Bitcoin Forum
January 21, 2020, 02:48:52 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 0.19.0.1 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 [38] 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 »
  Print  
Author Topic: Open Source XPM (Primecoin) GPU Miner & Pool xpmforall.org  (Read 107335 times)
MinedTangerine
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 294
Merit: 4


View Profile
May 29, 2018, 05:53:19 AM
 #741

Quote
lol you cant be serious newb
you did all that work yet missed the 1st page in BOLD font
and you will never know more than me about mining lol
now you can sit there like a dumbass and rock those low CPD's
tbh im glad you arent getting higher just more coins for me
fyi i dont OC my cards all undervolted and if i were getting .4+ i wouldnt be mining with 290x's haha or 290/390/390X's for that matter

What a child (you know living in your moms basement is not ok right?). And still no proff. Meanwhile I am now getting 0.9+ from 290X.

SUQA - A new open source peer to peer digital currency
 (https://suqa.org/)
1579574932
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1579574932

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1579574932
Reply with quote  #2

1579574932
Report to moderator
1579574932
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1579574932

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1579574932
Reply with quote  #2

1579574932
Report to moderator
1579574932
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1579574932

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1579574932
Reply with quote  #2

1579574932
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction. Advertise here.
1579574932
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1579574932

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1579574932
Reply with quote  #2

1579574932
Report to moderator
1579574932
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1579574932

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1579574932
Reply with quote  #2

1579574932
Report to moderator
kev7112001
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 479
Merit: 250


View Profile
May 29, 2018, 06:12:23 AM
Last edit: May 29, 2018, 06:37:15 AM by kev7112001
 #742

Quote
lol you cant be serious newb
you did all that work yet missed the 1st page in BOLD font
and you will never know more than me about mining lol
now you can sit there like a dumbass and rock those low CPD's
tbh im glad you arent getting higher just more coins for me
fyi i dont OC my cards all undervolted and if i were getting .4+ i wouldnt be mining with 290x's haha or 290/390/390X's for that matter

What a child (you know living in your moms basement is not ok right?). And still no proff. Meanwhile I am now getting 0.9+ from 290X.
thought it was BS haha fuckin newb
found you on the nets haha https://www.youtube.com/watch?v=Ut7e-0X8lds
your parents cant even deal with your laziness
im guessing your dumb ass didnt know to delete your bin file each time you tried a new driver haha
but of course if you read this thread you would have known to do that

also i must not be hip WTF is proff
you must mean proof lol where is yours?
.9+ is BS unless you mean multiple cards

anyways the fact you got more and yet still cant admit you are wrong shows who is a child be a man admit you were wrong then i might accept your apology

MCXNOW MODERATOR
MinedTangerine
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 294
Merit: 4


View Profile
May 29, 2018, 06:40:49 AM
 #743

Quote
lol you cant be serious newb
you did all that work yet missed the 1st page in BOLD font
and you will never know more than me about mining lol
now you can sit there like a dumbass and rock those low CPD's
tbh im glad you arent getting higher just more coins for me
fyi i dont OC my cards all undervolted and if i were getting .4+ i wouldnt be mining with 290x's haha or 290/390/390X's for that matter

What a child (you know living in your moms basement is not ok right?). And still no proff. Meanwhile I am now getting 0.9+ from 290X.
thought it was BS haha fuckin newb
found you on the nets haha https://www.youtube.com/watch?v=Ut7e-0X8lds
your parents cant even deal with your laziness
im guessing your dumb ass didnt know to delete your bin file each time you tried a new driver haha
but of course if you read this thread you would have known to do that

also i must not be hip WTF is proff
you must mean proof lol where is yours?
.9+ is BS unless you mean multiple cards

anyways the fact you got more and yet still cant admit you are wrong shows who is a child be a man admit you were wrong then i might accept your apology


Omg, so dumb you can't realize when I am trolling you. Rofl just special. I rest my case, go back to your basement I am done with your stupid ass.

