Bitcoin Forum
May 30, 2024, 09:26:02 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 [102] 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 ... 398 »
  Print  
Author Topic: Quelles sont les cryptomonnaies prometteuses ?  (Read 535596 times)
Djinou94
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 1000


View Profile
October 08, 2014, 12:26:44 PM
 #2021

Comment ils ont eu le code d'Etherum? C'est open source?
C'est quoi un boobstrap?
superresistant
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2142
Merit: 1125



View Profile
October 08, 2014, 12:30:48 PM
 #2022

Comment ils ont eu le code d'Etherum? C'est open source?

C'est open-source et Vitalik participe au projet.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=563925.msg6150824#msg6150824

What about BTC I hold at an exchange? Would I need to move all my BTC to a personal BTC wallet before nucleus?
Yes. The correct way to implement this kind of distribution model is to pick a block number (eg. 290000), and say that bitcoins at that specific block are what gives you aethereum. Otherwise, you can claim some AETH with your BTC, deposit and withdraw from an exchange, claim more AETH, and repeat ad infinitum. For the system to be trust-free and secure, it would have to be based on private key signing, which means that you would have to have them in a personal wallet.
If you don't want to set up a new wallet and deal with different addresses another somewhat technical alternative is to use my pybtctool toolkit to generate a brainwallet and put your money all in the one address just before the nucleus happens. Pybitcointools/pybtctool includes Electrum message signing functionality with the "ecdsa_sign" command; here's an example session:
Code:
vub@shadowcow-200 00:29:41: pybtctool ecdsa_sign hullo `pybtctool sha256 cow`                                                                     
GykcIAXZ3VxuSUfLBi+FCWnvKlEOmo13ysGfVWVfo2cobJhbWhFqMxrxgVB5cnPax+YUJqB1fk9Hkm8bYjoUuBE=
vub@shadowcow-200 00:29:48: pybtctool ecdsa_recover hullo GykcIAXZ3VxuSUfLBi+FCWnvKlEOmo13ysGfVWVfo2cobJhbWhFqMxrxgVB5cnPax+YUJqB1fk9Hkm8bYjoUuBE=
04334ec322ef674d8a91a5467b78cb12fab3de961aa3d6c2d6afd844526e18c8dd12e9b21d5f9411dfa37689c551d2572465f633df73b0d12015aeb72d423e0d30
You can independently verify that 04334... is the public key corresponding to sha256(cow). Then you can easily sign a transaction to move funds back out. It's literally as easy as a command line utility possibly can be. But I personally would recommend for this group to do something similar to what we're doing and release an application which people can send their BTC to (it's client side so no security risk involved) such that the application signs at the appropriate time and then sends the BTC back out. Having easy-to-use tools for doing this kind of signing would really do a lot to help Bitcoin-based issuance models gain wider adoption.

people who own thousands of btc would become whales of this coin. I think if you make the distribution proportional, there is no different from the others distribution methods except these whales even don't need to invest....

Agreed. The only truly "fair" coin is one that gives X per person per year forever. And, before you ask, yes it is one of our major interests to get at least a few of those launched as sub-currencies on ethereum, and you're free to create forks of each one on aethereum which are distributed via proof of ownership of the corresponding ethereum sub-currency at block N. With Merkle Patricia state trees, we even make "proof of subcurrency ownership at block N" trivial for you.

C'est quoi un boobstrap?

Spin-offs: bootstrap your alt-coin with a bitcoin-blockchain-based initial coin distribution

There are alt-coin lovers, alt-coin haters, alt-coin pumpers and alt-coin players.  At this early stage in the development of cryptocurrency, our community hasn’t come to a clear consensus on these coins.  Many people claim that alt-coins are important for conducting experiments that are too risky to do with bitcoin, while others say the primary purpose of alt-coins is to transfer bitcoins into the pockets of alt-coin developers.  

Recently Daniel K published a compelling article describing the coming demise of alt-coins based on bitcoin’s superior liquidity, market capitalization, and user base [1].  Although I agree with all points Daniel made, I believe he failed to recognize the importance of the bitcoin blockchain itself.  Over 5 years, 3 crashes, and $600,000,000 of unrecoverable mining costs, bitcoins have diffused across our user base and the resulting distribution has been logged to the blockchain.  By tempting you with unimaginable wealth during a rally and then threatening to take it all away during a crash, the free market has become a highly-efficient computer continuously refining the answer to the question “what is the most efficient distribution of coins in a cryptocurrency?”  

