kun je natuurlijk zien hoeveel merits je hebt. Door daar op ‘Merit’ te klikken, kun je van de afgelopen 120 dagen de door jou verzonden en ontvangen merits vinden. Er staat niet hoeveel sMerits je momenteel hebt om aan anderen te geven. Dit kun je wel zien als je iemand een merit wilt geven. Rechts bovenaan elke post kun je op ‘+Merit’ klikken. Zodra je dat doet, krijg je een overzicht van het aantal merits dat je hebt ontvangen en het aantal sMerits dat je kunt versturen.

Toen het systeem van de merits in januari werd ingevoerd, heeft iedereen het aantal merits gekregen dat minimaal benodigd is om de positie te bereiken die hij of zij op dat moment had. Aangezien jij op dat moment ‘Member’ was en je na introductie van het systeem 10 merits nodig hebt om die positie te bereiken, heb je 10 merits gekregen. Daarbij heb je ook sMerits gekregen, waarbij het aantal afhangt van de hoeveelheid ’Activity’-punten dat je in het jaar voorafgaand aan de introductie van het nieuwe systeem hebt verdiend. Als je al jouw ‘Activity’ hebt verricht in dat jaar, dan heb je de helft van de merits die je hebt gekregen als sMerits ontvangen. Iemand die bij invoering van het systeem de positie ‘Legendary’ had maar een jaar lang niets had gepost, heeft wel 1000 merits gekregen, maar geen sMerits, aangezien er in dat jaar geen ‘Activity’-punten zijn verdiend.

Hoewel ik persoonlijk van mening ben dat het systeem een goed middel is om de kwaliteit van berichten te verhogen, vind ik dat kwalitatief goede posts veel te weinig worden beloond met merits. Hierdoor kan het enorm lang duren voordat iemand de benodigde hoeveelheid merits heeft ontvangen om naar een hogere positie te promoveren. Zelfs als iemand altijd kwalitatief goede berichten plaatst. Er zou met het huidige systeem bijna niemand ‘Hero Member’ (500 merits) of ‘Legendary’ (1000 merits) zijn geworden. Kijk maar eens naar de hoeveelheid merits die zulke forumleden hebben. Soms hebben ze bovenop de 500 of 1000 merits er in de afgelopen vier maanden niet meer dan 10 merits bijgekregen. Dat geeft een indicatie van de tijd die ze met het huidige systeem nodig zouden hebben gehad om de positie te behalen die voorheen puur op basis van activiteit kon worden behaald.

Thanks voor deze lange uiteenzetting. Dit maakt een hoop duidelijk, meritjes ruilen?
Het is inderdaad een onhandig systeem, ben het met je betoog in de laatste alinea eens. Scheelde weinig of ik had nu 100 merits ipv de miezerige 10.
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
May 23, 2018, 01:54:51 PM
 #19

Het hele systeem is op zich wel goed bedacht, echter wordt er ook veel merrit "otc" verkocht.... ze hebben een soort "illegale" markt gecreeerd eigenlijk. Helaas zijn veel echte users, zoals ik, de dupe van dit systeem. Ik zou eigenlijk Sr. Member moeten zijn, maar toen ineens kwam het merrit systeem en toen viel ik buiten de boot.

Ach... je zal spammers e.d. nooit helemaal tegen kunnen houden lijkt me. 

Maar dit topic is wel een goed initiatief, wij nuchtere Hollanders hebben het gauw door of iemand spamt of niet hehe.

friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
May 24, 2018, 07:07:51 PM
 #20

Het hele systeem is op zich wel goed bedacht, echter wordt er ook veel merrit "otc" verkocht.... ze hebben een soort "illegale" markt gecreeerd eigenlijk. Helaas zijn veel echte users, zoals ik, de dupe van dit systeem. Ik zou eigenlijk Sr. Member moeten zijn, maar toen ineens kwam het merrit systeem en toen viel ik buiten de boot.

Ach... je zal spammers e.d. nooit helemaal tegen kunnen houden lijkt me. 

Maar dit topic is wel een goed initiatief, wij nuchtere Hollanders hebben het gauw door of iemand spamt of niet hehe.

Ja ik vind dat het spammen op zich toch licht verminderd is, maar er zijn wel veel nieuwe threads bijgekomen van mensen die klagen over het Merit-systeem. Check het Meta-forum. Het gaat bijna uitsluitend nog over Merit... Roll Eyes

Toon me één van je interessantste posts, Bouli, ik zal je graag je eerste Merit schenken! Cheesy

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
May 24, 2018, 08:46:17 PM
 #21

Het hele systeem is op zich wel goed bedacht, echter wordt er ook veel merrit "otc" verkocht.... ze hebben een soort "illegale" markt gecreeerd eigenlijk. Helaas zijn veel echte users, zoals ik, de dupe van dit systeem. Ik zou eigenlijk Sr. Member moeten zijn, maar toen ineens kwam het merrit systeem en toen viel ik buiten de boot.

Ach... je zal spammers e.d. nooit helemaal tegen kunnen houden lijkt me. 

Maar dit topic is wel een goed initiatief, wij nuchtere Hollanders hebben het gauw door of iemand spamt of niet hehe.

Ja ik vind dat het spammen op zich toch licht verminderd is, maar er zijn wel veel nieuwe threads bijgekomen van mensen die klagen over het Merit-systeem. Check het Meta-forum. Het gaat bijna uitsluitend nog over Merit... Roll Eyes

Toon me één van je interessantste posts, Bouli, ik zal je graag je eerste Merit schenken! Cheesy

Wow, al mijn posts zijn interessant !  Shocked  Cheesy Zal eens even wat zoeken, wat "merrit" waardig zou kunnen zijn....


Vankloten
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 119
Merit: 3

hey yooyo


View Profile
May 25, 2018, 02:58:54 PM
 #22

Meine Damen und Herren  Tongue

In een van de threads op het Meta-forum las ik vandaag dat de Nederlandstaligen bijzonder weinig Merits aan elkaar uitdelen. Dit in tegenstelling tot de Russen, Turken, Indonesiërs, Filippino's, Fransen en Duitsers die elkaar vlotjes met Merit belonen.

De verklaring is volgens mij niet ver te zoeken: wij Nederlandstaligen zijn allen vlotjes meertalig en kunnen dus zonder probleem deelnemen aan de anderstalige threads, zonder al te veel op ons "eigen" Nederlandstalige forum te moeten rondzwermen.

En zo wordt onze sterkte (meertaligheid) op slag onze zwakte (geen onderlinge Merits).

Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Dit is alles behalve een miss-verkiezing maar we moeten in ons kleine taalgroepje (dat dan ook nog verdeeld is over minstens 2 landen) al vaak genoeg het onderspit delven als minderheid!

Laat maar weten en ik hoop dat mijn suggestie navolging krijgt!

Hey,,

Nu je over merits heb ik will er een of twee :p
Ik moet wel zeggen dat ik t 3 x niks vind, ik bedoel mensen delen ze niet uit bewaren harder dan btc zlef op begin,
plus hoeveel merits moet je hebben voor heromember 500 of zo,hoelang ben je daarmee bezig met een nieuwe account ,,jaren plan man!!!
Ik denk ook dat mensen ze makkelijker weg gaven als ze niet  bij je naam een elke bericht te zien waren, maar in account setting of zo!!

gr

★ PRiVCY ➢ Own Your Privacy! ➢ Best privacy crypto-market! ★
✈✈✈[PoW/PoS]✅[Tor]✅[Airdrop]✈✈✈ (https://privcy.io/)
BivanF
Member
**
Offline Offline

Activity: 291
Merit: 10


View Profile
May 25, 2018, 03:24:40 PM
 #23

hey, hallo

vindt dat je in het nederlands weinig merits krijgt, ook als je een goede post hebt neer gezet, in een anderen taal heb je veel meer kans op merits.. heb er gelukkig wel wat merits.
Aura
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 518
Merit: 268


View Profile
May 26, 2018, 11:17:24 AM
 #24

Meine Damen und Herren  Tongue

In een van de threads op het Meta-forum las ik vandaag dat de Nederlandstaligen bijzonder weinig Merits aan elkaar uitdelen. Dit in tegenstelling tot de Russen, Turken, Indonesiërs, Filippino's, Fransen en Duitsers die elkaar vlotjes met Merit belonen.

De verklaring is volgens mij niet ver te zoeken: wij Nederlandstaligen zijn allen vlotjes meertalig en kunnen dus zonder probleem deelnemen aan de anderstalige threads, zonder al te veel op ons "eigen" Nederlandstalige forum te moeten rondzwermen.

En zo wordt onze sterkte (meertaligheid) op slag onze zwakte (geen onderlinge Merits).

Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Dit is alles behalve een miss-verkiezing maar we moeten in ons kleine taalgroepje (dat dan ook nog verdeeld is over minstens 2 landen) al vaak genoeg het onderspit delven als minderheid!

Laat maar weten en ik hoop dat mijn suggestie navolging krijgt!


Hey,,

Nu je over merits heb ik will er een of twee :p
Ik moet wel zeggen dat ik t 3 x niks vind, ik bedoel mensen delen ze niet uit bewaren harder dan btc zlef op begin,
plus hoeveel merits moet je hebben voor heromember 500 of zo,hoelang ben je daarmee bezig met een nieuwe account ,,jaren plan man!!!
Ik denk ook dat mensen ze makkelijker weg gaven als ze niet  bij je naam een elke bericht te zien waren, maar in account setting of zo!!

gr

Dat doen ze met een reden, het is niet de bedoeling dat iedereen zomaar naar Hero Member promoveert. Normaal gesproken zou je met het activity systeem ook bijna twee jaar bezig zijn, mits je ook nog elke dag actief bent. Doormiddel van juist gebruik van interpuntie verzamel je wellicht meer merits bij elkaar, aangezien het nu wat slordig oogt.
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
May 26, 2018, 11:28:54 AM
 #25

^

Het is vooral gekomen door de bounty hunters, die overal aan het spammen waren om hun accounts to laten promoveren. Verschrikkelijk irritant is dat. Blijkbaar hebben de meeste het nu nog niet eens door, zie nog genoeg accounts echt random opmerkingen maken in threads waarvan ik denk; "wtf"

Maargoed, het zij zo. Wellicht dat er over een paar jaar weer iets anders wordt bedacht of een variatie op het merrit systeem. Ontwikkelingen gaan nou eenmaal door Smiley

Aura
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 518
Merit: 268


View Profile
May 26, 2018, 11:37:12 AM
 #26

^

Het is vooral gekomen door de bounty hunters, die overal aan het spammen waren om hun accounts to laten promoveren. Verschrikkelijk irritant is dat. Blijkbaar hebben de meeste het nu nog niet eens door, zie nog genoeg accounts echt random opmerkingen maken in threads waarvan ik denk; "wtf"

Maargoed, het zij zo. Wellicht dat er over een paar jaar weer iets anders wordt bedacht of een variatie op het merrit systeem. Ontwikkelingen gaan nou eenmaal door Smiley
Daar heb je gelijk in, vervelend volk is dat. Ik rapporteer dit soort posts dan ook gelijk bij de moderators, dan kunnen zij het afhandelen. Ook is de SMAS blacklist een handig lijstje om spam te voorkomen, want als je daar opstaat is het praktische gezien nutteloos om te solliciteren bij campagnes. 
icodoejezo
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 68
Merit: 0


View Profile WWW
May 26, 2018, 11:42:15 AM
 #27

Goed onderwerp voor een post, had echt geen idee dat dit er allemaal achter zit... Vind de Forum instructies niet de meest duidelijke ooit... Dus zo'n onderwerpje af en toe kan geen kwaad.
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
May 26, 2018, 04:31:26 PM
Last edit: May 26, 2018, 05:01:35 PM by friends1980
 #28

^

Het is vooral gekomen door de bounty hunters, die overal aan het spammen waren om hun accounts to laten promoveren. Verschrikkelijk irritant is dat. Blijkbaar hebben de meeste het nu nog niet eens door, zie nog genoeg accounts echt random opmerkingen maken in threads waarvan ik denk; "wtf"

Maargoed, het zij zo. Wellicht dat er over een paar jaar weer iets anders wordt bedacht of een variatie op het merrit systeem. Ontwikkelingen gaan nou eenmaal door Smiley
Daar heb je gelijk in, vervelend volk is dat. Ik rapporteer dit soort posts dan ook gelijk bij de moderators, dan kunnen zij het afhandelen. Ook is de SMAS blacklist een handig lijstje om spam te voorkomen, want als je daar opstaat is het praktische gezien nutteloos om te solliciteren bij campagnes.  

Ik rapporteer ook echt alle spam die ik hier lees. Over de postjes in lamentabel Nederlands hierboven kan ik alleen maar kwijt dat ik hoop dat jullie Engelse posts beter zijn, want anders worden jullie helemaal afgemaakt door de andere users. Laat me stellen dat we ons in het Nederlandse forum iets voornamer gedragen.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
June 02, 2018, 11:07:13 AM
Merited by Jeff-reY (1)
 #29

Deze link vond ik in een andere thread terug. Een van de members heeft een overzicht gemaakt van waar de Merits worden uitgedeeld:

https://albertoit.github.io/Visualization/index.html

Slechts 0,151% (!!) wordt in de Nederlandse threads uitgedeeld!! Cry

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
Jeff-reY
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 54
Merit: 3


View Profile
June 03, 2018, 11:42:21 AM
 #30

Deze link vond ik in een andere thread terug. Een van de members heeft een overzicht gemaakt van waar de Merits worden uitgedeeld:

https://albertoit.github.io/Visualization/index.html

Slechts 0,151% (!!) wordt in de Nederlandse threads uitgedeeld!! Cry

Bedankt, Interessant de link werkt niet op mijn telefoon (IOS) hier laad hij alleen een plaatje.
Ik zal de link eens openen wanneer ik op mijn laptop zit, want ik ben zeer benieuwd waar de meeste Merits worden uitgedeeld.

Het valt inderdaad op dat er weinig Merits worden uitgedeeld in de Nederlandse community.
Ik zal hier wel een steentje aan willen bijdragen, aangezien ik nog maar 3 Merits heb kan ik nog niet veel delen.
Verder zal ik proberen wat vaker berichten in de Nederlandse Community te delen.
xtraelv
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1274
Merit: 1924


฿ear ride on the rainbow slide


View Profile
June 04, 2018, 04:51:55 AM
Last edit: June 04, 2018, 05:15:20 AM by xtraelv
 #31

Meeste posts in he Nederlandse forum zijn niet erg lang en meeste Nederlanders kunnen goed Engels verstaan. De Russen hebben ook veel merits voor anti spam actie uitgegeven (waar merit niet echt voor bedoeld is - maar het helpt wel met verbeteren van de kwalietijt van de posts).   Discussie hier

Ik lees vaak het Russische forum en de kwalitijt van de posts is soms heel goed.

Ik denk dat meeste Nederlanders op het "main" bitcointalk forum posten. Het  Local > Nederlands forum is niet erg druk.

Kwaliteit posts is veel meer belangrijk dan merit. "Shilling" is niet merit waardig.

I'm hoping that this system will increase post quality by:
 - Forcing people to post high-quality stuff in order to rank up. If you just post garbage, you will never get even 1 merit point, and you will therefore never be able to put links in your signature, etc.
 - Highlighting good posts with the "Merited by" line.

Andere local forums hebben veel meer posts als het resulaat van merit farmers die hoge rank willen hebben voor hogere beloningen in signature campaigns.

Als je je ziel wilt verkopen aan en ICO of gok bedrijf voor een signature campaign dan kan rank balangrijk zijn maar ik geef her zelf geen donder over.

Sentimenteel uitgebraakt onderwerpen en ego vertroetelen krijgt vaak merit. Ik lees liever minder onzin.