SUQA - A new open source peer to peer digital currency
 (https://suqa.org/)
kev7112001
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 479
Merit: 250


View Profile
May 29, 2018, 06:43:07 AM
 #744

Quote
lol you cant be serious newb
you did all that work yet missed the 1st page in BOLD font
and you will never know more than me about mining lol
now you can sit there like a dumbass and rock those low CPD's
tbh im glad you arent getting higher just more coins for me
fyi i dont OC my cards all undervolted and if i were getting .4+ i wouldnt be mining with 290x's haha or 290/390/390X's for that matter

What a child (you know living in your moms basement is not ok right?). And still no proff. Meanwhile I am now getting 0.9+ from 290X.
thought it was BS haha fuckin newb
found you on the nets haha https://www.youtube.com/watch?v=Ut7e-0X8lds
your parents cant even deal with your laziness
im guessing your dumb ass didnt know to delete your bin file each time you tried a new driver haha
but of course if you read this thread you would have known to do that

also i must not be hip WTF is proff
you must mean proof lol where is yours?
.9+ is BS unless you mean multiple cards

anyways the fact you got more and yet still cant admit you are wrong shows who is a child be a man admit you were wrong then i might accept your apology


Omg, so dumb you can't realize when I am trolling you. Rofl just special. I rest my case, go back to your basement I am done with your stupid ass.
oh so you were trolling this whole time now nice copout haha
usually when you troll you dont make yourself look dumb fyi protip for your career

MCXNOW MODERATOR
MinedTangerine
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 294
Merit: 4


View Profile
May 29, 2018, 06:45:36 AM
 #745

Quote
lol you cant be serious newb
you did all that work yet missed the 1st page in BOLD font
and you will never know more than me about mining lol
now you can sit there like a dumbass and rock those low CPD's
tbh im glad you arent getting higher just more coins for me
fyi i dont OC my cards all undervolted and if i were getting .4+ i wouldnt be mining with 290x's haha or 290/390/390X's for that matter

What a child (you know living in your moms basement is not ok right?). And still no proff. Meanwhile I am now getting 0.9+ from 290X.
thought it was BS haha fuckin newb
found you on the nets haha https://www.youtube.com/watch?v=Ut7e-0X8lds
your parents cant even deal with your laziness
im guessing your dumb ass didnt know to delete your bin file each time you tried a new driver haha
but of course if you read this thread you would have known to do that

also i must not be hip WTF is proff
you must mean proof lol where is yours?
.9+ is BS unless you mean multiple cards

anyways the fact you got more and yet still cant admit you are wrong shows who is a child be a man admit you were wrong then i might accept your apology


Omg, so dumb you can't realize when I am trolling you. Rofl just special. I rest my case, go back to your basement I am done with your stupid ass.
oh so you were trolling this whole time now nice copout haha

You actually believed in 0.9+. Man you are really thick. Sry can't help you with that. But enough, bickering with children gets you nowhere. So enjoy playing with yourself.

SUQA - A new open source peer to peer digital currency
 (https://suqa.org/)
kev7112001
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 479
Merit: 250


View Profile
May 29, 2018, 06:47:09 AM
 #746

Quote
lol you cant be serious newb
you did all that work yet missed the 1st page in BOLD font
and you will never know more than me about mining lol
now you can sit there like a dumbass and rock those low CPD's
tbh im glad you arent getting higher just more coins for me
fyi i dont OC my cards all undervolted and if i were getting .4+ i wouldnt be mining with 290x's haha or 290/390/390X's for that matter

What a child (you know living in your moms basement is not ok right?). And still no proff. Meanwhile I am now getting 0.9+ from 290X.
thought it was BS haha fuckin newb
found you on the nets haha https://www.youtube.com/watch?v=Ut7e-0X8lds
your parents cant even deal with your laziness
im guessing your dumb ass didnt know to delete your bin file each time you tried a new driver haha
but of course if you read this thread you would have known to do that

also i must not be hip WTF is proff
you must mean proof lol where is yours?
.9+ is BS unless you mean multiple cards

anyways the fact you got more and yet still cant admit you are wrong shows who is a child be a man admit you were wrong then i might accept your apology


Omg, so dumb you can't realize when I am trolling you. Rofl just special. I rest my case, go back to your basement I am done with your stupid ass.
oh so you were trolling this whole time now nice copout haha

You actually believed in 0.9+. Man you are really thick. Sry can't help you with that. But enough, bickering with children gets you nowhere. So enjoy playing with yourself.
thats it? haha weak

MCXNOW MODERATOR
abrgeza
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 99
Merit: 0


View Profile
May 29, 2018, 04:33:48 PM
 #747

With which one do you get 0.56 cpd?