Through discussion in Cypherdoc’s “Gold down. Bitcoin UP” thread, we came up with an interesting method of solving the problem of how to initially distribute coins in a project like NxT or Ripple.  Since the market has already encoded its best estimate of the “most efficient distribution” into the unforgeable global ledger known as the blockchain, why not use this?  Since all bitcoin users can cryptographically prove ownership of their share of bitcoins, the code-base of any alt-coin can be modified in a trivial way to allow bitcoin users to claim a share of any pre-mine in direct proportion to the percentage of bitcoin’s market cap they control.  This method (a) bootstraps alt-coins with a very large potential user base, (b) places all alt-coins on equal footings thereby allowing them to compete on their own merits, (c) automatically piggybacks bitcoin investors in any financial gains that may result due to community innovation, (d) fairly rewards innovative alt-coin developers as they can scoop up spin-offs dumped cheaply on the open market, (e) makes it difficult to “pump and dump.”

Our first case study is a clone of Ethereum called æthereum scheduled to launch shortly after the Ethereum IPO.  æthereum is functionally identical to Ethereum, but rather than purchasing ether with bitcoins, you can freely claim your share of æther by signing an æthereum address with your bitcoin private keys.  This process bootstraps æthereum by giving it a larger potential user base than Ethereum could hope to achieve with an IPO process.  A broad user base is important as recent work has shown that the market cap of a coin is proportional to the square of the number of users [2].  What’s even nicer is that you get your æther for free simply based on the investment in cryptocurrency that you have already made by holding bitcoins (that you can prove to the æthereum network by producing signatures with your private keys to claim your æther).

If you are interested in joining the discussion about æthereum, please take a look at the æthereum RFC thread [3].

References:
[1] http://themisescircle.org/blog/2014/03/14/the-coming-demise-of-the-altcoins/
[2] https://bitcointalk.org/index.php?topic=400235.msg6025866#msg6025866
[3] https://bitcointalk.org/index.php?topic=563925.msg6148297#msg6148297


Useful Resources for Spin-Offs

Simplified claim verification (SCV) proposal
This post describes a method that can be used to allow 100% of the valid unspent outputs (at the time the snapshot was taken) to be claimed.

Snapshot file format specification
This post describes the most up-to-date format for the blockchain snapshot files.

Example Snapshot file
This post contains a diagram that illustrates an example snapshot file.  

Example Merkle Tree
This post illustrates the Merkle tree construction for a given blockchain snapshot.  

Example Merkle branch claim proof
This post illustrates the Merkle branch technique used to prove one's claim.  

UTXO Distribution
This post summarizes the % bitcons by wealth and by claim number that be classified as pay2PubKeyHash (99.86%), pay2ScriptHash (0.14%), native multisig (0.0001%) and raw script (16 claims).  100% of valid outputs can be classified in one of these four bins.    

Burninj
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1148
Merit: 1000


View Profile
October 08, 2014, 12:31:57 PM
 #2023

La blague?

les mecs sortent un clone avec un modèle de distribution complètement con et ils veulent avoir un market cap de 6 à 8 Million comme ça?

On voit qu'ils croient dur comme fer que le nxt à vraiment un cap de 25 M alors que c'est seulement du aux investisseurs de départ qui sont assez intelligents pour vendre leur merde de façon raisonable au fil du temps à des investisseurs crédules...
superresistant
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2142
Merit: 1125



View Profile
October 08, 2014, 12:36:02 PM
 #2024

La blague?
les mecs sortent un clone avec un modèle de distribution complètement con et ils veulent avoir un market cap de 6 à 8 Million comme ça?
On voit qu'ils croient dur comme fer que le nxt à vraiment un cap de 25 M alors que c'est seulement du aux investisseurs de départ qui sont assez intelligents pour vendre leur merde de façon raisonable au fil du temps à des investisseurs crédules...