Top-merited onderwerpen, all-time

merit statistieken

100 Dagen Merit


We are surrounded by legends on this forum. Phenomenal successes and catastrophic failures. Then there are the scams. This forum is a digital museum.  
* The most iconic historic bitcointalk threads.* Satoshi * Cypherpunks*MtGox*Bitcointalk hacks*pHiShInG* Silk Road*Pirateat40*Knightmb*Miner shams*Forum scandals*BBCode*
Troll spotting*Thank you to madnessteat for my custom avatar hat.
Peot
Member
**
Offline Offline

Activity: 185
Merit: 11


View Profile
June 07, 2018, 05:21:47 PM
 #32

Meine Damen und Herren  Tongue

In een van de threads op het Meta-forum las ik vandaag dat de Nederlandstaligen bijzonder weinig Merits aan elkaar uitdelen. Dit in tegenstelling tot de Russen, Turken, Indonesiërs, Filippino's, Fransen en Duitsers die elkaar vlotjes met Merit belonen.

De verklaring is volgens mij niet ver te zoeken: wij Nederlandstaligen zijn allen vlotjes meertalig en kunnen dus zonder probleem deelnemen aan de anderstalige threads, zonder al te veel op ons "eigen" Nederlandstalige forum te moeten rondzwermen.

En zo wordt onze sterkte (meertaligheid) op slag onze zwakte (geen onderlinge Merits).

Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Dit is alles behalve een miss-verkiezing maar we moeten in ons kleine taalgroepje (dat dan ook nog verdeeld is over minstens 2 landen) al vaak genoeg het onderspit delven als minderheid!

Laat maar weten en ik hoop dat mijn suggestie navolging krijgt!
Inderdaad, dit merrit-systeem heeft voor- en nadelen, waardoor het moeilijker wordt voor nieuwkomers om de rangen te passeren. een daarvan is een bron van verdienste en veel leden rangschikken of eronder.
Ik heb ook het gevoel dat er enige verdienste in omloop is, vooral in de Nederlandse gemeenschap. Er zijn misschien minder bronnen van beloningen in de Nederlandse gemeenschap of ze zijn te kritisch, ik weet het niet. Maar eerlijk gezegd kan het mij niet echt schelen, het systeem is niet erg effectief.
dus dit alles is bedoeld om spammers buiten het forum te houden, omdat het aantal spammers lijkt te zijn overgenomen.
DutchFinity
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 742
Merit: 102


View Profile
June 14, 2018, 06:09:58 PM
Merited by xtraelv (1)
 #33

Merits. Nederlanders hier naaien je liever een oor aan.
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
June 16, 2018, 09:38:21 AM
 #34

Merits. Nederlanders hier naaien je liever een oor aan.

Waarom dat dan?  Huh

marc_a
Member
**
Offline Offline

Activity: 116
Merit: 11


View Profile
June 22, 2018, 07:23:40 AM
 #35

volgens mij ontvangen wij liever dan dat wij zaken weggeven. Of dat iets nederlands is weet ik niet.
En nee, dit is niet mijn beste post Smiley

   ⚡⚡ PRiVCY ⚡⚡   ▂▃▅▆█ ✅ PRiVCY (PRIV) is a new PoW/PoS revolutionary privacy project ● ☞ ✅ Best privacy crypto-market! ● █▆▅▃▂
    Own Your Privacy! ─────────────────║ WebsiteGithub  |  Bitcointalk  |  Twitter  |  Discord  |  Explorer ║─────────────────
   ✯✯✯✯✯                 ✈✈✈[Free Airdrop - Starts 9th June]✅[Tor]✈✈✈ ║───────────║ Wallet ➢ ✓ Windows  |  ✓ macOS  |  ✓ Linux
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
June 22, 2018, 09:56:31 AM
 #36

volgens mij ontvangen wij liever dan dat wij zaken weggeven. Of dat iets nederlands is weet ik niet.
En nee, dit is niet mijn beste post Smiley

Wel, het enthousiasme voor ontvangen lijkt mij anders ook niet zo groot want de hoeveelheid verzoeken na mijn post is toch behoorlijk beperkt, vind ik. Het Nederlandse forum is simpelweg niet druk bezocht.

Ik heb nog steeds Merits uit te delen, dus wie nog leuke posts te belonen heeft, post je links hieronder.

De overschot zal ik uitdelen in de andere forums, maar dat is net wat ik probeerde te vermijden met mijn OP...

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
TranslateIntoDutch
Member
**
Offline Offline

Activity: 308
Merit: 69


View Profile
June 22, 2018, 10:39:28 AM
 #37

volgens mij ontvangen wij liever dan dat wij zaken weggeven. Of dat iets nederlands is weet ik niet.
En nee, dit is niet mijn beste post Smiley

Wel, het enthousiasme voor ontvangen lijkt mij anders ook niet zo groot want de hoeveelheid verzoeken na mijn post is toch behoorlijk beperkt, vind ik. Het Nederlandse forum is simpelweg niet druk bezocht.

Ik heb nog steeds Merits uit te delen, dus wie nog leuke posts te belonen heeft, post je links hieronder.

De overschot zal ik uitdelen in de andere forums, maar dat is net wat ik probeerde te vermijden met mijn OP...

Ik vond mijn bijdrage eerder in deze thread als antwoord op drfugazi best merit-waardig..  Wink

DutchFinity
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 742
Merit: 102


View Profile
June 23, 2018, 08:10:27 AM
 #38

Merits. Nederlanders hier naaien je liever een oor aan.

Waarom dat dan?  Huh

Dat moet je klaaas of één van zijn alts vragen.

Mijn gok; eliminatie van concurrentie / afgunst.
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
June 23, 2018, 08:04:39 PM
 #39

Merits. Nederlanders hier naaien je liever een oor aan.

Waarom dat dan?  Huh

Dat moet je klaaas of één van zijn alts vragen.

Mijn gok; eliminatie van concurrentie / afgunst.

Heeft ook negatieve feedback, daar blijf ik van weg  Grin

Raypok
Member
**
Offline Offline

Activity: 232
Merit: 13

PRiVCY -Mod


View Profile WWW
June 24, 2018, 10:18:54 PM
Merited by friends1980 (4), sbogovac (1), brobbel (1)
 #40

Ik had verwacht dat deze thread inmiddels een stuk langer zou zijn, het woord merit als onderwerp trekt vaak veel publiek. Schijnbaar is dit de bevestiging dat het Nederlandse subforum inderdaad slecht bezocht wordt.
De post van friends1980 heeft mij er juist toe aangezet hier wat vaker te komen en te posten, alhoewel er weinig nieuwe interessante threads in het Nederlands worden aangemaakt. Ik heb inmiddels van allerlei kanten
verschillende tips en suggesties voorbij zien komen in discussies over merit. Van spam rapporteren, off-topic rapporteren tot het volgen van bepaalde high ranked leden om maar aan merits te komen.
Het merendeel van de mensen lijkt het op te geven. Ik sprak met enkele chinezen die mij vertelde dat in de chinese subforums bijna niks aan merits wordt weggegeven maar alles wordt verkocht. Ik heb in ieder geval mijn eerste merit verdiend vorige week door een post met een link naar een interessant artikel over mining rigs. Toch nog gelukt en ook nog van een mede Hollander, doet mij goed.
Hopelijk komt er nog wat meer activiteit op het forum hier. Hou het in de peiling.

groet
DutchFinity
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 742
Merit: 102


View Profile
June 25, 2018, 04:36:43 PM
Last edit: June 25, 2018, 05:03:54 PM by DutchFinity
 #41

Ik heb niet eens merits meer, anders had Bouli hierboven, of jij, er meteen een stel van me gehad. Dus zelfs als iemand een reactie plaatst die je waardeert kun je dat niet eens omzetten naar welverdiende merits. Net als bij het trust systeem zit de macht van merits bij enkele, al dan niet corrupte, hooggeplaatste members die het liefst alleen elkaar een veer in het achterste steken.
Chriske92
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 97
Merit: 2

Join The Blockchain Revolution In Logistics


View Profile WWW
June 26, 2018, 08:12:45 PM
Merited by sbogovac (1)
 #42

Hopelijk worden Belgen ook toegelaten in deze discussie  Grin

Persoonlijk heb ik mijn bedenkingen omtrent het Merit systeem. Nu de personen die jaren en dagen op dit forum aanwezig zijn, hebben al een redelijke voorsprong op de nieuwe boys zoals mezelf.
Wat ik al vaak tegenkom, is dat nieuwe accounts met minder dan 10 posts soms al 5 of meer merits hebben. Dan stel ik mij de vraag; Maken die personen zulke geweldige posts of kunnen het subaccounts zijn van de hero's of legend members, die hun merits geven aan hun nieuw account. Dit zou kunnen leiden dat zij 2 accounts hebben en 2 keer kunnen deelnemen aan bounty's met hogere uitbetaling percentage's.
Ik snap dat men spam wil voorkomen, maar ik weet niet dat het Merit systeem hiervoor wel geschikt is.

Het lijkt mij eerder een corrupt boeltje dat sommige personen machtiger doet lijken dan de rest. Ook creëert het ,volgens mij, teveel personen die gaan smeken naar Merits. Want zeg nou zelf, hoeveel posts zijn er tegenwoordig niet over sMerit en sMerit daar. Dat kun je ook beschouwen als spam natuurlijk.

Men zal altijd mensen hebben die weinig nuttige inbreng leveren op fora, ik denk niet dat het Merit systeem dit gaat kunnen tegenhouden.


SMART CONTAINERS : https://smartcontainers.ch/
Temperature-sensitive logistics.   Revolutionized.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
June 27, 2018, 07:34:01 AM
 #43

Hopelijk worden Belgen ook toegelaten in deze discussie  Grin

Alleen "Nederlandstalige" Belgen natuurlijk...  Wink

Persoonlijk heb ik mijn bedenkingen omtrent het Merit systeem. [...]

Hier nog een... maar ik heb dan ook gemakkelijk praten...  Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
DutchFinity
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 742
Merit: 102


View Profile
June 27, 2018, 02:06:57 PM
Last edit: June 28, 2018, 09:15:43 AM by DutchFinity
Merited by Bouli (1)
 #44

Hopelijk worden Belgen ook toegelaten in deze discussie  Grin

Persoonlijk heb ik mijn bedenkingen omtrent het Merit systeem. Nu de personen die jaren en dagen op dit forum aanwezig zijn, hebben al een redelijke voorsprong op de nieuwe boys zoals mezelf.
Wat ik al vaak tegenkom, is dat nieuwe accounts met minder dan 10 posts soms al 5 of meer merits hebben. Dan stel ik mij de vraag; Maken die personen zulke geweldige posts of kunnen het subaccounts zijn van de hero's of legend members, die hun merits geven aan hun nieuw account. Dit zou kunnen leiden dat zij 2 accounts hebben en 2 keer kunnen deelnemen aan bounty's met hogere uitbetaling percentage's.
Ik snap dat men spam wil voorkomen, maar ik weet niet dat het Merit systeem hiervoor wel geschikt is.

Het lijkt mij eerder een corrupt boeltje dat sommige personen machtiger doet lijken dan de rest. Ook creëert het ,volgens mij, teveel personen die gaan smeken naar Merits. Want zeg nou zelf, hoeveel posts zijn er tegenwoordig niet over sMerit en sMerit daar. Dat kun je ook beschouwen als spam natuurlijk.

Men zal altijd mensen hebben die weinig nuttige inbreng leveren op fora, ik denk niet dat het Merit systeem dit gaat kunnen tegenhouden.



Corrupt boeltje. Jij benoemt het correct. Noem me maar een 'conspiracy theorist' maar het lijkt er soms wel op of merit en trust alleen bestaan om een selecte groep van hooggeplaatste leden te kietelen. Hoe minder hooggeplaatste leden kunnen deelnemen aan signature campagnes hoe meer stakes er te verdelen zijn voor hen die wel hooggeplaatst kunnen deelnemen. Het merit system zorgt er nu voor dat de pool van hooggeplaatste deelnemers niet toeneemt en het trust system doet die pool alleen maar kleiner worden. Kwestie van economisch denken. Bovendien denkt de eigenaar van dit forum helemaal niet principieel. Het is een beetje van dit en een beetje van dat. D'r klopt gewoon niks van. Maar ja. Waar veel geld te verdienen valt vind je ook veel corruptie. We moeten het er maar mee doen of het zelf ergens anders beter doen.
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
June 27, 2018, 02:58:16 PM
Last edit: June 27, 2018, 03:49:28 PM by friends1980
 #45

Hopelijk worden Belgen ook toegelaten in deze discussie  Grin

Persoonlijk heb ik mijn bedenkingen omtrent het Merit systeem. Nu de personen die jaren en dagen op dit forum aanwezig zijn, hebben al een redelijke voorsprong op de nieuwe boys zoals mezelf.
Wat ik al vaak tegenkom, is dat nieuwe accounts met minder dan 10 posts soms al 5 of meer merits hebben. Dan stel ik mij de vraag; Maken die personen zulke geweldige posts of kunnen het subaccounts zijn van de hero's of legend members, die hun merits geven aan hun nieuw account. Dit zou kunnen leiden dat zij 2 accounts hebben en 2 keer kunnen deelnemen aan bounty's met hogere uitbetaling percentage's.
Ik snap dat men spam wil voorkomen, maar ik weet niet dat het Merit systeem hiervoor wel geschikt is.

Het lijkt mij eerder een corrupt boeltje dat sommige personen machtiger doet lijken dan de rest. Ook creëert het ,volgens mij, teveel personen die gaan smeken naar Merits. Want zeg nou zelf, hoeveel posts zijn er tegenwoordig niet over sMerit en sMerit daar. Dat kun je ook beschouwen als spam natuurlijk.

Men zal altijd mensen hebben die weinig nuttige inbreng leveren op fora, ik denk niet dat het Merit systeem dit gaat kunnen tegenhouden.

Il n'y a pas de Belges, mon ami. Je bedoelt waarschijnlijk Vlamingen. We zijn allemaal Lagelanders. Grin Wink

Ik heb zelf ook nog wat diverse bedenkingen:

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat spam een ferme pain in the ass was. In die zin was het Merit-systeem zeker goed bedoeld. Ik vind het wel wat absurd dat de hoeveelheid te behalen Merit zwaarder wordt naarmate je level stijgt. Het zou net omgekeerd moeten zijn, aangezien je vanaf een bepaald niveau toch in zekere zin al je kwaliteiten hebt bewezen.

Bovendien zijn het gewoon weer extra regeltjes, die m.i. compleet in strijd zijn met Satoshi's libertarische idee, maar daarover heb ik het al tig keer gehad op dit forum. Satoshi heeft dit forum verlaten, en soms denk ik dat hij het perfect had zien aankomen.

Je krijgt bovendien compleet absurde discussies in het Meta-forum - nochtans vaak van high-level members - die zich afvragen of je wel Merits mag kopen, en of je wel posts mag bumpen in de hoop Merits te krijgen en bla bla. Ja jongens, voor elke regel die je verzint, ga je 3000 manieren vinden om de regel te omzeilen. Dat is net het hele idee achter libertarisme en vrije markt: de pot op met je regeltjes.

Ook nog wat mijn OP betreft: ik zei het eerder al, we zijn een beetje de dupe van onze eigen sterkte, nl. onze talenkennis, waardoor we vooral in het Engels bezig zijn. Maar het is helemaal niet mijn bedoeling om het Dutch forum leven in te blazen. Voor mij persoonlijk mogen jullie hieronder gerust jullie Engelstalige threads posten, en dan zal ik die al dan niet met Merits belonen. Het was alleen mijn intentie om de Merits een beetje binnen onze Nederlandstalige community te verdelen.

En last but not least: laat ons die Merits ook niet serieuzer nemen dan ze zijn. Want soms, als ik dit soort topics schrijf, voel ik me echt als een klein kind behandeld, dat nog maar 1 doel in zijn leven heeft, nl. Merits scoren. Voor een paar bounty campaigns die achteraf toch scams blijken te zijn... Laat ons toch maar niet in die val trappen. Roll Eyes

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
marc_a
Member
**
Offline Offline

Activity: 116
Merit: 11


View Profile
June 28, 2018, 11:29:10 AM
 #46





Corrupt boeltje. Jij benoemt het correct. Noem me maar een 'conspiracy theorist' maar het lijkt er soms wel op of merit en trust alleen bestaan om een selecte groep van hooggeplaatste leden te kietelen. Hoe minder hooggeplaatste leden kunnen deelnemen aan signature campagnes hoe meer stakes er te verdelen zijn voor hen die wel hooggeplaatst kunnen deelnemen. Het merit system zorgt er nu voor dat de pool van hooggeplaatste deelnemers niet toeneemt en het trust system doet die pool alleen maar kleiner worden. Kwestie van economisch denken. Bovendien denkt de eigenaar van dit forum helemaal niet principieel. Het is een beetje van dit en een beetje van dat. D'r klopt gewoon niks van. Maar ja. Waar veel geld te verdienen valt vind je ook veel corruptie. We moeten het er maar mee doen of het zelf ergens anders beter doen.