Sorry it's was a typo error. The thing is I was computing the total cpd I'm getting and ended up typing the sum for RX 570. My R9 280x is 0.21 and RX 570 0.35.

Thought so Smiley I don't know about R9 280x, but R9 290X does about 0.4 to 0.45, my RX 470 cards do around 0.32 and RX 580 around 0.4. So I think you are doing ok.

wrong a 290X does .5-.54+ when on target 11

Tell me conf settings please? I don't think its possible.
um you dont need anything special thats what a 290X has always done for years now
stock will net you .5+ on target 11 just like target 10 gets you 15+


Which drivers?
have you not read this thread? cause if you had you would know that answer
and thats just to build the bin file anyways does not matter after the fact


Don't patronize me I have read this thread and many others on top of it, more then you probably and I know my way around mining. Thats why I still think you are full of it. Screenshot with .5+ and OC settings, before I even start beleiving you.

if you carefully read this thread you will find my post #500 with screenshot.
you can easily get 0.55-0.56cpd with xpmclient9.4.1 (win10, blockchain driver).
xpmclient10.2.2 is slower but not much.
kev7112001
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 479
Merit: 250


View Profile
May 30, 2018, 02:39:33 AM
 #748

dont bother he just a lazy cheap miner who jumps from coin to coin hoping someone else does the homework while he reaps the reward

MCXNOW MODERATOR
eduardo_rc
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 21
Merit: 0


View Profile
May 30, 2018, 11:35:07 PM
 #749

How long do the stats take to show up on coinsforall.org?
I've been mining for a while still displays all 0.
ans34
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 162
Merit: 100


View Profile
June 02, 2018, 08:41:30 PM
 #750

eXtremal maybe these is a way to make even less CPU usage for nvidia cuda miner? 6*1070 make 99% load on celeron G1840 and make less CPD than on i5
ap1
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 41
Merit: 0


View Profile
June 03, 2018, 02:53:20 AM
 #751

eXtremal maybe these is a way to make even less CPU usage for nvidia cuda miner? 6*1070 make 99% load on celeron G1840 and make less CPD than on i5

I know you are asking eXtremal but have you tried setting cpuload = "0" in config.txt?
ans34
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 162
Merit: 100


View Profile
June 03, 2018, 11:09:02 AM
 #752


I know you are asking eXtremal but have you tried setting cpuload = "0" in config.txt?

yep, tried 0 but no noticable difference on cudaminer. I get 0.65 cpd from 1080ti on rig with i5 2600k and 0.5 on rig with e8400 or G1840
mrpenta
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
June 04, 2018, 01:02:22 PM
 #753

guys anyone know when exchanges wallet back online?
kev7112001
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 479
Merit: 250


View Profile
June 06, 2018, 05:15:33 PM
Last edit: June 06, 2018, 11:53:55 PM by kev7112001
 #754

eXtremal maybe these is a way to make even less CPU usage for nvidia cuda miner? 6*1070 make 99% load on celeron G1840 and make less CPD than on i5

I know you are asking eXtremal but have you tried setting cpuload = "0" in config.txt?
xpm NEEDS CPU and you are running 6 cards on a slow cpu at that
this isnt like any other coin you cant cheap out on cpu and expect to load a rig full of cards

MCXNOW MODERATOR
eduardo_rc
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 21
Merit: 0


View Profile
June 06, 2018, 06:28:32 PM
 #755

I'm trying to run 5 RX480 on a Win 10 machine, AMD blockchain driver using xpmclient-10.2.2 with these parameters:

sieveSize = 420
weaveDepth = 40960
windowSize = 8192
multiplierLimits = 24, 31, 35

The rest are set in their default values.

It runs for around 2 hours and then it crashes. Anyone got a hint of how I can fix this?
abrgeza
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 99
Merit: 0


View Profile
June 07, 2018, 04:17:38 PM
 #756

I'm trying to run 5 RX480 on a Win 10 machine, AMD blockchain driver using xpmclient-10.2.2 with these parameters:

sieveSize = 420
weaveDepth = 40960
windowSize = 8192
multiplierLimits = 24, 31, 35

The rest are set in their default values.

It runs for around 2 hours and then it crashes. Anyone got a hint of how I can fix this?