Si c'est une blague c'est la meilleur de l'année.
Je pense que tu n'as pas compris : il n'y a pas d'investisseurs sur æthereum. Tu ne peux pas investir.
Djinou94
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 1000


View Profile
October 08, 2014, 12:40:26 PM
 #2025

Bizarre que Vitalik participe a ce projet aussi, en tout cas ça l'air intéressant
Il y a des solutions pour contourner le boobstrap non?
Je peux crée plusieurs wallet bitcoin et leur donner plusieurs clé différent
superresistant
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2142
Merit: 1125



View Profile
October 08, 2014, 12:43:50 PM
 #2026

Bizarre que Vitalik participe a ce projet aussi, en tout cas ça l'air intéressant
Il y a des solutions pour contourner le boobstrap non?
Je peux crée plusieurs wallet bitcoin et leur donner plusieurs clé différent

Impossible.
En plus on ne connait pas le block de référence (le blockcount). Il est possible qu'il ne soit jamais annoncé ou que le block soit déjà passé.
Burninj
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1148
Merit: 1000


View Profile
October 08, 2014, 12:47:23 PM
 #2027

Je ne comprend pas pourquoi ils partent pas sur une distribution de type PoA qui à mon sens est de loin le modèle de distribution le plus juste et avec une valeur encrée au réel...
superresistant
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2142
Merit: 1125



View Profile
October 08, 2014, 12:54:17 PM
 #2028

Je ne comprend pas pourquoi ils partent pas sur une distribution de type PoA qui à mon sens est de loin le modèle de distribution le plus juste et avec une valeur encrée au réel...

La distribution la plus juste c'est de ne pas distribuer, justement.
L'injustice vient de l'action de l'homme.
Burninj
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1148
Merit: 1000


View Profile
October 08, 2014, 01:02:12 PM
 #2029

Je ne comprend pas pourquoi ils partent pas sur une distribution de type PoA qui à mon sens est de loin le modèle de distribution le plus juste et avec une valeur encrée au réel...

La distribution la plus juste c'est de ne pas distribuer, justement.
L'injustice vient de l'action de l'homme.



Pardon tu as raison je ne voulais pas dire juste mais équilibrée ce qui n'est pas tout à fait le même concept.
Mais là je suis désolé mais leur modèle de distrib ça va être une catastrophe tout simplement...
Dois y avoir qqs baleines qui se frottent les mains...
superresistant
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2142
Merit: 1125



View Profile
October 08, 2014, 01:07:19 PM
 #2030

Je ne comprend pas pourquoi ils partent pas sur une distribution de type PoA qui à mon sens est de loin le modèle de distribution le plus juste et avec une valeur encrée au réel...
La distribution la plus juste c'est de ne pas distribuer, justement.
L'injustice vient de l'action de l'homme.
Pardon tu as raison je ne voulais pas dire juste mais équilibrée ce qui n'est pas tout à fait le même concept.
Mais là je suis désolé mais leur modèle de distrib ça va être une catastrophe tout simplement...
Dois y avoir qqs baleines qui se frottent les mains...

Les whales/traders ont forcément leurs Bitcoins sur une place d'échange centralisé et dans ce cas, ils n'auront rien du tout.
Seuls les personnes ayant le contrôle sur leur clé privé pourront clamer des unités... s'ils le veulent.
Burninj
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1148
Merit: 1000


View Profile
October 08, 2014, 01:14:55 PM
 #2031

Je ne comprend pas pourquoi ils partent pas sur une distribution de type PoA qui à mon sens est de loin le modèle de distribution le plus juste et avec une valeur encrée au réel...
La distribution la plus juste c'est de ne pas distribuer, justement.
L'injustice vient de l'action de l'homme.
Pardon tu as raison je ne voulais pas dire juste mais équilibrée ce qui n'est pas tout à fait le même concept.
Mais là je suis désolé mais leur modèle de distrib ça va être une catastrophe tout simplement...
Dois y avoir qqs baleines qui se frottent les mains...

Les whales/traders ont forcément leurs Bitcoins sur une place d'échange centralisé et dans ce cas, ils n'auront rien du tout.
Seuls les personnes ayant le contrôle sur leur clé privé pourront clamer des unités... s'ils le veulent.


Non je crois pas non, ça m'étonnerait que des mecs qui ont plus de 5k btc s'amusent à stocker tout sur un échange... Ou alors faut être completement idiot ou aimer se faire peur.
superresistant
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2142
Merit: 1125



View Profile
October 08, 2014, 01:21:15 PM
 #2032

Non je crois pas non, ça m'étonnerait que des mecs qui ont plus de 5k btc s'amusent à stocker tout sur un échange... Ou alors faut être completement idiot ou aimer se faire peur.