Deze onderbouwing klopt helemaal. het boeltje stinkt, en de je bent niet de enige die er hier zo over denkt.

   ⚡⚡ PRiVCY ⚡⚡   ▂▃▅▆█ ✅ PRiVCY (PRIV) is a new PoW/PoS revolutionary privacy project ● ☞ ✅ Best privacy crypto-market! ● █▆▅▃▂
    Own Your Privacy! ─────────────────║ WebsiteGithub  |  Bitcointalk  |  Twitter  |  Discord  |  Explorer ║─────────────────
   ✯✯✯✯✯                 ✈✈✈[Free Airdrop - Starts 9th June]✅[Tor]✈✈✈ ║───────────║ Wallet ➢ ✓ Windows  |  ✓ macOS  |  ✓ Linux
Cryptomania843
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 2

Staker.network - POS Smart Contract ETH Token


View Profile
June 28, 2018, 12:09:05 PM
 #47

He,

Wat goed dat jij dat bespreekbaar maakt. Zoals iedereen hier proberen wij het beste uit te brengen op deze zeer hulpzaam site. Wij denken volgens mij niet altijd aan Merit die wij zouden kunnen uitdelen. Ik heb het ook nooit gedaan want ik weet niet precies hoe dat moet. In iedere geval, moeten wij ervoor zorgen dat onze community wordt geholpen door handige informatie / tips te geven en wij moeten dan ook leren dankbaar zijn door Merit uit te delen.
Zoals jullie allemaal weten wij moeten onze plek vinden in deze Crypto wereld en Bitcointalk een voor veel airdrops een eis.Laten wij elkaar helpen.
De site Bitcointalk vind ik op eerste gezicht wel wat rommelig. Belangrijke informatie springen niet gelijk in je ogen als jij op de site bent en dat vind ik zeer jammer. Want in veel gevallen moet jij zoek en er zijn zoveel nuttige info dat het zonde is dat het helemaal onderaan is verstopt.

Jongens succes met cryptos !!

STAKER.network ] ━━ [ The Next Proof-of-Stake Smart Contract Token
] ⚁ 100% 1st Year Interest [ ━━ ] ⚀ Free Airdrops [
LoyceMobile
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1655
Merit: 687


LoyceV on the road. Or couch.


View Profile WWW
June 30, 2018, 06:07:00 AM
Merited by sbogovac (1)
 #48

Dit topic is weinig anders dan de Engelstalige klaagtopics over merit: het is altijd oneerlijk en ligt altijd aan hooggeplaatste accounts.
Ik kan je vertellen dat ik geen behoefte heb om aan bounties mee te doen, en degenen die dat wel doen maken vrijwel uitsluitend bounty posts. Daar verdien je inderdaad geen Merit mee.

Het klopt wel dat ik vrijwel nooit in het Nederlandse deel kom, er gebeurt hier weinig wat ik niet al in het Engels kan lezen.

LoyceV on the road Advertise here for LN Don't deal with this account (exception)
Advertise here for LN Tip my kids Exchange LN (20 coins). 1% fee. No KYC <€50/month
My useful topics: Meritt & Trust & Moreee Art Advertise here for LN Foru[url=https://bitcointalk.org/m
Cryptomania843
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 2

Staker.network - POS Smart Contract ETH Token


View Profile
June 30, 2018, 09:18:54 PM
 #49

He,
Kun je uitleggen hoe jij komt aan die Merit ? Ik weet nog niet hoe je dat krijgt en hoe jij dat kan geven.


STAKER.network ] ━━ [ The Next Proof-of-Stake Smart Contract Token
] ⚁ 100% 1st Year Interest [ ━━ ] ⚀ Free Airdrops [
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
June 30, 2018, 09:29:00 PM
 #50

He,
Kun je uitleggen hoe jij komt aan die Merit ? Ik weet nog niet hoe je dat krijgt en hoe jij dat kan geven.



Bij elke post zie je rechtsboven +Merit.

Druk daar eens op...  Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
LoyceMobile
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1655
Merit: 687


LoyceV on the road. Or couch.


View Profile WWW
June 30, 2018, 10:37:33 PM
 #51

Bij elke post zie je rechtsboven +Merit.
Accounts zonder merit zien dat niet.

LoyceV on the road Advertise here for LN Don't deal with this account (exception)
Advertise here for LN Tip my kids Exchange LN (20 coins). 1% fee. No KYC <€50/month
My useful topics: Meritt & Trust & Moreee Art Advertise here for LN Foru[url=https://bitcointalk.org/m
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
July 01, 2018, 11:07:09 AM
 #52

He,
Kun je uitleggen hoe jij komt aan die Merit ? Ik weet nog niet hoe je dat krijgt en hoe jij dat kan geven.



Door hoogwaardige kwaliteits posts te gaan maken, in het Engelse gedeelte.  Of eventueel een mindblowing topic of post hier in het Nederlandse gedeelte

Delphinus
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 112


View Profile
July 01, 2018, 08:48:25 PM
Merited by LoyceV (1), Bouli (1)
 #53

Ik zag deze post in het Engelse merit thread. Ik ben inderdaad 1 van die Nederlanders die net zo lief Engels spreekt en daarom de NL sectie vaak overslaat.
Er wordt daar helaas ook niet echt naar mijn mening geluisterd en ik krijg inderdaad steeds meer de indruk dat het een ons-kent-ons netwerk is dat vooral elkaar tevreden houdt.

Mijn grootste issue met BCT zijn de spammers en scammers. Daarom was ik initieel blij met het idee van een "merit" systeem, vergelijkbaar met upvotes. In de uitvoering blijkt echter dat merit niets doet tegen deze mensen. Ook in het originele systeem gebruikten spammers geen "hoge" accounts. Als je na 1-2 posts wordt gebanned is het zonde van de tijd die je erin hebt gestopt. Het waren altijd al de newbies die mensen lastig vielen.

Via merit kun je er nu voor zorgen dat ze nooit hogerop komen, maar zonder minimum vereisten voor posts is dat ook helemaal niet nodig. Daarom is merit op dit moment een onnodige complicatie. Je zou het wel nuttig kunnen maken (lijkt me handig!) door posters van threads de mogelijkheid te geven om newbies geen post rechten te geven.

Dan sluiten je wellicht een kleine groep buiten (die moeten dan via andere threads merit zien te verzamelen eerst), maar geeft het merit direct waarde en ga je spam tegen.
Op dit moment zijn er meerdere projecten zonder BCT thread, omdat ze de tientallen spam accounts niet kunnen blocken.

Als merit ervoor kan zorgen dat die nooit kunnen ranken (en mensen mogen minimum eisen stellen aan posters) dan zie ik pas de toegevoegde waarde.

TranslateIntoDutch
Member
**
Offline Offline

Activity: 308
Merit: 69


View Profile
July 01, 2018, 09:21:12 PM
 #54

He,
Kun je uitleggen hoe jij komt aan die Merit ? Ik weet nog niet hoe je dat krijgt en hoe jij dat kan geven.

Als iemand iets heeft gepost wat voor anderen waardevol is, dan wordt zo'n bericht soms door andere gebruikers beloond met merits. Zoals hierboven beschreven kan iemand een post met merits belonen door te klikken op '+Merit', wat rechtsboven elk bericht staat (als je geen merits hebt, dan kan het zijn dat je dat niet ziet staan). Als je daarop hebt geklikt, dan krijg je te zien hoeveel merits je hebt om te verzenden (sendable merits, ook wel sMerits genoemd). Je voert dan in hoeveel merits je aan het bericht wilt geven en klikt vervolgens op 'Send'.

Het aantal sMerits dat je hebt om aan anderen te geven hangt af van het aantal merits dat je zelf hebt ontvangen. Voor elke merit die je van een ander hebt gekregen, krijg je een halve sMerit. Aangezien je iemand niet een halve merit kunt geven, wordt die halve sMerit pas vrijgegeven als je een tweede merit hebt ontvangen, waardoor je dan 1 sMerit te vergeven hebt (je zult je eerste sMerit dus pas krijgen als je zelf minimaal 2 merits hebt ontvangen). Zo heb ik zelf tot op heden 34 merits ontvangen, waardoor ik in totaal 17 sMerits heb om aan anderen te geven. Hiervan heb ik er al 11 vergeven, waardoor ik er nog 6 over heb.

Hopelijk maakt dit het wat duidelijker? Meer informatie over merits kun je vinden in deze thread. Onderaan vind je de veelgestelde vragen over merits (Merit FAQ).

LoyceMobile
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1655
Merit: 687


LoyceV on the road. Or couch.


View Profile WWW
July 02, 2018, 05:17:12 AM
 #55

Op dit moment zijn er meerdere projecten zonder BCT thread, omdat ze de tientallen spam accounts niet kunnen blocken.
Het is juist andersom: veel ANN threads betalen spammers om de thread te bumpen. Daar betalen ze duizenden dollars voor.
Als je geen spam wil, kan je een self-moderated thread maken.

LoyceV on the road Advertise here for LN Don't deal with this account (exception)
Advertise here for LN Tip my kids Exchange LN (20 coins). 1% fee. No KYC <€50/month
My useful topics: Meritt & Trust & Moreee Art Advertise here for LN Foru[url=https://bitcointalk.org/m
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
July 02, 2018, 07:23:57 AM
 #56

Ik zag deze post in het Engelse merit thread. Ik ben inderdaad 1 van die Nederlanders die net zo lief Engels spreekt en daarom de NL sectie vaak overslaat.
Er wordt daar helaas ook niet echt naar mijn mening geluisterd en ik krijg inderdaad steeds meer de indruk dat het een ons-kent-ons netwerk is dat vooral elkaar tevreden houdt.

Het lijkt erop dat er bijna niemand meer naar elkaar luistert en men gewoon een post dropt en door gaat naar het de volgende thread, zonder enige logica. In het verleden werd dat dus gedaan om postcounts en activity te verkrijgen, heb het gevoel dat het met de invoering van het Merrit-systeem niet veel anders is geworden.

Het hele forum is eigenlijk te groot geworden, veels te veel spammers, bountyhunters etc. Heb het gevoel dat de bedoeling een beetje weg is van het forum. Uiteindelijk zal het alleen maar groter en groter worden, blijft tenslotte, tussen alle onzin berichten door, wel 1 van de grootste informatiebronnen.

Cryptomania843
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 2

Staker.network - POS Smart Contract ETH Token


View Profile
July 02, 2018, 10:40:57 PM
 #57

Waarom krijg ik geen Merit voor mijn teksten, ik denk mee met de community and deel ook mijn ervaring mee. Daarmee verdien ik toch een Merit ?

STAKER.network ] ━━ [ The Next Proof-of-Stake Smart Contract Token
] ⚁ 100% 1st Year Interest [ ━━ ] ⚀ Free Airdrops [
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
July 03, 2018, 07:48:33 AM
 #58

Waarom krijg ik geen Merit voor mijn teksten, ik denk mee met de community and deel ook mijn ervaring mee. Daarmee verdien ik toch een Merit ?

De vraag stellen is'm beantwoorden...  Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
July 03, 2018, 08:06:42 AM
 #59

Op dit moment zijn er meerdere projecten zonder BCT thread, omdat ze de tientallen spam accounts niet kunnen blocken.
Het is juist andersom: veel ANN threads betalen spammers om de thread te bumpen. Daar betalen ze duizenden dollars voor.
Als je geen spam wil, kan je een self-moderated thread maken.

Zo doe ik het ook: self-moderaten. Alleen denk ik zelden aan het bestaan van die mogelijkheid...

Veel van de members beperken zich bovendien tot het lezen van de OP (en soms - met heel veel geluk - misschien de meeste recente post in de thread) waardoor er eigenlijk nooit een discussie van komt, maar gewoon een samenraapsel van uitingen van meningen, waarvan de ene nog minder boeiend is dan de andere... Smiley Dat vind ik dus echt hemeltergend.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
July 03, 2018, 08:09:07 AM
 #60

Waarom krijg ik geen Merit voor mijn teksten, ik denk mee met de community and deel ook mijn ervaring mee. Daarmee verdien ik toch een Merit ?

Het zal iets dieper moeten gaan dan een mix van letterlijk uit het Frans vertaald Nederlands en Google Translate denk ik. Ik zou in jouw plaats eerst proberen wat Merits te verdienen in de Franse threads.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
July 03, 2018, 02:08:23 PM
 #61

Waarom krijg ik geen Merit voor mijn teksten, ik denk mee met de community and deel ook mijn ervaring mee. Daarmee verdien ik toch een Merit ?

Jij bepaald niet wat je verdiend, dat bepaalt de community. Je maakt niet echt je onderschrift waar zo... "La patience est le meilleure remède"


Chriske92
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 97
Merit: 2

Join The Blockchain Revolution In Logistics


View Profile WWW
July 04, 2018, 08:38:55 AM
Merited by friends1980 (1)
 #62

Ik kan je vertellen dat ik geen behoefte heb om aan bounties mee te doen, en degenen die dat wel doen maken vrijwel uitsluitend bounty posts. Daar verdien je inderdaad geen Merit mee.


Ik persoonlijk doe mee aan vertaling bounty's, af en toe eens een signature maar niet al te vaak. Zelf scroll ik elk deel van het BCT wel vaak maar niet alles vind ik interessant. Er zijn veel shit posts tegenwoordig zoals 'welke is de beste ico' 'gaat BTC nog stijgen', daar doe ik niet graag aan mee, maar soms zondig ik wel eens.

Maar om terug te komen op de Merit discussie, het is een leuk concept maar het heeft niet het gewenste effect. Nu krijgt men personen die beter zijn en zich beter voordoen dan ze eigenlijk zijn. Ook krijgt diegene met veel Merits de macht om door te geven aan wie hij wilt, dat was het idee van Satoshi niet dacht ik. Want men geeft weer macht aan enkelingen en kan men dus vergelijken met de 'elite' en is totaal anders dan de vrijheid die satoshi of Cypherpunks wilden.
Nu ik zie veel in topics waar er goede antwoorden zijn van newbie's, Jr en Members maar die totaal de nodige merits niet krijgen dat ze verdienen voor hun post.
Als men de shit posts wil tegengaan moeten we het oude systeem gebruiken van mensen die spam melden. Dat is toch objectiever naar mijn mening. Want dan zet je de macht bij de bevolking en niet bij enkelingen, wat ook zeer bevorderend is voor de hele community.

Zelf kijk ik niet veel naar de NL topics, wat zeer jammer is. Want het Nederlands is niet zo'n kleine taal. Ik denk dat we een hele grote Nederlandse community hebben hier op BCT, maar wij Nederlandstaligen zijn personen die zich vlug kunnen aanpassen aan de situaties.

SMART CONTAINERS : https://smartcontainers.ch/
Temperature-sensitive logistics.   Revolutionized.
riksen
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 2


View Profile
July 06, 2018, 08:56:39 AM
 #63

Ik vindt het systeem van merit helemaal niks.
Zelf post ik veel in het Nederlandse deel van het forum.
Maar omdat ik merk dat het vooral de nieuwe leden zijn die hier posten.
Er totaal geen merit aan elkaar wordt gegeven of kunnen geven.
Daarom leef het Nederlandse deel ook minder.
Ik ga zelf nu ook meer in het Engels posten en lezen.
Want ik zelf wil wel met me rank stijgen.

★ PRiVCY ➢ Anonymous Transactions! ➢ New Roadmap ★
[PoW/PoS]✅[Tor]✅[https://privcy.eu/]✅[Privacy-enabled and Secure.]✅
Delphinus
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 112


View Profile
July 06, 2018, 09:58:38 PM
 #64

Op dit moment zijn er meerdere projecten zonder BCT thread, omdat ze de tientallen spam accounts niet kunnen blocken.
Het is juist andersom: veel ANN threads betalen spammers om de thread te bumpen. Daar betalen ze duizenden dollars voor.
Als je geen spam wil, kan je een self-moderated thread maken.