That problem could be related to weak psu or bad riser. Try with 4 cards.
eXtremal
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 1246
Merit: 264



View Profile
June 07, 2018, 04:37:08 PM
Merited by ans34 (1)
 #757

eXtremal maybe these is a way to make even less CPU usage for nvidia cuda miner? 6*1070 make 99% load on celeron G1840 and make less CPD than on i5
I did not test miner on Celeron G18xx, but know than dual core Celeron G3900 can handle 6 GPUs with 40-50% total CPU load, G1840 not much differ from G3900, 99% cpu load is abnormal. What OS and driver do you use ?

xpm NEEDS CPU and you are running 6 cards on a slow cpu at that
this isnt like any other coin you cant cheap out on cpu and expect to load a rig full of cards
XPM not need CPU power, dual core Celeron at 3.0GHz easy handles 6 GPUs, quad core i3/i5, ryzen 5 and etc gives less than 2% performance advantage.

I'm trying to run 5 RX480 on a Win 10 machine, AMD blockchain driver using xpmclient-10.2.2 with these parameters:

sieveSize = 420
weaveDepth = 40960
windowSize = 8192
multiplierLimits = 24, 31, 35

The rest are set in their default values.

It runs for around 2 hours and then it crashes. Anyone got a hint of how I can fix this?
Quick fix - make .bat file like this
Quote
:label
xpmclient
goto label
in miner directory and run it.

          ▄▄█████████▄▄

       ▄█████████████████▀

      █████████████████▀

     ████████████████▀

    ████████████ █▄

   ▐██████████ ███ ██▄

   ▐████████ ███ ███ ██

    ██████ ███ ███ █████

     ▀██ ███ ███ ███████

       █▀█ █▀█ ████████▌

    ▄███▄███▄██████████

  ▄██████████████████▀

▄██████████████████▀

 ▀▀████████████▀▀
StepChain 

A Responsible Fitness App
                  ▄▄

 ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬  ████

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬      ████

  ▬▬▬▬▬▬▬   ▄███████▄    ▄█

    ▬▬▬   ▄███████████▄ ▄█

        ██▀   █████▀▀██▀

    ▬▬▬  █     █████

  ▬▬▬▬   █     █████

   ▬▬▬  ██    ███████▄▄

    ▬▬▬       ███████████▄

             █████  ▀▀█████

           ▄████▀      ███

       ▄▄▄███▀▀        ██▌

    ██▀▀▀▀▀            █▌

    █                 ████▄

..Get Healthier.......Instant Rewards.......Redeem Your Rewards..

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬    ▬▬▬▬  ▬▬

WALK AND EARN STEP COINS █ █▐▐














.WHITEPAPER..

..STEPCHAIN..










        ▄▄████████▄▄

     ▄████████████████▄

   ▄████████████████████▄

  ███████████████▀▀  █████

 ████████████▀▀      ██████

▐████████▀▀   ▄▄     ██████▌

▐████▀▀    ▄█▀▀     ███████▌

▐████████ █▀        ███████▌

 ████████ ▄███▄   ███████

  ████████████████▄▄██████

   ▀████████████████████▀

     ▀████████████████▀

        ▀▀████████▀▀











ans34
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 162
Merit: 100


View Profile
June 08, 2018, 08:26:44 AM
Last edit: June 10, 2018, 09:02:41 AM by ans34
 #758

I did not test miner on Celeron G18xx, but know than dual core Celeron G3900 can handle 6 GPUs with 40-50% total CPU load, G1840 not much differ from G3900, 99% cpu load is abnormal. What OS and driver do you use ?

OS - win7x64SP1, drvs 391.35 and 388.43. On Pentium G3240 and 6*1070 load is about 80-85% and CPD about 0.3
Maybe speed also depends on how card is connected to mainboard? Cause i see higher speed on card connected on pci-e x8 speed without risers and slower on those connected on x1
eXtremal
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 1246
Merit: 264



View Profile
June 11, 2018, 05:26:58 AM
 #759

Link to first release of new Primecoin Core wallet for Windows/Linux/MacOS X: https://bitcointalk.org/index.php?topic=4454417


I did not test miner on Celeron G18xx, but know than dual core Celeron G3900 can handle 6 GPUs with 40-50% total CPU load, G1840 not much differ from G3900, 99% cpu load is abnormal. What OS and driver do you use ?