Il y en a justement quelque-uns ici qui ont perdu énormément à MtGox en connaissant très bien les risques.
On a vu récemment quelqu'un mettre presque 30000 BTC en 1 ordre de vente sur bitstamp (oui 1 ordre de vente).

http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/2ieoit/introducing_the_legendary_bitcoin_whale/



J'opte pour la deuxième option : Ils aiment se faire peur. Les tradeurs sont addict à l’adrénaline.
Il doit aussi y avoir des idiots dans le lot.
Djinou94
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 1000


View Profile
October 08, 2014, 01:37:09 PM
 #2033

Comment ça on a un nombre de Aetherum correspondant aux nombres de bitcoin du wallet?
Il suffit qu'ils retournent leur btc de l'échange vers le wallet pour solliciter les aetherum non?
superresistant
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2142
Merit: 1125



View Profile
October 08, 2014, 01:43:08 PM
 #2034

Comment ça on a un nombre de Aetherum correspondant aux nombres de bitcoin du wallet?
Il suffit qu'ils retournent leur btc de l'échange vers le wallet pour solliciter les aetherum non?

Non car :
 - on ne peut pas avoir des Bitcoins à deux endroits au même blockcount http://lmgtfy.com/?q=bitcoin+blockcount
 - on ne connaît pas le blockcount
 - le blockcount pourrait être déjà passé

Djinou94
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 1000


View Profile
October 08, 2014, 01:49:53 PM
 #2035

Comment ça on a un nombre de Aetherum correspondant aux nombres de bitcoin du wallet?
Il suffit qu'ils retournent leur btc de l'échange vers le wallet pour solliciter les aetherum non?

Non car :
 - on ne peut pas avoir des Bitcoins à deux endroits au même blockcount http://lmgtfy.com/?q=bitcoin+blockcount
 - on ne connaît pas le blockcount
 - le blockcount pourrait être déjà passé



J'ai même pas 0.05 BTC dans mon wallet je pourrai en avoir?
superresistant
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2142
Merit: 1125



View Profile
October 08, 2014, 01:54:19 PM
 #2036

Comment ça on a un nombre de Aetherum correspondant aux nombres de bitcoin du wallet?
Il suffit qu'ils retournent leur btc de l'échange vers le wallet pour solliciter les aetherum non?
Non car :
 - on ne peut pas avoir des Bitcoins à deux endroits au même blockcount http://lmgtfy.com/?q=bitcoin+blockcount
 - on ne connaît pas le blockcount
 - le blockcount pourrait être déjà passé
J'ai même pas 0.05 BTC dans mon wallet je pourrai en avoir?

S'ils sont sur ton wallet au moment du blockcount alors oui tu en aura.
Djinou94
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 1000


View Profile
October 08, 2014, 02:06:10 PM
 #2037

Comment ça on a un nombre de Aetherum correspondant aux nombres de bitcoin du wallet?
Il suffit qu'ils retournent leur btc de l'échange vers le wallet pour solliciter les aetherum non?
Non car :
 - on ne peut pas avoir des Bitcoins à deux endroits au même blockcount http://lmgtfy.com/?q=bitcoin+blockcount
 - on ne connaît pas le blockcount
 - le blockcount pourrait être déjà passé
J'ai même pas 0.05 BTC dans mon wallet je pourrai en avoir?

S'ils sont sur ton wallet au moment du blockcount alors oui tu en aura.

Plus j'ai de Btc plus j'aurai de aetherum?
Que Bitcoin Core soit ouvert ou fermé ça change rien?
madmat
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 1000



View Profile
October 08, 2014, 02:14:57 PM
 #2038

Comment ça on a un nombre de Aetherum correspondant aux nombres de bitcoin du wallet?
Il suffit qu'ils retournent leur btc de l'échange vers le wallet pour solliciter les aetherum non?
Non car :
 - on ne peut pas avoir des Bitcoins à deux endroits au même blockcount http://lmgtfy.com/?q=bitcoin+blockcount
 - on ne connaît pas le blockcount
 - le blockcount pourrait être déjà passé
J'ai même pas 0.05 BTC dans mon wallet je pourrai en avoir?