Zo doe ik het ook: self-moderaten. Alleen denk ik zelden aan het bestaan van die mogelijkheid...

Veel van de members beperken zich bovendien tot het lezen van de OP (en soms - met heel veel geluk - misschien de meeste recente post in de thread) waardoor er eigenlijk nooit een discussie van komt, maar gewoon een samenraapsel van uitingen van meningen, waarvan de ene nog minder boeiend is dan de andere... Smiley Dat vind ik dus echt hemeltergend.

Een van mijn projecten is nu inderdaad self-moderated geworden, maar de spammers zijn daarna gewoon 2-3 eigen "nep ANN threads" begonnen met dezelfde naam.

Misschien zou het starten van een nieuwe thread 10-15 Merit points moeten kosten. Dat zou spammers wel tegenhouden.

Maar ben het met jullie eens dat dit een klein project is, wat eigenlijk gewoon te groot is geworden en waar nog weinig goede discussies zijn.

Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
July 09, 2018, 11:07:56 AM
 #65

Ik vindt het systeem van merit helemaal niks.
Zelf post ik veel in het Nederlandse deel van het forum.
Maar omdat ik merk dat het vooral de nieuwe leden zijn die hier posten.
Er totaal geen merit aan elkaar wordt gegeven of kunnen geven.
Daarom leef het Nederlandse deel ook minder.
Ik ga zelf nu ook meer in het Engels posten en lezen.
Want ik zelf wil wel met me rank stijgen.


De vraag is, waarom wil je met je rank stijgen? Het heeft voor het forum zelf niet echt meerwaarde.

Ten tweede, voordat het merit systeem kwam was het Nederlandse gedeelte ook op sterven na dood.

Delphinus
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 112


View Profile
July 09, 2018, 02:53:31 PM
 #66

Ik vindt het systeem van merit helemaal niks.
Zelf post ik veel in het Nederlandse deel van het forum.
Maar omdat ik merk dat het vooral de nieuwe leden zijn die hier posten.
Er totaal geen merit aan elkaar wordt gegeven of kunnen geven.
Daarom leef het Nederlandse deel ook minder.
Ik ga zelf nu ook meer in het Engels posten en lezen.
Want ik zelf wil wel met me rank stijgen.


De vraag is, waarom wil je met je rank stijgen? Het heeft voor het forum zelf niet echt meerwaarde.

Ten tweede, voordat het merit systeem kwam was het Nederlandse gedeelte ook op sterven na dood.

Ranking is toch een soort van "beloning" waarmee je in aanzien stijgt. Newbies worden toch minder serieus genomen. Mensen zijn straks 6 maanden actief op het forum as "newbie" of "junior". Dan moet je je toch af gaan vragen of het nog enige waarde heeft of je gewoon alle ranks weg moeten halen.

Als merit zo belangrijk is zou je ook alleen dat kunnen laten zien (in combinatie met post count) en de rest gewoon weghalen.

riksen
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 2


View Profile
July 09, 2018, 05:50:14 PM
 #67

Ik vindt het systeem van merit helemaal niks.
Zelf post ik veel in het Nederlandse deel van het forum.
Maar omdat ik merk dat het vooral de nieuwe leden zijn die hier posten.
Er totaal geen merit aan elkaar wordt gegeven of kunnen geven.
Daarom leef het Nederlandse deel ook minder.
Ik ga zelf nu ook meer in het Engels posten en lezen.
Want ik zelf wil wel met me rank stijgen.


De vraag is, waarom wil je met je rank stijgen? Het heeft voor het forum zelf niet echt meerwaarde.

Ten tweede, voordat het merit systeem kwam was het Nederlandse gedeelte ook op sterven na dood.

Voel me inderdaad niet echt van waarde als ik straks 60 post heb gedaan en geen merit heb gehad. Heb ik dus voor mijn gevoel 60x onzin gepost in de ogen van de rest.
Dus dan is mijn menig of hulp niet van waarde.
Kan ik net zo goed alleen maar hier lezen en niks meer posten.
Zelf haalde ik eerst mijn info uit een slack kanaal.
Maar lees nu veel hier maar inderdaad niet in het Nederlandse deel.
Verwacht ook niet dat het Nederlandse deel gaat opleven van wat ik uit posten lees.

★ PRiVCY ➢ Anonymous Transactions! ➢ New Roadmap ★
[PoW/PoS]✅[Tor]✅[https://privcy.eu/]✅[Privacy-enabled and Secure.]✅
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
July 10, 2018, 06:32:13 AM
 #68

Ik vindt het systeem van merit helemaal niks.
Zelf post ik veel in het Nederlandse deel van het forum.
Maar omdat ik merk dat het vooral de nieuwe leden zijn die hier posten.
Er totaal geen merit aan elkaar wordt gegeven of kunnen geven.
Daarom leef het Nederlandse deel ook minder.
Ik ga zelf nu ook meer in het Engels posten en lezen.
Want ik zelf wil wel met me rank stijgen.


De vraag is, waarom wil je met je rank stijgen? Het heeft voor het forum zelf niet echt meerwaarde.

Ten tweede, voordat het merit systeem kwam was het Nederlandse gedeelte ook op sterven na dood.

Voel me inderdaad niet echt van waarde als ik straks 60 post heb gedaan en geen merit heb gehad. Heb ik dus voor mijn gevoel 60x onzin gepost in de ogen van de rest.
Dus dan is mijn menig of hulp niet van waarde.
Kan ik net zo goed alleen maar hier lezen en niks meer posten.
Zelf haalde ik eerst mijn info uit een slack kanaal.
Maar lees nu veel hier maar inderdaad niet in het Nederlandse deel.
Verwacht ook niet dat het Nederlandse deel gaat opleven van wat ik uit posten lees.


Dit is echt onzin...net of je posts ineens zinvol zijn als je hoger in rank bent. Dat is echt grote onzin, sorry dat ik het zeg.
Met die mentaliteit ga je het ver schoppen.  Huh

Je ben bovendien al een Jr. Member. Als je gewoon kwaliteitsposts maakt (vooral in het Engelse gedeelte, niet in offtopic, bounties en marketplace) dan zal je vanzelf merrits krijgen.



friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
July 12, 2018, 08:23:14 PM
 #69

Dit is echt onzin...net of je posts ineens zinvol zijn als je hoger in rank bent. Dat is echt grote onzin, sorry dat ik het zeg.
Met die mentaliteit ga je het ver schoppen.  Huh

Je ben bovendien al een Jr. Member. Als je gewoon kwaliteitsposts maakt (vooral in het Engelse gedeelte, niet in offtopic, bounties en marketplace) dan zal je vanzelf merrits krijgen.

Nou er zitten wel gi-gan-tisch veel crap posters met een Newbie of Junior level op dit forum. In die zin zou ik ook liever in het gezelschap van Members of hoger vertoeven... Smiley

Maar verder helemaal mee eens, hoor. Ik zal in elk geval niemand discrimineren op basis van zijn ranking Tongue maar wel op basis van de inhoud van zijn posts! Cool Wink

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
July 12, 2018, 10:02:03 PM
 #70

Dit is echt onzin...net of je posts ineens zinvol zijn als je hoger in rank bent. Dat is echt grote onzin, sorry dat ik het zeg.
Met die mentaliteit ga je het ver schoppen.  Huh

Je ben bovendien al een Jr. Member. Als je gewoon kwaliteitsposts maakt (vooral in het Engelse gedeelte, niet in offtopic, bounties en marketplace) dan zal je vanzelf merrits krijgen.

Nou er zitten wel gi-gan-tisch veel crap posters met een Newbie of Junior level op dit forum. In die zin zou ik ook liever in het gezelschap van Members of hoger vertoeven... Smiley

Maar verder helemaal mee eens, hoor. Ik zal in elk geval niemand discrimineren op basis van zijn ranking Tongue maar wel op basis van de inhoud van zijn posts! Cool Wink

Er zijn inderdaad genoeg spammers/trollers/bots met lage ranked accounts, maar ik kijk ook eerder naar de inhoude. Er zijn genoeg hero/legedary accounts met posts die waardelozer zijn dan van de meeste lagere accounts.

riksen
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 2


View Profile
July 13, 2018, 11:51:31 AM
 #71

Dit is echt onzin...net of je posts ineens zinvol zijn als je hoger in rank bent. Dat is echt grote onzin, sorry dat ik het zeg.
Met die mentaliteit ga je het ver schoppen.  Huh

Je ben bovendien al een Jr. Member. Als je gewoon kwaliteitsposts maakt (vooral in het Engelse gedeelte, niet in offtopic, bounties en marketplace) dan zal je vanzelf merrits krijgen.

Nou er zitten wel gi-gan-tisch veel crap posters met een Newbie of Junior level op dit forum. In die zin zou ik ook liever in het gezelschap van Members of hoger vertoeven... Smiley

Maar verder helemaal mee eens, hoor. Ik zal in elk geval niemand discrimineren op basis van zijn ranking Tongue maar wel op basis van de inhoud van zijn posts! Cool Wink

Er zijn inderdaad genoeg spammers/trollers/bots met lage ranked accounts, maar ik kijk ook eerder naar de inhoude. Er zijn genoeg hero/legedary accounts met posts die waardelozer zijn dan van de meeste lagere accounts.

Mijn bericht was inderdaad wat vergezocht. Maar wel goed om te lezen dat jullie niet naar ranking kijken.
Blijf er gewoon lekker op los posten. Zal vanzelf wel merit krijgen en anders maar niet.

★ PRiVCY ➢ Anonymous Transactions! ➢ New Roadmap ★
[PoW/PoS]✅[Tor]✅[https://privcy.eu/]✅[Privacy-enabled and Secure.]✅
Delphinus
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 112


View Profile
July 13, 2018, 02:52:51 PM
 #72

Toch snap ik het wel hoor. Als ik op Reddit post en geen upvotes krijg voel ik me ook een beetje lullig.

Het enige verschil hier is dat het zo nagenoeg onmogelijk is om merit te krijgen, dat je er echt niet slecht over hoeft te voelen.

DikkieD
Member
**
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 22


View Profile
July 15, 2018, 02:43:22 PM
Last edit: July 15, 2018, 04:18:31 PM by DikkieD
Merited by friends1980 (1), Bouli (1)
 #73

Ik wist - toen ik hier net begon - niet echt wat het nut er precies van was. Had er toen een stuk of 7 ofzo en gaf ze allemaal aan 1 user die leuk op een van mijn posts reageerde (en mij vervolgens op het hele merit systeem tipte). Later pas had ik ze wellicht beter wat meer obv kwaliteit kunnen uitdelen Smiley.

Wel vind ik het jammer dat Hero/Legendary eigenlijk meer wat zegt over 'er op tijd bij zijn geweest' of 'de juiste vriendjes hebben' (of een derde; otc kopen). Ik zie regelmatig de meest brakke teksten langskomen van personen met heel veel merit.

Ik heb 1x geprobeerd een inhoudelijk goed stuk te publiceren (naast de standaard posts, die nu eenmaal ook bij een forum horen), daar heb ik uiteindelijk het leeuwendeel van mijn merits voor gekregen en zelfs nu komt er nog een verdwaalde merit langs Smiley. Het gaat echter nog wel even duren eer ik een stap voorwaarts maak (moet er nog 'maar' 83 voor full member). Het systeem heeft de grootste spam wellicht een halt toe geroepen, maar eigenlijk klopt het zo ook niet echt...mensen met veel merit geven het eigenlijk vooral aan vrienden of aan hun alt accounts.

Anyway. Terug naar je topic. Ik zie in de andere landen toch wel erg veel merit ruiltjes langskomen. Bv het helpen mbt klusjes en vervolgens bedankt worden in merit (bv hulp bij vertalingen etc, dus iemand doet vertalingswerk bij een bounty en laat landgenoten erop schieten). Tja, dat is inderdaad wat minder relevant bij Nederlanders....ik keek pas na maanden voor het eerst in deze rubriek Smiley

friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
July 16, 2018, 07:34:02 AM
 #74

Ik zie in de andere landen toch wel erg veel merit ruiltjes langskomen.


Dat was exact de bedoeling van deze thread!  Cool Als de andere buitenlandse members naar hartelust mogen uitwisselen, dan mogen wij dat ook!

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
DikkieD
Member
**
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 22


View Profile
July 16, 2018, 11:03:39 AM
Last edit: July 16, 2018, 12:45:47 PM by DikkieD
 #75

Ik zie in de andere landen toch wel erg veel merit ruiltjes langskomen.


Dat was exact de bedoeling van deze thread!  Cool Als de andere buitenlandse members naar hartelust mogen uitwisselen, dan mogen wij dat ook!

Vanzelfsprekend...maar om te geven moet je ze krijgen en ik heb het vermoeden dat NL gebruikers simpelweg minder 'krijgen' los van het feit of ze wel/niet in contact komen met andere NL gebruikers Smiley.

Ik zal in elk geval aan denken om toekomstige merit maar hier te vergeven Smiley. Edit: Hey. Ik heb er twee, dus 1tje weg ermee Smiley. Nu even de vraag hoe ik een ander weer blij maak. Wie heeft ze nu eigenlijk 'het meeste nodig'?

En een gerelateerde vraag. Welke subrubrieken zijn nu een beetje de plekken waar meer inhoudelijk gepraat wordt zonder dat het alleen maar over btc gaat en zonder dat het een groot shillfest wordt?
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
July 16, 2018, 09:20:32 PM
 #76

Ik zie in de andere landen toch wel erg veel merit ruiltjes langskomen.


Dat was exact de bedoeling van deze thread!  Cool Als de andere buitenlandse members naar hartelust mogen uitwisselen, dan mogen wij dat ook!

Vanzelfsprekend...maar om te geven moet je ze krijgen en ik heb het vermoeden dat NL gebruikers simpelweg minder 'krijgen' los van het feit of ze wel/niet in contact komen met andere NL gebruikers Smiley.

Ik zal in elk geval aan denken om toekomstige merit maar hier te vergeven Smiley. Edit: Hey. Ik heb er twee, dus 1tje weg ermee Smiley. Nu even de vraag hoe ik een ander weer blij maak. Wie heeft ze nu eigenlijk 'het meeste nodig'?

En een gerelateerde vraag. Welke subrubrieken zijn nu een beetje de plekken waar meer inhoudelijk gepraat wordt zonder dat het alleen maar over btc gaat en zonder dat het een groot shillfest wordt?

Wat ik krijg geef ik regelmatig ook weg, toevallig dat ik je hier tref trouwens, je kent me wel, van Chainium ;-)

friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
July 17, 2018, 09:47:56 PM
 #77


Ik zal in elk geval aan denken om toekomstige merit maar hier te vergeven Smiley. Edit: Hey. Ik heb er twee, dus 1tje weg ermee Smiley. Nu even de vraag hoe ik een ander weer blij maak. Wie heeft ze nu eigenlijk 'het meeste nodig'?

En een gerelateerde vraag. Welke subrubrieken zijn nu een beetje de plekken waar meer inhoudelijk gepraat wordt zonder dat het alleen maar over btc gaat en zonder dat het een groot shillfest wordt?

Ik stel mij daar geen enkele vraag bij. Ik deel uit als ik daar zin in heb en aan wie ik wil. Maak niet uit welke rank of trust etc. De volledige Meta-thread is een irritante "Merit Police" thread aan het worden, waar mensen zich niet alleen meer vragen stellen over spam en nutteloze posts, maar zich nu ook beginnen af te vragen of de gegeven Merits wel goed gespendeerd werden. Het grenst soms aan het absurde.

Zo is er een thread over mensen die ANN en BOUNTY-threads Meriten. Een thread over mensen die Merit statistics liken. Een thread voor mensen die memes Meriten. Enzovoort enzovoort. Roll Eyes

Ik heb amper de tijd om dat allemaal te lezen, laat staan om hele posts daarover vol te schrijven. Heeft allemaal niets meer met crypto te maken. Geen idee waar al die mensen tijd (en zin en energie) daarvoor vinden... (ik ben trouwens in deze post toch wel goed mijn best aan het doen Cool Grin )

Dus geef gewoon aan wie je wilt. Dit forum is door een libertariër opgestart en ik ga er prat op die spirit van Satoshi voort te zetten. Voor mij waren de Merits dus (deels) voor iedereen die een ietwat samenhangende post in deze thread heeft gezet. Voor een ander kan het iets grappigs of superintellectueel of whatever zijn.