OS - win7x64SP1, drvs 391.35 and 388.43. On Pentium G3240 and 6*1070 load is about 80-85% and CPD about 0.3
Maybe speed also depends on how card is connected to mainboard? Cause i see higher speed on card connected on pci-e x8 speed without risers and slower on those connected on x1
I found user with 8-GPU rig and Celeron CPU and can't reproduce so high CPU load.. I'll post screenshot soon.
But this rig uses Windows 10, not Win7

          ▄▄█████████▄▄

       ▄█████████████████▀

      █████████████████▀

     ████████████████▀

    ████████████ █▄

   ▐██████████ ███ ██▄

   ▐████████ ███ ███ ██

    ██████ ███ ███ █████

     ▀██ ███ ███ ███████

       █▀█ █▀█ ████████▌

    ▄███▄███▄██████████

  ▄██████████████████▀

▄██████████████████▀

 ▀▀████████████▀▀
StepChain 

A Responsible Fitness App
                  ▄▄

 ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬  ████

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬      ████

  ▬▬▬▬▬▬▬   ▄███████▄    ▄█

    ▬▬▬   ▄███████████▄ ▄█

        ██▀   █████▀▀██▀

    ▬▬▬  █     █████

  ▬▬▬▬   █     █████

   ▬▬▬  ██    ███████▄▄

    ▬▬▬       ███████████▄

             █████  ▀▀█████

           ▄████▀      ███

       ▄▄▄███▀▀        ██▌

    ██▀▀▀▀▀            █▌

    █                 ████▄

..Get Healthier.......Instant Rewards.......Redeem Your Rewards..

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬    ▬▬▬▬  ▬▬

WALK AND EARN STEP COINS █ █▐▐














.WHITEPAPER..

..STEPCHAIN..










        ▄▄████████▄▄

     ▄████████████████▄

   ▄████████████████████▄

  ███████████████▀▀  █████

 ████████████▀▀      ██████

▐████████▀▀   ▄▄     ██████▌

▐████▀▀    ▄█▀▀     ███████▌

▐████████ █▀        ███████▌

 ████████ ▄███▄   ███████

  ████████████████▄▄██████

   ▀████████████████████▀

     ▀████████████████▀

        ▀▀████████▀▀











eXtremal
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 1246
Merit: 264



View Profile
June 11, 2018, 04:29:12 PM
 #760

10 min ago get it in miner:
Message from server: Can't receive work from primecoin wallet
What is it?
P.S. And now show it everytime when I start the miner
Blockchain database corrupted, successfully repaired from backup.

          ▄▄█████████▄▄

       ▄█████████████████▀

      █████████████████▀

     ████████████████▀

    ████████████ █▄

   ▐██████████ ███ ██▄

   ▐████████ ███ ███ ██

    ██████ ███ ███ █████

     ▀██ ███ ███ ███████

       █▀█ █▀█ ████████▌

    ▄███▄███▄██████████

  ▄██████████████████▀

▄██████████████████▀

 ▀▀████████████▀▀
StepChain 

A Responsible Fitness App
                  ▄▄

 ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬  ████

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬      ████

  ▬▬▬▬▬▬▬   ▄███████▄    ▄█

    ▬▬▬   ▄███████████▄ ▄█

        ██▀   █████▀▀██▀

    ▬▬▬  █     █████

  ▬▬▬▬   █     █████

   ▬▬▬  ██    ███████▄▄

    ▬▬▬       ███████████▄

             █████  ▀▀█████

           ▄████▀      ███

       ▄▄▄███▀▀        ██▌

    ██▀▀▀▀▀            █▌

    █                 ████▄

..Get Healthier.......Instant Rewards.......Redeem Your Rewards..

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬    ▬▬▬▬  ▬▬

WALK AND EARN STEP COINS █ █▐▐














.WHITEPAPER..

..STEPCHAIN..










        ▄▄████████▄▄

     ▄████████████████▄

   ▄████████████████████▄

  ███████████████▀▀  █████

 ████████████▀▀      ██████

▐████████▀▀   ▄▄     ██████▌

▐████▀▀    ▄█▀▀     ███████▌

▐████████ █▀        ███████▌

 ████████ ▄███▄   ███████

  ████████████████▄▄██████

   ▀████████████████████▀

     ▀████████████████▀

        ▀▀████████▀▀











Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 [38] 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 »
  Print  
 
Jump to:  

Sponsored by , a Bitcoin-accepting VPN.
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!