S'ils sont sur ton wallet au moment du blockcount alors oui tu en aura.

Plus j'ai de Btc plus j'aurai de aetherum?
Que Bitcoin Core soit ouvert ou fermé ça change rien?

Oui, et tu peux les réclamer 6 mois après, c'est pas un souci.
oddwh
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 854
Merit: 1002



View Profile
October 08, 2014, 04:25:38 PM
 #2039

Comment ça on a un nombre de Aetherum correspondant aux nombres de bitcoin du wallet?
Il suffit qu'ils retournent leur btc de l'échange vers le wallet pour solliciter les aetherum non?
Non car :
 - on ne peut pas avoir des Bitcoins à deux endroits au même blockcount http://lmgtfy.com/?q=bitcoin+blockcount
 - on ne connaît pas le blockcount
 - le blockcount pourrait être déjà passé
J'ai même pas 0.05 BTC dans mon wallet je pourrai en avoir?

S'ils sont sur ton wallet au moment du blockcount alors oui tu en aura.

Plus j'ai de Btc plus j'aurai de aetherum?
Que Bitcoin Core soit ouvert ou fermé ça change rien?

Oui, et tu peux les réclamer 6 mois après, c'est pas un souci.

Le projet a l'air super sympa, par contre, dommage qu'ils nous donnent pas de date, car chacun d'entre nous a sûrement un nombre de BTC qui varie énormément en fonction des mois, donc difficile de savoir à l'avance si l'on sera déçu ou pas ^^' (en tout cas, ça vaut pour moi, avant ce mois j'étais à peine à 0,3 btc, si ils retiennent ce nombre je vais pas pouvoir réclamer grand chose)

            ▄▄▄▄▄▄▄▄▄
        ▄▄███▀▀▀▀▀▀▀███▄▄
     ▄██▀▀             ▀▀██▄
    ██▀                   ▀██
   █▌                       ▐█
  █▌                         ▐█
 ▐█            ▄▄▄            █▌
 ██         ▄██▀▀▀██▄         ██
 ▄         ▐█▌     ▐█▌         ▄
███        █▌       ▐█        ███
 ▀   █▄    ▐█▌     ▐█▌    ▄█   ▀
   █▄  █▄   ▀██▄▄▄██▀   ▄█  ▄█
    ▀█   █▄    ▀▀▀    ▄█   █▀
      █▄   █▄       ▄█   ▄█
       ██    █  ▄  █    ██
         █▄    ███    ▄█
          ██    ▀    ██
            █▄  █  ▄█
             ██ █ ██
                ▄
               ███
                ▀

         ▄▄▄▄▄▄▄▄
      ▄████████████▄
    ▄████████████████▄
   ████████████████████
  ██████████████████████
 ████████████████████████
▐████████████████████████▌
▐████████████████████████▌▀▀▀   ▀▀▀
▐████████████████████████▌
 ████████████████████████
  ██████████████████████
   ██▀████████████▀██
    ▀██▀▀██████▀▀██▀
      ▀████████████▀
         ▀▀▀▀▀▀▀▀

▄▄▄▄▄▄▄▄        
▄████████████▄     
▄████████████████▄   
████████████████████  
██████████████████████ 
 ████████████████████████
▐████████████████████████▌
▄▄▄   ▄▄▄▐████████████████████████▌
▐████████████████████████▌
████████████████████████
██████████████████████ 
████████████████████  
▀████████████████▀   
▀████████████▀     
▀▀▀▀▀▀▀▀        
atchoum6760
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1904
Merit: 1063



View Profile
October 08, 2014, 04:41:16 PM
 #2040


Le projet a l'air super sympa, par contre, dommage qu'ils nous donnent pas de date, car chacun d'entre nous a sûrement un nombre de BTC qui varie énormément en fonction des mois, donc difficile de savoir à l'avance si l'on sera déçu ou pas ^^' (en tout cas, ça vaut pour moi, avant ce mois j'étais à peine à 0,3 btc, si ils retiennent ce nombre je vais pas pouvoir réclamer grand chose)
[/quote]

Les riches plus riches , les pauvres plus pauvres reflet de la société même avec ce projet.

Pages: « 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 [102] 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 ... 398 »
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!