Ze hebben dat Merit systeem absoluut door onze strot willen duwen en als ze nu ook nog gaan komen vertellen waar we ze mogen uitdelen, kunnen we misschien beter ons eigen cryptoforum opstarten...

En wat je laatste vraag betreft... Ik weet het momenteel ook niet te goed. Het is sinds december overal lekker shillen geblazen. Mensen lezen enkel de OP en antwoorden dan maar lukraak iets, gewoon om aan hun minimum posts te geraken... Economics vind ik nog redelijk te doen. Verder is er ook nog de Serious Discussion, maar om heel eerlijk te zijn: ik zit echt niet op dit forum om effe gezellig te keuvelen over legalizering van drugs of over het recht een inbreker te doden of zo...

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
TranslateIntoDutch
Member
**
Offline Offline

Activity: 308
Merit: 69


View Profile
July 19, 2018, 02:25:43 PM
 #78

Eerder in deze thread heb ik mijn mening gegeven over het merit-systeem. Hieraan zou ik willen toevoegen dat het opmerkelijk is hoe weinig merits er binnen de Nederlandstalige community worden gegeven. Nu denk ik dat dat grotendeels te wijten is aan het feit dat het Nederlandstalige deel van het forum niet zo populair is. Kijk maar eens naar hoeveel (of eigenlijk hoe weinig) berichten er op een dag worden geplaatst.

Ik denk dat het Nederlandstalige deel van het forum populairder zou zijn als er meer activiteit zou zijn. Dan zouden er namelijk meer interessante threads (zoals deze) worden geplaatst en dat nodigt uit tot meer interactie. Want hoewel veel Nederlanders het Engels goed machtig zijn, blijft het altijd gemakkelijker om in je eigen taal te communiceren.

Omdat ik graag een bijdrage wil leveren aan het Nederlandstalige deel van het forum, heb ik onlangs de forumregels naar het Nederlands vertaald. Je kunt deze vinden in de thread genaamd Niet-officiële lijst met (officiële) regels, richtlijnen, FAQ Bitcointalk.org. Misschien heb je de forumregels eerder gelezen in het Engels, misschien heb je ze nog nooit gezien. Lees ze eens door. Iedereen is welkom om een reactie achter te laten. En mocht je op- of aanmerkingen hebben, laat het dan vooral weten.

Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
July 19, 2018, 06:05:24 PM
 #79

Het hele merit gebeuren snap ik nog niet. Krijg ik dit automatisch om uit te delen of moet ik daar iets voor doen? En waar kan ik zien hoeveel merits om te vergeven ik heb?

TranslateIntoDutch
Member
**
Offline Offline

Activity: 308
Merit: 69


View Profile
July 19, 2018, 07:12:52 PM
 #80

Het hele merit gebeuren snap ik nog niet. Krijg ik dit automatisch om uit te delen of moet ik daar iets voor doen? En waar kan ik zien hoeveel merits om te vergeven ik heb?
Ik zag dat je in de thread met de vertaalde forumregels al schreef dat je dacht inmiddels te begrijpen hoe het werkt met merits. Mocht er toch nog iets onduidelijk zijn, dan zou deze post eerder in deze thread het misschien iets kunnen verhelderen.

Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
July 20, 2018, 08:54:27 AM
 #81

Het hele merit gebeuren snap ik nog niet. Krijg ik dit automatisch om uit te delen of moet ik daar iets voor doen? En waar kan ik zien hoeveel merits om te vergeven ik heb?
Ik zag dat je in de thread met de vertaalde forumregels al schreef dat je dacht inmiddels te begrijpen hoe het werkt met merits. Mocht er toch nog iets onduidelijk zijn, dan zou deze post eerder in deze thread het misschien iets kunnen verhelderen.
Dank je wel, dit verduidelijkt inderdaad het stukje dat ik nog miste. Ik zie het +merit knopje niet, omdat ik nog geen merits heb ontvangen en dus geen sMertits heb om te versturen. Ik begrijp nu in ieder geval hoe het systeem werkt.

friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
July 22, 2018, 09:13:52 AM
 #82

De beheersing van de Engelse taal onder de Nederlanders lijkt in dit geval eigenlijk een tegeneffect te hebben. Dit systeem is ook ongeschikt voor een democratisch systeem zoals Bitcoin, waarbij een centrale eenheid bepaalt wie als bron past en het vervolgens het recht geeft om eindeloze waarden te verspreiden!

Robot?

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
CurrentCrypto
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 62
Merit: 1


View Profile WWW
July 23, 2018, 07:43:52 AM
 #83

Is er ook iets van een 'ongeschreven regel' of iets dergelijks op dit forum voor het verdienen van merits of is het puur de gun-factor van degene die het weggeeft?
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
July 23, 2018, 07:44:48 AM
 #84

Is er ook iets van een 'ongeschreven regel' of iets dergelijks op dit forum voor het verdienen van merits of is het puur de gun-factor van degene die het weggeeft?

Gun-factor Smiley

CurrentCrypto
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 62
Merit: 1


View Profile WWW
July 23, 2018, 07:52:09 AM
 #85

Check, dus voor (nieuwe) leden kan het aardig lastig zijn om bijv. van jr. member naar member te gaan. Dat is jammer
DikkieD
Member
**
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 22


View Profile
July 23, 2018, 09:54:51 AM
 #86

Check, dus voor (nieuwe) leden kan het aardig lastig zijn om bijv. van jr. member naar member te gaan. Dat is jammer

Ja, dat kun je wel zeggen ja. Nadat ik eindelijk 10 merits haalde heb ik het hele gebeuren maar lekker laten varen. Van 0 naar 10 is met hard werken en op de juiste plekken met het juiste antwoord reageren nog wel haalbaar, maar nu even van 10 naar 100...tja...gaan wel een paar jaar overheen en ik hoop eigenlijk dat het hele gebeuren tegen die tijd al niet meer bestaat (merit/sig campaigns). Want feitelijk gaat het natuurlijk om de sig campaigns, waarbij je met hogere member status echt absurde hoeveelheden tokens kunt verdienen. En met absurd bedoel ik echt absurd...een Legendary member die even in de laatste week van een bounty snel zijn sig verandert en vervolgens 20k tokens krijgt van een ICO, terwijl ik 200 tweets schrijf in 15 weken tijd en hier 200 tokens voor krijg haha Smiley.

CurrentCrypto
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 62
Merit: 1


View Profile WWW
July 23, 2018, 11:10:31 AM
 #87

Check, dus voor (nieuwe) leden kan het aardig lastig zijn om bijv. van jr. member naar member te gaan. Dat is jammer

Ja, dat kun je wel zeggen ja. Nadat ik eindelijk 10 merits haalde heb ik het hele gebeuren maar lekker laten varen. Van 0 naar 10 is met hard werken en op de juiste plekken met het juiste antwoord reageren nog wel haalbaar, maar nu even van 10 naar 100...tja...gaan wel een paar jaar overheen en ik hoop eigenlijk dat het hele gebeuren tegen die tijd al niet meer bestaat (merit/sig campaigns). Want feitelijk gaat het natuurlijk om de sig campaigns, waarbij je met hogere member status echt absurde hoeveelheden tokens kunt verdienen. En met absurd bedoel ik echt absurd...een Legendary member die even in de laatste week van een bounty snel zijn sig verandert en vervolgens 20k tokens krijgt van een ICO, terwijl ik 200 tweets schrijf in 15 weken tijd en hier 200 tokens voor krijg haha Smiley.


De verhouding van die verdiensten is behoorlijk scheef inderdaad. Maarja, erg actief zijn en veel goede posts plaatsen is het enige wat je kunt doen.
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
July 23, 2018, 09:15:34 PM
 #88

Euh ja, vergeet ook niet waarom je het doet. Ik vermoed voor de bounties. Ik zie niet meteen een andere reden.

Neem nu eens echt de tijd om te berekenen hoeveel per uur je aan bounties gaat verdienen, als je er ook nog je Merit-tijd moet aan toevoegen.

Bereken eens hoeveel je zou verdienen indien je even veel tijd aan de slechtst betaalde job in onze streken zou spenderen.

Snap je waar ik naartoe wil?  Smiley

Geniet van je tijd op dit forum en have fun ipv je te frustreren over die Merits. Ik zal uw fun tijdig bekronen met wat Merits, lol Grin

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
Delphinus
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 112


View Profile
July 26, 2018, 07:45:03 AM
 #89

Quotes van posts van begin mei? De Google Translate bots beginnen inderdaad het forum over te nemen op zoek naar merits...

Bounties zijn tot nu toe best goed geweest. Paar post per week, maar ik heb er toch goed mee verdiend.

friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
July 30, 2018, 11:29:53 AM
 #90

Quotes van posts van begin mei? De Google Translate bots beginnen inderdaad het forum over te nemen op zoek naar merits...

Bounties zijn tot nu toe best goed geweest. Paar post per week, maar ik heb er toch goed mee verdiend.

Ja het is zeker mogelijk maar je moet zeer selectief zijn. Ik heb al een paar dagen werk verloren met projecten die er patent uitzien maar dan de zoveelste gebakken lucht blijken te zijn. En ik denk dat ik nochtans vrij grondige DYOR doe.

Maar het bounty onderwerp verdient eigenlijk zijn eigen thread.  Smiley

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
onlinedragon
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 501


View Profile
August 12, 2018, 03:57:10 PM
 #91

Tegenwoordig is het hebben van Merit op dit forum voor sommige onderdelen een vereiste, ook het halen van een hogere rank kan alleen maar na het behalen van een x aantal Merit. Zelf was ik een poos wat minder actief op dit forum waardoor ik net niet de rank Legendary heb bereikt aangezien je profiel activity niet omhoog gaat als niks post op dit forum. Toen ik weer wat actiever werd was ondertussen het Merit systeem ingevoerd waardoor je nu als extra eis 1000 merit moet halen, nu had ik ondertussen wel al de rank hero bereikt waardoor ik nu aardig wat Merit heb die ik weer kan weggeven aan andere.  

Zal eens wat vaker het Nederlandse deel van het forum bezoeken om te kijken of ik wat  Merit kan uitdelen aan mensen die iets goeds bijdragen aan dit forum.
Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
August 14, 2018, 08:46:12 AM
 #92

Voor de merit gevers hier in dit topic. Waar let je op bij het geven van merit, quality posts is zo'n ruim begrijp. Heb je zelf zaken die je belangrijk vind bij het geven van merit? Of geef je het meteen willekeurig weer door als je merit hebt gekregen van een ander? Ben erg benieuwd. Heb zelf geen idee nog hoe ik dat zou doen namelijk, heb nog gern meri namelijk. Maar wellicht dat jullie antwoorden mij en anderen weer kan helpen bij het zelf krijgen van merit.

CurrentCrypto
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 62
Merit: 1


View Profile WWW
August 14, 2018, 10:19:07 AM
 #93

Voor de merit gevers hier in dit topic. Waar let je op bij het geven van merit, quality posts is zo'n ruim begrijp. Heb je zelf zaken die je belangrijk vind bij het geven van merit? Of geef je het meteen willekeurig weer door als je merit hebt gekregen van een ander? Ben erg benieuwd. Heb zelf geen idee nog hoe ik dat zou doen namelijk, heb nog gern meri namelijk. Maar wellicht dat jullie antwoorden mij en anderen weer kan helpen bij het zelf krijgen van merit.

Hier ben ik inderdaad ook wel nieuwsgierig naar!
TranslateIntoDutch
Member
**
Offline Offline

Activity: 308
Merit: 69


View Profile
August 14, 2018, 02:10:20 PM
Merited by friends1980 (1)
 #94

Voor iedereen die de regels over merits en de vereisten voor het bereiken van een bepaalde rang in het Nederlands wil lezen, heb ik de Engelstalige post Merit & new rank requirements naar het Nederlands vertaald: Merits & nieuwe vereisten voor rangen. Als tweede bericht heb ik ter verduidelijking nog een korte toelichting toegevoegd.

Wie nog wat meer over het forum te weten wil komen, kan ook de forumregels en het bericht over de forumrangen/posities/badges in het Nederlands lezen.

Hopelijk heeft iemand er wat aan!

friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
August 19, 2018, 08:40:06 PM
 #95

Voor iedereen die de regels over merits en de vereisten voor het bereiken van een bepaalde rang in het Nederlands wil lezen, heb ik de Engelstalige post Merit & new rank requirements naar het Nederlands vertaald: Merits & nieuwe vereisten voor rangen. Als tweede bericht heb ik ter verduidelijking nog een korte toelichting toegevoegd.

Wie nog wat meer over het forum te weten wil komen, kan ook de forumregels en het bericht over de forumrangen/posities/badges in het Nederlands lezen.

Hopelijk heeft iemand er wat aan!

Ik heb de indruk dat de Merit-obsessie wat op zijn retour is. De slechte conjunctuur zal er wel voor iets tussen zitten. Thx voor je moeite voor de community mate.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
LoyceMobile
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1655
Merit: 687


LoyceV on the road. Or couch.


View Profile WWW
August 19, 2018, 09:04:15 PM
 #96

Voor de merit gevers hier in dit topic. Waar let je op bij het geven van merit, quality posts is zo'n ruim begrijp. Heb je zelf zaken die je belangrijk vind bij het geven van merit? Of geef je het meteen willekeurig weer door als je merit hebt gekregen van een ander? Ben erg benieuwd. Heb zelf geen idee nog hoe ik dat zou doen namelijk, heb nog gern meri namelijk. Maar wellicht dat jullie antwoorden mij en anderen weer kan helpen bij het zelf krijgen van merit.
Dat scheelt per persoon, kijk anders even bij de meest recente Merit transacties: https://bitcointalk.org/index.php?action=merit;stats=recent

LoyceV on the road Advertise here for LN Don't deal with this account (exception)
Advertise here for LN Tip my kids Exchange LN (20 coins). 1% fee. No KYC <€50/month
My useful topics: Meritt & Trust & Moreee Art Advertise here for LN Foru[url=https://bitcointalk.org/m
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
August 29, 2018, 05:31:34 PM
 #97

Voor de merit gevers hier in dit topic. Waar let je op bij het geven van merit, quality posts is zo'n ruim begrijp. Heb je zelf zaken die je belangrijk vind bij het geven van merit? Of geef je het meteen willekeurig weer door als je merit hebt gekregen van een ander? Ben erg benieuwd. Heb zelf geen idee nog hoe ik dat zou doen namelijk, heb nog gern meri namelijk. Maar wellicht dat jullie antwoorden mij en anderen weer kan helpen bij het zelf krijgen van merit.

Wat deze vraag betreft, denk ik dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken.

In mijn geval, sowieso veel Merits hier. Ik heb het ff nagekeken: in de laatste 120 dagen heb ik 30 Merit uitgedeeld, waarvan 18 in het Nederlandstalige gedeelte. Niet slecht hé, jongens! Smiley

De rest hoofdzakelijk uitgedeeld aan iemand die mij in twee van mijn eigen threads over Terms & Conditions van crypto exchanges (https://bitcointalk.org/index.php?topic=4466328.0) inhoudelijk heel veel heeft geholpen.

Tot slot deel ik er graag hier en daar eentje uit aan iemand die er middenin een stroom van nonsens en spam toch nog in slaagt het hoofd koel te houden en een duidelijke post te plaatsen die netjes on-topic blijft en ingaat op de inhoud van de OP. Dat is op dit forum niet altijd even vanzelfsprekend. Wink

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
Cryptomania843
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 2

Staker.network - POS Smart Contract ETH Token


View Profile
August 30, 2018, 06:54:13 AM
 #98

Een interessant onderwerp : schrijf een leuk stukje en je krijgt een merit.
Ik ben zelf meer te vinden in de Frans forum. Daar wordt ook niet veel gedeeld. Degenen die al meriten hebben krijgen nog meer en degene die nog niets hebben krijgen niets. Het lijkt soms wel ingewikkeld om aan de "elite' van de merit te komen. Wat wordt ermee bedoeld ? Wat is wel of niet interessant ? Jou mening geven aan een gesteld vraagt lijkt niet interessant genoeg om merit te verdienen, jij zou dus blijkbaar met nieuwe onderwerpen moeten komen om wat te verdienen. Ik vind het feit dat andere hebben macht over de meriten die uitgedeeld moeten worden niet fijne. Jij moet dus op hun smaak vallen om iets van hun te mogen ontvangen. Wat wel interessant is dat deze Bitcointalk biedt allerlei themas over Bitcoin en cryptos in het algemeen. Sommige posten inderdaad  interessant informatie en daar hebben wij zeker wat aan. Ik lees graag verschillende rubrieken maar vindt het soms niet ovezichtelijk hoe het hier wordt aangeboden.
Mocht iemand een zeer interessant nieuws hebben geschreven dan kan ik deze niet makkelijk vinden. Ik zou zelf for een andere lay-out van de site willen kiezen, en interessant stukken met duidelijke sterren aanvinken zodat het meer opvalt als jij de pagina open doet.

STAKER.network ] ━━ [ The Next Proof-of-Stake Smart Contract Token
] ⚁ 100% 1st Year Interest [ ━━ ] ⚀ Free Airdrops [
Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
August 30, 2018, 09:38:54 AM
 #99

Bedankt weer voor de toelichting Friends1980 en LoyceMobile bedankt voor de link, ik was al op zoek naar zoiets om een beetje feeling te krijgen, maar snap dat waar naar gekeken wordt bij het uitgeven van merit ook erg persoonlijk is.

DikkieD
Member
**
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 22


View Profile
August 30, 2018, 11:58:24 AM
 #100

Ik zie een trend (komen) waarbij bounty programma's meer op kwaliteit gaan sturen, en hierbij zal de rol van signature campaigns op dit forum wrs steeds kleiner worden. Ik denk ook dat de ICO mensen wel doorhebben, dat een legendary member eventjes whale maken niet perse veel voordelen heeft, maar wel telkens het gevolg is bij zo'n scheve bonusstructuur bij de bounties. Je ziet nu ook veel inhoudelijk absurd slechte posts tbv het pluggen van de sig, terwijl dit bijna meer schade doet dan dat het helpt met het bouwen van het merk.

Daarnaast ben ik het maar deels eens met 'als je kwaliteit post krijg je merit'....als je kwaliteit post krijg je volgens mij helemaal niks. Als je de juiste mensen kent krijg je merit. Wat is namelijk nu nog kwaliteit? Waarschijnlijk alleen nog maar als je iets unieks doet waar mensen veel aan hebben, maar een zinvolle discussie in de vorm van een uitgebreid topic wordt voor zover ik dat kan zien nauwelijks 'beloond'.

Maargoed. Ik heb inmiddels via mijn gewone 'crypto-netwerk' aardig wat merits uitgewisseld. Wel binnen het 'gewone', maar dus niet adhv kwaliteit, maar puur 'omdat ik ze ken en het ze gun'.

DikkieD
Member
**
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 22


View Profile
August 30, 2018, 12:01:08 PM
 #101

Voor de merit gevers hier in dit topic. Waar let je op bij het geven van merit, quality posts is zo'n ruim begrijp. Heb je zelf zaken die je belangrijk vind bij het geven van merit? Of geef je het meteen willekeurig weer door als je merit hebt gekregen van een ander? Ben erg benieuwd. Heb zelf geen idee nog hoe ik dat zou doen namelijk, heb nog gern meri namelijk. Maar wellicht dat jullie antwoorden mij en anderen weer kan helpen bij het zelf krijgen van merit.

Ik had tot zo'n 12 merit punten nooit van merit gehoord en toen ik er van hoorde gaf ik ze allemaal aan dezelfde persoon als bedankje (want zij legde het mij allemaal uit). Volgens mij kwam ik er pas later weer achter dat zij al Hero Member was haha.
Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
August 31, 2018, 06:10:03 PM
 #102

Ik zie een trend (komen) waarbij bounty programma's meer op kwaliteit gaan sturen, en hierbij zal de rol van signature campaigns op dit forum wrs steeds kleiner worden. Ik denk ook dat de ICO mensen wel doorhebben, dat een legendary member eventjes whale maken niet perse veel voordelen heeft, maar wel telkens het gevolg is bij zo'n scheve bonusstructuur bij de bounties. Je ziet nu ook veel inhoudelijk absurd slechte posts tbv het pluggen van de sig, terwijl dit bijna meer schade doet dan dat het helpt met het bouwen van het merk.

Daarnaast ben ik het maar deels eens met 'als je kwaliteit post krijg je merit'....als je kwaliteit post krijg je volgens mij helemaal niks. Als je de juiste mensen kent krijg je merit. Wat is namelijk nu nog kwaliteit? Waarschijnlijk alleen nog maar als je iets unieks doet waar mensen veel aan hebben, maar een zinvolle discussie in de vorm van een uitgebreid topic wordt voor zover ik dat kan zien nauwelijks 'beloond'.

Maargoed. Ik heb inmiddels via mijn gewone 'crypto-netwerk' aardig wat merits uitgewisseld. Wel binnen het 'gewone', maar dus niet adhv kwaliteit, maar puur 'omdat ik ze ken en het ze gun'.


Je bedoelt dat vrienden je merit geven omdat je ze kent zonder dat het om een *kwaliteits* post gaat? Is ook een manier om aan merit te komen lijkt me, heb helaas geen vrienden op dit forum zitten.

friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
September 03, 2018, 09:05:02 PM
 #103

Bedankt weer voor de toelichting Friends1980 en LoyceMobile bedankt voor de link, ik was al op zoek naar zoiets om een beetje feeling te krijgen, maar snap dat waar naar gekeken wordt bij het uitgeven van merit ook erg persoonlijk is.

Ja ik voeg er graag nog een nederige "dank je wel" aan toe aan de community, want als ik geen Merits had gekregen, kon ik er ook geen uitdelen.

We mogen onszelf ook nu en dan op de borst kloppen, want - al zijn de hoeveelheid threads hier beperkt - ze zijn allemaal behoorlijk hoffelijk, on-topic en spam-vrij.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
TranslateIntoDutch
Member
**
Offline Offline

Activity: 308
Merit: 69


View Profile
September 17, 2018, 07:28:35 AM
 #104

Er is een nieuwe regel ingesteld met betrekking tot de rangen op het forum: je hebt vanaf nu minimaal 1 merit nodig om Jr Member te zijn. Bestaande Jr Members die niet aan deze voorwaarde voldoen, zijn gedegradeerd tot Newbie. Zie de vertaling van het volledige bericht hier:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=5030464.0

Delphinus
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 112


View Profile
September 17, 2018, 10:54:12 AM
 #105

Er is een nieuwe regel ingesteld met betrekking tot de rangen op het forum: je hebt vanaf nu minimaal 1 merit nodig om Jr Member te zijn. Bestaande Jr Members die niet aan deze voorwaarde voldoen, zijn gedegradeerd tot Newbie. Zie de vertaling van het volledige bericht hier:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=5030464.0

Bedankt voor het delen, ik had het nog niet gezien. Prima maatregel wat mij betreft.  Smiley

joost1974
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 1


View Profile
September 17, 2018, 11:07:25 AM
 #106

Er is een nieuwe regel ingesteld met betrekking tot de rangen op het forum: je hebt vanaf nu minimaal 1 merit nodig om Jr Member te zijn. Bestaande Jr Members die niet aan deze voorwaarde voldoen, zijn gedegradeerd tot Newbie. Zie de vertaling van het volledige bericht hier:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=5030464.0

Bedankt voor het delen, ik had het nog niet gezien. Prima maatregel wat mij betreft.  Smiley

Bedankt voor de info. Begrijp het nut van de merits nog niet. Hoe kom je aan merits?

★ PRiVCY ➢ Own Your Privacy! ➢ Best privacy crypto-market! ★
✈✈✈[PoW/PoS]✅[Tor]✅[Airdrop]✈✈✈ (https://privcy.io/)
Delphinus
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 112


View Profile
September 17, 2018, 11:33:23 AM
Merited by friends1980 (1)
 #107

Er is een nieuwe regel ingesteld met betrekking tot de rangen op het forum: je hebt vanaf nu minimaal 1 merit nodig om Jr Member te zijn. Bestaande Jr Members die niet aan deze voorwaarde voldoen, zijn gedegradeerd tot Newbie. Zie de vertaling van het volledige bericht hier:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=5030464.0

Bedankt voor het delen, ik had het nog niet gezien. Prima maatregel wat mij betreft.  Smiley

Bedankt voor de info. Begrijp het nut van de merits nog niet. Hoe kom je aan merits?

Merits zijn een "beloning" van andere gebruikers voor een goede post. Je hebt er vrij weinig aan, behalve dat je ze nodig hebt voor nieuwe ranks. Hogere ranks hebben effect op je bounty payments, dus daarom zijn merits toch heel gewild.

joost1974
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 1


View Profile
September 19, 2018, 10:27:38 AM
 #108

Er is een nieuwe regel ingesteld met betrekking tot de rangen op het forum: je hebt vanaf nu minimaal 1 merit nodig om Jr Member te zijn. Bestaande Jr Members die niet aan deze voorwaarde voldoen, zijn gedegradeerd tot Newbie. Zie de vertaling van het volledige bericht hier:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=5030464.0

Bedankt voor het delen, ik had het nog niet gezien. Prima maatregel wat mij betreft.  Smiley

Bedankt voor de info. Begrijp het nut van de merits nog niet. Hoe kom je aan merits?

Merits zijn een "beloning" van andere gebruikers voor een goede post. Je hebt er vrij weinig aan, behalve dat je ze nodig hebt voor nieuwe ranks. Hogere ranks hebben effect op je bounty payments, dus daarom zijn merits toch heel gewild.

Helaas heb ik nog nooit een merit ontvangen voor het plaatsen van een post. Ben benieuwd hoe het verder gaat met de merits.

★ PRiVCY ➢ Own Your Privacy! ➢ Best privacy crypto-market! ★
✈✈✈[PoW/PoS]✅[Tor]✅[Airdrop]✈✈✈ (https://privcy.io/)
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
September 19, 2018, 11:02:06 AM
 #109

Er is een nieuwe regel ingesteld met betrekking tot de rangen op het forum: je hebt vanaf nu minimaal 1 merit nodig om Jr Member te zijn. Bestaande Jr Members die niet aan deze voorwaarde voldoen, zijn gedegradeerd tot Newbie. Zie de vertaling van het volledige bericht hier:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=5030464.0

Bedankt voor het delen, ik had het nog niet gezien. Prima maatregel wat mij betreft.  Smiley

Bedankt voor de info. Begrijp het nut van de merits nog niet. Hoe kom je aan merits?

Merits zijn een "beloning" van andere gebruikers voor een goede post. Je hebt er vrij weinig aan, behalve dat je ze nodig hebt voor nieuwe ranks. Hogere ranks hebben effect op je bounty payments, dus daarom zijn merits toch heel gewild.

Helaas heb ik nog nooit een merit ontvangen voor het plaatsen van een post. Ben benieuwd hoe het verder gaat met de merits.

Wel waar: https://bitcointalk.org/index.php?action=merit;u=2108730
joost1974
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 1


View Profile
September 25, 2018, 04:45:13 PM
 #110

Er is een nieuwe regel ingesteld met betrekking tot de rangen op het forum: je hebt vanaf nu minimaal 1 merit nodig om Jr Member te zijn. Bestaande Jr Members die niet aan deze voorwaarde voldoen, zijn gedegradeerd tot Newbie. Zie de vertaling van het volledige bericht hier:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=5030464.0

Bedankt voor het delen, ik had het nog niet gezien. Prima maatregel wat mij betreft.  Smiley

Bedankt voor de info. Begrijp het nut van de merits nog niet. Hoe kom je aan merits?

Merits zijn een "beloning" van andere gebruikers voor een goede post. Je hebt er vrij weinig aan, behalve dat je ze nodig hebt voor nieuwe ranks. Hogere ranks hebben effect op je bounty payments, dus daarom zijn merits toch heel gewild.

Helaas heb ik nog nooit een merit ontvangen voor het plaatsen van een post. Ben benieuwd hoe het verder gaat met de merits.

Wel waar: https://bitcointalk.org/index.php?action=merit;u=2108730


klopt 1 Merit ontvangen van iemand die me daaraan wilde helpen. In het algemeen krijg ik ze verder helaas niet

★ PRiVCY ➢ Own Your Privacy! ➢ Best privacy crypto-market! ★
✈✈✈[PoW/PoS]✅[Tor]✅[Airdrop]✈✈✈ (https://privcy.io/)
Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
September 27, 2018, 06:17:21 PM
 #111

Er is een nieuwe regel ingesteld met betrekking tot de rangen op het forum: je hebt vanaf nu minimaal 1 merit nodig om Jr Member te zijn. Bestaande Jr Members die niet aan deze voorwaarde voldoen, zijn gedegradeerd tot Newbie. Zie de vertaling van het volledige bericht hier:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=5030464.0

Bedankt voor het delen, ik had het nog niet gezien. Prima maatregel wat mij betreft.  Smiley

Bedankt voor de info. Begrijp het nut van de merits nog niet. Hoe kom je aan merits?

Merits zijn een "beloning" van andere gebruikers voor een goede post. Je hebt er vrij weinig aan, behalve dat je ze nodig hebt voor nieuwe ranks. Hogere ranks hebben effect op je bounty payments, dus daarom zijn merits toch heel gewild.

Helaas heb ik nog nooit een merit ontvangen voor het plaatsen van een post. Ben benieuwd hoe het verder gaat met de merits.

Wel waar: https://bitcointalk.org/index.php?action=merit;u=2108730


klopt 1 Merit ontvangen van iemand die me daaraan wilde helpen. In het algemeen krijg ik ze verder helaas niet
ik heb slechts twee paginas uit jouw post history doorgescrolled, het zijn voornamelijk korte reacties/mededelingen/vragen die je post.

Maar goed, ik heb nog weinig recht van spreken, heb ook pas sinds vorige week mijn eerste merits ontvangen.

Delphinus
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 112


View Profile
October 02, 2018, 03:52:00 PM
 #112

Er is een nieuwe regel ingesteld met betrekking tot de rangen op het forum: je hebt vanaf nu minimaal 1 merit nodig om Jr Member te zijn. Bestaande Jr Members die niet aan deze voorwaarde voldoen, zijn gedegradeerd tot Newbie. Zie de vertaling van het volledige bericht hier:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=5030464.0

Bedankt voor het delen, ik had het nog niet gezien. Prima maatregel wat mij betreft.  Smiley

Bedankt voor de info. Begrijp het nut van de merits nog niet. Hoe kom je aan merits?

Merits zijn een "beloning" van andere gebruikers voor een goede post. Je hebt er vrij weinig aan, behalve dat je ze nodig hebt voor nieuwe ranks. Hogere ranks hebben effect op je bounty payments, dus daarom zijn merits toch heel gewild.


Helaas heb ik nog nooit een merit ontvangen voor het plaatsen van een post. Ben benieuwd hoe het verder gaat met de merits.

Wel waar: https://bitcointalk.org/index.php?action=merit;u=2108730


klopt 1 Merit ontvangen van iemand die me daaraan wilde helpen. In het algemeen krijg ik ze verder helaas niet
ik heb slechts twee paginas uit jouw post history doorgescrolled, het zijn voornamelijk korte reacties/mededelingen/vragen die je post.

Maar goed, ik heb nog weinig recht van spreken, heb ook pas sinds vorige week mijn eerste merits ontvangen.

Als je vorige week pas je eerste merits hebt ontvangen en er nu al 10 hebt, doe je toch iets best goed !

Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
October 04, 2018, 06:05:58 PM
 #113

Er is een nieuwe regel ingesteld met betrekking tot de rangen op het forum: je hebt vanaf nu minimaal 1 merit nodig om Jr Member te zijn. Bestaande Jr Members die niet aan deze voorwaarde voldoen, zijn gedegradeerd tot Newbie. Zie de vertaling van het volledige bericht hier:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=5030464.0

Bedankt voor het delen, ik had het nog niet gezien. Prima maatregel wat mij betreft.  Smiley

Bedankt voor de info. Begrijp het nut van de merits nog niet. Hoe kom je aan merits?

Merits zijn een "beloning" van andere gebruikers voor een goede post. Je hebt er vrij weinig aan, behalve dat je ze nodig hebt voor nieuwe ranks. Hogere ranks hebben effect op je bounty payments, dus daarom zijn merits toch heel gewild.


Helaas heb ik nog nooit een merit ontvangen voor het plaatsen van een post. Ben benieuwd hoe het verder gaat met de merits.

Wel waar: https://bitcointalk.org/index.php?action=merit;u=2108730


klopt 1 Merit ontvangen van iemand die me daaraan wilde helpen. In het algemeen krijg ik ze verder helaas niet
ik heb slechts twee paginas uit jouw post history doorgescrolled, het zijn voornamelijk korte reacties/mededelingen/vragen die je post.

Maar goed, ik heb nog weinig recht van spreken, heb ook pas sinds vorige week mijn eerste merits ontvangen.

Als je vorige week pas je eerste merits hebt ontvangen en er nu al 10 hebt, doe je toch iets best goed !
thanks! Meeste komen uit hetzelfde topic dat ik had aangemaakt over hoe een copper membership te kopen.

riksen
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 2


View Profile
October 04, 2018, 06:12:13 PM
 #114

Heb al eerder in dit topic gepost. Heb het net terug gelezen ben aardig kort door de bocht geweest.
Heb me over het hele merit gebeuren heen gezet. Voel me al niet meer die beginner als eerst op het forum. Ben blijven lezen en posten vooral in het Nederlandstalige deel.
Het is jammer dat Nederlandstalige deel niet zo leeft. Zelf vindt ik posten in het Nederlandstalige deel gewoon makkelijkere dan in het engels.

★ PRiVCY ➢ Anonymous Transactions! ➢ New Roadmap ★
[PoW/PoS]✅[Tor]✅[https://privcy.eu/]✅[Privacy-enabled and Secure.]✅
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
October 06, 2018, 08:55:50 AM
 #115

Heb al eerder in dit topic gepost. Heb het net terug gelezen ben aardig kort door de bocht geweest.
Heb me over het hele merit gebeuren heen gezet. Voel me al niet meer die beginner als eerst op het forum. Ben blijven lezen en posten vooral in het Nederlandstalige deel.
Het is jammer dat Nederlandstalige deel niet zo leeft. Zelf vindt ik posten in het Nederlandstalige deel gewoon makkelijkere dan in het engels.

Je moet van Merit alleszins niet je levensdoel maken, al was het maar omdat die campaigns je vaak maar een paar schamele dollars opbrengen. Maar ja, je weet natuurlijk maar nooit dat je toevallig op die ene ruwe diamant valt... Smiley

Ik zie dat je verder bijna uitsluitend in de thread van die privacy coin post. Dat is inderdaad niet de goede manier om aan Merits te komen, en al zeker niet als je je beperkt tot het Nederlandstalige forum. Maar van mij mag je uiteraard posten wat en waar je wilt - wie ben ik. Smiley

Ik post zelf maar een paar posts per week maar ik bezoek en lees het forum - ook het Nederlandstalige - meermaals per dag. BTCtalk staat steevast in mijn top 3 van meest bezochte sites. Misschien kunnen jij of andere members nog interessante topics bedenken om wat meer leven in de Nederlandstalige brouwerij te brengen.

Ik heb intussen een hoop sMerits weg te geven en mijn voorstel in de OP geldt in elk geval nog steeds. Ik geef ook nog steeds het liefst voorrang aan Nederlandstalige members.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
sinchang
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 18
Merit: 0


View Profile
October 21, 2018, 08:33:08 AM
 #116

bedankt voor het advies van alle senioren, die zeker iets nuttigs of advies geven voor anderen, zodat ze kunnen begrijpen en begrijpen wat we overbrengen, en wees niet te hoopvol om iets te krijgen, wat zeker een goede prestatie oplevert indirect zal er zijn iemand die een antwoord zal geven op de resultaten die we hebben bereikt.

  En naar mijn mening is de heerschappij zeer goed omdat het doel is om kwaliteitsposten te kunnen produceren, maar in verband met jouw mening is het inderdaad een probleem op zich, waarna we een post hebben gemaakt die al heel goed mogelijk was, maar geen verdienste-ondersteuning krijgen en dit was zeker een probleem. voor ons leden van het forum en moeten met elkaar delen als het inderdaad de moeite waard is om te geven.

het juiste is om je kennis te gebruiken om anderen te helpen, of om te delen wat je weet. Dit is wat we echt nodig hebben.
   Maar soms denk ik ook. Te veel mensen hier zijn ongeduldig. Ze zullen je berichten en andere mensen niet eens goed lezen, kijk maar naar de titel en begin te antwoorden, en het antwoord staat meestal buiten het onderwerp of herhaal weergave. Ik weet niet hoe ik met hen moet communiceren, want naar mijn mening is wat we nodig hebben echte communicatie, niet alleen beantwoord. Vooral in het lokale gedeelte is dit fenomeen erg prominent. Ik heb geprobeerd om diepgaand met enkele lokale leden te communiceren, maar dit lijkt erg moeilijk. Ik heb het artikel zorgvuldig bewerkt, maar niemand heeft het grondig met mij besproken, dit is frustrerend. Misschien is in hun ogen een diepgaande discussie met mij niet alleen een verspilling van tijd en geen voordeel, dus het is zinloos. De voordelen zijn niet alleen maar geld. Het is ook nuttig om kennis met anderen te bespreken en op te doen. en dat is belangrijker dan geld. Helaas begrijpen maar weinig mensen dit.
FIEX
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 630
Merit: 276


View Profile
October 27, 2018, 09:46:13 PM
Merited by friends1980 (1)
 #117

Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Zelf deel ik ook graag Merits uit aan members die iets doen voor de crypto community.
Dit kan gaan tot het schrijven van een heel goede handleiding tot het ontmaskeren van een ICO scam.

Het klopt wat je vertelt i.v.m. de Nederlandse community. Zelf ben ik Belg en als ik een interessant project zie dan zal ik de officiële thread volgen en in de officiële Telegram groep zitten en niet in een lokale groep of op de vertaalde thread.

Mag je altijd mijn posts eens bekijken en als er iets interessant tussen zit mag je me altijd een Merit geven en voor wat hoort wat  Wink
Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
October 28, 2018, 08:38:48 AM
 #118

Logisch dat jullie ook kijken naar engelstalige posts, doe ik zelf ook. Mede ook omdat het Nederlandstalige btctalk forum nou niet het meest levendige deel van het forum is.

friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
October 30, 2018, 01:50:09 PM
 #119

(...)
Zelf deel ik ook graag Merits uit aan members die iets doen voor de crypto community.
Dit kan gaan tot het schrijven van een heel goede handleiding tot het ontmaskeren van een ICO scam.

Het klopt wat je vertelt i.v.m. de Nederlandse community. Zelf ben ik Belg en als ik een interessant project zie dan zal ik de officiële thread volgen en in de officiële Telegram groep zitten en niet in een lokale groep of op de vertaalde thread.

Mag je altijd mijn posts eens bekijken en als er iets interessant tussen zit mag je me altijd een Merit geven en voor wat hoort wat  Wink

Ziet er impressive uit. Ik heb ooit een halve BTC verloren aan een van de Nebula scams. Mijn eigen domme schuld, hoewel het vooral aan een compleet gebrek aan ervaring en kennis lag. Ik ben er nog steeds beschaamd over. Mooi te zien dat er members zijn die zich onbaatzuchtig inzetten om dat soort wantoestanden zo veel mogelijk te vermijden voor andere (nieuwe) members.

Ik zal me er in de komende dagen eens in verdiepen en wat Merit aan je uitdelen!

Cheers mate!

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
xFiber
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 252



View Profile
November 05, 2018, 06:38:50 PM
Merited by friends1980 (1)
 #120

Het is jammer dat Nederlandstalige deel niet zo leeft. Zelf vindt ik posten in het Nederlandstalige deel gewoon makkelijkere dan in het engels.


Komt vooral door het feit dat veel Nederlanders/Belgen 'perfect' het forum in het Engels kunnen volgen. Ikzelf ben hier zeker ook schuldig aan, denk dat ik het aantal posts die ik in het Nederlandse sub-forum heb gepost sinds ik mijn account heb op 1 hand kan tellen  Embarrassed.
Ik ben nu wel terug van even weggeweest en heb me voor genomen om hier ook wat actiever te zijn. Als we dit met z'n allen doen zal het hier wel wat levendiger worden geloof ik.

Ik ben erin geslaagd een bescheiden pakje Merits bijeen te zamelen. Ik zal deze graag aan jullie uitdelen. Het zijn er weinig, maar alle beetjes helpen. Als je hieronder een van je interessante bijdrages op dit forum post, zal ik er na lezing graag 1 van mijn sMerits aan schenken. En mind you: wat mij betreft hoeft het absoluut niet in het Nederlands te zijn. Het zou hypocriet zijn want ik post (en lees) zelf quasi enkel in het Engels!

Zelf deel ik ook graag Merits uit aan members die iets doen voor de crypto community.
Dit kan gaan tot het schrijven van een heel goede handleiding tot het ontmaskeren van een ICO scam.

Het klopt wat je vertelt i.v.m. de Nederlandse community. Zelf ben ik Belg en als ik een interessant project zie dan zal ik de officiële thread volgen en in de officiële Telegram groep zitten en niet in een lokale groep of op de vertaalde thread.

Mag je altijd mijn posts eens bekijken en als er iets interessant tussen zit mag je me altijd een Merit geven en voor wat hoort wat  Wink

Ben nog maar sinds gisteren terug op het forum na een tijdje er tussenuit geweest te zijn dus voor mij is het merit-systeem iets nieuws.
Content van hoge kwaliteit belonen lijkt me inderdaad een goed plan. Uiteraard ben ik wat guller voor mijn vrienden van de lage landen Wink
El duderino_
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2506
Merit: 12040


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
January 01, 2019, 09:45:56 PM
 #121

ik ga zelf het nederlandstalige ook eens meer lezen, eigenlijk nooit echt hier geweest..., maar er zijn enkele established (nederlanstalige members) die wel een merit source application zouden kunnen aanvragen.
zo zouden er locaal ook enkele merits meer kunnen gegeven worden.
PAASHAAS zou bv een goede kunnen zijn.

XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
QuadsPoker
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 168
Merit: 42

nothing is impossible


View Profile
January 08, 2019, 12:35:27 PM
 #122

yeps is inderdaad het nadeel van belg of Nederlander te zijn. Wij spreken perfect meerdere talen en zijn niet onbekend met het Engels. Tot voor kort had ik zelfs nog geen enkele keer op het Nederlandstalige forum geweest enkel uit gewoonte om gewoon in het engelstalige forum te vertoeven.

Signature for rent. Your signature will be displayed an entire year in one of my threads that is visited 200+ times daily
Iced
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 627
Merit: 208


Belgian based crypto-enthusiast


View Profile
January 10, 2019, 10:01:31 PM
 #123

yeps is inderdaad het nadeel van belg of Nederlander te zijn. Wij spreken perfect meerdere talen en zijn niet onbekend met het Engels. Tot voor kort had ik zelfs nog geen enkele keer op het Nederlandstalige forum geweest enkel uit gewoonte om gewoon in het engelstalige forum te vertoeven.

Ja klopt meestal grijpen we meteen naar engelstalige fora's, toch ben ik ook wel fan om het gewoon in je moedertaal te doen. Ben blij dat er de laatste tijd wat meer belangstelling voor komt zo te zien.

No signature for now
Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
January 11, 2019, 04:27:50 PM
 #124

Is er op dit moment eigenlijk een Nederlandse merit source actief?

friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
January 12, 2019, 01:36:12 PM
 #125

Is er op dit moment eigenlijk een Nederlandse merit source actief?

Geen idee maar ik kan je wel zeggen dat OP nog steeds geldig is en ik nog steeds actief mijn beschikbare Merits uitdeel en voorrang geef aan Nederlandstalige members.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
QuadsPoker
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 168
Merit: 42

nothing is impossible


View Profile
January 13, 2019, 01:08:13 PM
 #126

Is er op dit moment eigenlijk een Nederlandse merit source actief?

Geen idee maar ik kan je wel zeggen dat OP nog steeds geldig is en ik nog steeds actief mijn beschikbare Merits uitdeel en voorrang geef aan Nederlandstalige members.

mooie geste en initiatief. ikzelf heb ook de volle ..... 4 Smerits om uit te delen  Grin

tot voor kort had ik geen enkele merit gekregen maar nu met mijn trading challenge topic waar ik men challenge dagelijks update ben ik wat merits beginnen te krijgen. Hopelijk heb ik een mooi aantal gekregen op het einde van men 365 dagen challenge Cheesy

Signature for rent. Your signature will be displayed an entire year in one of my threads that is visited 200+ times daily
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
February 06, 2019, 06:43:51 PM
 #127

Nu er toch iets meer leven in de keet komt (met "keet" bedoel ik het Nederlandstalige forum Grin), veroorloof ik mij deze OP even te bumpen.

Er zijn intussen ook een paar members die hier vroeger niet vaak opdoken, en als zij mij een van hun posts kunnen aanbevelen, zal ik nog steeds graag wat Merit uitdelen. Hetzelfde geldt overigens nog steeds voor de usual suspects. Geen crap graag, maar geen paniek: de jury is niet streng.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
TheNewAnon135246
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2198
Merit: 1989


฿uy ฿itcoin


View Profile
February 07, 2019, 06:46:07 AM
 #128

Inderdaad leuk om te zien dat er wat nieuw leven in de NL sectie wordt geblazen. Volgens mij zijn er aardig wat crypto gebruikers in Nederland, zou mooi zijn als de topic kwaliteit hier wat verhoogd wordt.
El duderino_
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2506
Merit: 12040


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
May 19, 2019, 12:36:10 PM
 #129

Inderdaad leuk om te zien dat er wat nieuw leven in de NL sectie wordt geblazen. Volgens mij zijn er aardig wat crypto gebruikers in Nederland, zou mooi zijn als de topic kwaliteit hier wat verhoogd wordt.

Idd zeker en vast... Friends1980 doet ook zeker zijn best, ik hoop ook zeker dat er meerdere threads gemaakt worden in NL zodat nieuwe BTC'ers ook makkelijk kunnen wegwijs worden en makkelijk kunnen bijleren of bijdragen aan de community.

XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
El duderino_
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2506
Merit: 12040


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
May 19, 2019, 12:46:34 PM
Merited by friends1980 (1)
 #130

Ik heb ook het gevoel dat er te weinig sMerits in omloop zijn, vooral in de Nederlandse gemeenschap. Wellicht zijn er minder merit sources in de Nederlandse gemeenschap of zijn zij te kritisch, ik weet het niet. Maar het houdt me eerlijk gezegd ook niet heel erg bezig, het systeem is naar mijn mening niet heel effectief. Het doel was om hiermee spammers van het forum te weren, het tegendeel is bewezen want het aantal spammers lijkt toe te zijn genomen. Ook past het systeem totaal niet bij een democratisch stelsel als Bitcoin, waarin een centrale eenheid bepaald wie geschikt is als bron en deze vervolgens het recht geven oneindig merits in omloop te brengen, exact de definitie van de centrale bank.

Merit sources hebben geen oneindige merit, ze krijgen een aantal dat elke maand terugkomt.

Bv merit source krijgt X aantal merit, verdeeld die over de eerst komende maand, en elke verstuurde merit word exact 30 dagen later weer bijgevuld.

Het systeem is niet feilloos maar beter als ervoor en er word aan gewerkt en nieuwe sources worden aangesteld.... Het is ook moeilijk kan ik mij voorstellen om nieuwe sources aan te stellen soms omdat niet iedereen applications indient en er ook vele members zijn die het systeem zouden kunnen misbruiken met merit abuse, alt-account merit geven enz, ik ben zelf "vooral" in speculation actief daarna in collection (nog niet zo lang) en wil ook hier meer zijn.

Ik ben juist sinds paar dagen source geworden zelf en ga hier zeker proberen merit te geven als het ook wat actiever word natuurlijk, maar deze maand ben ik vooral de amount dagelijks aan het verdelen zodat ik binnen 30 dagen altijd een dagelijkse supply kan hebben om bij te dragen en merit te geven waar nodig....


XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
August 15, 2019, 11:05:51 AM
Last edit: August 15, 2019, 02:17:33 PM by friends1980
Merited by El duderino_ (2)
 #131

We zijn intussen drie maanden verder. Ik weet niet of er intussen veel Nederlandstalige members zijn bijgekomen, maar als iemand van de nieuwkomers leuke posts heeft geplaatst (mag ook in het Engels zijn), laat dan ff iets weten in deze thread en dan komt er misschien wat Merit je kant uit. Ik heb er (mede dankzij jullie) intussen heel wat meer uit te delen, dan toen ik deze thread voor het eerst opende...

Geldt ook nog steeds voor de usual suspects, natuurlijk! Tongue

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
El duderino_
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2506
Merit: 12040


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
August 16, 2019, 09:55:15 AM
Merited by friends1980 (1)
 #132

We zijn intussen drie maanden verder. Ik weet niet of er intussen veel Nederlandstalige members zijn bijgekomen, maar als iemand van de nieuwkomers leuke posts heeft geplaatst (mag ook in het Engels zijn), laat dan ff iets weten in deze thread en dan komt er misschien wat Merit je kant uit. Ik heb er (mede dankzij jullie) intussen heel wat meer uit te delen, dan toen ik deze thread voor het eerst opende...

Geldt ook nog steeds voor de usual suspects, natuurlijk! Tongue

Je kan ook altijd de zeer goede posts naar mij doorlichten.... ik ben altijd wel bereid om merit te rewarded Smiley

(Van mijn originele merit source drop heb ik wel alle merit in 15 dagen op gemaakt, wat wil zeggen elke 30 dagen komen deze terug.... dus ik kan 15 dagen vrij veel doen, dan ben ik ongeveer 15 dagen zonder source merit.... dan weer terug enz)


XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
August 19, 2019, 08:15:28 AM
Merited by El duderino_ (3)
 #133

Je kan ook altijd de zeer goede posts naar mij doorlichten.... ik ben altijd wel bereid om merit te rewarded Smiley

(Van mijn originele merit source drop heb ik wel alle merit in 15 dagen op gemaakt, wat wil zeggen elke 30 dagen komen deze terug.... dus ik kan 15 dagen vrij veel doen, dan ben ik ongeveer 15 dagen zonder source merit.... dan weer terug enz)

Check. Merit binnen de NL community verspreiden is het hoofddoel, maar de schwung in het NL forum houden, lijkt me ook een goed streefdoel. Ik heb de indruk dat de drukte op het Nederlandstalig forum even volatiel is als de prijs van BTC. Tijd voor een bullrun, me dunkt!

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
FYDcoin Official
Copper Member
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0

FYD is a community driven PoS cryptocurrency


View Profile WWW
August 27, 2019, 01:55:36 AM
 #134

yeps is inderdaad het nadeel van belg of Nederlander te zijn. Wij spreken perfect meerdere talen en zijn niet onbekend met het Engels. Tot voor kort had ik zelfs nog geen enkele keer op het Nederlandstalige forum geweest enkel uit gewoonte om gewoon in het engelstalige forum te vertoeven.

Helemaal mee eens, toch zitten er in ieder project toch redelijk wat Nederlanders. Goed initiatief dit!
El duderino_
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2506
Merit: 12040


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
October 01, 2019, 09:45:25 AM
Merited by friends1980 (1)
 #135

https://bitcointalk.org/index.php?topic=5160304.msg52609289#msg52609289
^
Q3 has finished, the winner been rewarded on to the next one ....


https://bitcointalk.org/index.php?topic=5188987.msg52609651#msg52609651
^
Q4= life for those who wanna join (please read the OP)


Congrats to the winner in here as well Cheesy


Sorry voor de OT hier, maar in de Nederlandstalige community wil ik zeker dit spel laten rondgaan, doe mee het is een gratis free-roll.

XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
October 28, 2019, 06:50:48 PM
 #136

Nou, ik was lange tijd in het buitenland! Thanks voor de nieuwe Merits, die ik zoals steeds nuttig zal gebruiken! Zijn er nieuwe gebruikers bijgekomen? Altijd leuk als nieuwkomelingen zich even voorstellen in het Nederlands, ook al posten ze voornamelijk in een andere taal! Misschien komt er dan al wat van mijn Merit uit de lucht gevallen Wink

edit: heb je toch wat Merit gegeven micgoossens, omdat je het verdient, maar gezien je status hoop ik dat je het niet erg vindt dat ik de meeste voor lagere rankings bewaar Smiley

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
xtraelv
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1274
Merit: 1924


฿ear ride on the rainbow slide


View Profile
November 14, 2019, 08:10:25 AM
 #137

ik ga zelf het nederlandstalige ook eens meer lezen, eigenlijk nooit echt hier geweest..., maar er zijn enkele established (nederlanstalige members) die wel een merit source application zouden kunnen aanvragen.
zo zouden er locaal ook enkele merits meer kunnen gegeven worden.
PAASHAAS zou bv een goede kunnen zijn.

De paashaas komt eenmaal per jaar.  Misschien kan de Kerstman en Sinterklaas  het ook aanvragen,

We are surrounded by legends on this forum. Phenomenal successes and catastrophic failures. Then there are the scams. This forum is a digital museum.  
* The most iconic historic bitcointalk threads.* Satoshi * Cypherpunks*MtGox*Bitcointalk hacks*pHiShInG* Silk Road*Pirateat40*Knightmb*Miner shams*Forum scandals*BBCode*
Troll spotting*Thank you to madnessteat for my custom avatar hat.
El duderino_
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2506
Merit: 12040


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
November 14, 2019, 11:24:09 PM
 #138

ik ga zelf het nederlandstalige ook eens meer lezen, eigenlijk nooit echt hier geweest..., maar er zijn enkele established (nederlanstalige members) die wel een merit source application zouden kunnen aanvragen.
zo zouden er locaal ook enkele merits meer kunnen gegeven worden.
PAASHAAS zou bv een goede kunnen zijn.

De paashaas komt eenmaal per jaar.  Misschien kan de Kerstman en Sinterklaas  het ook aanvragen,

OF

xtraelv  Tongue      meh, moeilijk met zo'n niet xhomerx original HAT  Kiss

XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
xtraelv
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1274
Merit: 1924


฿ear ride on the rainbow slide


View Profile
November 14, 2019, 11:58:06 PM
 #139

OF

xtraelv  Tongue      meh, moeilijk met zo'n niet xhomerx original HAT  Kiss

madnessteat original label   Grin

We are surrounded by legends on this forum. Phenomenal successes and catastrophic failures. Then there are the scams. This forum is a digital museum.  
* The most iconic historic bitcointalk threads.* Satoshi * Cypherpunks*MtGox*Bitcointalk hacks*pHiShInG* Silk Road*Pirateat40*Knightmb*Miner shams*Forum scandals*BBCode*
Troll spotting*Thank you to madnessteat for my custom avatar hat.
El duderino_
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2506
Merit: 12040


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
November 15, 2019, 11:15:12 AM
 #140

OF

xtraelv  Tongue      meh, moeilijk met zo'n niet xhomerx original HAT  Kiss

madnessteat original label   Grin

Ken ze wel, toch na-maak (allezins is de jouwe wel heel cool)

XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
November 16, 2019, 10:53:39 AM
 #141

Wat niet wegneemt dat ik ook me ook dooderger aan al die spam. Of aan posts van mensen die de topic niet lezen, zoals @Anycoin hierboven. Tongue

Necroquote: blijkbaar is die post van Anycoin verdwenen Grin en Anycoin zelf blijkbaar ook: laatste keer online in januari. Allemaal verspilde Merits dammit! Cool

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
El duderino_
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2506
Merit: 12040


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
January 03, 2020, 01:07:10 AM
 #142

https://bitcointalk.org/index.php?topic=5214437.0
^
sorry voor de off topic, maar aub doe zeker mee gr

XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
May 27, 2020, 04:21:55 PM
Merited by El duderino_ (3), TheArchaeologist (3)
 #143

Kijk es aan, deze thread is zopas 2 jaar oud geworden. Ik heb toch al lekker veel Merits aan taalgenoten kunnen uitdelen, en ik heb de indruk dat de andere Nederlandstaligen zich ook niet hebben ingehouden. Top!

Aangezien het al even stil was, veroorloof ik mij dit draadje eventjes weer te bumpen. Geen idee of er veel nieuwe Nederlandstalige members zijn bijgekomen, maar wie vindt dat hij wat Merit verdiend heeft, mag gerust replyen. Voorwaarden staan in OP.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
TheArchaeologist
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 310
Merit: 727


---------> 1231006505


View Profile WWW
June 09, 2020, 12:38:25 PM
Merited by El duderino_ (2), friends1980 (1)
 #144

Na een tijdje weg te zijn geweest ben ik nu weer terug. Een van mijn meer gewaardeerde posts:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=4768828.0

Onderwerp zelf is niet in het Nederlands trouwens. Beetje merit support is welkom Wink

Sooner or later you're going to realize, just as I did, that there's a difference between knowing the path and walking the path
TheArchaeologist
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 310
Merit: 727


---------> 1231006505


View Profile WWW
June 11, 2020, 12:21:32 PM
Merited by El duderino_ (4)
 #145

Dank friends1980/El duderino_ Smiley

Was wel een oud topic waar ik mee op de proppen kwam, een iets meer recente reply op een interessante vraag, die me uiteindelijk behoorlijk wat tijd heeft gekost om uit te vogelen:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=5253670.msg54575838#msg54575838

Sooner or later you're going to realize, just as I did, that there's a difference between knowing the path and walking the path
Joeyops
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 70
Merit: 6


View Profile WWW
December 24, 2020, 09:52:45 PM
Merited by El duderino_ (5), sbogovac (1)
 #146

Merits zijn inderdaad vet moeilijk te verkrijgen, ik ben weer actief na 2 jaar weg geweest op dit forum. maar het is alleen nog maar moeilijker geworden.
Merits zijn te verkrijgen door goede content neer te zetten, maar ik ben benieuwd wat goede methodes zijn behalve ''good content''.
Zoals je ziet ben ik nog onderweg naar mijn eerste merit. zou leuk zijn om eindelijk na 3 jaar geen ''newbie'' meer te zijn.


Win Free Bitcoins every hour! - www.freebitco.in[/s (https://freebitco.in/?r=6352768)
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
December 28, 2020, 12:46:17 PM
 #147

Merits zijn inderdaad vet moeilijk te verkrijgen, ik ben weer actief na 2 jaar weg geweest op dit forum. maar het is alleen nog maar moeilijker geworden.
Merits zijn te verkrijgen door goede content neer te zetten, maar ik ben benieuwd wat goede methodes zijn behalve ''good content''.
Zoals je ziet ben ik nog onderweg naar mijn eerste merit. zou leuk zijn om eindelijk na 3 jaar geen ''newbie'' meer te zijn.

Gefeliciteerd, fijne feestdagen en een voorspoedig 2021!!!  Cheesy

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Joeyops
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 70
Merit: 6


View Profile WWW
December 28, 2020, 02:53:57 PM
 #148

Merits zijn inderdaad vet moeilijk te verkrijgen, ik ben weer actief na 2 jaar weg geweest op dit forum. maar het is alleen nog maar moeilijker geworden.
Merits zijn te verkrijgen door goede content neer te zetten, maar ik ben benieuwd wat goede methodes zijn behalve ''good content''.
Zoals je ziet ben ik nog onderweg naar mijn eerste merit. zou leuk zijn om eindelijk na 3 jaar geen ''newbie'' meer te zijn.

Gefeliciteerd, fijne feestdagen en een voorspoedig 2021!!!  Cheesy


Nice, Jij ook, en bedankt voor deze 1ste Merit. Love it Cheesy

Win Free Bitcoins every hour! - www.freebitco.in[/s (https://freebitco.in/?r=6352768)
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
January 17, 2021, 04:29:10 PM
Merited by El duderino_ (6)
 #149

Merits zijn inderdaad vet moeilijk te verkrijgen, ik ben weer actief na 2 jaar weg geweest op dit forum. maar het is alleen nog maar moeilijker geworden.
Merits zijn te verkrijgen door goede content neer te zetten, maar ik ben benieuwd wat goede methodes zijn behalve ''good content''.
Zoals je ziet ben ik nog onderweg naar mijn eerste merit. zou leuk zijn om eindelijk na 3 jaar geen ''newbie'' meer te zijn.

Gefeliciteerd, fijne feestdagen en een voorspoedig 2021!!!  Cheesy


Nice, Jij ook, en bedankt voor deze 1ste Merit. Love it Cheesy

Ik wil wel, maar nu heeft ie alweer bijna een maand niks meer gepost... De merit-standaard ligt hier niet heel hoog, maar toch een minimum graag... Wink

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
August 20, 2021, 06:29:33 PM
Merited by brobbel (1)
 #150

Mag eens gebumpt worden, mijn gedacht.

Geen idee of er in de laatste maanden nieuwe Nederlandstalige members zijn bijgekomen. Ik heb in elk geval niet echt de indruk, wat enigszins verwonderlijk is, aangezien we zo geleidelijk aan wel mogen gaan stellen dat crypto niet meer mainstream "wordt", maar het intussen "is", of toch zo goed als.

Nou ja, dan houden we het binnen ons selecte clubje oudgediende Lage-Landers :-)

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
August 24, 2021, 08:01:08 AM
Merited by brobbel (1)
 #151

Mag eens gebumpt worden, mijn gedacht.

Geen idee of er in de laatste maanden nieuwe Nederlandstalige members zijn bijgekomen. Ik heb in elk geval niet echt de indruk, wat enigszins verwonderlijk is, aangezien we zo geleidelijk aan wel mogen gaan stellen dat crypto niet meer mainstream "wordt", maar het intussen "is", of toch zo goed als.

Nou ja, dan houden we het binnen ons selecte clubje oudgediende Lage-Landers :-)

Ik denk zelf dat het meer een kwestie is van dit forum dat niet meer zo significant is zoals het ooit geweest is.

Account farming, spamming, shit-posting, sig. campaigns et cetera hebben ervoor gezorgd dat de "signal:noise" ratio drastisch is verslechterd.

Veel oudgedienden hebben dit forum al opgegeven, zelf lurk ik alleen zo af en toe nog eens snel erdoorheen.

Hoe is het dan te verwachten dat er nieuwe aanwas komt...?


0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 24, 2021, 11:49:36 AM
 #152

Mag eens gebumpt worden, mijn gedacht.

Geen idee of er in de laatste maanden nieuwe Nederlandstalige members zijn bijgekomen. Ik heb in elk geval niet echt de indruk, wat enigszins verwonderlijk is, aangezien we zo geleidelijk aan wel mogen gaan stellen dat crypto niet meer mainstream "wordt", maar het intussen "is", of toch zo goed als.

Nou ja, dan houden we het binnen ons selecte clubje oudgediende Lage-Landers :-)

Ik denk zelf dat het meer een kwestie is van dit forum dat niet meer zo significant is zoals het ooit geweest is.

Account farming, spamming, shit-posting, sig. campaigns et cetera hebben ervoor gezorgd dat de "signal:noise" ratio drastisch is verslechterd.

Veel oudgedienden hebben dit forum al opgegeven, zelf lurk ik alleen zo af en toe nog eens snel erdoorheen.

Hoe is het dan te verwachten dat er nieuwe aanwas komt...?



Waar ik vroeger dagelijks vaak meerdere keren het forum bezocht is het nu ook nog maar slechts heel af en toe. En iemand hier naar toe verwezen, geen idee hoe lang dat geleden is.
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
August 26, 2021, 09:26:03 AM
Merited by Eliovp (50), El duderino_ (10), Iced (1)
 #153

Yes same here. Mijn aantal posts is richting dieptepunt gezakt, en als ik er nog komen is het om mijn stress van de dag op spammers af te reageren, of om de WO te lezen...

Laat ons zeggen dat mijn hoeveelheid posts en mijn hoeveelheid spam reports meestal omgekeerd evenredig zijn. Cool

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [All]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!